  • 771. Data: 2022-06-06 18:21:40
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa]
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

  • 772. Data: 2022-06-06 18:28:37
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Jeśli basen ma do 50 metrów, to wystarczy jeden ratownik.

    Nie.
    jeden do 25 metrów
    dwóch od 25-50 m
    powyżej 50m trzech.

    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20120000108

    > Dlatego na
    > wielu basenach 50-cio metrowych mamy deseczkę powodującą, że poza
    > zawodami ma on zaledwie 49,99 metra.

    LOL
    Deseczkę to ty masz w głowie.
    Skąd ty takie bzdury wyciągasz?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 773. Data: 2022-06-06 18:33:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.06.2022 o 16:05, J.F pisze:
    > A jak wychodzi do toalety, szczegolnie na dluzsze posiedzenie?

    To ma przerwę i musi go ktoś zmienić.

    --
    Robert Tomasik

  • 774. Data: 2022-06-06 18:35:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.06.2022 o 18:28, Kviat pisze:
    > Nie.
> [...]

    Faktycznie i żeby nie było, to i na 25 metrowych i 50-cio metrowych tak
    kombinują. Zyskuja 1 ratownika.

    --
    Robert Tomasik

  • 775. Data: 2022-06-06 18:42:35
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Dlatego na
    > wielu basenach 50-cio metrowych mamy deseczkę powodującą, że poza
    > zawodami ma on zaledwie 49,99 metra.

    Jeśli jakieś patole tak robią (nie wątpię, że gdzieś jakiś "mądry
    inaczej" próbował tak zakombinować), to są przygłupami. Nie wiem jak
    wiele basenów w życiu widziałeś, ale jeszcze nie trafiłem na basen z
    jakimiś "deseczkami". Może w jakimś Pierdziszewie Wielkim, do którego
    cywilizacja jeszcze nie dotarła tak robią, ale na pewno nie jest to
    "wiele basenów".

    https://www.swimlive.pl/Prawo.html

    https://www.swimlive.pl/DATA/prawo/15.%20MSW%203.%20
    Stanowisko%20MSW%20w%20kwestii%20skracania%20niecek%
    20basenowych%20na%20p%C5%82ywalniach.pdf

    "Skracanie niecek basenowych za pomocą montowanych nakładek i innych
    podobnych urządzeń, w ocenie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, jest
    niczym innym, jak obchodzeniem przepisu w zakresie wymagań dotyczących
    minimalnej liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę
    wyznaczonego obszaru wodnego.
    Urządzenia te nie zmieniają długości konstrukcyjnej niecek basenowych
    określonej w dokumentacji budowlanej pływalni, a właśnie ta długość jest
    długością rozstrzygającą, od której zależy liczba ratowników
    zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego - pływalni."

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 776. Data: 2022-06-06 19:13:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Jun 2022 18:42:35 +0200, Kviat wrote:

> [...]
    > długością rozstrzygającą, od której zależy liczba ratowników
    > zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego - pływalni."

    Ja tam wyciagam wniosek, ze zjawisko bylo/jest powszechne :-)

    Poza tym nie bardzo rozumiem pana ministra - niecka jest
    konstrukcyjnie skrócona, to ratownik ma tylko 49.9m do pilnowania :-)

    J.

  • 777. Data: 2022-06-06 19:18:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Jun 2022 18:16:58 +0200, Kviat wrote:

    > Oczywiście, zawsze jest szansa, że możesz trafić na kogoś upośledzonego,
    > kto nie będzie wiedział co trzeba zrobić żeby spodnie nie spadły i ci
    > paska nie da.
    > Wtedy masz pecha i nie masz wyjścia, musisz pozwolić ofierze się
    > wykrwawić, bo przecież nie możesz dopuścić do nieobyczajnego zachowania.
    > Ze spokojnym sumieniem możesz się położyć spać, bo zrobiłeś wszystko co
    > w twojej mocy, ale po prostu miałeś pecha.
    >
    > Ja wiem, że jesteś mistrzem w wynajdowaniu kretyńskich przeszkód,
    > kretyńskich wątpliwości i kretyńskich pytań, ale ja mam dużo
> [...]

    Opadajace spodnie to nie taka banalna przeszkoda ..

    > A jak przypłynie sto rekinów, w pobliżu wybuchnie wulkan i z samolotu
    > zaczną zrzucać chemtrailsy? A jak ratownikowi zachce się siku?
    > Co wtedy?! Co robić? Jak żyć?

    O widzisz - siku sie zdarza codziennie. W odroznieniu od rekina w
    naszym klimacie.

    > Pojedź kiedyś na plażę i zapytaj ratownika co robi, gdy mu się jakiś
    > człowiek zaczyna topić.

    Nic, nie widzi przeciez w takim tłumie.

    > No przecież nie może tak sobie pobiec ratować,
    > bo przecież nie może zostawić twojego dziecka bez nadzoru.
    > Ręce opadają.

    Tak czy inaczej - problem jest.
    Nie wiem jak rozwiazany prawnie.

    No ale ratownik na basenie jest od ratowania ludzi na tymze basenie.
    A czy moze/powinien wybiegac na ulice ...

    J.

  • 778. Data: 2022-06-06 19:37:53
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 06.06.2022 o 19:18, J.F pisze:

    > O widzisz - siku sie zdarza codziennie. W odroznieniu od rekina w
    > naszym klimacie.

    A co z wulkanami? I z chemtrailsami?
    Co wtedy? Co robić? Jak żyć?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 779. Data: 2022-06-06 21:33:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.06.2022 o 18:42, Kviat pisze:

> [...]
    > jakimiś "deseczkami". Może w jakimś Pierdziszewie Wielkim, do którego
    > cywilizacja jeszcze nie dotarła tak robią, ale na pewno nie jest to

    To, że Ty albo ja czegoś nie widzieliśmy, niewiele zmienia. To
    niedorzeczny argument. Z tym, że ja nigdy nie twierdziłem, że wszystko
    widziałem - a Ty z takich rzeczy czynisz argument. W praktyce to są
    takie płyty "wpuszczone" w basen pod "słupkami", które do zawodów się
    wyjmuje.

    --
    Robert Tomasik

  • 780. Data: 2022-06-06 21:39:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.06.2022 o 19:13, J.F pisze:
    > Poza tym nie bardzo rozumiem pana ministra - niecka jest
    > konstrukcyjnie skrócona, to ratownik ma tylko 49.9m do pilnowania:-)

    Bo Rozporządzenie niezbyt mądry redagował. Przecież wiadomo była, że te
    długości 25 i 50 metrów wynikają z przepisów sportowych i są najbardziej
    popularne. Jakby dali granicę 15 i 37,5 metra, to byt nikt nie
    kombinował, a wyszło by na to samo. Albo napisali powyżej 25 albo
    powyżej 50 metrów.

    Bo jakiś konkretny wymiar trzeba było przecież podać.

    --
    Robert Tomasik