  • 41. Data: 2015-12-24 12:00:49
    Temat: Re: Apel poparcia dla KOD
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Smok Eustachy s...@w...pl ...

    > /.../

    > Jak Trybunał uzna, ze jesteś gnybkiem bezmózgiem 130 cm wzrostu to od
    > tego nie będziesz tym gnybkiem.Tak jak nie może oceniać Twojej
    > gnybkowatości tak uchwały też ni może.

    Przypadkowo dotknąłes sedna problemu...

    Gdyby bowiem PiS uchwalił ustawe o 500, czy przypadkiem ustawe bankową
    napisał w taki nieudolny sposób ze TK by zakwestionowałby jedno i drugie to
    jeszcze moznaby rozumiec ich chec zamkniecia TK.

    Ale oni robią to prewencyjnie bo niby TK miałby to zrobić a wiadomo, ze
    złwaszcza 500 na dziecko przeszłoby bez zadnego "ale" bo w tym nie ma nic
    niekonstytucyjnego.

    Wiadomo za to ze chodzi o to ze TK nie poparłby wszelkich prób ograniczenia
    wolnosci słowa czy swobód obywatelskich ktore za chwile znajdą się w
    ustawie medialnej czy ustawie przeciw terroryzmowi i paru innych.

  • 42. Data: 2015-12-24 12:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Smok Eustachy s...@w...pl ...

    > /..../
    >>
    > A czemu Zoll urządzał sobie turnee po wszelakich telewizjach? Bo mają
    > 3-4 swoich siepaczy, którzy i tak nie mogą być expertami bo brali udział
    > w pracach nad ustawą.

    ROTFL...
    No tak, co miałyby wiedzieć osoby typu Safian czy Zoll skoro eksperci PiS
    wiedzą swoje...

  • 43. Data: 2015-12-24 23:47:35
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 24.12.2015 o 12:00, Budzik pisze:
    /.../
    > ROTFL...
    > No tak, co miałyby wiedzieć osoby typu Safian czy Zoll skoro eksperci PiS
    > wiedzą swoje...

    Uwaga formalna: expertem nie może być twórca czy tam współtwórca bo co z
    niego za expert? Jako autor się powinien wypowiadać, jako strona w
    sporze a nie oceniający.

  • 44. Data: 2015-12-25 00:12:54
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

> [...]
    > ROTFL...
    > No tak, co miałyby wiedzieć osoby typu Safian czy Zoll skoro eksperci PiS

    Ano była taka akcja w TVN: Pisior się pyta Zolla, czemu w czerwcu nie
    protestował. Zoll na to że wtedy nie był strażnikiem konstytucji. No to
    pisior się pyta, czemu w czerwcu nie był?

    2. https://www.youtube.com/watch?v=RZ8nS0fijK8

    3. Mówiąc całkowicie poważnie to Żoll, Rzepiński, PO etc z pełną
    premedytacją zgłosili niekonstytucyjny projekt. Ewidentnie akcja miała
    iść tak: forsują wybór piątki przez poprzednią kadencję, nawet jak
    stwierdzą, że dwójka jest niekonstytucyjna to ona będzie już
    zaprzysiężona, więc wyrok będzie na przyszłość: jak pisiory by chciały
    taki manewr powtórzyć w przyszłości to co to to nie.

    4. Ale potrzebowali do tego domniemania konstytucyjności, a trybunał
    może wniosek rozpatrzyć albo nie i do wyroku dowolną ustawę traktować
    musimy jako zgodną. I niezwłoczności te potrzebowali.

    5. Skoro uważasz, że sędzia trybunału maże być funkcyjnym partyjnym, a
    uważasz, bo przeciw Rzeplińskiemu nie protestujesz to sformułowałeś
    zasadę ogólną. Jak może być funkcyjnym partyjnym to czemu nie może być
    funkcyjnym PiS?

  • 45. Data: 2015-12-25 01:12:10
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Smok Eustachy <s...@w...pl> pisze:
> [...]
    >>
    > Uwaga formalna: expertem nie może być twórca czy tam współtwórca bo co
    > z niego za expert? Jako autor się powinien wypowiadać, jako strona w

    Są fakty i "fakty prasowe" (a nawet gazeta o nazwie Fakt).
    Dlaczego nie mogą być eksperci i "zainteresowani eksperci"? ;-)

    --
    A. Filip
    Ci, którzy studiują księgi, nie pragną przez to uzyskać godności, lecz ich

  • 46. Data: 2015-12-25 01:22:36
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Smok Eustachy <s...@w...pl> pisze:
    > W dniu 24.12.2015 o 12:00, Budzik pisze:
    > /.../
    [...]
> [...]
    > uważasz, bo przeciw Rzeplińskiemu nie protestujesz to sformułowałeś
    > zasadę ogólną. Jak może być funkcyjnym partyjnym to czemu nie może być

    Bo słabo mu idzie ukrywanie moralności Kalego?
    IMHO _profesjonalny_ prawnik ukrywa to znacznie lepiej i nie liczy na ścieranie
    się tylko z "mniej lotnymi".

    --
    A. Filip
    Człowiek honoru mści się nawet po dziesięciu latach. (Przysłowie chińskie)

  • 47. Data: 2015-12-25 04:12:12
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Przecież to pic na wodę.
    >
    > Nagle ludzie zaczęli SAMI Z SIEBIE protestować w sprawie tak zawikłanej
    > prawnie, że prawnicy do końca nie są pewni, o co chodzi?

    to chyba prawnicy PIS nie są "pewni".
    Poza tym - nie bierz ludzi za głupców. Ja nie jestem prawnikiem, jednak
    jakoś potrafię zrozumieć, co było w uzasadnieniu wyroku TK.

    I nie ja jeden jak sądzę.

    Widzę jednak, że wyborcom jedynie słusznej partii nie mieści się w
    główkach, że ktoś może to rozumieć. Dlaczego mnie to nie dziwi ?

  • 48. Data: 2015-12-25 13:00:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik A. Filip a...@b...pl ...

    > Są fakty i "fakty prasowe" (a nawet gazeta o nazwie Fakt).
    > Dlaczego nie mogą być eksperci i "zainteresowani eksperci"? ;-)

    Jest tez prawda i gówno prawda ale czego to dowodzi? :)

  • 49. Data: 2015-12-25 13:00:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Smok Eustachy s...@w...pl ...

    > Uwaga formalna: expertem nie może być twórca czy tam współtwórca bo co
    > z niego za expert? Jako autor się powinien wypowiadać, jako strona w
    > sporze a nie oceniający.

    Powaznie?
    Rozsadnie mysląc to własnie twórca powinien być najwiekszym ekspertem w
    temacie własnego dzieła.

  • 50. Data: 2015-12-25 14:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > protestował. Zoll na to że wtedy nie był strażnikiem konstytucji. No
    > to pisior się pyta, czemu w czerwcu nie był?

    Powaznie? To moze jakies zrodło, linka jak ta dyskusja FAKTYCZNIE
    wygladała.
    Bo z doswiadczenia wiem ze diabeł czesto tkwi w szczegołach.
    Widziałem natomiast wywiad z Rzeplinskim i pytanie dlaczego nie reagował
    jak PO wprowadzała niekonstytucyjne zapisy dotyczące wyboru 2 sedziów.
    Mniej lub bardziej szczerze ale przyznał, ze po prostu tego nie zauwazył i
    nie przewidział konsekwencji wprowadzenia zapisu. Bład - zdarza się.
    Zdecydowanie mniejszy, niz ogólne, wypływające z ust polityków słowa, ze to
    sedziowie TK napisali sami sobie NIEKONSTYTUCYJNA USTAWE.
    Wiadomo, ze niekonstytucyjny punkt nie jest ich autostwa.

    Zreszta finalnie ten punkt został uznany za niekonstytucyjny i PO nie rosci
    sobie praw do wyboru tych dwóch sedziów.
    Jakze to inne podejscie jak do tych 5 nowych...

    > 2. https://www.youtube.com/watch?v=RZ8nS0fijK8

    Naprawde łapiesz się na taką demagogię?
    P.S. A gdzie odpowiedz Zolla?

> [...]
    > zaprzysiężona, więc wyrok będzie na przyszłość: jak pisiory by chciały
    > taki manewr powtórzyć w przyszłości to co to to nie.

    Mozesz oczywiście tak twierdzic.
    Nie musisz sie tez przejmować tym, ze nie ma to poparcia w rzeczywistosci.
    To nie wina PO, ze PiS wycofał wniosek do TK w sprawie orzeczenia
    niekonstytucyjnosci.

    > 4. Ale potrzebowali do tego domniemania konstytucyjności, a trybunał
    > może wniosek rozpatrzyć albo nie i do wyroku dowolną ustawę traktować
    > musimy jako zgodną. I niezwłoczności te potrzebowali.

    Pisałem juz wielokrotnie - jakby było rzeczywiście tak jak piszesz, czyli
    Po wybiera 5 sedziów, TK nic z tym nie robi pomimo złożonej przez PiS
    skargi, do tego PiS uchwala 500zł na dziecko a TK to uwala, pis robi ustawe
    o podatku bankowym i marketowym a TK to uwala, pis ratuje frankowiczów a TK
    to uwala to wtedy byłaby zupełnie inna dyskusja i słowa PiS o tym, ze TK
    nie pozwala im wprowadzic DOBREJ ZMIANY miałyby jakąkolwiek podstawę.

    Niestety tak nie było i jeżeli chcesz mi powiedziec, ze naprawdę wierzysz w
    bajki o tym ze TK chciał rządowi uwalic 250zł na dziecko to... cóz... masz
    prawo do swojej naiwnosci.

> [...]
    > uważasz, bo przeciw Rzeplińskiemu nie protestujesz to sformułowałeś
    > zasadę ogólną. Jak może być funkcyjnym partyjnym to czemu nie może być

    Od czego by tu zacząć...
    Poprzednie wybory sedziów były odrobine bardziej merytoryczne niz obecne.
    Zauwaz, ze nawet PiS popierał kandydata Po na sedziego.
    Wyroki jak to wyroki - czasami były kontestowane przez jedna czy druga
    strone (aczkolwiek nie oszukujmy sie - PiS tez chciał takiego wyroku
    dotyczącego OFE jak TK uznał) ale nigdy nie były uznawane za partyjne.

    Wybór obecnych kandydatów... coż...
    Przeciez nikt nie podwaza prawa PiS do wybrania 2 kandydatów.
    Ba, gdyby zrobili pierwsze posiedzenie sejmu pare dni wczesniej - mieliby
    prawo do wybrania wszystkich 5. Dlaczego tego nie zrobili?

    Problem polega na czyms innym - JK nie chce wybrac 5 kandydatów, chce
    zdecydowanie wiecej co widac w projektach - odwoływanie przewodniczacego,
    odwoływanie sedziów rpzez sejm, orzekanie w kolejnosci a nie według
    priorytetów, przeciąganie orzeczen przez zwiekszanie liczby sedziów
    potrzebnych do kazdego wyroku etc.

    Czy Twoim zdaniem przegłosowana obecnie ustawa NAPRAWDE sprawi, ze TK
    bedzie lepiej funkcjonował i szybciej orzekał?