  • Data: 2006-12-07 20:16:31
    Temat: Art. 153 k.p.
    Od: "Anna K." <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kochani,
    wlasnie konczy sie pierwszy rok (kalendarzowy) mojej pracy. Jest to moja
    pierwsza umowa o prace - zatrudnilam sie w czerwcu 2006, zaraz po ukonczeniu
    studiow. Wlasnie tocze boj z kolezanka, jak na razie nie rozstrzygniety.
    Otoz art 153 kp brzmi:
    1. Pracownik podejmujacy prace po raz pierwszy, w roku kalendarzowym, w
    ktorym podjal prace, uzyskuje prawo do urlopu z uplywem kazdego miesiaca
    pracy, w wymiarze 1/12 wymiaru urlopu przyslugujacego mu po przepracowaniu
    roku.
    2. Prawo do kolejnych urlopow pracownik nabywa w kazdym nastepnym roku
    kalendarzowym.

    Moja interpretacja jest taka: w tej chwili mam 10 urlopu (bo zadnego jeszcze
    nie wykorzystalam), poniewaz po przepracowaniu 6 miesiecy mam 6/12*20
    dni=10.
    Teraz, w styczniu 2007, otrzymam kolejne 20 dni urlopu. Dla mnie jest to
    jednoznacznie napisane w powyzszym art 153 kp.
    Interpretacja kolezanki: 1/12 * 20 przysluguje mi po kazdym miesiacu w
    pierwszym roku pracy. wiec do maja 2007 (wtedy bede miala 20 dni urlopu).
    Kolejny urlop dostane dopiero w styczniu 2008 roku. Dla niej jest to
    jednoznacznie napisane w art 153 kp :-).
    Tak zeby bylo smieszniej: w mojej firmie kadrowa jest zdania takiego jak
    moje (wlasciwie to ona mne przekonala), w firmie kolezanki - kadrowa jest
    zdania takiego, jak moja kolezanka.
    Licze na Wasza pomoc, pozdrawiam
    Anka