  • 1. Data: 2004-08-20 19:46:24
    Temat: Art.52 KP :(
    Od: j...@p...onet.pl

    Witajcie ....

    Co Wy sadzicie o takim tekscie?

    " .... Powodem decyzji pracodawcy jest ciężkie naruszenie podstawowych
    obowiązków pracowniczych poprzez: 1. samowolne to jest bez uzgodnienia z
    przełożonymi,podjęcie decyzji,jedynie w porozumieniu z p.X , o rażąco
    niekorzystnym rozporządzeniu mieniem pracodawcy, a tym samym spowodowanie straty
    w majątku spółki poprzez sprzedaż towarów w cenach rażąco niskich czego wynikiem
    była minusowa marża z całego dnia. W wyniku wyżej wymienionych działań czego
    dowodem są paragony nr........ skasowane na pani polecenie dokumentujące
    sprzedaż po cenach rażąco niewspółmiernych do ich wartości a w szczególności
    artykul Y-wartość początkowa 50,00 ,nieuzasadniona żadnymi racjonalnymi
    względami przecena towarów - wszystko do kwoty ok. 10 gr.Powyższym działaniem
    naruszone zostaly wewnętrzne przepisy obowiązujące u pracodawcy-zarządzenie
    prezesa sp.w sprawie procedury i sposobu przeceny towaru.Powyżej opisane ciężkie
    naruszenie obowiązków pracowniczych uniemożliwia zatrudnienie w dalszym ciągu na
    zajmowanym stanowisku. ".

    Czy mam jakiekolwiek szanse w Sądzie Pracy? Dodam tylko ze uzgodnione to mialam
    ze swoim bezposrednim przelozonym a o zarzadzeniu prezesa w sprawie procedury i
    sposobu przeceny towaru dowiedzialam sie po raz pierwszy.
    Pozdrawiam
    Marysia - czekajaca juz na swiadectwo pracy :(

  • 2. Data: 2004-08-20 23:06:59
    Temat: Re: Art.52 KP :(
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli Twoje działanie nie stało w sprzeczności z podanymi do twojej
    wiadomości zarządzeniami, to moim zdaniem masz w sądzie duże szanse.
    Zwłaszcza, gdy w przeszłości w podobny sposób - tzn. za uzgodnieniem z
    przełożonym jedynie - przeceny były realizowane.

  • 3. Data: 2004-08-21 08:56:42
    Od: "g.roch" <g...@p...onet.pl>

    czy ktos mogłby przyblizyc jak powinien wygladac wniosek do sadu pracy?
    z powazaniem
    g.roch

  • 4. Data: 2004-08-21 09:12:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <p...@p...onet.pl>, g.roch wrote:
    > czy ktos mogłby przyblizyc jak powinien wygladac wniosek do sadu pracy?
    > z powazaniem

    W każdym większym mieście masz oddział PIPu i dyżurującego w nim
    darmowego prawnika. Skontaktuj się z nim.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-08-21 19:29:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "g.roch" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .
    > czy ktos mogłby przyblizyc jak powinien wygladac wniosek do sadu pracy?
    > z powazaniem

    Jakkolwiek, a nawet możesz iść i ustnie do protokołu złożyć skargę. Mają
    obowiązek przyjąć. Jeden z niewielu wyjątków w sądach.

    Wypadało by, by zawierał:

    - nazwę sądu, do którego to kierujesz,
    - Twoje dane adresowe;
    - dokładną nazwę zakładu
    - Twój wniosek (czyli co byś chciał / ła.
    - Twój podpis
    Wypadało by też napisać uzasadnienie, by sąd mniej więcej wiedział, z czego
    Twoje żądanie wynika. Do formy graficznej nikt się w praktyce nie czepia.