  • 61. Data: 2024-01-10 09:11:12
    Temat: Re: Banda prawnicza w akcji
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-01-09 o 22:11, cef pisze:
    > A za Pegasusa
    > dostaną lekka reką 5 lat,

    O prorok?

    KRS też miał wpisać nowe władze TVP i co?

    PORAŻKA ;-)

  • 62. Data: 2024-01-10 09:14:09
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-01-10 o 09:09, cef pisze:

    > Czynu nie dotyczy na pewno.
    > Dotyczy jedynie kary i niczego więcej.

    Kary za ten czyn.

  • 63. Data: 2024-01-10 09:14:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-01-10 o 09:08, _Master_ pisze:

    > Prezydent ma PRAWO do UŁASKAWIENIA
    >
    > Nigdzie nie jest zapisane że są ograniczenia tego prawa oprócz skazanych
    > przez TS.
    >
    > KROPKA

    Jaka kropka?
    Warunki są zapisane w zasadach ogólnych.
    Jeśli jest jak piszesz, to napisz mi jak mógłby Pan prezydent ułaskawić
    Ciebie?
    Coś jest do tego potrzebne czy może to zrobić ot tak?
    A teraz idź poczytaj kodeksy.

  • 64. Data: 2024-01-10 09:15:35
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-01-10 o 09:11, _Master_ pisze:

    > O prorok?
    >
    > KRS też miał wpisać nowe władze TVP i co?
    >
    > PORAŻKA ;-)

    Nikt nie jest doskonały.
    Wielkie litery...

  • 65. Data: 2024-01-10 09:18:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-01-10 o 09:14, _Master_ pisze:

    > Kary za ten czyn.

    I tak bez opamiętania można ułaskawiać każdego
    czy jakieś powiązanie ułaskawionego z czynem musi być?
    Musi być jakoś udowodnione, że czyn popełnił?
    Jakieś postępowanie, w jakimś trybie itd itp
    I tu się zacina Twój mechanizm rozumienia prawa.

  • 66. Data: 2024-01-10 09:39:52
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 09.01.2024 o 17:25, _Master_ pisze:

    > Nie pozbawia bo zamyka sprawę po pierwszym SKAZANIU

    Skoro zamyka sprawę, to uniemożliwia obronę.
    Czego nie rozumiesz?

    Przykład:
    Prokurator oskarża cię o kradzież.
    Sąd w I instancji stwierdza, że ukradłeś. Wyrok nie jest prawomocny -
    możesz iść z tym wyżej, bo wiesz, że nie jesteś złodziejem.
    Ale nie... prezydent cię ułaskawia i jest dupa blada, bo sprawa
    zamknięta, oficjalnie zostałeś złodziejem (pomimo, że niczego nie
    ukradłeś), tyle, że ułaskawionym. I z piętnem złodzieja zostaniesz do
    końca życia. Czyli zostałeś pozbawiony prawa do obrony, bo sprawa jest
    zamknięta.
    Nadążasz, czy jeszcze nie?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 67. Data: 2024-01-10 09:47:08
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 09.01.2024 o 17:31, _Master_ pisze:

    > Co mają inne państwa wspólnego?

    Dobre pytanie.
    Od razu widać, że nie przeczytałeś tekstu z linka.
    Albo przeczytałeś, ale nie zrozumiałeś.

    > W Polsce kiedyś był zapis PRAWOMOCNIE skazany
    >
    > ale w obecnej Konstytucji go NIE MA

    Jak nie ma jak jest.
    Art.42 pkt.3

    Jaki jest sens ułaskawiania niewinnego człowieka?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 68. Data: 2024-01-10 10:04:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Jan 2024 09:11:12 +0100, _Master_ wrote:

    > O prorok?
    >
    > KRS też miał wpisać nowe władze TVP i co?
    >
    > PORAŻKA ;-)

    A odmówił?
    Bo takie wpisy do KRS to normalnie długo trwają.

    J.

  • 69. Data: 2024-01-10 10:05:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Jan 2024 09:08:43 +0100, _Master_ wrote:

    > Prezydent ma PRAWO do UŁASKAWIENIA
    >
    > Nigdzie nie jest zapisane że są ograniczenia tego prawa oprócz skazanych
    > przez TS.
    >
    > KROPKA

    Prezydent STOSUJE PRAWO ŁASKI, a nie ma prawo :-)

    J.

  • 70. Data: 2024-01-10 10:07:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Jan 2024 09:47:08 +0100, Kviat wrote:

> [...]
    >
    > Jak nie ma jak jest.
    > Art.42 pkt.3
    > Jaki jest sens ułaskawiania niewinnego człowieka?

    Ale ponieważ prezydent nie uniewinnia, tylko ułaskawia, to nie ma
    znaczenia, czy jest winny czy nie :-P

    J.