    From: "Harry Kane" <h...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Biuro obrotu nieruchomościami
    Date: Wed, 4 Feb 2009 11:34:59 +0100

    Witam!

    Jestem akurat na etapie poszukiwania nowego lokum. Trafiłem w necie na
    ogłoszenie dot. sprzedaży mieszkania, które chciałbym obejrzeć. Kontakt
    telefoniczny przez biuro obrotu nieruchomościami i pierwsze zdziwienie:
    oczywiście, możemy się umówic na obejrzenie lokalu, ale MUSI pan podpisać z
    nami umowę.

    Nie miałem jeszcze czasu na spotkanie z agentem, więc nie wiem co jest w tej
    umowie, ale może ktoś mnie oświeci w tej kwestii? Rozumiem, że biuro
    zazwyczaj kasuje pieniądze od obydwu stron transakcji, ale podpisanie umowy
    jako warunek zapoznania się z ofertą?

    Wiem, że biura ze zleceniodawcami podpisują czasami obłędne w treści umowy,
    ale w stosunku do _potencjalnego_, a nie faktycznego (póki co) nabywcy,
    wygląda to troszkę dziwnie.

    Gdzie mógłbym znaleźć jakieś wiarygodne kompendium wiedzy na ten temat? Jak
    trzeba będzie, to oczywiście przysiądę do ustawy o gospodarce
    nieruchomościami i przebrnę przez prawa i obowiązki pośrednika w obrocie
    nieruchmościami, ale liczę na pomoc w zakresie najbardziej brutalnych i
    żenujących trików stosowanych przez agencje obrotu nieruchomości.

    Harry

    * DO OR DO NOT. DON'T TRY.*