  • 1. Data: 2009-11-18 20:03:32
    Temat: 2 złote w wózku w hipermarkecie
    Od: "DD" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pytanie może mało poważne, ale może ktoś mi pojaśni:
    Hipermarket ma wózki, do których trzeba włożyć 1 lub 2 zł, żeby zrobić zakupy.
    W czasie zakupów te moje głupie 2 złote z wózka mi po prostu wyparowało.
    Kto powinien mi je zwrócić? Czy mam prawo domagać się zwrotu od sklepu?
    W końcu wózka nie biorę dla kaprysu, a włożenie do niego pieniędzy jest obowiązkowe.
    Inaczej wózka
    nie wezmę.
    Wiem, że to problem czysto teoretyczny, ale zastanawiam się jak to wygląda od strony
    prawnej, od
    czasu kiedy taka przygoda mnie spotkała w jednym ze sklepów.
    Krótko mówiąc, kto odpowiada za moje 2 złote w czasie kiedy są one w wózku na
    zakupy...?

  • 2. Data: 2009-11-18 20:09:19
    Temat: Re: 2 złote w wózku w hipermarkecie
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 18.11.2009 DD <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał/a:
    > Pytanie może mało poważne, ale może ktoś mi pojaśni:
    > Hipermarket ma wózki, do których trzeba włożyć 1 lub 2 zł, żeby zrobić zakupy.
    [..]
    > Krótko mówiąc, kto odpowiada za moje 2 złote w czasie kiedy są one w wózku na
    zakupy...?
    sadze ze osoba ktora jezdzila wozkiem.

    ;>

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    Linux && Unix && Network administrator

  • 3. Data: 2009-11-18 20:09:35
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 18 Lis, 21:03, "DD" <d...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
> [...]
    > czasu kiedy taka przygoda mnie spotkała w jednym ze sklepów.
    > Krótko mówiąc, kto odpowiada za moje 2 złote w czasie kiedy są one w wózku na

    Kto udowodni ze to byly 2 zlote a nie 1 lub zeton plastikowy?

  • 4. Data: 2009-11-18 20:09:41
    Od: spp <s...@o...pl>

    DD pisze:
> [...]
    > czasu kiedy taka przygoda mnie spotkała w jednym ze sklepów.
    > Krótko mówiąc, kto odpowiada za moje 2 złote w czasie kiedy są one w wózku na

    Myślę, że problem był szeroko omawiany na grupie.
    Pogooglaj za "klauzule niedozwolone' i 'transakcje wiązane'. ;)

    --
    spp

  • 5. Data: 2009-11-18 20:16:38
    Od: BK <b...@g...com>

    On 18 Lis, 21:09, spp <s...@o...pl> wrote:

    > Myślę, że problem był szeroko omawiany na grupie.
    > Pogooglaj za "klauzule niedozwolone' i 'transakcje wiązane'. ;)
    >
    > --
    > spp

    Tak zdecydowanie. Jak biore usluge zakupy w markecie z wozkiem, a
    wciska mi sie usluge depozytu monety 2 zl...

    Ew. poszukaj w zbiorze rozporzadzen ministerstwa glupich krokow.

  • 6. Data: 2009-11-18 20:22:17
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "DD" <d...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote > W czasie zakupów te moje głupie 2
    złote z wózka mi po prostu wyparowało.
    > Kto powinien mi je zwrócić? Czy mam prawo domagać się zwrotu od sklepu?

    Jeśli dobrze rozumiem to jest to zastaw, a więc jeśli spełniłeś zobowiązanie
    (wózek oddałeś) to sklep powinien Ci oddać przedmiot zastawu. W praktyce jak
    tego dowiedziesz, że tam była prawdziwa moneta...?

  • 7. Data: 2009-11-18 20:27:46
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > zakupy.
    > W czasie zakupów te moje głupie 2 złote z wózka mi po prostu wyparowało.

    Nie rób więcej zakupów w Wola-Park. Wola to dzielnica robotnicza a tam gdzie
    jest klasa pracująca i przewodnia siła narodu monety zawsze będą znikać.
    Ewentualnie używaj starych dziesięciozłotówek z lat osiemdziesiątych, pasują
    do tych wózków. Pamiętaj też, że elektorat SLD ma odmienne zdanie w kwestii
    świętego prawa własności.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 8. Data: 2009-11-18 20:34:42
    Od: "DD" <d...@W...gazeta.pl>

    Piotr [trzykoty] <t...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > (wózek oddałeś) to sklep powinien Ci oddać przedmiot zastawu. W praktyce jak
    > tego dowiedziesz, że tam była prawdziwa moneta...?

    A może to sklep powinien dowieść, że włożyłem coś innego? Oczywiście teoretyzuję. Ale
    naprawdę
    interesuje mnie jak to wygląda od strony formalnej. Hm... zastaw powiadasz? No...
    poszperam.
    Dzięki.

  • 9. Data: 2009-11-18 20:39:39
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "DD" <d...@W...gazeta.pl> wrote
    > A może to sklep powinien dowieść, że włożyłem coś innego?

    Nie tyle, że coś innego...To, że masz wózek nie jest jednoznaczne, że coś
    tam w ogóle włożyłeś, a więc należy zacząć od udowodnienia, iż do zastawu w
    ogóle doszło, a to jest w Twoim interesie. Przecież wózek mogłeś wziąć od
    kogoś bezpośrednio.

  • 10. Data: 2009-11-18 20:57:41
    Od: "Darek Darek" <d...@W...gazeta.pl>

> [...]

    > ogóle doszło, a to jest w Twoim interesie. Przecież wózek mogłeś wziąć od

    Nie to żebym się czepiał. (a na pewno nie Ciebie). Ale, nawet ten ktoś, żeby wózek
    sobie wziął,
    musiał do niego to 1 lub 2 zl włożyć. Skoro mi go potem dał z tą monetą, to co to
    interesuje sklep?
    Reasumując i sprowadzając rzecz do absurdu, chcąc zabezpieczyć swoje 2 złote, trzeba
    by żądać
    poświadczenia ich włożenia przez pracownika sklepu (np. ochroniarza)? Wtedy mógłbym
    dochodzić
    ich zwrotu. I pomyśleć do czego doszliśmy. A 2 zlote z wózka na tereni sklepu
    skradziono mi
    naprawdę. Po prostu były (bo je tam wlożyłem) a jak wózek oddawalem, to ich nie było.
    Pozdr. i dzięki
    Pozdr.