  • 1. Data: 2002-11-26 14:04:44
    Temat: Awaria sieci internetowej a abonament
    Od: "Tomasz" <j...@t...pl>

    Witam

    Sprawa moze i groszowa, ale dotyczy wielu klientow i zalezy mi na tym, zeby
    dowiedziec sie co o tym mowia przepisy prawa. Dotyczy 19-dniowej awarii
    sieci internetowej.
    Pech chcial, ze trafilem na dwa dlugie weekendy podczas ktorych serwis nie
    pracuje.
    Pierwsze prace rozpoczęto wykonywac po 4 dniach po czym przerwano je na 2
    tygodnie tlumaczac sie koniecznosicia usuniecia awarii w innym bloku.

    W skrócie (wnioskując z obliczen pracownika firmy) :
    a) jezeli awaria trwa 19 dni jednego miesiaca to firmie nalezy sie zaplata
    za 3 dni z tych 19
    b) jezeli awaria trwa na przelomie 2 miesiecy to firma żąda pelnej zaplaty
    za 6 dni

    Oto wyjasnienie jakie otrzymalem od Kierownika Biura Obslugi Klienta:

    Sz.Panie!
    Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym przysluguje Panu odliczenie w
    wysokości 1/30 abonamentu miesięcznego, czyli- 2,14 zł za kazdy dzien
    braku dostepu do sieci powyzej 3 dni.

    W tym przypadku; X/02- 8 dni-3= 5 x2,14 = 10,70 zl od opłaty za pazdziernik
    i XI/02- 11 dni - 3 = 8 x 2,14 =17,12 zl od oplaty za listopad,
    lacznie 27,82 zl do odliczenia przy najblizszej platnosci za abonament

    Pozdrowienia
    X.X.
    Kierownik BOK

    Ciekawy jestem co o tym mysla specjalisci od prawa.

    Pozdrawiam serdecznie
    Tomasz

  • 2. Data: 2002-11-26 19:07:29
    Temat: Re: Awaria sieci internetowej a abonament
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik "Tomasz" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym przysluguje Panu odliczenie w
    > wysokości 1/30 abonamentu miesięcznego, czyli- 2,14 zł za kazdy dzien

    Mnie sie wydaje, ze zwrot oplat przysluguje jezeli _brak dostepu trwal
    dluzej niz
    3 dni_, a nie za dni braku dostepu po tych 3 dniach!

    Innymi slowy, gdyby brak dostepu trwal 2 dni, to nic nie musza zwracac.
    Jezeli jednak trwalby 3 dni i godzine, firmy musi zwrocic z 3 dni.

> [...]
    > i XI/02- 11 dni - 3 = 8 x 2,14 =17,12 zl od oplaty za listopad,
    > lacznie 27,82 zl do odliczenia przy najblizszej platnosci za abonament

    W zwiazku z tym w powyzszych wyliczeniach nie powinno sie znalezc -3.
    Proponuje siegnac do prawa telekomunikacyjnego, np. na www.abc.com.pl
    lub www.sejm.gov.pl, znalezc odpowiedni fragment i wyslac "kierownikowi"
    tego BOK-u.

    Michal Letowski