  • 401. Data: 2021-03-17 22:50:16
    Temat: Re: Bandycki napad straży miejskiej.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Na razie nie legitymują podając taką podstawę. Uwaga, podając taką
    > podstawę i zgłaszając np wykroczenie wyimaginowanego zbierania się.

    A sąd uniewinnia zbierających się. Mylić się, jest rzeczą ludzką. To, że
    nasze władze od roku nie potrafią napisać jednego jasnego przepisu, by
    każdy z nas wiedział co wolno, a co nie - a jeszcze lepiej dlaczego, to
    nie jest wina Policji.

    Osobiście uważam, że jakby Prezydent, Premier albo jakikolwiek minister
    wyszedł do okienka zwanego telewizorem i na spokojnie wyjaśnił, dlaczego
    mamy takie, albo inne obostrzenie, z czego to wynika oraz przede
    wszystkim wskazał wiarygodne źródło tych ustaleń, to by ludzie i bez kar
    się do tego stosowano. Ale wprowadzane obostrzenia - w mojej ocenie - są
    chaotyczne.

    Zakazujemy działania sklepom odzieżowym, gdzie jak wynika z moich
    obserwacji przeważnie są jakieś pojedyncze osoby, ale zezwalamy na
    odprawianie nabożeństw w kościołach. Nakładamy na ludzi obowiązek
    noszenia masek zabraniając kominów, jakby te sznurki zakładane na uszy
    miały jakiś cudowny i zbawienny wpływ na skuteczność szmaty, z których
    wykonano te środki ochronne. Nakładamy obowiązek noszenia masek w
    miejscach, gdzie, gdzie w sposób naturalny osoby są oddalone od siebie o
    wiele metrów - parki, lasy itd. Nie wiem, czy jest sens, bym uwypuklał
    te idiotyzmy. Być może ma to jakiś sens, ale chciałbym wiedzieć jaki.

    Do tego dochodzi brak konsekwencji. Najpierw maseczki były zbędne. Potem
    były wręcz zbawienne. Potem uznano, że w sumie nic nie dają. Potem przez
    wiele miesięcy przekonywano, ze przyłbice są lepsze, by wreszcie na
    koniec uznać, ze tylko maseczki. Ja ne wiem, jak to jest, ale mam
    podstawy sądzić, że "oni" też.

    --
    Robert Tomasik

  • 402. Data: 2021-03-17 22:51:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.03.2021 o 19:00, Kviat pisze:
    > Biorąc pod uwagę ile osób się poszukuje, to można odnieść wrażenie, że
    > funkcjonariusze mają wyjątkowo dobrą pamięć i są wyjątkowo
    > spostrzegawczy, skoro tyle podobnych do zaginionych osób znajdują w tak
    > krótkim czasie, na tak małym obszarze.

    Jakby tak było, to by legitymowali tylko tych podobnych, a tak
    legitymują przesiewowo licząc na to, że raz na iluś się trafi poszukiwany.

    --
    Robert Tomasik

  • 403. Data: 2021-03-18 00:31:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-17, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Bardzo zły precedens, bowiem powoduje, że każdy idiota może się na niego
    > powoływać.

    No ale powód być musi, więc jak?

    > Bo pomijając sprawy polityczne na całym świecie tak jest. To nie tylko
    > kwestia Polski.

    To po co p. 14? Najwyraźniej Ustawodawca uważa, że konkretny powód być
    musi, więc jeśli to precedens to wynika pośrednio z instnienia p.14.

    > U mnie się Kviat wyświetla.

    Coś mi się popierniczyło.

    --
    Marcin

  • 404. Data: 2021-03-18 00:54:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-17, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > No wiec poda, że w związku z wykonywaniem czynności
    > operacyjno-rozpoznawczych (przykładowo). Powód dobry, jak każdy inny i
    > ujęty w ustawie. Na siłę próbujecie skomplikować stosunkowo prostą
    > konstrukcję. Ludzie czytają takie pouczenia i potem mają pretensje, że
    > ktoś ich ukarał.

    Nie tyle skomplikować, co pokazać Ci, że legitymowanie powinno miec
    prawdziwą, przekonywąjącą (logicznie) podstawę, bo inaczej jest
    odpierane jako represja. Uważasz, że w tych wszystkich wydarzeniach,
    protestach etc. o których tu pisano, policjantom chodziło wyłącznie o
    rzetelne czynności operacyjne?

    --
    Marcin

  • 405. Data: 2021-03-18 01:15:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-17, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Jakby tak było, to by legitymowali tylko tych podobnych, a tak
    > legitymują przesiewowo licząc na to, że raz na iluś się trafi poszukiwany.

    Jaka jest szansa, że ktoś poszukiwany trafi się w zgromadzeniu, gdzie
    wiadomo będzie pełno policji i będą legitymować? :)

    --
    Marcin

  • 406. Data: 2021-03-18 06:23:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Coś mi się popierniczyło.

    Nie;)

    --
    Shrek

  • 407. Data: 2021-03-18 06:25:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A sąd uniewinnia zbierających się. Mylić się, jest rzeczą ludzką.

    Uczyć się na błędach również.

    --
    Shrek

  • 408. Data: 2021-03-18 06:28:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jaka jest szansa, że ktoś poszukiwany trafi się w zgromadzeniu, gdzie
    > wiadomo będzie pełno policji i będą legitymować? :)

    Pod legią ponoć kilku trafili, ale to specyficzne towarzystwo.

    To może dalej - zatrzymywać wszystkich losowo na "48". A nóż się do
    czegoś przyzna?

    --
    Shrek

  • 409. Data: 2021-03-18 07:55:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-18, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Pod legią ponoć kilku trafili, ale to specyficzne towarzystwo.

    No tam to wiadomo, połowa przychodzi na zadymę więc się ktoś trafi, ale
    np. na protestach kobiet?

    > To może dalej - zatrzymywać wszystkich losowo na "48". A nóż się do
    > czegoś przyzna?

    Pewnie by było dobrze, ale zasobów nie starczy.

    --
    Marcin

  • 410. Data: 2021-03-18 09:01:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-18, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie;)

    No dopiero zajarzyłem, że to było w innym poscie niż ten w dyskusji. To
    jednak nie mam zwidów, ale martwię się o Roberta :)

    --
    Marcin