  • 211. Data: 2021-03-08 14:13:38
    Temat: Re: Bandycki napad straży miejskiej.
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-03-08 o 11:42, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup

    > Ten wirus jakos slabo sie rozpowszechnil w Korei Pd. i w Japonii.
    >
    > W Korei postawiono na intensywne testowanie i izolacje.
    > W Japonii testowano symbolicznie.
    >
    > W obu krajach byl zwyczaj uzywania maseczek przy lekkim przeziebieniu -
    > aby nie zarazac innych ...
    >
    > Co do sensu ... najpierw WHO tez nie chciala powiedziec o skutecznosci
    > maseczek, ale z czasem zaczela je zalecac, a wraz z nia zalecały i rzadu
    > wielu panstw.

    A szczepionka jest zrobiona z orangutana. Podobno wkrótce mają takze i
    małpy szczepić. Dlaczego tylko małpy, a nie takze inne zwierzęta?

    "COVID-19 Vaccine AstraZeneca to szczepionka dopuszczona na unijny rynek
    29 stycznia. Jest to monowalentna szczepionka składająca się z
    pojedynczego, rekombinowanego, pozbawionego możliwości replikacji
    szympansiego wektora adenowirusowego (ChAdOx1) kodującego glikoproteinę
    S wirusa SARS-CoV-2. Podawana jest domięśniowo, w dwóch dawkach."

    --
    animka

  • 212. Data: 2021-03-08 14:31:58
    Temat: Re: Niebandycki napad straży miejskiej na policjanta? ;-)
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W Suwałkach czy gdzie tam jakoś sobie z policją zatrzymywani poradzili.

    -----
    > wiecznie pertraktować z "idiotą" też nie można, więc pasuje zgodnie z procedurą
    zatrzymać gościa

  • 213. Data: 2021-03-08 15:34:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...
    Dnia Mon, 8 Mar 2021 12:12:04 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    >Jak prawdopodobieństwo wynosi 0, to znaczy, że dane zdarzenie nigdy
    >nie
    >zajdzie.
    >Ale 1e-3456 to już co innego.

    Mylisz sie.

    Takie teoretyczne rozwazania: losujemy liczbe rzeczywista z zakresu
    0..1.

    Liczb rzeczywistych w tym zakresie jest nieprzeliczalnie wiele, wiec
    prawdopodobienstwo wynosi 0.
    Mozna by sie spierac czy nie "w granicy", ale nie ma jakiejs liczby,
    zebys mogl powiedziec "pr-stwo wynosi 1e-3456".

    A przeciez jakas liczba zostala wylosowana.

    J.

    P.S. Troche inaczej to wyglada w symulacjach komputerowych, gdzie
    generator pseudolosowy, czy nawet losowy, generuje jakis ograniczony
    zbior liczb rzeczywistych, a nie nieskonczony.

  • 214. Data: 2021-03-08 15:46:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 08-03-2021 o 13:20, J.F. pisze:

    >no to wtedy jest sens założyć maskę.

    Ale u nas nie bylo takiego zwyczaju. A w Japonii byl.

    No i kichac w maske ?

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,268
    60479,sanepid-w-olsztynie-o-brytyjskiej-mutacji-wyst
    arczy-ze-jeden.html

    "Jak dowiedziało się WP, inspekcja sanitarna w Olsztynie ma spory
    problem z dużym ogniskiem zakażeń w jednej z publicznych instytucji.
    Zachorowało tam prawie 50 osób, jedna z nich zmarła, a cztery w
    ciężkim stanie znajdują się pod respiratorami.

    - Zakażenia najprawdopodobniej zapoczątkowała jedna osoba.
    Pracownik, który ukrywał objawy zakażenia, nie zgłosił się na test na
    COVID, bo obawiał się, że trafi do szpitala.
    Wystarczyło, że przyszedł do pracy na jeden dzień, a w krótkim czasie
    zakażenia objęły całe piętro biurowca, w którym pracował. Nie
    wypłacono pensji, bo zachorowały osoby zajmujące się księgowością. To
    pokazuje możliwości brytyjskiego wariantu. Wystarczy jeden egoista, a
    przy naruszeniu zasad ostrożności zakażenia rozszerzają się
    błyskawicznie - mówił jeden z pracowników inspekcji sanitarnej."

    A siedzieli tam w maseczkach, czy nie ?

    >Tak jak inne wirusy. Koronawirusy są znane od dawna i część
    >przeziębień, to właśnie koronawirusy. Więc taki wirus był jest i
    >będzie. Jest opisany w literaturze i wg lekarzy - zachowuje się jak
    >poprzednie. Zrobiono przecież tylko dodatkową panikę i jeszcze gorsze
    >jest to, że przez ta panikę umarło trochę osób.

    Tylko ze obecna odmiana jest jakos bardzo smiertelna.

    Tzn tak srednio - na dzis mamy 1.8mln zakazonych, 1.5mln uzdrowionych,
    45 tys zmarlych ... 3% smiertelnosci ?

    Czy raczej 1%, bo sporo bylo zakazonych bez objawow lub diagnozy ...

    O zwyklej grypie tez mowiono, ze zabija w Niemczech 30 tys ludzi
    rocznie ...

    J.

  • 215. Data: 2021-03-08 16:08:31
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 08-03-2021 o 15:46, J.F. napisał:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup

    > Ale u nas nie bylo takiego zwyczaju. A w Japonii byl.
    >
    > No i kichac w maske ?

    Nie wiem jak inni, mnie nauczono, aby kichać w chusteczkę. Kichanie w
    maseczkę, którą będzie się nosić jest bez sensu.

> [...]
    > naruszeniu zasad ostrożności zakażenia rozszerzają się błyskawicznie -
    > mówił jeden z pracowników inspekcji sanitarnej."

    w sumie nie ma to znaczenia, przy długim przebywaniu w jednym
    pomieszczeniu maseczka niewiele pomoże, dlatego tak mówi się się o
    wietrzeniu przede wszystkim.

    > Tylko ze obecna odmiana jest jakos bardzo smiertelna.

    Część śmierci to właśnie wina systemu i sposobu leczenia, dlatego
    podawałem link do filmu, który ostatnio wpadł mi w ręce. Wcześniej
    widziałem podobne zdania od innych lekarzy tu z polski, więc nie jest to
    jakaś tajemna wiedza, aczkolwiek tępiona z nieznanych przyczyn w
    przekazie oficjalnym.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 216. Data: 2021-03-08 16:41:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.03.2021 o 09:46, J.F. pisze:
    > A wejscia AT do mieszkania nie? :-P

    Też i dlatego robi sie to tak, żeby nie było wątpliwości. Mundury,
    oznakowane radiowozy itd.

    --
    Robert Tomasik

  • 217. Data: 2021-03-08 16:43:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.03.2021 o 10:05, J.F. pisze:
    > Nie wiem, czy dobre liczenie ... do konca zycia chcesz w masce chodzic?
    > Wszedzie - w tym i w domu ?

    Czysto matematyczna konstatacja. Wiesz, w jaki sposób najłatwiej złapać
    lwa na pustyni? Zagadka jest poważna i można ją rozwiazać w oparciu o
    topologię :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 218. Data: 2021-03-08 16:44:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup

    >Nie wiem jak inni, mnie nauczono, aby kichać w chusteczkę. Kichanie w
    >maseczkę, którą będzie się nosić jest bez sensu.

    Bez sensu, ale:
    -czasem nie zdazysz zdjac maseczki,
    -jest katar, to bywa, ze "z nosa sie leje" ... bez kichania,
    -zdejmiesz maseczke, aby wysmarkac sie w chusteczke .. jakie to
    zagrozenie dla otoczenia ?

> [...]

    >w sumie nie ma to znaczenia, przy długim przebywaniu w jednym
    >pomieszczeniu maseczka niewiele pomoże, dlatego tak mówi się się o

    Zdaje sie, ze te kropelki szybko opadaja, wiec dystans tez chroni.
    I ponoc jeszcze wysychaja, co unieszkodliwia wirusa ...

> [...]
    >widziałem podobne zdania od innych lekarzy tu z polski, więc nie jest
    >to jakaś tajemna wiedza, aczkolwiek tępiona z nieznanych przyczyn w

    Zauwaz, ze jeszcze mamy sporo zgonow "bez covid".
    I nie wiadomo - nie bylo testu, wiec nie rozpoznano, czy ucierpialy
    inne dziedziny medycyny, i stad zgony ... bo np karetki zamiast
    jezdzic po pacjentow to czekaja pod szpitalem na przyjecie
    poprzedniego pacjenta.

    J.

  • 219. Data: 2021-03-08 16:54:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ustawa o policji opisuje sposób legitymowania i daje prawo w
    > uzasadnionych przypadkach, jeśli takiego nie ma, to nie ma prawa
    > legitymowania.

    Mógłbyś przytoczyć stosowne artykuły? :-) Może bym się czegoś ciekawego
    dowiedział :-) Jakbyś jednak nie znalazł, to sugeruję przyjrzenie się
    pewnemu rozporządzeniu :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 220. Data: 2021-03-08 16:55:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.03.2021 o 12:25, ąćęłńóśźż pisze:

    > Wyjaśnij nam, kiedy sprawy wzięte wg Ciebie z dupy przekazujesz prokom
    > do dalszego postępowania prokuratorskiego, a kiedy nie przekazujesz
    > wysyłając do koszalina i co piszesz w odwalających uzasach.

    Moje zdanie nie ma nic do rzeczy. Mogę sobie tu napisać co o tym myślę:-)

    --
    Robert Tomasik