  • 11. Data: 2009-11-18 21:01:44
    Temat: Re: 2 złote w wózku w hipermarkecie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    DD pisze:
> [...]
    > W czasie zakupów te moje głupie 2 złote z wózka mi po prostu wyparowało.
    > Kto powinien mi je zwrócić? Czy mam prawo domagać się zwrotu od sklepu?
    > W końcu wózka nie biorę dla kaprysu, a włożenie do niego pieniędzy jest
    obowiązkowe. Inaczej wózka
    > nie wezmę.
    > Wiem, że to problem czysto teoretyczny, ale zastanawiam się jak to wygląda od
    strony prawnej, od
    > czasu kiedy taka przygoda mnie spotkała w jednym ze sklepów.
    > Krótko mówiąc, kto odpowiada za moje 2 złote w czasie kiedy są one w wózku na
    zakupy...?

    To jest chyba niedozwolona transakcja wiązana. Aby zrobić zakupy, to
    nie dość, że muszę wejść z wózkiem, to jeszcze muszę włożyć do niego 2zł!

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2009-11-18 22:54:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Darek Darek pisze:

    > Nie to żebym się czepiał. (a na pewno nie Ciebie). Ale, nawet ten ktoś, żeby wózek
    sobie wziął,
    > musiał do niego to 1 lub 2 zl włożyć.

    Nie musiał - ja czasem z braku monety wkładam do wózka okrągłą stronę
    klucza do drzwi i zazwyczaj po odblokowaniu wózka kluczyk mogę wyjąć.

  • 13. Data: 2009-11-18 23:54:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    DD wrote:
    > Pytanie może mało poważne, ale może ktoś mi pojaśni:
    > Hipermarket ma wózki, do których trzeba włożyć 1 lub 2 zł, żeby zrobić zakupy.
    > W czasie zakupów te moje głupie 2 złote z wózka mi po prostu wyparowało.

    No to zgubiłeś go. Wpisz sobie w straty.

  • 14. Data: 2009-11-19 00:24:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-11-18, DD <d...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
> [...]
    > W czasie zakupów te moje głupie 2 złote z wózka mi po prostu wyparowało.
    > Kto powinien mi je zwrócić? Czy mam prawo domagać się zwrotu od sklepu?

    Pytanie może mało poważne, ale może ktoś mi pojaśni: Mam prawo jazdy,
    które jest mi niezbędne do poruszania się po drogach publicznych. W
    czasie ostaniej jazdy ono po prostu wyparowało. Kto powinien mi je
    zwrócić? Czy mam prawo domagać się zwrotu od zarządcy drogi?

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2009-11-19 00:58:14
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-11-18 23:54, Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

    > Nie musiał - ja czasem z braku monety wkładam do wózka okrągłą stronę
    > klucza do drzwi i zazwyczaj po odblokowaniu wózka kluczyk mogę wyjąć.

    Specjalnie psujesz tym kluczem wózki a potem chodzisz i te
    monety zbierasz. :-)

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2009-11-21 02:19:48
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > To jest chyba niedozwolona transakcja wiązana. Aby zrobić zakupy, to nie
    > dość, że muszę wejść z wózkiem, to jeszcze muszę włożyć do niego 2zł!

    Czy przypadkiem koszyk, wozek nie ma byc pomoca w robieniu zakupow a nie
    obowiazkiem?
    Jesli ja pojde tylko po jedna mala rzecz, np. mala konserwe to nie
    potrzebuje wozka bczy koszyka bo bez problemu to uniose w rekach... dlaczego
    wiec ma to byc obowiazek?

  • 17. Data: 2009-11-21 03:30:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pmlb wrote:

> [...]
    > Jesli ja pojde tylko po jedna mala rzecz, np. mala konserwe to nie
    > potrzebuje wozka bczy koszyka bo bez problemu to uniose w rekach...

    bo co niektórym się tu poprzewracało w d...
    i dla nich zmuszanie do okreslonego zachowania tudzież transakcja
    wiązana jest wtedy kiedy oni chcą wybrać akurat to czego nie ma do wyboru