  • 51. Data: 2010-04-22 12:54:34
    Temat: Re: Allegro - Place z Allegro - skarga do UOKiK
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hqpfdk$jlg$...@n...task.gda.pl...
    > Już kiedy? pisałem, że ma to znaczenie tylko w przypadku "sprzedawców",
    > którzy sprzedaj? towar, który kupuj? dopiero w momencie, gdy zostanie on
    > kupiony przez klienta. Co zreszt? jest sprzeczne z regulaminem allegro.

    Nie do końca. Kiedyś była dyskusja o tym na a.p.a i rusz trochę szare komórki i
    skonfiguruj OE, bo wysyłasz śmieci.

  • 52. Data: 2010-04-22 12:55:56
    Od: stasio <s...@c...pl>

    BK wrote:
    > A kto Ci powiedzial, ze do umowy potrzebny jest konsensus? Bzdura
    > jakich malo.
    >
    > Ja np. moge oglosic, ze sprzedaje swoje stare buty za 1 000 000 zl. W
    > dupie mam negocjacje cenowe i konsensus. Nie chcesz - nie kupuj.

    konsensus osiąga się wtedy kiedy ja zgodzę się te buty kupić. brak
    konsensusu jest wtedy, kiedy przyjdziesz do mnie, zostawisz mi buty i
    wyjmiesz mi 1 000 000 z portfela, mimo że nie chcę.

    > Ogromny % umow jest nienegocjowalna. Umowa z allegro dla sprzedajacego
    > tez.

    umowa stała się nienegocjowalna w aspekcie PzA. umowa była negocjowalna
    w rozumieniu dobrowolności uczestnictwa w tym programie. ale przestała.
    można było korzystać z platformy allegro i nie korzystać z tej formy
    płatności. można było również poprosić sprzedawcę o udostępnienie takiej
    formy płatności. ciekawe, dlaczego przestało to obowiązywać?

    > Faktycznie mozna sie zastanawiac czy dzialania allegro nie
    > ograniczaja konkurencji ale trzeba brac pod uwage, ze jedyny element
    > "przymusu" jest taki, ze jesli sprzedawca - dobrowolnie z sobie tylko
    > znanych przyczyn - oferuje opcje "przedplaty" to jedna z opcji
    > przedplaty, obok tradycyjnego przelewu, jest mozliwosc zaplaty szybkim
    > przelewem/karta (co swoja droga w internecie jest standardem). Usluga
    > ta jest obecnie bezplatna. Kupujacy zas nie musi korzystac z tej opcji
    > (PA) moze zaplacic zwyklym przelewem.

    jestem najczęściej kupującym na allegro i doceniam wygodę PzA. szanuję
    również wolę sprzedawców. nie widzę powodu, aby tego typu postawy
    społeczne były ograniczane z góry przez jakiś podmiot gospodarczy. w
    cywilizowanym świecie sprzedawca ma prawo do określenia sposobu
    przyjmowania zapłaty za towar i nikt go nie zmusza do korzystania z
    produktu finansowego jakiegoś pośrednika w płatnościach, szczególnie z
    dalece idącymi konsekwencjami.

    stasiek

  • 53. Data: 2010-04-22 13:26:53
    Od: olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 22 Apr 2010 04:27:32 -0700, BK napisał(a):

    > Podobnie mozna robic z KK zmieniajac limity na transakcje.

    To ja jeszcze proszę możliwość ustawieni limitów na internet w banku na
    "A" ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 54. Data: 2010-04-22 13:28:17
    Od: olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 22 Apr 2010 14:15:49 +0200, stasio napisał(a):

    > podmiot gospodarczy nie będący stroną transakcji nie ma prawa narzucać
    > innemu podmiotowi gospodarczemu sposobu rozliczania się z klientem

    Bzdura.
    Jeszcze jakby to było w relacji z konsumentem (co mogłoby zainteresować
    UOKiK), ale o ile rozumiem problem czują sklepy. Więc UOKiK ma to gdzieś.

  • 55. Data: 2010-04-22 13:48:48
    Od: BK <b...@g...com>

    On Apr 22, 3:26 pm, olgierd <n...@n...problem> wrote:
    > Dnia Thu, 22 Apr 2010 04:27:32 -0700, BK napisa (a):

    > To ja jeszcze prosz mo liwo ustawieni limit w na internet w banku na
    > "A" ;-)
    >
    > --
    > pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    > Lege Artis ==>http://LegeArtis.org.pl<==
    > [reklama] gdzie zrobi zdj cie we Wroc awiu? ==>http://foto-krzyki.pl

    To jest bardzo sluszna koncepcja ;)

  • 56. Data: 2010-04-22 15:58:24
    Temat: Re: Allegro - Płacę z Allegro - skarga do UOKiK
    Od: "gerger" <g...@g...pl>

    No to Panowie jest ktoś chętny do założenia spółki i otwierania nowej
    platformy Allegro? ;-)

  • 57. Data: 2010-04-22 19:50:28
    Od: tomekr <t...@n...pl>

    r...@p...onet.pl pisze:

    > Sprzedający może zaznaczyć w aukcji płatność wyłącznie za pobraniem i przy
    > odbiorze osobistym, bez możliwości wpłaty na konto.

    To nadal narzuca pośrednictwo finansowe, tym razem Poczty. Bez
    możliwości uzyskania prawdziwej zapłaty, czyli wpłaty na konto bankowe.

    Dodatkowo jest niekorzystne finansowo, ponieważ większość ma już
    opłacone konto w banku, a na poczcie trzeba opłacać każdą operację.

  • 58. Data: 2010-04-22 19:58:05
    Od: tomekr <t...@n...pl>

    BK pisze:
    > On Apr 21, 9:40 pm, tomekr <t...@n...pl> wrote:

    > Moze. Wystarczy sprzedawac "za pobraniem" :)

    To nadal jest wymuszanie pośrednictwa finansowego, tym razem
    Poczty/kurierów. Czyli nie ma możliwości uzyskania pieniędzy bez
    pośredników.

    > Kolejna rzecz, ze "kto od
    > miecza wojuje ten od miecza ginie" - bo efektem walki "sprzedajacych
    > na allegro konsumentow" moze byc wzrost zainteresowania faktem, czy sa
    > oni konsumentami czy np. "szara sterfa" i handluja na allegro zawodowo
    > - tylko bez rej. dzialanosci gosp :)

    To także jest problem, bo gdy jakiejś osobie prywatnej wyprzedającej
    graty (np. lodówka + pralka + telewizor + rower) PayU walnie na konto
    skumulowaną kwotę kilku tysięcy złotych z jakimś kryptycznym opisem, to
    takiej osobie będzie trudno dowieść, że jest to związane ze zwolnioną z
    podaktu sprzedażą przedmiotów używanych powyżej 6-ciu miesięcy.

  • 59. Data: 2010-04-22 20:13:50
    Od: tomekr <t...@n...pl>

    Marcin Wasilewski pisze:

    > Prowadząc handel normalne jest, że część pieniędzy jest
    > "zamrożona". Ważny jest obrót i zysk.

    Tylko że jeżeli ci pośrednik "zamrozi" duże pieniądze na dłuższy czas,
    np. z powodu błędu/awarii/sporu pośrednika z tobą/włamania hackera lub
    pieniądze znikną na zawsze (bankructwo pośrednika) to masz duży problem.

    >Wnioskuję z tego, że sprzedający i tak już
    > te kasy mają. Ale może wynika to z faktu, że kupuję u sprzedających, którzy
    > mają kilkaset, czy kilka tysięcy transakcji za sobą, a unikam tych co mają
    > tych transakcji kilkanaście.

    Do takich transakcji nie potrzebujesz Allegro. Lepiej kupować w sklepie
    internetowym (taniej o "prowizję Allegro"). Allegro jest dobre do rzeczy
    używanych, rzadkich lub szczególnych okazji (czasami trafiają tam
    wyprzedaże itp.). Oczywiście jak pragniesz kupić towar kradziony lub
    podróbkę to jest właściwe miejsce :-)

    Np. do komputera z zasady nie kupuję na Allegro dysku twardego (część
    krytyczna dla bezpieczeństwa danych), podczas gdy karty graficzne
    kupowałem praktycznie wszystkie.

  • 60. Data: 2010-04-22 20:45:31
    Od: tomekr <t...@n...pl>

    Płatność przez przelew ma jeszcze tą zaletę, że sprzedawca jest do
    zidentyfikowania. Teraz, wraz z "Płacę z Allegro" powstanie pełna
    warstwa oddzielająca sprzedającego od kupującego barierą pośredników. W
    sytuacji oszustwa będzie ciężko w ogóle się dowiedzieć z kim tak
    naprawdę mieliśmy do czynienia.

    Np. przekręciarze będą napełniali konta Allegro (założone na
    słupy/skradzione tożdamości) kasą z trefnych aukcji, a potem tą kasą
    opłacą zakup rzeczywistych towarów. Ciekawe czy w ogóle pomyśleli o
    takim niebezpieczeństwie?