  • 21. Data: 2005-01-16 14:45:52
    Temat: Re: Alimenty
    Od: "miau" <k...@N...pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał

    > Ostatnio SN nakazał uwzględniać sytuację na rynku pracy
    > przy ustalaniu mozliwości zatrobkowych,

    *** Nie ostatnio. SN wzial to juz pod uwage w latach uchwalenia w/w uchwaly.

    > bo jadąc na starych uchwałach
    > mozna było w ciemno przyjmować, że jak młody, zdrowy i ma zawód to 300 zł
    > miesięcznie na dziecko płacić może.

    *** Panowie NIE ROZROZNIAJA chyba faktu, ze stosowano i stosuje sie do
    dzisiaj dwie metody zasadzania kwoty alimentow:
    1) kwotowa
    2) procentowa (ulamkowa) - bardzo rzadko - tylko raczej w przypadku stalych
    umow o prace [tu chodzilo koledze o podanie uchwaly, na podstawie ktorej
    mozna sie domagac 3/5 zarobkow] .

    A szkoda :(

    --
    Pozdr
    miau

  • 22. Data: 2005-01-16 15:12:51
    Od: "miau" <k...@N...pl>

    Użytkownik "Johnson" <J...@n...pl> napisał w wiadomości

    > I to niby mają być te podstawy? Od tamtej pory zmienił się kodeks
    rodzinny.
    > A wytycznych już dawno, dawno nie ma.

    I od bardzo dawna - nie zasadza sie tez alimentow procentowo (ulamkowo) -
    tylko kwotowo.
    A wytyczne sa i mowia o gornych i dolnych granicach kwot alimentacyjnych -
    np. gorna granica to "mozliwosci zarobkowe" zobowiazanego.
    Ech, szkoda slow...

    --
    Pozdr
    miau

  • 23. Data: 2005-01-16 15:36:52
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    miau napisał(a):

> [...]
    > A wytyczne sa i mowia o gornych i dolnych granicach kwot alimentacyjnych -
    > np. gorna granica to "mozliwosci zarobkowe" zobowiazanego.

    To o czym ty piszesz to nie wytyczne tylko przepisy.
    Pojęcie wytycznych (Sądu Najwyższego) było dawno, dawno temu. Ja mówiłem o tych
    wytycznych.

    --
    :) Johnson