    From: "Krzysztof Doniczka" <k...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Antena na dachu, boje ze spółdzielnią.
    Date: Thu, 8 Apr 2004 15:11:50 +0200
    Sender: k...@p...onet.pl@ip-195-117-62-112.broker.com.pl

    Witam szanowne grono.
    Jako licencjonowany krótkofalowiec, niestety, chcąc nie chcąc jestem
    zmuszony do posiadania anten nadawczych na dachu budynku. Spółdzielnia nie
    wydaje pozwoleń, ale ze źródeł do których dotarłem takie pozwolenia nie są
    wymagane. Pytanie moje jest takie. Czy w świetle obowiązujących przepisów
    osoba posiadająca mieszkanie własnościowe jest również posiadaczem bądź
    użytkownikiem piwnicy, kaltki schodowej i właśnie części dachu ? Jak to się
    ma do znalezionych przezemnie art. 268 i 684 KC
    I drugie pytanie. Czy spółdzielnia ma prawo zdjąć samowolnie takie anteny
    nawet po zawiadomieniu wywieszonym na tablicy ogłoszeń w bloku. Według mnie
    takie ogłoszenie nie ma żadnej mocy prawnej i zdjęcie przez nich moich anten
    można traktować jako zabór mienia zgodnie z art. 278 par.1 i 288 par.1. KK
    Z tego całego zamieszania zastanawiam się po co zdawać egzaminy państwowe na
    radiooperatora i udzielać się w jakiś sposób jako krótkofalowiec, jeżeli i
    tak nie mogę później korzystać z nabytych praw ?
    Jak mógłbym ewentualnie walczyć, jeżeli spółdzielnia zmusiła by mnie do
    zdjęcia anten zgodnie z prawem, czyli poinformowała by mnie o tym listem
    poleconym z potwierdzeniem odbioru ? Czy po prostu mam to wszystko zdjąć i
    licencje schować głęboko do szafy ? Raczej nie uśmiecha mi się rezygnowanie
    ze swojego ponad 10 letniego hobby w które wpakowałem niemało pieniędzy.
    Pozdrawiam i prosze o jakieś porady.
    Krzysztof Doniczka.

    odpowiadając mailem wytnij NO-SPAM z adresu.