-
11. Data: 2005-04-29 20:14:16
Temat: Re: Blad pracownika
Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>
Dnia 29.04.2005 KrzysiekPP <k...@n...op.pl> napisał/a:
>> A jesli nie ma ich na koncie w tym momencie to powstanie debet.
>> Dosc czesto sie to zdarza tak naprawde. Chociazby ktos sie pomyli
>> przy podawaniu numeru rachunku, powstanie niezgodnosc numer<->nazwisko,
>> i wplacajaca strona zlozy reklamacje.
>
> Ale bank NIE MA PRAWA ZABRAC tej kasy bez zgody wlasciciela konta.
> Wyobraz sobie, ze kupilem telewizor i zaplacilem za niego przelewem. Po
> tygodniu zglaszam reklamacje, ze to byla pomylka i co ... myslisz, ze
> bank od razu zabierze kase z konta wlascicielowi ???? NIE MA PRAWA.
Umowa lub regulamin sie klania - podobny zapis jest w kazdej:
1. W przypadku dokonania nieprawidlowego zapisu ksiegowego na koncie Bank
dokonuje korekty tego zapisu bez zgody Posiadacza konta.
2. O dokonanej korekcie zapisu Bank niezwlocznie powiadamia Posiadacza konta
podajac przyczyny jej dokonania.
--
*** Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz ***
*** l...@u...net / +48 505 433 946 / gg://5888 ***
*** http://lancaster.apcoh.org / JID: s...@l...moo.pl ***
*** Xeon-3.0GHz/2048MB/320GB & Atari 1040STF/4MB/105MB user ***
-
12. Data: 2005-04-29 21:07:33
Temat: Re: Blad pracownika
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
..:: Kit ::.. napisał(a):
>>
> Hmm... Zwracam uwage, ze nie mam obowiazku kontrolowania salda.
Również hmmmm... Parę regulaminów paru banków, nakłada taki obowiązek na
posiadacza rachunku
M.
-
13. Data: 2005-04-29 21:10:32
Temat: Re: Blad pracownika
Od: "J&B" <j...@w...pl>
witam
...wybierz wszystką kasę i zlikwiduj konto:-) i co wtedy?
zdrowaśki
-
14. Data: 2005-04-29 21:29:03
Temat: Re: Blad pracownika
Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>
Dnia 29.04.2005 J&B <j...@w...pl> napisał/a:
>
> witam
> ...wybierz wszystką kasę i zlikwiduj konto:-) i co wtedy?
Narazil na straty bank - wchodzi w gre postepowanie cywilne, o zwrot
naleznosci wraz z odsetkami karnymi.
--
*** Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz ***
*** l...@u...net / +48 505 433 946 / gg://5888 ***
*** http://lancaster.apcoh.org / JID: s...@l...moo.pl ***
*** Xeon-3.0GHz/2048MB/320GB & Atari 1040STF/4MB/105MB user ***
-
15. Data: 2005-04-30 04:29:50
Temat: Re: Blad pracownika
Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>
> 1. W przypadku dokonania nieprawidlowego zapisu ksiegowego na koncie Bank
> dokonuje korekty tego zapisu bez zgody Posiadacza konta.
Ale ty mowisz o błędzie banku, a ja mowie o błędzie zleceniodawcy
przelewu. To dwie rozne sytuacje. W przypadku bledu banku robione jest
po prostu storno i po sprawie.
--
Krzysiek, Krakow
-
16. Data: 2005-04-30 08:18:22
Temat: Re: Blad pracownika
Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>
Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net> dosć
niespodziewanie napisał(a):
?
>
> Narazil na straty bank - wchodzi w gre postepowanie cywilne, o zwrot
> naleznosci wraz z odsetkami karnymi.
Bzdury
Jak na raził bank na straty?? Bank sam popełnił błąd.
Ogolnie rzecz biorac, jeśli nie ma odpowiedniego zapisu w umowie, to bank
nie odzyska tych pieniedzy od posiadacza konta.
Odzyska je za to z pensji pracownika , który popelnił ten błąd.
Czy odpowada Ci to, ze ktoś marnie opłacany zapłaci za Twoje wydatki,
kosztem wydatków swojej rodziny?
Jeśli tak, to nie oddawaj, jeśli jednak myślisz o czymś więcej niż swoje
życie, to nie wydawaj cudzego i dobrowolnie się rozlicz
pozdrawiam
--
Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
"kiedy zażywam żeń-szeń, to pamiętam, gdzie położyłem Viagrę"
C Hollywood Homicide
-
17. Data: 2005-04-30 09:05:04
Temat: Re: Blad pracownika
Od: poreba <d...@p...com>
"Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> niebacznie popelnil
news:d4vf7c$3nv$1@inews.gazeta.pl:
> Czy odpowada Ci to, ze ktoś marnie opłacany zapłaci za Twoje
> wydatki, kosztem wydatków swojej rodziny?
Nie żebym się czepiał, ale przed taką argumentacją sprawdź może
najpierw np. na www.gus.gov.pl przeciętne wynagrodzenia w PL
ze szczególnym uwzględnieniem sektora bankowego.
A bank ma zupełnie inne możliwości w przypadku:
-błędu banku (pracownika banku, systemu komputerowego itp.)
-błędu nadawcy przelewu
-
pozdro
poreba
-
18. Data: 2005-04-30 09:28:37
Temat: Re: Blad pracownika
Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>
poreba <d...@p...com> dosć niespodziewanie napisał(a):
> "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> niebacznie popelnil
> news:d4vf7c$3nv$1@inews.gazeta.pl:
>
>> Czy odpowada Ci to, ze ktoś marnie opłacany zapłaci za Twoje
>> wydatki, kosztem wydatków swojej rodziny?
>
> Nie żebym się czepiał, ale przed taką argumentacją sprawdź może
> najpierw np. na www.gus.gov.pl przeciętne wynagrodzenia w PL
> ze szczególnym uwzględnieniem sektora bankowego.
Wiesz jaka jest rozpietośc płac w bankach? Statystyka w przypadkach takich
skrajności bywa zawodna.
Niejeden statystyk utopił się w jeziorze o prezciętnej głebokości 1,5
metra. :-)))
> A bank ma zupełnie inne możliwości w przypadku:
> -błędu banku (pracownika banku, systemu komputerowego itp.)
W przypadku błedu pracownika - ma kodeks pracy - ściągnie z niego do
wysokości 3 pensji.
W przypadku błedu systemu - nie ma czegoś takiego jak błąd systemu - jest
bład obsługującego system człowieka( patrz wyzej) albo błąd programu - czyli
błąd programisty. No ale bład programu powodowałby więcej pomyłek - bank by
to zauważył i naprawiał/ reklamował/whatever.
> -błędu nadawcy przelewu
Tu zachodzi kilka możliwości
a) prawidłowa nazwa, błędny numer konta
-SN uznał, ze należyta staranność banku polega na sprawdzeniu zgodności
numerów konta z podaną nazwa odpbiorcy
b) błędna nazwa, prawidłowy numer konta
- jak wyżej
Czyli w a) i b) odpowada bank, nie nadawca przelewu
c) błąd ogólny co do adresata przelewu
- bank nikomu nic nie zabierze, bank przelew zrealizował prawidłowo. Niech
sie nadawca przeleu sądzi z adresatem
--
Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
"kiedy zażywam żeń-szeń, to pamiętam, gdzie położyłem Viagrę"
C Hollywood Homicide
-
19. Data: 2005-04-30 09:33:47
Temat: Re: Blad pracownika
Od: Johnson <j...@n...pl>
..:: Kit ::.. napisał(a):
> Hmm... Zwracam uwage, ze nie mam obowiazku kontrolowania salda.
>
Przeczytaj lepiej dokładnie umowę jaką zawarłeś z bankiem, bo pewnie
masz taki obowiązek.
--
@ Johnson
--- za treść postu nie odpowiadam
-
20. Data: 2005-04-30 17:41:29
Temat: Re: Blad pracownika
Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>
Dnia 30.04.2005 Roman Rumpel <romane@screwspam> napisał/a:
> Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net> dosć
> niespodziewanie napisał(a):
>> Narazil na straty bank - wchodzi w gre postepowanie cywilne, o zwrot
>> naleznosci wraz z odsetkami karnymi.
>
> Bzdury
> Jak na raził bank na straty?? Bank sam popełnił błąd.
Mowa w koncu byla o wplywie, ktory wplynal na konto z powodu zle zaadresowanego
przelewu. W takiej sytuacji, niezgodnosc nazwisko/numer konta, w momencie, kiedy
rzeczywiscie istnieje konto o podobnym numerze i poprawnym nazwisku (AFAIK liczy
sie roznica dwoch cyfr) uprawnia bank do natychmiastowego wycofania srodkow z
konta w ramach postepowania reklamacyjnego. To nie bank popelnil blad a nadawca
przelewu - czlowiek, istota omylna - i to nie byly pieniadze odbiorcy. Proste?
--
*** Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz ***
*** l...@u...net / +48 505 433 946 / gg://5888 ***
*** http://lancaster.apcoh.org / JID: s...@l...moo.pl ***
*** Xeon-3.0GHz/2048MB/320GB & Atari 1040STF/4MB/105MB user ***