  • 1. Data: 2008-12-18 22:18:25
    Temat: Alimenty - pytania.
    Od: d...@g...com

    Witam,

    Mam znajomą która jest w trakcie rozwodu z mężem (pan x). Z panem x ma
    4 letnie dziecko. Rozwód ciągnie się już od ponad 1,5 roku.

    Od ponad roku znajoma była z panem Y. Ze związku z panem Y urodziło
    się drugie dziecko. Pan Y kilka dni przed narodzinami wypiął się na
    koleżankę i wrócił do mamusi. Dziecko pana Y ma już 4 miesiące i nosi
    nazwisko Pana X (chyba z automatu wpisali z racji małżeństwa - nie
    wiem dokładnie). Ani jeden ani drugi dziecka nie uznał. Sprawa
    rozwodowa trwa. Znajoma dostaje alimenty na pierwsze dziecko od Pana
    X.

    Co z drugim dzieckiem (Pana Y)? Są szanse na alimenty? Jak to
    rozegrać?

    PS. Pomijamy kwestie moralne mojej znajomej (też nie popieram)

  • 2. Data: 2008-12-18 23:17:24
    Temat: Re: Alimenty - pytania.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    d...@g...com wrote:
> [...]
    > nazwisko Pana X (chyba z automatu wpisali z racji małżeństwa - nie
    > wiem dokładnie). Ani jeden ani drugi dziecka nie uznał.

    za mało.
    pan X musi wystąpić do sądu przeciwko matce i dziecku o zaprzeczenie
    ojcostwa w ciągu 6 miesięcy od urodzenia dziecka inaczej formalnie przez
    domniemanie będzie uznany za ojca.

    > Co z drugim dzieckiem (Pana Y)? Są szanse na alimenty? Jak to
    > rozegrać?

    Jeżeli pan Y nie chce uznać dziecka, należy wystapić do sądu z
    wnioskiem o ustalenie ojcostwa.
    Potem z wnioskiem o alimenty.
    Nie powiem ci czy można oba wnioski złożyć razem, pewnie tak.

  • 3. Data: 2008-12-19 09:29:09
    Od: d...@g...com

    On 19 Gru, 00:17, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > za mało.
    > pan X musi wystąpić do sądu  przeciwko matce i dziecku o zaprzeczenie
    > ojcostwa w ciągu 6 miesięcy od urodzenia dziecka inaczej formalnie przez
    > domniemanie będzie uznany za ojca.

    Czyli jeśli pan X nie wystąpi do sądu przeciwko matce i dziecku
    automatycznie uzna dziecko i będzie musiał na nie płacić alimenty?

  • 4. Data: 2008-12-19 11:10:54
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    > Czyli jeśli pan X nie wystąpi do sądu przeciwko matce i dziecku
    > automatycznie uzna dziecko i będzie musiał na nie płacić alimenty?

    Paniusia rozchyliła nogi dla pierwszego lepszego frajera, który ją wydymał
    (dosłownie i w przenośni), a teraz chciałaby znaleźć kozła ofiarnego? I jak tu
    wstrzymać się przed stwierdzeniem, że wszystkie kobiety to suki? Pan X będzie
    skończoną pi... jeśli pozwoli się wrobić w łożenie na cudzego bękarta. Swoją
    drogą, prawo mamy ciekawe.

    PS. Wybaczcie, że tym postem trochę zaniżyłem ogólny poziom grupy, ale po
    prostu nie mogłem się powstrzymać.

  • 5. Data: 2008-12-19 14:41:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    d...@g...com wrote:

    > Czyli jeśli pan X nie wystąpi do sądu przeciwko matce i dziecku
    > automatycznie uzna dziecko i będzie musiał na nie płacić alimenty?

    Nie.
    Będzie uznany za domniemanego ojca z racji, że jest mężem.
    Z tego co wiem i tak trzeba będzie wystąpić do sądu o uznanie dziecka.
    Z tym, że sąd może to przyklepać jesli pan X nic nie zrobi.

  • 6. Data: 2008-12-19 14:41:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotrek wrote:

    > PS. Wybaczcie, że tym postem trochę zaniżyłem ogólny poziom grupy, ale po
    > prostu nie mogłem się powstrzymać.

    To się następnym razem powstrzymaj.

  • 7. Data: 2008-12-19 19:57:06
    Od: Cut <c...@c...pl>

    Piotrek pisze:

> [...]
    > drogą, prawo mamy ciekawe.
    >
    > PS. Wybaczcie, że tym postem trochę zaniżyłem ogólny poziom grupy, ale po

    Im dłużej to czytam tym dłużej mam wrażenie, że taka sytuacja dotyczy
    Cię osobiście.

    Następnym razem pomyśl sobie co chcesz, ale powstrzymaj się od tego
    rodzaju komentarzy.