  • 1. Data: 2006-03-11 10:05:36
    Temat: 2 odrębne firmy ojca i syna.
    Od: szymek <s...@g...pl>

    witam!
    Zastanawiam sie nad pewną sprawa..
    Otoz posiadam firme ktora swiadczy usługi komputerowe.
    Moj ojciec bedzie wlasnie sie ubiegał o dotacje z Urzedu Pracy w wysokosci
    5-krotnosci sredniej krajowej tzn okolo 12 tys. w celu załozenia własnej
    działalnosci gospodarczej (remonty mieszkan )
    Jak ogolnie wiadomo pieniadze te mozna przeznaczyc na najrozniejsze cele:
    zakup towarow, materiałow itp ale tez na stworzenie zapewne własnej strony
    internetowej i jej wypozycjonowanie.
    Czy ojciec moze zlecic wykonanie tej strony mojej firmie i jej
    wypozycjonowanie?
    Jak to wyglada zgodnie z prawem skoro adres prowadzenia działalnosci
    gospodarczej zarowno w moim jak i jego przypadku jest ten sam tzn adres
    zamieszkania.
    Czy mozna bez zadnych przeszkod dokonac takiego zlecenia?
    pzdr
    Szymon Zdziarski

  • 2. Data: 2006-03-11 10:20:42
    Temat: Re: 2 odrębne firmy ojca i syna.
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "szymek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy ojciec moze zlecic wykonanie tej strony mojej firmie i jej
    > wypozycjonowanie?

    > Czy mozna bez zadnych przeszkod dokonac takiego zlecenia?

    Mozna, ale podczas kontroli skarbowej moze byc goraco.
    Wezmiesz za malo - to powiedza, ze zanizasz przychody, wezmiesz za duzo, to
    powiedza, ze zawyzasz koszty ojca. W kazdym razie, w przypadku ewentualnej
    kontroli skarbowej, kwota tej transakcji bedzie dokladnie analizowana.
    Tyle w aspekcie skarbowym, co do zasadnosci wylozenia jakiejs tam kwoty - o
    ile byla ona ujeta w przedlozonym biznesplanie, bedzie sie pewnei wupowiadal
    Urzad przyznajac dotacje. Jesli potem kwota ta bedzie zgodna z ta z
    biznesplanu, to pewnie o takie a nie inne rozporzadzenei ta suma nikt si
    enei przyczepi.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-03-11 12:03:44
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "szymek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy mozna bez zadnych przeszkod dokonac takiego zlecenia?

    A tak z ciekawosci - o jakiej kwocie myslicie?
    Bo na miejscu komisji przyznajacej dotacje w takim przypadku odrzucilbym
    kazdy biznesplan, gdi kwota na tego typu wydatki bylaby wieksza od -
    powiedzmy - 500 zl.
    W przypadku tradycyjnego biznesu - a takim jest ten planowany przez Twojego
    ojca - przesadnie duze wydatki na reklame internetowa sa w poczatkowej fazie
    rozwoju firmy delikatnie mowiac nieuzasadnione.
    W zupelnosci wystarczy prosty dwustronowy serwisik za 100 zl z jakas zgrabna
    grafika przedstawiajaca robotnika na drabinie malarskiej, i danymi
    teleadresowymi. Pozostale 400 zl mozna wydac na pozycjonowanie - w tym
    reklame typu "boksy".
    Co innego, gdyby mialo to byc cos z "nowych biznesow" - typu sklep
    internetowy - wowczas nawet i 6 tys. zl mogloby byc uzasadnione.
    W przypadku tradycyjnego biznesu o zasiegu lokalnym o wiele bardziej
    uzasadnione sa wydatki na reklamy typu ulotki, oraz ogloszenia w lokalnych
    mediach.
    To tak BTW

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 4. Data: 2006-03-11 13:30:00
    Od: szymek <s...@g...pl>

    "W przypadku tradycyjnego biznesu o zasiegu lokalnym o wiele bardziej
    uzasadnione sa wydatki na reklamy typu ulotki, oraz ogloszenia w lokalnych
    mediach."
    Akurat z tym sie nie zgodze...
    Rok temu zrobilem znajomemu ktory rowniez zajumje sie remontami strone
    internetowa
    I jak dotad na zlecenia nie moze narzekac ( kazdego dnia otrzymuje kilka
    ofert)
    Strona jest na pierwszych miejscach w google na kluczowe frazy wiec nie
    mozna przeceniac znaczenia pozycjonowania serwisow zwlaszcza jezeli chodzi
    o usługi w duzych miastach.
    Nigdy by nie osiagnal tego efektu opierajac sie na samych tylko ulotkach czy
    ogloszeniach w prasie.
    Czasy sie zmieniaja mieszkania remontuja w duzych miastach ludzie ktorzy nie
    maja czasu szukac i przegladac ofert ulotkowych czy gazetowych tylko ich
    głownym medium jest internet gdzie w szybki i łatwy sposob moga znalezc
    firme usługowa spelniajaca ich wymagania.