    From: suskind <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: 10 dni na zwrot towaru po licytacji - podstawa prawna
    Date: Fri, 28 Mar 2008 19:52:19 +0100

    Witam !

    Niedawno sprzedalem czesc komputerowa na allegro. Sprzedawalem jako
    osoba prywatna, a przedmiot byl licytowany. Na przedmiot obowiazuje
    jeszcze pisemna gwarancja sklepu w ktorym zostala kupiona pare miesiecy
    temu.
    Niedawno kupujacy sie odezwal ze przedmiot wlasnie odebral z poczty ale
    nie jest on w 100% sprawny jak napisalem w aukcji. Natomiast nie chce
    korzystac z prawa do reklamacji tylko chce skorzystac z prawa zwrotu
    towaru do 10 dni od chwili odebrania bez podania przyczyny i otrzymac
    spowrotem pieniadze. O usterce (jak twierdzi) mowi mi tylko z
    grzecznosci bym wiedzial co powiedziec oddajac karte na gwarancje.
    Nadmieniam iz przed wysylka sprawdzalem przedmiot ktory wg. mnie byl w
    pelni sprawny.
    Zgodzilem sie przyjac spowrotem towar ale nie na podstawie w.w prawa ale
    jako reklamacje by nastepnie go odeslac do firmy w ktorej go kupilem i
    na ktory obowiazuje jeszcze pisemna gwarancja.

    Przegladnalem internet i we wszystkich miejscach bylo napisane ze prawo
    takie nie obowiazuje w przypadku przedmiotu zakupionego w wyniku
    licytacji i w przypadku zakupu u osoby prywatnej, a nie w przedsiebiorstwie.
    W trakcie rozmowy kupujacy usilnie mnie przekonywal ze takie prawo
    obowiazuje rowniez w powyzszym przypadku i ze jest to napisane gdzies na
    stronach UOKIK. Niestety nie natknalem sie na taki zapis.
    W efekcie chce ode mnie zwrotu pieniedzy po odebraniu przeze mnie paczki
    z towarem.
    Ile mam czasu na zwrot pieniedzy w przypadku jesli prawo zwrotu bez
    podania przyczyny obejmuje rowniez mnie jako sprzedajacego ?
    Ile mam czasu na zalatwienie reklamacji w przypadku gdy w/w prawo mnie
    nie dotyczy ?

    Jak wg. was powinienem postapic biorac pod uwage w/w sytuacje i to ze
    paczke juz wyslal ?

    Czy odebrac paczke, odeslac pieniadze i liczyc na to ze uszkodzenie
    obejmuje gwarancja ktora zostala wystawiona na to urzadzenie przy
    pierwszym zakupie ?

    Odebrac paczke, wyslac towar do reklamacji i oddac pieniadze dopiero po
    pozytywnym rozpatrzeniu przez w/w firme ?

    A moze jest jakies inne rozwiazanie ?

    Z gory przepraszam jesli pisze nieco chaotycznie ale jestem troche
    podenerwowany w/w sytuacja.

    Pozdrawiam

    borys