-
20. Data: 2015-07-15 19:00:40
Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Jingiel x...@x...xx ...
> Kupiłem ostatnio na allegro pompę do wody. Kosztowała 360 zł. Po dwóch
> dniach dostarczył ją kurier. Owinięta jakimś kartonem, niedokładnie
> oklejona taśmą. Przesyłkę odebrałem. Po rozpakowaniu okazało się, że
> silnik w pompie ma inna (mniejszą moc) i pogięta jest osłona wentylatora
> w silniku. Opisałem sprawę sprzedającemu i ten odpisał, żebym ponownie
> wezwał kuriera i spisał protokół uszkodzenia przesyłki. Na temat
> niezgodności opisu z przysłanym towarem ani słowa. Obudowę jakoś
> wyprostowałem, a na mniejsza moc silnika przymknąłem oko. Cóż, upały
> były, a w ogródku susza. Zresztą pewnie musiałbym pokryć koszty
> przyjazdu kuriera. Wczoraj wystawiłem negatywny komentarz na allegro z
> opisem sytuacji. Dziś sprzedający pisze mi takie coś:
>
>
> Treść wiadomości
> Witam
> wystawił Pan komentarz negatywny a takie działanie naraża nas na utratę
> wiarygodności wobec klientów, a także zmniejszenie liczby dokonywanych
> transakcji i utratę zysków, jest także naruszeniem naszego dobrego
> imienia, które podlega ochronie w oparciu o przepisy art. 24.§ 1 i art.
> 448 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. - Kodeks cywilny ( Dz. U. z dnia 18
> maja 1964 z późń. zm.) oraz ustawy z dnia 28 stycznia 1984r. prawo
> prasowe (Dz. U. 1985 r. nr 5 poz. 24 z późń. zm.),Dam panu szanse na
> rehabilitacje czas na usunięcie komentarza 24h w innym wypadku kierujemy
> sprawe do rozpatrzenia przez Sąd Cywilny
> Pozdrawiam
>
>
>
> Jak się ustosunkować do powyższego? Może mnie straszyć czymś takim?
> Korci mnie, żeby mu napisać, że sprzedając towar w serwisie aukcyjnym
> akceptuje jego regulamin, a w związku z tym ma świadomość, że jeśli
> dostarczy zły towar to dostanie negatywny komentarz. Prosze o pomoc.
A co napisałes w negatywie?
Jezeli prawde, to olać.
Tak na marginesie warto znac swoje prawa - dlaczego odsyłając towar
niezgodny z umową miałbys ponosić koszt kuriera?
Paczke warto tez rozpakowac przy kurierze, własnie po to aby w miare
mozliwosci sprawdzic uszkodzenia.
Ale reklamacje a propos dostarczenia paczki i uszkodzenia przedmiotu mozna
tez zgłosic poźniej.
-
21. Data: 2015-07-15 19:00:40
Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Konfabulator Konfabulatorski k...@1...pl ...
> Twoje odczucie co do tej transakcji może być negatywne, ale komentarz
> nie może naruszać dobrego imienia sprzedawcy.
>
Ale nie narusza...
> By w pełni ocenić czy sprzedawca może czuć się prawnie dotknięty
> komentarzem to musisz podać jego treść.
ech..
-
23. Data: 2015-07-15 19:20:43
Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>
"Maciek" <m...@n...pl> wrote in message
news:mo5bu9$jlo$1@node1.news.atman.pl...
> Inna sprawa, że przed wystawieniem
> komentarza masz całą gamę środków do rozwiązania problemu, tak by w
> efekcie być na tyle zadowolonym, żeby negatywa nie wystawiać.
[...]
> Komentarz, zwłaszcza negatywny, to według mnie sprawa ostateczna.
kwestia gustu
jak mi sie zdarzy sprzedajacy z ktorego nie jestem zadowolony to sprawdzam
w jego negatywach (glownie uniewaznionych) czy to tylko wypadek przy pracy
czy normalne podejscie i jezeli to drugie to wale negatywa* bez zawracania
sobie dupy wyjasnianiem, rozwiazywaniem itd. i odstepuje od umowy jezeli ma
to sens
*negatyw oczywiscie z opisem moich odczuc wiec mi wolno...
chociaz - jak na razie - w tym roku na allegro akurat nikt na mojego
negatywa sie nie zalapal
--
http://db.org.pl/
-
24. Data: 2015-07-15 20:29:22
Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
Od: Jingiel <x...@x...xx>
W dniu 2015-07-15 o 19:00, Budzik pisze:
> Użytkownik Jingiel x...@x...xx ...
>
> Sprzedawca cię szantazuje i tyle.
> Napisz to p szantazu w komentarzu do komentarza.
>
Spokojnie, jaja jajami, ale debil po prostu mnie zaskoczył totalnie.
Jeszcze nawrzucał paragrafów,a rano w pracy nie miałem czasu tym się
zajmować konkretnie i poukładać sobie na spokojnie w głowie o co mu
właściwie chodzi.
-
25. Data: 2015-07-15 20:33:33
Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
Od: Jingiel <x...@x...xx>
W dniu 2015-07-15 o 19:20, m4rkiz pisze:
> "Maciek" <m...@n...pl> wrote in message
> news:mo5bu9$jlo$1@node1.news.atman.pl...
> to sens
>
> *negatyw oczywiscie z opisem moich odczuc wiec mi wolno...
>
>
> chociaz - jak na razie - w tym roku na allegro akurat nikt na mojego
> negatywa sie nie zalapal
>
W tym przypadku gość ma parę tysięcy pozytywów, prawie 200 negatywów,
ale dotyczą właśnie takich samym problemów jak mój. Pogiety,
skancerowany sprzęt pakował, bo opakowanie nieuszkodzone, a na
urządzeniach uszkodzenia mechaniczne. Zresztą ludzie piszą, że też ich
straszył sądami. W kontaktach telefonicznych opryskliwy i rzuca słuchawką.
-
26. Data: 2015-07-15 20:41:32
Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
Od: Jingiel <x...@x...xx>
W dniu 2015-07-15 o 19:00, Budzik pisze:
> Użytkownik Jingiel x...@x...xx ...
> Tak na marginesie warto znac swoje prawa - dlaczego odsyłając towar
> niezgodny z umową miałbys ponosić koszt kuriera?
> Paczke warto tez rozpakowac przy kurierze, własnie po to aby w miare
> mozliwosci sprawdzic uszkodzenia.
> Ale reklamacje a propos dostarczenia paczki i uszkodzenia przedmiotu mozna
> tez zgłosic poźniej.
>
Z innych komentarzy wynika, że to sposób działania tego faceta. pakuje
uszkodzony sprzęt. Na zewnątrz żadnych uszkodzeń sprzętu, a wewnątrz
kaszana i brak niektórych elementów, urządzenia niezgodne z opisem, a
nawet innej chińskiej firmy. Natomiast reklamacja u nich to fikcja. Każą
wysyłać zdjęcia, wydzwaniać do kurierów, a na końcu kontakt się urywa,
albo rzucają słuchawkami.
-
27. Data: 2015-07-15 20:42:35
Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Konfabulator Konfabulatorski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:75549e9f-b3d3-47f6-aabc-a653cc64925d@go
oglegroups.com...
>Na koszt przewoźnika, sporządzenie protokołu szkody jest jego
>ustawowym obowiązkiem.
>Ponadto należało złożyć reklamację i produkt odesłać, a nie montować
>i samodzielnie naprawiać. Każdy ma prawo się pomylić, a kurier może
>uszkodzić, takie życie.
I tak i nie ... to sprzedawca wybiera kuriera (chyba ze daje kilka do
dyspozycji), a system komentarzy moze tez obejmowac wyczyny kuriera -
co z tego, ze sprzedawca dobry, skoro kurier do d* ?
>Czyli zakładamy, że sprzedawca miał dobrą wolę dokonać wymiany, a
>uszkodzenie mechaniczne zareklamować u kuriera. Ty sprzęt naprawiłeś
>po swojemu i używasz. Wystawiasz też komentarz negatywny.
>Ok, Twoje odczucie co do tej transakcji może być negatywne, ale
>komentarz nie może naruszać dobrego imienia sprzedawcy.
Ale zakladamy, ze w komentarzu sama prawda napisana ...
J.
-
28. Data: 2015-07-15 21:01:05
Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>
W dniu 15.07.2015 o 20:41, Jingiel pisze:
> Z innych komentarzy wynika, że to sposób działania tego faceta. pakuje
> uszkodzony sprzęt. Na zewnątrz żadnych uszkodzeń sprzętu, a wewnątrz
> kaszana i brak niektórych elementów, urządzenia niezgodne z opisem, a
> nawet innej chińskiej firmy. Natomiast reklamacja u nich to fikcja. Każą
> wysyłać zdjęcia, wydzwaniać do kurierów, a na końcu kontakt się urywa,
> albo rzucają słuchawkami.
No to może jeszcze podaj co to za sprzedawca, żeby gnoja unikać.
--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić
i raduj się życiem!
-
29. Data: 2015-07-15 21:51:05
Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
Od: Jingiel <x...@x...xx>
W dniu 2015-07-15 o 21:01, Andrzej Lawa pisze:
> W dniu 15.07.2015 o 20:41, Jingiel pisze:
>
>> Z innych komentarzy wynika, że to sposób działania tego faceta. pakuje
>> uszkodzony sprzęt. Na zewnątrz żadnych uszkodzeń sprzętu, a wewnątrz
>> kaszana i brak niektórych elementów, urządzenia niezgodne z opisem, a
>> nawet innej chińskiej firmy. Natomiast reklamacja u nich to fikcja. Każą
>> wysyłać zdjęcia, wydzwaniać do kurierów, a na końcu kontakt się urywa,
>> albo rzucają słuchawkami.
>
> No to może jeszcze podaj co to za sprzedawca, żeby gnoja unikać.
>
Numer aukcji 5437994574
-
30. Data: 2015-07-16 02:58:14
Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
Od: s...@g...com
W dniu środa, 15 lipca 2015 19:00:41 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> Użytkownik m m...@g...com ...
>
> >> Komentarz, zwłaszcza negatywny, to według mnie sprawa ostateczna.
> >
> > W moim przekonaniu, komentarz to sprawa podstawowa. Zwłaszcza, jeżeli
> > dotyczy drobnicy.
> >
> > Jeżeli kupiłem słuchawki za 30zł, które okazały się po prostu tak
> > żenująco beznadziejne, że aż ręce opadały, to miałem tracić kilka godzin
> > na zabawy z kurierami? Wolałem olać te 30zł. Ale transakcję bądź co bądź
> > oceniałem negatywnie - dlaczego miałem nie wystawić komentarza?
> >
> Dokładnie.
> Kiedys kupowałem jakas pierdołe za 5zł.
> Przyszła ewidentnie niezgodna z opisem - inny wyglad.
> Na uwage sprzedawcy zeby mu to odesąłć parskąłem smiechem...
Też miałem smieszną akcję.
Kupowalem pierdoły GSM. Po zalicytowaniu okazalo sie ze sprzedawca za kazda rzecz
sobie liczy chyba z 8pln za wysylke. Mimo ze wszystko wejdzie w jedna koperte.
Napisalem w tej sprawie i lolek twardo stwierdzil ze taka jest zasada i w aukcji jest
o tym wspomniane.
No nic, popatrzylem i rzeczywiscie gdzies tam bylo ze przesylki trzeba liczyc osobno.
Zrobilem przelew i towar przyszedl. Nic to ze cena przesylki byla chyba 3,50.
ważniejsze ze lolek przyslal jakis inny uchwyt, ale dodatkowo.
Napisalem mu ze sie chyba pomylil i zapytalem co mam z tym zrobic.
Zazyczyl sobie aby odeslac.
No to poprosilem zeby zrobil przelew na dokladnie taka sama kwote jak sobie liczyl za
przesylke.
Nie odezwal sie :)
--
Lukasz Sczygiel