  • 1. Data: 2005-05-26 09:23:52
    Temat: Alimenty - obniżenie i uchylenie w jednym wniosku ?
    Od: "Adam Murkowski" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam!

    Pomóżcie - nie mam pieniędzy na adwokata i muszę wnieść pozew sam,
    szukałem trochę w internecie i w kro oraz kpc, ale brak mi
    doświadczenia i boję się że popełnię błędy.

    1. Mam zasądzone alimenty na dziecko 1000 pln i jego matkę 400 pln.
    Ponieważ nie mam pracy chciałbym wnieść pozew o obniżenie alimentów
    na dziecko i uchylenie alimentów na jego matkę.
    Czy mogę to zrobić jednym pozwem ?
    Czy raczej rozpisać na dwa ?

    2. Jak wyliczyć wartość przedmiotu sporu ?
    Podobno należy pomnożyć wysokość alimentów przez 12, ale czy tych
    dotychczas obowiązujących, nowych czy różnicy ?

    3. Niestety nie wiedziałem wcześniej o wysokości zasądzonych alimentów,
    z tego powodu zaniedbałem złożenie takiego wniosku kilka lat wcześniej, mimo
    że już od kilku lat jestem bez pracy - ostatnio się dowiedziałem, że przez
    tych kilka lat narosły mi astronomicznie duże zaległości u komornika.
    Chyba je będę spłacać do śmierci.
    Czy istnieje możliwość obniżenia alimentów z datą wstecz?
    A jak nie to co mogę z tym począć ?

    pozdrawiam,
    Adam Murkowski

  • 2. Data: 2005-05-29 21:36:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Adam Murkowski napisał(a):

> [...]
    > Ponieważ nie mam pracy chciałbym wnieść pozew o obniżenie alimentów
    > na dziecko i uchylenie alimentów na jego matkę.

    Może być w jednym, może być w dwóch.

    > 2. Jak wyliczyć wartość przedmiotu sporu ?
    > Podobno należy pomnożyć wysokość alimentów przez 12, ale czy tych
    > dotychczas obowiązujących, nowych czy różnicy ?

    Różnicy.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam