  • 21. Data: 2016-03-14 23:01:44
    Temat: Re: 5 miechów w więzieniu bo prokurator nie ten numer wybrał
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-03-16 o 22:20, Sonn pisze:

    > Noooo, bardzo ciekawa teoria...

    Tyle,ze to praktyka.

  • 22. Data: 2016-03-14 23:02:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-03-16 o 21:34, Roman Stachowiak pisze:

    > Jesteś pewien, że wiesz co piszesz?

    Tak.

  • 23. Data: 2016-03-14 23:24:45
    Od: Mario <M...@...pl>

    > Tak.

    Ludzi mających za zadanie stosować w państwie prawo, należy chronić
    przed skutkami nieprzewidywalności tego prawa. Dziwna koncepcja.
    Zwłaszcza, że ma to być argumentem za wyłączeniem ich od
    odpowiedzialności dyscyplinarnej za rażącą obrazę przepisów prawa.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 24. Data: 2016-03-15 00:14:28
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    > Ale nadal to będzie odpowiedzialność karna, a nie dyscyplinarna.

    O ile mu uchylą immunitet, co w przypadku art. 137 jest raczej mało
    prawdopodobne :)

    --
    Sonn

  • 25. Data: 2016-03-15 00:17:27
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    > Tyle,ze to praktyka.

    Z tym, że to raczej chyba kwestia błędu co do prawa, a nie "obrazy
    przepisów", a to już dwie różne rzeczy.

    --
    Sonn

  • 26. Data: 2016-03-15 17:15:45
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 03/15/2016 07:00 AM, Robert Tomasik wrote:

    > Ale nadal to będzie odpowiedzialność karna, a nie dyscyplinarna.

    http://www.rp.pl/Prokuratorzy/303159917-Bodnar-do-Zi
    obry-prokurator-bedzie-praktycznie-bezkarny.html

    Działanie lub zaniechanie prokuratora podjęte wyłącznie w interesie
    społecznym nie będzie przewinieniem dyscyplinarnym. To może prowadzić do
    uchylenia się prokuratora od odpowiedzialności nawet w razie rażącej i
    oczywistej obrazy prawa - alarmuje rzecznik praw obywatelskich.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 27. Data: 2016-03-18 02:42:31
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    > Tyle,ze to praktyka.

    Interpretacja tego przepisu o interesie społecznym wyłączającym
    odpowiedzialność prokuratora też jest jeszcze nieprzewidywalna.

    Jestem ciekaw, czy mają jakieś przykłady ilustrujące o co im idzie.

  • 28. Data: 2016-03-18 08:40:06
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2016-03-18 o 02:42, Smok Eustachy pisze:

    > Interpretacja tego przepisu o interesie społecznym wyłączającym
    > odpowiedzialność prokuratora też jest jeszcze nieprzewidywalna.
    >
    > Jestem ciekaw, czy mają jakieś przykłady ilustrujące o co im idzie.

    O wszystko to, o co byli oskarżani poprzednio.

    --
    RomanS
    ___________________

  • 29. Data: 2016-03-18 18:03:46
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    > Interpretacja tego przepisu o interesie społecznym wyłączającym
    > odpowiedzialność prokuratora też jest jeszcze nieprzewidywalna.
    >
    > Jestem ciekaw, czy mają jakieś przykłady ilustrujące o co im idzie.

    A na przykład prokurator poleci Policji spuścić wpierdol podejrzanemu
    celem wymuszenia przyznania się do winy. A to zarządzi nielegalny
    podsłuch i wykorzysta go w sądzie. Przykładów może być całe mnóstwo

    --
    Sonn

  • 30. Data: 2016-03-19 00:24:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-03-16 o 18:03, Sonn pisze:

    > A na przykład prokurator poleci Policji spuścić wpierdol podejrzanemu
    > celem wymuszenia przyznania się do winy.

    Przyznanie się do winy nie jest dowodem w sądzie, zatem to po prostu nie
    ma sensu.

    > A to zarządzi nielegalny
    > podsłuch i wykorzysta go w sądzie. Przykładów może być całe mnóstwo

    Jak Prokurator może zarządzić NIELEGALNY podsłuch? Zarządza go sąd.