  • 1. Data: 2008-02-25 17:36:11
    Temat: CB radio
    Od: "KAdam" <k...@N...pl>

    Zastanawiam sie nad zakupem CB radia o nazwie Uniden 520XL. Nie rozumiem jednak o co
    chodzi UKE, mianowicie: http://tiny.pl/l8gc
    Skoro jest zakaz sprzedaży, to dlaczego legalnie sprzedaje się je w internecie np. na
    Allegro?

    Jak mam to rozumieć:
    http://www.bip.uke.gov.pl/_gAllery/56/00/5600.pdf
    Zakaz dalszego przekazywania wyrobu użytkownikowi, konsumentowi i sprzedawcy na okres
    nie dłuższy niż 2 miesiące (na podstawie art. 40k ust. 1 ustawy)
    W stosunku do wprowadzającego wyrób do obrotu w wyniku postępowania
    administracyjnego, wydana została w dniu 30 listopada 2007 r. decyzja nakazująca
    wycofanie wyrobu z obrotu i zakazująca dalszego przekazywania wyrobu użytkownikom,
    konsumentom i dystrybutorom (na podst. art. 41c ust. 3 pkt 1 i 2 i ust. 9 ustawy).

    Może mi to ktoś przetłumaczyć na zrozumiały język? Mogę używać legalnie takie radio?

    Pzdr

  • 2. Data: 2008-02-25 18:09:41
    Temat: Re: CB radio
    Od: Michał Trych <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KAdam" <k...@N...pl> napisał w wiadomości
[...]

    O lie mi wiadomo, uzywac mozna ale nie mozna rozprowadzac.
    pozdrawiam
    Michal

  • 3. Data: 2008-02-25 18:17:11
    Od: "PYTON" <p...@r...wroc.pl>

    Użytkownik "Michał Trych" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

[...]

    Mam dokładnie taki sam model, miałem 2 kontrole raz policji ale nawet nie
    pytali o radio a drugi raz straży granicznej prosili tylko o certyfikat, pokazałem i
    na tym się skończyło

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-02-25 18:49:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Feb 2008, KAdam wrote:

> [...]
    co chodzi UKE, mianowicie: http://tiny.pl/l8gc
    > Skoro jest zakaz sprzedaży, to dlaczego legalnie sprzedaje się je w internecie np.

    Bo pojęcie "legalności" jest dość szerokie i powoduje nieporozumienia.
    Skąd teza, że zakup czegokolwiek na allegro jest "legalny"?

    > Może mi to ktoś przetłumaczyć na zrozumiały język? Mogę używać legalnie takie
    radio?

    Tak jak ja to rozumiem - nie. W razie "namierzenia" sprzęt zostanie
    zabrany, poddany badaniom (które na 100% wykażą niezgodność, chyba
    że jest...zepsuty :)) i zostanie wydany *zakaz użytkowania*.
    Trzymać je na półce oczywiście wolno ;)
    A jak się je kupiło od *firmy* w celach osobistych, to rzecz jasna będzie
    to podstawa do reklamacji "konsumenckiej". Chyba że sprzedawca z góry
    uprzedzał, że wolno mieć ale nie wolno używać - nie ma zakazu kupowania
    sobie ani książek, ani radiototelefonów, tylko po to żeby "ładnie
    wyglądały" na półce :P

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-02-26 12:42:43
    Od: "Baluu" <b...@o...pl>

    Przedmowca napisal ze na granicy byl proszony o okazanie homologacji. Ale
    ten model CB nie ma homologacji... Wiec jak to jest?

    Pozdr.
    Baluu

  • 6. Data: 2008-02-27 07:58:44
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Baluu" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Przedmowca napisal ze na granicy byl proszony o okazanie homologacji. Ale ten
    > model CB nie ma homologacji... Wiec jak to jest?

    o ile mnie pamiec nie myli, to juz nie ma, to znaczy ze kiedys mial, wiec byc
    moze on ma :)

  • 7. Data: 2008-02-27 09:25:14
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Wed, 27 Feb 2008 08:58:44 +0100, szerszen napisał(a):

    > o ile mnie pamiec nie myli, to juz nie ma, to znaczy ze kiedys mial, wiec byc
    > moze on ma :)

    Do każdego zakupionego Unidena dodawali homologację.
    Sęk w tym, że w pewnym momencie została ona unieważniona przez UKE.

    --
    ===Tomy===

    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
    Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym
    następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany
    poglądów, bez podawania przyczyny.

  • 8. Data: 2008-02-27 10:26:05
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "===Tomy===" <nic@z_tego.com> napisał w wiadomości

    > Do każdego zakupionego Unidena dodawali homologację.
    > Sęk w tym, że w pewnym momencie została ona unieważniona przez UKE.

    w sensie zadzialali wstecz czy od tego momentu te radia nie mialy, no bo skoro
    dodawali, to znaczy ze ktos ja wydal

  • 9. Data: 2008-02-27 11:51:28
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    szerszen pisze:

    > w sensie zadzialali wstecz czy od tego momentu te radia nie mialy, no bo
    > skoro dodawali, to znaczy ze ktos ja wydal

    Mylisz dwie, zupełnie różne sprawy:

    1. wydanie kopii świadectwa homologacji (czy raczej świadectwa zgodności)
    2. stwierdzenie zgodności z normami

    w żadnym z tych przypadków nie zachodzi działanie wstecz :-).

    M.

  • 10. Data: 2008-02-27 12:06:25
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Wed, 27 Feb 2008 11:26:05 +0100, szerszen napisał(a):

    > w sensie zadzialali wstecz czy od tego momentu te radia nie mialy,
    > no bo skoro dodawali, to znaczy ze ktos ja wydal

    Zadziałali wstecz anulując deklarację zgodności.
    Ważne też aby pamiętać, że deklaracja zgodności dołączana do radia nie jest
    tożsama z homologacją. Wielu ludzi myli te dwa pojęcia.
    UKE poprzez cofnięcie deklaracji zgodności zakazała jednoznacznie
    wprowadzania tego urządzenia do sprzedaży czyt. obrotu.
    Używania nikt nie może zakazać jeśli deklarację wydana przed jej
    anulowaniem jest autentyczna i w czasie wydania zgodna z PN.

    Ktoś po prostu dał [...] ciała i wypuścił nie dokońca pewny w działaniu
    produkt.

    Swoją drogą to chodzi dokładnie o tzw. nietrzymanie nadawania w danym
    kanale. Laicznie pisząc chodzi i "zakłócanie" podczas nadawania na danym
    kanale innych kanałów. Efekt taki, że użytkownik innego radyjka odłuchujący
    dajmy na to popularny kanał 19 może mieć kłopoty jeśli w zasięgu jego
    anteny znajdzie się posiadacz felernego Unidena nadający np. na kanale 3,6.

    BTW: na wielu forach poświęconym tematyce CB wielu użytkowników dowiodło,
    że nie wszystkie Unideny z cofniętą deklaracją "sieją" na innych kanałach.