  • 31. Data: 2019-04-27 13:37:21
    Temat: Re: BTC dla początkujących
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Sat, 27 Apr 2019 12:05:11 +0200, n...@o...pl napisał(a):

    > Nie, towariszczu.

    "towariszczu"...?

    Widzę, że wyje...ale
    w którym meczecie to ????? ????.

    > Oceniam twój potencjał umysłowy.

    Das Onet?

  • 32. Data: 2019-04-27 13:48:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 27 Apr 2019 13:03:22 +0200, dantes napisał(a):

    > Jakoś tak dziwnie się składa, że
    > jak to ująłeś "jacyś oszuści"
    > co to "próbowali coś wyłudzić"
    > należą do "nacji", która wg Ciebie składa się "z oszustów".
    >
    > Na dodatek Ty, wspólnie z niewiadomo kim...
    > "cos im już zabraliście" i jak twierdzisz "słusznie"
    > bo to "wasze".
    >
    > Rzeczywiście... ciekawa etyka.

    Wybacz ale najwyraźniej nie nadążam za twoim światłym umysłem.
    --
    Jacek
    Błędy lekarzy leżą na cmentarzu, błędy nauczycieli siedzą w Sejmie.

  • 33. Data: 2019-04-27 14:05:29
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Sat, 27 Apr 2019 13:48:39 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Wybacz ale najwyraźniej nie nadążam za twoim światłym umysłem.

    A co... "oczko się odkleiło temu... NOR'u"?

  • 34. Data: 2019-04-27 15:13:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > W znacznym stopniu nieruchomości pożydowskie przetrwały wojnę, czego
    > nie można powiedzieć o Żydach. Zostały zajęte prawem kaduka przez
    > Polaków. Należało by zwrócić wartość nieruchomości w chwili
    > przejmowania a nie w chwili kiedy po kilkudziesięciu latach została
    > ze szczętem wyeksploatowana. Po cenie jaka wtedy obowiązywała z
    > uwzględnieniem procentów. I zrobić to od razu a nie zmiatać pod
    > dywan.

    Dostrzegam tu pewną niekonsekwencję. Skoro - jak sam piszesz - żydzi nie
    przeżyli wojny, to komu mieliśmy te nieruchomości oddawać? Zgodnie z
    polskim prawem po upływie 30 lat nieruchomości powinny przejść na
    własność gmin, na których terenie się znajdują (przez zasiedzenie).
    Rzecz w tym, że w wielu wypadkach nie dokonano tych zmian w księgach
    wieczystych, co otwiera drogę do różnych kombinacji.

    Z tym wyeksploatowaniem i wartością też bym specjalnie nie szarżował.
    Tam, gdzie państwo nieruchomości przejmowało, to zdecydowanie o nie
    dbano - na ile znam historie obiektów w moim mieście. Różnie bywało z
    tymi rożnymi "Zrzeszeniami" administrującymi. Generalnym błędem było
    traktowanie wszystkich nieruchomości, jako wspólnego mienia. Nikt nie
    księgował dla każdej nieruchomości przychodów oraz kosztów. Tak więc
    obecnie po prostu trudno to nawet ocenić. Ale znam przypadki, gdy w
    chwili przejęcia to były ruiny, które odbudowano, by następnie zwrócić
    po latach "właścicielom". Natomiast nie wmówisz mi, ze przez 80 lat
    eksploatowano budynki bez remontów i modernizacji.

    > Ironizujesz bezpodstawnie, spadkobiercy o ile przetrwali holocaust
    > mają swoich zstępnych w kolejnych pokoleniach.

    Ale polskie prawo przewiduje zasiedzenie. Nawet w "złej wierze", to
    jedynie 30 lat. Ponieważ - na ile się orientuję - te nieruchomości były
    przejmowane w drugiej połowie lat 40-tych, więc 1970 rok stanowi tu
    granicę.

    > O wojnie i ludobójstwie na Żydach. Uważasz że to nie katastrofa
    > humanitarna?

    O ile katastrofa, to raczej w mojej ocenie nie humanitarna. Katastrofa
    humanitarna, to jakby była duża powódź, pożar, trzęsienie ziemi

    > I ty uważasz że dobrze robią? Czy jeśli ktoś kradnie to
    > usprawiedliwia twoją kradzież?

    Nikt tu niczego nikomu nie kradł. 30 lat na podniesienie zarzutu, to
    bardzo długo. Teraz po ponad pół wieku po prostu nie ma dokumentów, by
    stwierdzić, na ile osoby dochodzące roszczeń są uprawnione i tyle.

  • 35. Data: 2019-04-27 17:04:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 27 Apr 2019 15:13:44 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > Rzecz w tym, że w wielu wypadkach nie dokonano tych zmian w księgach
    > wieczystych, co otwiera drogę do różnych kombinacji.
    Spadkobiercom, oczywiście. Mamy w kraju sądy od takich rzeczy o ile ktoś
    wystąpi na drogę sądową. Mamy też polityków, którym płacimy żeby
    moderowani pretensje zbiorowe, np. ze strony Izraela czy organizacji
    żydowskich. Skoro są pretensje to znaczy że politycy biorą kasę za
    darmo.

    > Z tym wyeksploatowaniem i wartością też bym specjalnie nie szarżował.
    > Tam, gdzie państwo nieruchomości przejmowało, to zdecydowanie o nie
    > dbano
    Z drugiej strony, mało kto występuje o zwrot rzeczowy, z reguły chodzi o
    ekwiwalent. A w jakim stanie kamienica przetrwała wojnę, nie trudno
    ustalić. Były takie w ruinie, były w dobrym stanie.

> [...]
    > jedynie 30 lat. Ponieważ - na ile się orientuję - te nieruchomości były
    > przejmowane w drugiej połowie lat 40-tych, więc 1970 rok stanowi tu
    Nie jestem znawcą prawa. Oprócz krajowego są i umowy międzynarodowe i
    mogą one inaczej stanowić. Tym niemniej, jestem zdania że jeśli
    pretensje zgłoszono po upływie terminu zasiedzenia to nie powinno się
    ich zaspakajać. No i zasiedzenie dot. raczej tylko nieruchomości a nie
    terenu. A za teren też się coś należy.

    > O ile katastrofa, to raczej w mojej ocenie nie humanitarna. Katastrofa
    > humanitarna, to jakby była duża powódź, pożar, trzęsienie ziemi
    Widzę że to kwestia definicji. Ja nazywam taką rzecz katastrofą
    humanitarną z dwóch powodów. Pierwsze że dot. znacznej liczby ludzi,
    drugie że humanitaryzm tu legł w gruzach przede wszystkim. Nie chodzi
    zresztą o etykietki. Chcesz, nazywaj rzecz po imieniu - wojna,
    ludobójstwo.

    > Nikt tu niczego nikomu nie kradł. 30 lat na podniesienie zarzutu, to
    > bardzo długo. Teraz po ponad pół wieku po prostu nie ma dokumentów, by
    > stwierdzić, na ile osoby dochodzące roszczeń są uprawnione i tyle.
    Powtórzę to co już powiedziałem wyżej - są prawnicy, sądy i politycy.
    Niech każdy robi co do niego należy, nie kierując się uprzedzeniami a po
    prostu prawem i etyką.
    A Indianie nieraz zostali oszukani. Zawierano umowy które zawsze były
    łamane. Taki zabór ziemi to po prostu kradzież. Ameryka powstała na
    krzywdzie lokalnych kultur i cywilizacji.

  • 36. Data: 2019-04-27 18:18:59
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 27.04.2019 o 17:04, Jcek Maciejew pisze:
> [...]
    > drugie że humanitaryzm tu legł w gruzach przede wszystkim. Nie chodzi
    > zresztą o etykietki. Chcesz, nazywaj rzecz po imieniu - wojna,

    Jcek najwyraźniej znowu rżnie głupa, największe ofiary i straty w
    drugiej wojnie poniosła Polska, to że zginęły 3 miliony żydów nie
    oznacza, że nie byli oni obywatelami Polski, co więcej Polska nigdy nie
    otrzymała odszkodowań za te straty, a otrzymał je n.p. Izrael, choć nie
    uczestniczył w walkach drugiej wojny światowej i to nie jego obywatele
    zostali zamordowani pod czas tamtej wojny:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 37. Data: 2019-04-27 18:20:07
    Od: n...@o...pl

    w <qa1ept$gbk$1@gioia.aioe.org>, dantes <d...@q...com> napisał(-a):

    > "towariszczu"...?

    Piszę w twoim natywnym języku :).

    > Das Onet?

    Twój potencjał? Nie. Der dno.

  • 38. Data: 2019-04-27 19:08:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Z drugiej strony, mało kto występuje o zwrot rzeczowy, z reguły chodzi o
    > ekwiwalent. A w jakim stanie kamienica przetrwała wojnę, nie trudno
    > ustalić. Były takie w ruinie, były w dobrym stanie.

    Zdroworozsądkowo, to ludzie występują o toi, co więcej.

> [...]
    > pretensje zgłoszono po upływie terminu zasiedzenia to nie powinno się
    > ich zaspakajać. No i zasiedzenie dot. raczej tylko nieruchomości a nie

    Na temat umów międzynarodowych wypowiadać się nie będę. Jesli Polska coś
    podpisała, to trudno, ale sądzę, że już dawno by wyskoczyli z tym
    dziennikarze. Natomiast w kwestii drugiej części akapitu, to
    zdecydowanie nie masz racji. Budynek jest częścią nieruchomości. Nie da
    się tego teoretycznie rozdzielić. Są przepisy szczególne i przykładowo
    możesz być właścicielem mieszkania. Teoretycznie możesz wykupić
    wszystkie mieszkania w nieruchomości, ale i tak część wspólna (korytarz
    przykładowo) będzie właściciela nieruchomości.

> [...]
    > drugie że humanitaryzm tu legł w gruzach przede wszystkim. Nie chodzi
    > zresztą o etykietki. Chcesz, nazywaj rzecz po imieniu - wojna,

    Ludobójstwo mi się najbardziej podoba. Wojna, to była, dokąd strzelalki
    do siebie żołnierze walczących stron.

> [...]
    > łamane. Taki zabór ziemi to po prostu kradzież. Ameryka powstała na
    > krzywdzie lokalnych kultur i cywilizacji.

    Po prostu Indianie nie znając historii Afryki i Azji nie wiedzieli, jak
    to działa.

  • 39. Data: 2019-04-27 19:40:02
    Od: b...@g...com

    użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
    > A za teren też się coś należy.

    Stanisław Michalkiewicz: Chętnych do obrabowania Polski przybywa
    https://youtu.be/LBQMS70QL38

  • 40. Data: 2019-04-27 19:55:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 27 Apr 2019 10:40:02 -0700 (PDT),
    b...@g...com napisał(a):

    > Stanisław Michalkiewicz: Chętnych do obrabowania Polski przybywa
    > https://youtu.be/LBQMS70QL38

    Wiesz co? Powiedz coś od siebie, bo zacznę uważać że wiatr ci hula
    między uszami a na tym wietrze fejki polatują.