  • 1. Data: 2008-12-18 19:49:27
    Temat: parking a wyjazd bez karty
    Od: BartekE320 <k...@g...com>

    Tak sie zastanawiam co sie dzieje w nastepujacej sytuacji. Parking w
    galerii handlowej. Ogrodzony, bramy przy wjezdzie wydajace karty. Pierwsza
    godzina gratis, za nastepne sie placi w automatach. Co, jesli przyjade,
    wezme karte a przy wyjezdzie zapomne jej wlozyc do automatu i przez
    przypadek wyjade za autem jadacym przede mna? Dodam, ze nie powinienem nic
    placic, bo wyjezdzam po okolo pol godziny od wjazdu, jednak karta dalej
    'nie jest zakonczona w systemie', bo mam ja dalej przy sobie. Czy w takiej
    sytuacji maja prawo bytu jakiekolwiek roszczenia ze strony galerii? Przy
    wjezdzie i wyjezdzie sa kamery - nie wiem jak dlugo jest przechowywany
    material.

  • 2. Data: 2008-12-18 19:59:25
    Temat: Re: parking a wyjazd bez karty
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "BartekE320" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem obowiązek opłaty parkingowej wynika z długości postoju, a nie
    włożenia lub nie kwitka do automatu.

  • 3. Data: 2008-12-18 20:15:52
    Od: BartekE320 <k...@g...com>

    Dnia 18-12-2008 o 20:59:25 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):
    > Moim zdaniem obowiązek opłaty parkingowej wynika z długości postoju, a
    > nie włożenia lub nie kwitka do automatu.

    Tez mi sie tak wydaje, szczegolnie, ze regulamin mowi:

    "Z chwilą otrzymania karty parkingowej lub wjazdu na parking dochodzi
    między Galerią Krakowską -
    Wynajmującym a użytkownikiem - Najemcą do zawarcia umowy najmu miejsca
    postojowego
    samochodowego na poniższych warunkach. Umowa nie zawiera żadnego
    zobowiązania do pilnowania
    ani też przechowywania. Umowa najmu miejsca postojowego ulega zakończeniu
    z chwilą wyjazdu.
    Najemca uznaje i wyraża zgodę na niniejsze warunki najmu."

    Mam nadzieje, ze nie trzeba jakos specjalnie udowadniac tego wyjazdu. Dzis
    postanowilem wlozyc ta karte, ktora zostala po tym parkowaniu do automatu
    i pokazal kwote do zaplaty 4900zl.

  • 4. Data: 2008-12-18 20:24:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    BartekE320 wrote:
> [...]
    > przyjade, wezme karte a przy wyjezdzie zapomne jej wlozyc do automatu i
    > przez przypadek wyjade za autem jadacym przede mna?

    Nie szkoda ci lakieru?

> [...]
    > roszczenia ze strony galerii? Przy wjezdzie i wyjezdzie sa kamery - nie
    > wiem jak dlugo jest przechowywany material.

    Trzymaj karte i pojaw sie w galerii w celu wyjasnienia sprawy.

  • 5. Data: 2008-12-18 20:25:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "BartekE320" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Moim zdaniem obowiązek opłaty parkingowej wynika z długości postoju, a
    > nie włożenia lub nie kwitka do automatu.

    Chyba, że sąd uzna że wskazania w systemie są równoważne długości postoju.

  • 6. Data: 2008-12-18 20:26:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    BartekE320 wrote:

    > Mam nadzieje, ze nie trzeba jakos specjalnie udowadniac tego wyjazdu.
    > Dzis postanowilem wlozyc ta karte, ktora zostala po tym parkowaniu do
    > automatu i pokazal kwote do zaplaty 4900zl.

    No to uważaj, żebyś nie zapłcił :)

  • 7. Data: 2008-12-18 20:30:09
    Od: BartekE320 <k...@g...com>

    Dnia 18-12-2008 o 21:25:20 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):
    > Chyba, że sąd uzna że wskazania w systemie są równoważne długości
    > postoju.

    Z regulaminu:

    "Po upływie maksymalnego czasu postoju wynoszącego jeden dzień Wynajmujący
    jest uprawniony do
    usunięcia pojazdu samochodowego na koszt Najemcy. Ponadto, do czasu
    usunięcia pojazdu,
    Wynajmującemu przysługuje odpowiednie wynagrodzenie według cennika"

    A z kwitka wynikaloby, ze auto stalo ponad 3 miesiace, wiec raczej by je
    juz usuneli.

  • 8. Data: 2008-12-18 20:31:14
    Od: BartekE320 <k...@g...com>

    Dnia 18-12-2008 o 21:24:06 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):
    > Nie szkoda ci lakieru?

    Tylko koncowka 1,5m anteny od CB obila sie o szlaban. Strasznie dziwne, ze
    udalo mi sie tak wyjechac za poprzedzajacym autem, ale sie zagadalem po
    prostu z pasazarem.

  • 9. Data: 2008-12-18 20:42:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A z kwitka wynikaloby, ze auto stalo ponad 3 miesiace, wiec raczej by je
    > juz usuneli.

    To, że mają takie prawo - a przynajmniej chcieli by mieć - wcale nie
    oznacza, że usuwają.

  • 10. Data: 2008-12-18 21:58:51
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):
    > No to uważaj, żebyś nie zapłcił :)

    a to oni nie maja czytnika nr rejestracyjnych?
    i znalazles im przy okazji buga w systemie :)
    albo przydzie ci za jakis czas wezwanei do zaplaty jak juz dostana od policji namiary
    na wlasciciela auta

    Piotr Żebrowski