    From: "Aleksander" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Bezprawne alimenty
    Date: Mon, 3 Feb 2003 21:47:27 +0100

    Dzień dobry,

    Dowiedziałem się pewien czas temu, że mężczyzna podany w moim akcie
    urodzenia nie jest moim ojcem. Jednak ZUS wypłaca ( mojej matce) alimenty
    ponieważ ustalono ojcostwo sądownie ( niezgodnie z prawdą). Dodam że
    niedawno doszedłem do pełnoletności ( uczę się jeszcze). Znam mojego
    "prawdziwego" ojca i nie chciałbym, żeby bezprawne zobowiązania obciążały
    "fałszywego". Wyjechał on z Polski i dawno alimentów nie płaci, swoją drogą
    jest przekonany że jestem jego dzieckiem.

    Pyt. 1. Chciałbym jak najszybciej "pozbyć" moją matkę wspomnianych świadczeń
    ( nie ze złośliwości, ale takich pieniędzy nie powinno się brać), na razie
    bez rozwiązywania sprawy głębiej. Jak to zrobić. Czy mogę napisać do sądu,
    że zrzekam się alimentów? Co mniej więcej w takim piśmie?

    Pyt. 2. Druga sprawa to oczywiście ustalenie stanu prawnego zgodnego z
    faktycznym. Czytałem że nie mozna uznać dziecka ani ustalić ojcostwa dopóki
    nie zaprzeczy się "poprzedniemu" ojcostwu. Jak to zrobić? Nie ma praktycznie
    żadnego kontaktu z "fałszywym" ojcem, czyli wpisanym w dokumentach ( ZUS coś
    próbował i nic). Czy w tej sytuacji można zaprzeczyć ojcostwo?

    Pyt. 3. Załóżmy że się uda co wyżej. Czy to obciąży moją matkę, której
    zeznania pozwoliły ustalić "fałszywe" ojcostwo? Mogłaby chyba powiedzieć, że
    nie znała prawdy, choć ja wiem że znała i zrobiła to świadomie. Chciałbym
    rozwiązać sprawę, ale czy przy okazji nie będzie musiała zapłacić pobranych
    bezprawnie alimentów? A może obciąży to "prawdziwego" ojca.?

    Mam przeświadczenie, iż trzeba sprawę rozwiązać jak najszybciej. Wiem że
    temat jest nieciekawy ( bo prawdziwa...) ale liczę na wyrozumiałość
    grupowiczów. W archiwum na hasło "alimenty" pojawia się ponad 4000 trafień.
    Dalej niestety nie szukam...

    Pozdrawiam i proszę o radę
    A.