  • 1. Data: 2005-04-29 15:07:12
    Temat: spadek zrzeczenie się
    Od: "Kruszynka" <k...@n...pl>

    Witam
    Mam ogromną prośbę do osób ,ktore mogłyby pomóc
    udzielając informacji dotyczącej spadku po ojcu.
    A mianowicie czy mogę zrzec się spadku , jeżeli mam małoletnie dzieci.
    Pozdrawiam
    TeresaM

  • 2. Data: 2005-04-29 18:09:25
    Temat: Re: spadek zrzeczenie się
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kruszynka" <k...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > udzielając informacji dotyczącej spadku po ojcu.
    > A mianowicie czy mogę zrzec się spadku , jeżeli mam małoletnie

    Możesz. Odziedziczą dzieci.

  • 3. Data: 2005-05-01 16:41:54
    Od: "Kruszynka" <k...@n...pl>

    > dzieci.
    >
    > Możesz. Odziedziczą dzieci.

    Ale ja chcę aby dzieci nie oddziedziczyły długów.
    Teresa M

  • 4. Data: 2005-05-01 18:04:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale ja chcę aby dzieci nie oddziedziczyły długów.

    Pierwszy pomysł, to byś sama złożyła oświadczenie, że przyjmujesz z
    dobrodziejstwem inwentarza. Wówczas długi dziedziczysz tylko i wyłącznie
    do wysokości jego wartości odpowiadasz za długi. Jeśli Ty odrzucisz, to
    właśnie w taki sposób już z mocy ustawy przejmą go niepełnoletnie dzieci
    (art. 1015§2 kc). Moim zdaniem to akurat zwiększy zamieszanie, a nie
    zmniejszy, bo wierzyciele będą kierować roszczenia do dzieci, a Ty
    będziesz musiała teraz sprawy regulować nie we własnym imieniu, tylko w
    imieniu swoich dzieci. To powoduje drobne, bo drobne ale jednak
    komplikacje natury przedstawicielstwa.

  • 5. Data: 2005-05-03 13:06:17
    Od: "Kruszynka" <k...@n...pl>

> [...]
    > będziesz musiała teraz sprawy regulować nie we własnym imieniu, tylko w
    > imieniu swoich dzieci. To powoduje drobne, bo drobne ale jednak

    Dziękuję za obszerną wykładnię prawną na moje zapytanie.
    Pozdrawiam
    Teresa M.