  • 21. Data: 2010-05-10 07:20:01
    Temat: Re: Art. 135 KK - zniewa?enie Prezydenta
    Od: mi <m...@o...pl>

    Przemys?aw wrote:
    > Czy tre?ae art. 135 KK odnosi sie tak?e do pe?ni?cego obowi?zki Prezydenta
    > Marsza?ka Komorowskiego?

    W drugiej PRL obowiązuje podstawowa zasada prawna "kto na kogo".

    Weźmy przykład: Wojtuś Cejrowski został skazany za nazwanie prezydenta
    wszystkich komuchów pulpeciarzem a TW Bolesław Wałęsa za nazwanie
    Kaczyńskiego durniem został obwołany przez michnikowszczyznę bożyszczem
    demokracji. Wniosek niezbity, że pulpeciarz to obelga zdecydowanie
    cięższa niż dureń.

    I tak nam lecą dni i latka w skansenie.

    mi

  • 22. Data: 2010-05-10 07:25:16
    Od: "Przemysław" <p...@d...pl>

    Wniosek niezbity, że pulpeciarz to obelga zdecydowanie
    > cięższa niż dureń.

    A takie rozważania pozostawmy do oceny Prokuraturze i Sądowi.
    Wyrok, jaki by nie był, zawsze komuś nie będzie pasował...

    P.

  • 23. Data: 2010-05-10 07:32:41
    Od: mi <m...@o...pl>

    Przemys?aw wrote:
    > Wniosek niezbity, ?e pulpeciarz to obelga zdecydowanie
    > A takie rozwa?ania pozostawmy do oceny Prokuraturze i S?dowi.
    > Wyrok, jaki by nie by?, zawsze komu? nie bedzie pasowa?...

    A jakże. Niezawisłemu sądowi w drugiej PRL. I od razu sprawiedliwemu
    losowi. :D

    Disclamer dla wyborców PO: określenie "niezawisły sąd" w drugiej PRL
    traktuję na równi z Yeti. Wszyscy o nim słyszeli a nikt nie widział.

    Już pisałem, że prędzej uwierzę w zielone stworki z Marsa, które
    przylecą i zrobią nam dobrze niż w niezawisły sąd w drugiej PRL, gdzie
    wśród sędziów są byli funkcjonariusze SB i ich szpicle. Zaś po PRL
    sędziowie nie zostali oczyszczeni w żaden sposób. W żaden.

    mi

  • 24. Data: 2010-05-10 07:33:10
    Temat: Re: Art. 135 KK - znieważenie Prezydenta
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemysław pisze:

    > Jeszcze wracając do początku, różnica jest taka że w 1943 i 1950 byliśmy pod
    > okupacją,
    > a obecnie żyjemy w wolnym kraju.

    Teraz jesteśmy pod okupacją Brukseli. To dobrze, zgodnie z Twoją
    logiką, mogę łamać prawo ;)

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2010-05-10 07:38:57
    Od: "Przemysław" <p...@d...pl>

    > Teraz jesteśmy pod okupacją Brukseli. To dobrze, zgodnie z Twoją logiką,
    > mogę łamać prawo ;)

    Znowu wchodzimy w politykę, a miało być o prawie...

    P.

  • 26. Data: 2010-05-10 07:39:48
    Od: "Przemysław" <p...@d...pl>

> [...]
    > sędziów są byli funkcjonariusze SB i ich szpicle. Zaś po PRL sędziowie nie
    > zostali oczyszczeni w żaden sposób. W żaden.

    Bardzo odważna teza ...

    P.

  • 27. Data: 2010-05-10 07:50:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemysław pisze:

    > Znowu wchodzimy w politykę, a miało być o prawie...

    To Ty zacząłeś od tez, że jesteśmy wolnym krajem, trzeba to było
    sprostować, bo trudno dyskutować nad fałszem. Prawda jest taka, że
    Polska nie jest krajem suwerennym.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2010-05-10 07:53:28
    Od: mi <m...@o...pl>

    Przemys?aw wrote:
    > Bardzo odwa?na teza ...

    Zgadza się. Jako, że łatwiej podać dowód jej nieprawdziwości możesz
    pokusić się o podanie przykładu metodycznego usuwania sędziów, którzy
    byli umoczeni we współpracę z reżimem PRL. :)

    To jest jeden z kilku powodów z jakich uważam obecne państwo za
    bezpośredniego kontynuatora PRL a nie II RP:
    - cała III władza została odziedziczona po PRL
    - większa część establishmentu (w tym politycznego) została odzidziczona
    po elitkach PRL, w tym działaczach PZPR
    - nie została przeprowadzona żadno powszechne oczyszczenie
    establishmentu z funkcjonariuszy i szpicli komunistycznych (jestem
    zwolennikiem nie tyle lustracji co otwarcia archiwów jak to zrobiono z
    archiwami Stasi)

    mi

  • 29. Data: 2010-05-10 07:57:49
    Od: "Przemysław" <p...@d...pl>

    > To Ty zacząłeś od tez, że jesteśmy wolnym krajem, trzeba to było
    > sprostować, bo trudno dyskutować nad fałszem. Prawda jest taka, że Polska
    > nie jest krajem suwerennym.

    No fakt :) Proponuję zostawić temat i postawić EOT.
    Pytałem o przepis a zrodziła się polityczna dyskusja, którą parę osób
    usiłuje przerobić na awanturkę, a to nie było moją intencją.

    P.

  • 30. Data: 2010-05-10 07:59:26
    Od: "Przemysław" <p...@d...pl>

    > To jest jeden z kilku powodów z jakich uważam obecne państwo za
    > bezpośredniego kontynuatora PRL a nie II RP:

    A chęcią w paru kwestiach przyznałbym Ci rację, ale jak pisałem wczesniej,
    nie to forum.
    A na politykę nie mam ochoty wchodzić i pisać, bo w mojej ocenie to się mija
    z celem.

    P.