  • 251. Data: 2009-07-01 18:28:02
    Temat: Re: Bardzo proszę o pomoc! RENOMA - ZŁODZIEJE!!!
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 1 Jul 2009 10:40:35 -0700 (PDT), Xian Mi Mao napisał(a):

    > Można wyasygnować pewne środki na opracowanie doskonalszej metody
    > skutecznego egzekwowanie opłat za przejazdy, ale bez złej praktyki
    > "karania wstecz"!

    Można? A kto? Bo na pewno nie firmy komunikacyjne. Gminy też
    nie dopłacą. A pasażerowi się nie zgodzą na podwyżki biletów.

    > Różne pomysły mi przychodzą już po pół mniucie do głowy, np.
    > sprzedawanie biletów w kioskach na określony dzień (znaczy
    > dzisiejszy), minidrukarki drukujące kupony jak te do ładowania
    > telefonów komórkowych to w dzisiejszych czasach żaden problem!

    Moja żona pracuje w kiosku i wiesz co twoja propozycja oznacza?
    Że w kioskach nie będzie biletów.
    Zresztą nic nowego:
    http://gdansk.naszemiasto.pl/wydarzenia/1010471.html

    W autobusie bilet się też sam nie sprzeda póki nie ma możliwości
    powszechnej płatności kartą zbliżeniową.

    Henry

  • 252. Data: 2009-07-01 18:34:50
    Od: spp <s...@o...pl>

    januszek pisze:

    > Hmm... Bilet jednorazowy, który kasuje się w pojeździe jest środkiem
    > płatniczym. Kasownik to urządzenie, które zastąpiło konduktora ;) (to
    > taki ktoś, kto kiedyś siedział w pojeździe i sprzedawał bilety).

    Hmm, pamiętam z czasów gdy normalny kosztował 40 gr, ulgowy -20 gr.
    Ponadto konduktor często zamykał i otwierał (ręcznie) drzwi. No i
    hamował na stromych zjazdach. :)

    --
    spp

  • 253. Data: 2009-07-02 07:10:04
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > to nie jest umowa, bo nie zawiera podstawowej tresci o co sie umowiliscie
    > ani za ile, ani kiedy ani do kiedy.

    jak nie jak tak

    za ile masz na bilecie i tyle kasy dales, a o co, o przewiezienie z
    wybranego przez ciebie punktu a do b w strefie jedna linia przewoznika,
    wszystko jest okreslone

    > Ceny za przejazd sa rozne i samo zakupienie biletu nie okresla oplaty za
    > przewoz nie okresla rowniez kiedy i w jakim czasie ma cie przewoznik
    > przewiezc.

    a kwestia czau nie ma tu znaczenia, przwoznik swiadczy uslugia ciagle, czasy
    wywieszone sa na przystankach i ogolnie dostepne

    > jesli to bedzie okreslone i dostaniesz umowe (lub bilet zawierajacy ta
    > tresc)

    wszystko jest okreslone jak widzisz

  • 254. Data: 2009-07-02 07:12:32
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > no i dalej tez czytaj

    dalej jak juz pisalem spp, masz alternatywy do tej czynnosci, czyli
    mozliwosci wyboru, zajecie miejsca jest jedna z tych alternatyw

  • 255. Data: 2009-07-02 07:15:18
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > to jak zajecie miejsca bez biletu nie jest zawarciem umowy to na jakiem
    > podstawie kanar cos od ciebie chce skoro nie ma umowy?
    > To tak jakby cie dorwal na ulicy i zaczal cos od ciebie chciec.

    wlasnie dlatego przewoznik za pomoca kanara ma roszczenia do ciebie, a ty
    nie masz miec prawa niczego sobie roscic od przewoznika

    > Wszyscy ci tlumacza, ze jest inaczej a ty dalje jak sciana oporowa.

    megalomania przez ciebie przemawia, raptem jest was 2 czy 3, rowniez jest
    kilka osob zajmujacych moje stanowisko

    > Wez pierwszy z brzegu regulamin MZK i znajdz sobie w nim dokaldnie takie
    > samo zdanie.

    a co mnie regulamin, nad regulaminem stoi k.c. i p.p. a tam jasno jest
    okreslone jak wyglada taka umowa, jakie musi miec spelnione warunki, oraz to
    co cytowalem juz kilka razy, ze zakup biletu jest jedna z form zawarcia
    umowy przewozowej

  • 256. Data: 2009-07-02 07:28:59
    Od: spp <s...@o...pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    > okreslone jak wyglada taka umowa, jakie musi miec spelnione warunki,
    > oraz to co cytowalem juz kilka razy, ze zakup biletu jest jedna z form

    KC:

    Art. 775. Przepisy tytułu niniejszego stosuje się do przewozu w zakresie
    poszczególnych rodzajów transportu tylko o tyle, o ile przewóz ten nie
    jest uregulowany odrębnymi przepisami.

    PP:

    Art. 4. Przewoźnik może wydawać regulaminy określające warunki obsługi
    podróżnych, odprawy oraz przewozu osób i rzeczy.

    To tak na dzień dobry.

    Twierdzisz, że kilkadziesiąt przedsiębiorstw komunikacyjnych w Polsce
    wydało regulaminy sprzeczne z KC?

    A co do biletów:

    Bilet kupiony u kierowcy spełnia wszystkie warunki aby być uważany za
    zawarcie umowy, bilet kupiony w kiosku nie stanowi dowodu zawarcia
    umowy (poeksperymentuj, wejdź do autobusu i w razie kontroli spróbuj się
    nim podeprzeć), staje się nim dopiero po skasowaniu (czyli spełnieniu
    dodatkowego warunku określonego w regulaminie).
    Jak dla mnie EOT.

    :)
    --
    spp

  • 257. Data: 2009-07-02 07:43:36
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]
    > (poeksperymentuj, wejdź do autobusu i w razie kontroli spróbuj się nim
    > podeprzeć), staje się nim dopiero po skasowaniu

    no ciekawe jest to co piszesz, ze jednej spelnia warunki a drugi nie :)
    no to teraz odnies ten fakt do reszty wypowiedzi, czyli kasowania, kiedy oba
    bilety musisz skasowac aby uniknac kary :)

    sam sobie przeczysz

  • 258. Data: 2009-07-02 07:47:34
    Od: spp <s...@o...pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    > no to teraz odnies ten fakt do reszty wypowiedzi, czyli kasowania, kiedy
    > oba bilety musisz skasowac aby uniknac kary :)

    Moje niechlujstwo - miałem na myśli nieco inne rowiązanie gdzie kierowca
    podaje już skasowany bilet (zdarza się za granicą). :)
    Więcej - bywa, że tam wrzuca się gotówkę do skarbonki i nie ma nawet
    biletów. :)

    Resztę swoich twierdzeń podtrzymuję :)

    --
    spp

  • 259. Data: 2009-07-02 07:49:18
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    szerszen napisał(a):

    > za ile masz na bilecie i tyle kasy dales, a o co, o przewiezienie z
    > wybranego przez ciebie punktu a do b w strefie jedna linia przewoznika,
    > wszystko jest okreslone

    Wazne jest to co jest napisane na bilecie. Jezeli jest tam tylko nominal
    to nie mozesz z tego wnioskowac o punktach a, b, strefach etc.

    j.

  • 260. Data: 2009-07-02 08:56:44
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Wazne jest to co jest napisane na bilecie. Jezeli jest tam tylko nominal
    > to nie mozesz z tego wnioskowac o punktach a, b, strefach etc.

    mozesz, bo reszta to warunki ogolnie znane i podane do publicznej
    wiadomosci, czyli oferta przewoznika