  • 1. Data: 2004-08-20 17:31:02
    Temat: Gwarancja w UE
    Od: d...@w...pl

    Witam,
    slyszalem ze po 1 maja (gdy wstapilismy do UE) gwarancja na sprzet
    elektroniczny wynosi automatycznie 24 miesiace. Tak wiec jezeli nawet w sklepie
    dostalismy gwarancje na 12 miesiecy to i tak mamy na 24. Czy jest to prawda?

    P.S.
    u mojej kolezanki na wykladach z prawa mowil wykladowca.

  • 2. Data: 2004-08-20 19:50:25
    Temat: Re: Gwarancja w UE
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    d...@w...pl wrote:
    > slyszalem ze po 1 maja (gdy wstapilismy do UE)

    od 1 stycznia 2003 roku

    > gwarancja na sprzet
    > elektroniczny wynosi automatycznie 24 miesiace. Tak wiec jezeli nawet w sklepie
    > dostalismy gwarancje na 12 miesiecy to i tak mamy na 24. Czy jest to prawda?

    Towar możemy reklamować:
    1. na podstawie jego niezgodności z umową - to instytucja, która
    zasttąpiła dawną rękojmię, sprzedawca odpowiada z mocy prawa, nie można
    tej odpowidzialności wyłączyć ani ograniczyć. Trwa 2 lata, choc tak
    naprawdę to 6 miesięcy.
    2. na podstawie gwarancji. Gwarancja jest _dobrowolnym_ zobowiązaniem
    się gwaranta (sprzedawcy, producenta, importera itp.), że towar będzie
    miał określone właściwości przez jakiś czas (a więc może być, może jej
    nie być, dowolny jest też termin).
    Gwarancja _musi_ określać przynajmniej obowiązki gwaranta. Raczej nie
    jest więc gwarancją paragon, nalepka itp.

    Więcej choćby www.federacja-konsumentow,org.pl

    > P.S.
    > u mojej kolezanki na wykladach z prawa mowil wykladowca.

    mam nadzieję, że to Ty źle powtórzyłeś... ;)

    KG