  • 1. Data: 2007-11-27 22:40:53
    Temat: Bank sie pomylil - czy musze placic za ich blad ?
    Od: "Telemach" <t...@p...onet.pl>

    Bank przez rok wyplacal transze kredytu studenckiego kiedy bylem na urlopie
    dziekanskim. Teraz bank sie zorientowal ze zlamali prawo bo obowiazywalo
    rozporzadzenie ministra i zasadniczo nie powinni wyplacac. Czy bank ma prawo
    domagac sie ode mnie wyplaconej kwoty lub wstrzymac aktualne wyplaty ?
    Do kogo sie zwrocic o rade w sprawie moich praw ?

    - Telemach -

  • 2. Data: 2007-11-27 23:24:05
    Temat: Re: Bank sie pomylil - czy musze placic za ich blad ?
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    Ma prawo bo to nie były twoje pieniądze!
    Ty nie jesteś poszkodowany, wiedziałeś że dostajesz nienależne pieniądze i
    nawet
    tego nie próbowałeś zgłosić, wię nie wiem dlaczego pytasz o swoje prawa tak
    jakbyś
    był jakimś poszkodowanym.....

  • 3. Data: 2007-11-28 00:15:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Telemach wrote:
> [...]
    > domagac sie ode mnie wyplaconej kwoty lub wstrzymac aktualne wyplaty ?
    > Do kogo sie zwrocic o rade w sprawie moich praw ?

    Skoro dostałeś pieniądze de facto nie wnikające z żadnej umowy czy
    innego zobowiązania, to podpada to pod przepisy o bezpodstawnym wzbogaceniu.

    Za to za te "bezumowne" sumy bank (jeśli oddasz je w terminie) nie
    powinien pobierać odsetek.

  • 4. Data: 2007-11-28 01:07:58
    Od: B0L0 <b...@i...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Za to za te "bezumowne" sumy bank (jeśli oddasz je w terminie) nie
    > powinien pobierać odsetek.

    ale jesli pobierał je nie wiedzac ze sa nienalezne a na dodatek je wydal
    to bank nie moze(?) zadac ich zwrotu

    --
    pozdr

  • 5. Data: 2007-11-28 02:48:25
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    > ale jesli pobierał je nie wiedzac ze sa nienalezne a na dodatek je wydal
    > to bank nie moze(?) zadac ich zwrotu

    nie ma tu zasady "w dobrej wierze"?

  • 6. Data: 2007-11-28 07:13:00
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "zbyszek" <z...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > nawet
    > tego nie próbowałeś zgłosić, wię nie wiem dlaczego pytasz o swoje prawa tak

    a skad zalozenie ze wiedzial, skoro bank tego nie wiedzial, to on tym bardziej
    mogl nie byc swiadom takiego faktu

  • 7. Data: 2007-11-28 07:35:14
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał

    > a skad zalozenie ze wiedzial, skoro bank tego nie wiedzial, to on
    > tym bardziej mogl nie byc swiadom takiego faktu

    Bank mógł nie wiedzieć o dziekance, student raczej wiedział.

  • 8. Data: 2007-11-28 09:29:44
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Nov 27, 11:40 pm, "Telemach" <t...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > domagac sie ode mnie wyplaconej kwoty lub wstrzymac aktualne wyplaty ?
    > Do kogo sie zwrocic o rade w sprawie moich praw ?

    A zglosiles do banku ze masz urlop dziekanski? czy w umowie jest zapis
    ze na poczatku kazdego roku akademickiego jestes zobowiazany do
    przedstawienia zaswiadczenia ze studiujesz? Czy pieniadze byly
    wplacane na twoje konto czy na konto uczelni w twoim imieniu?

  • 9. Data: 2007-11-28 09:52:05
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Bank mógł nie wiedzieć o dziekance, student raczej wiedział.

    studnet mogl nie wiedziec o tym ze mu sie na dziekance nie nalezy

  • 10. Data: 2007-11-28 10:08:37
    Od: Paweł <b...@m...com>

    > studnet mogl nie wiedziec o tym ze mu sie na dziekance nie nalezy

    Umowę kredytową podpisywał? Pewnie ją wcześniej przeczytał? Istotne jest co
    było w środku.

    --
    Paweł