  • 11. Data: 2014-07-04 21:55:59
    Temat: Re: Baza danych pacjentów w POZ
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-07-04 16:03, Użytkownik szerszen napisał:

    > To że są na laptopie, nie oznacza że są niezabezpieczone.

    A to że lekarz je przegląda na laptopie nie oznacza że nie leżą
    tak naprawdę w innym miejscu.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2014-07-04 23:56:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Jul 2014, RadoslawF wrote:

    > A to że lekarz je przegląda na laptopie nie oznacza że nie leżą
    > tak naprawdę w innym miejscu.

    Ale wyraźnie było o przypadku, kiedy *są* na laptopie.
    W tym cytacie bez wrotki.
    Pomijam już czysto formalną sprawę, że jeśli "przegląda na laptopie",
    to one też tam są (i to kilka razy, skopiowane).

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2014-07-05 00:53:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-07-04 23:56, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Ale wyraźnie było o przypadku, kiedy *są* na laptopie.

    Przy czym piszący nie ma dowodu że tam są. Czyli podejrzewa.

    > W tym cytacie bez wrotki.
    > Pomijam już czysto formalną sprawę, że jeśli "przegląda na laptopie",
    > to one też tam są (i to kilka razy, skopiowane).

    Brednie.
    Jeśli baza jest na serwerze to na laptopie jest tylko aktualnie
    przeglądany pacjent (jego dane). Bazy na laptopie nie ma.
    I jeśli jest to poprawnie zorganizowane to program nie zapisuje tych
    danych na dysku laptopa a tylko wyświetla je na monitorze.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2014-07-05 08:56:07
    Od: Śmieć <j...@w...pl>

    > Przy czym piszący nie ma dowodu że tam są. Czyli podejrzewa.

    Nie podejrzewa tylko wie. Wyraźnie napisałem że są na laptopie.
    Wiem że nie ma żadnego serwera z WiFi ani instalacji kablowej.

> [...]
    > I jeśli jest to poprawnie zorganizowane to program nie zapisuje tych
    > danych na dysku laptopa a tylko wyświetla je na monitorze.

    Nie ma bazy na serwerze bo nie ma serwera. Baza jest na laptopie na 100%.
    Laptop jest codziennie zabierany do domu. Skopiowanie bazy na pendrive to
    minuta, dwie. Może to zrobić każdy domownik, dobry znajomy czy ktoś kto
    skorzysta z okazji. Może to zrobić też pani doktor, firmy farmaceutyczne
    zapłacą za nią dużo.
    Skopiowaną bazę gdy jest zabezpieczona to dobry informatyk na pewno
    odbezpieczy, to tylko kwestia czasu.

    sm

  • 15. Data: 2014-07-05 09:58:02
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-07-05 08:56, Użytkownik Śmieć napisał:

    > Nie podejrzewa tylko wie. Wyraźnie napisałem że są na laptopie.
    > Wiem że nie ma żadnego serwera z WiFi ani instalacji kablowej.

    Napiszesz skąd wiesz że dane są na laptopie i skąd że nie ma tam
    serwera i połączenia przez WiFi ? Bo to że nie ma połączenia po
    kablu faktycznie można zobaczyć.

> [...]
    > to minuta, dwie. Może to zrobić każdy domownik, dobry znajomy czy ktoś
    > kto skorzysta z okazji. Może to zrobić też pani doktor, firmy

    Firmy farmaceutyczne nie zapłacą. Zapłacą chętnie inne firmy
    ale za poważną bazę a nie bazę pacjentów jednego lekarza.

    > Skopiowaną bazę gdy jest zabezpieczona to dobry informatyk na pewno
    > odbezpieczy, to tylko kwestia czasu.

    Skoro to baza danego lekarza to właściciel nie musi jej odbezpieczać.

    Napiszesz wreszcie skąd wiedza że niema tam serwera z bazą danych ?

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2014-07-06 09:03:23
    Od: Śmieć <j...@w...pl>

    > [......]
    > Napiszesz wreszcie skąd wiedza że niema tam serwera z bazą danych ?

    Inforamcja jest pewna, zweryfikowana. Dotyczy nie tylko tej jednej lekarki
    ale wszystkich pięć pań lekarzy zatrudnionych w tym POZ.
    No a w dobie bezrobocia źródeł informacji sie nie ujawnia.

    sm

  • 17. Data: 2014-07-06 15:47:17
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sat, 05 Jul 2014 09:58:02 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Napiszesz skąd wiesz że dane są na laptopie i skąd że nie ma ...
    A to istotne dla oceny sytuacji prawnej takiego sposobu zabezpieczania
    danych? Sugerujesz że inna będzie sytuacja gdy P.Lekarz sama mu o tym
    powiedziała od tej czy dowiedział się w inny sposób?

    > Napiszesz wreszcie skąd wiedza że niema tam serwera z bazą danych ?
    Może ten aspekt preniesiecie gdzieś na pl.comp.* ?

    --
    pozdro
    poreba

  • 18. Data: 2014-07-06 21:59:01
    Temat: Re: Baza danych pacjent?w w POZ
    Od: hiqi <h...@a...pl>

    On 04.07.2014 09:15, szerszen wrote:

    > Nie tylko medyczne, jest całe dzikie mnóstwo baz danych zawierających różne
    wrażliwe dane, a mimo to nie ma wymogu ich rejestracji.

    Byc moze jest wiecej, ale ja tego nie wiedzialem :) Wiedzialem o
    medycznych bo co gdzies kiedys... slyszalem.

    --

    Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
    internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

    http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-interne
    tu/

    Czyż nie? ;)