eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o środkach ochrony roślin

Rządowy projekt ustawy o środkach ochrony roślin

Rządowy projekt ustawy o środkach ochrony roślin

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 740
  • Data wpłynięcia: 2012-09-12
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o środkach ochrony roślin
  • data uchwalenia: 2013-03-08
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 455

740-cz-I

o którym mowa w art. 61 ust. 1.

Brak porozumienia przewidzianego w ust. 3 nie stanowi dla
właściwego organu państwa członkowskiego przeszkody
do wykorzystywania sprawozdań z badań i testów z
udziałem kręgowców w odniesieniu do wniosku
potencjalnego wnioskodawcy.

5. Do dnia 14 grudnia 2016 r. Komisja składa N
sprawozdanie dotyczące skutków przepisów niniejszego
rozporządzenia dotyczących ochrony danych w przypadku
testów i badań z udziałem kręgowców. Komisja przedkłada
to sprawozdanie Parlamentowi Europejskiemu i Radzie, w
razie konieczności wraz ze stosownymi wnioskami
legislacyjnymi.

6. Posiadaczowi lub posiadaczom odnośnych zezwoleń N
przysługuje
wobec
potencjalnego
wnioskodawcy
roszczenie o sprawiedliwy podział poniesionych przez nich
kosztów. Właściwy organ państwa członkowskiego może
polecić zaangażowanym stronom rozwiązanie sprawy na
drodze formalnego i wiążącego arbitrażu przewidzianego
przez prawo krajowe. Strony mogą również rozwiązać spór
na drodze sądowej w państwach członkowskich. Decyzje
arbitrażowe lub orzeczenia sądowe uwzględniają zasady
określone w ust. 3 i są wykonalne przed sądami państw
członkowskich.
Art.63
Poufność




1. Osoba występująca o poufne traktowanie informacji N

278
przedłożonych na mocy niniejszego rozporządzenia
przedkłada możliwy do zweryfikowania dowód w celu
wykazania, że ujawnienie takich informacji mogłoby
zagrozić jej interesom handlowym lub ochronie jej
prywatności i dobrego imienia.

2. Za naruszenie ochrony interesów handlowych lub N
prywatności i dobrego imienia osób, których to dotyczy,
uważa się z reguły ujawnienie następujących informacji:

a) metody produkcji;

b) specyfikacji czystości substancji czynnej z wyjątkiem
zanieczyszczeń uważanych za istotne pod względem
toksykologicznym, ekotoksykologicznym lub

środowiskowym;

c) wyników kontroli partii produkcyjnych substancji
czynnej z uwzględnieniem zanieczyszczeń;

d) metod analizy zanieczyszczeń zawartych w
wyprodukowanej substancji czynnej, z wyjątkiem metod
stosowanych w przypadku zanieczyszczeń uważanych za
istotne pod
względem
toksykologicznym,
ekotoksykologicznym lub środowiskowym;

e) powiązań pomiędzy producentem lub importerem i
wnioskodawcą lub posiadaczem zezwolenia;

f) informacji o pełnym składzie środka ochrony roślin;

g) nazwisk i adresów osób zaangażowanych w
prowadzenie badań na kręgowcach.

3. Niniejszy artykuł pozostaje bez uszczerbku dla N

279
dyrektywy 2003/4/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z
dnia 28 stycznia 2003 r. w sprawie publicznego dostępu do
informacji dotyczących środowiska [19].

Art.64
Opakowanie i wygląd




1. Środki ochrony roślin i adiuwanty, które mogą zostać N
mylnie wzięte za żywność, napoje lub paszę, muszą być
pakowane w taki sposób, aby prawdopodobieństwo
popełnienia takiego błędu było jak najmniejsze.

2. Środki ochrony roślin i adiuwanty ogólnodostępne, które N
mogą zostać mylnie wzięte za żywność, napoje lub paszę,
muszą zawierać składniki zniechęcające do konsumpcji lub
ją uniemożliwiające.

3. Artykuł 9 dyrektywy 1999/45/WE ma zastosowanie N
także do środków ochrony roślin i adiuwantów nieobjętych
tą dyrektywą.
Art.65
Etykietowanie




1. Etykietowanie środków ochrony roślin obejmuje N
wymogi związane z klasyfikacją, etykietowaniem i
opakowaniem, o których mowa w dyrektywie 1999/45/WE,
i jest zgodne z wymogami określonymi w rozporządzeniu
przyjętym zgodnie z procedurą regulacyjną połączoną z
kontrolą, o której mowa w art. 79 ust. 4.

Rozporządzenie to obejmuje także standardowe zwroty
informujące o szczególnym ryzyku i środkach ostrożności,
uzupełniające zwroty przewidziane przez dyrektywę
1999/45/WE. Obejmuje ono tekst art. 16 oraz tekst

280
załączników IV i V do dyrektywy 91/414/EWG ze
wszelkimi niezbędnymi zmianami.

2. Przed wydaniem zezwolenia państwa członkowskie N
mogą wymagać przedłożenia przykładowych egzemplarzy
lub projektów opakowań oraz projektów etykiet i ulotek.

3. W przypadku gdy państwo członkowskie uzna za N
niezbędne zamieszczenie dodatkowych zwrotów w celu
ochrony zdrowia ludzi lub zwierząt lub ochrony
środowiska, powiadamia o tym pozostałe państwa
członkowskie i przekazuje im dodatkowy zwrot lub zwroty
oraz uzasadnienie takich wymogów.
Rozważa się włączenie wspomnianych zwrotów do
rozporządzenia, o którym mowa w ust. 1.
W oczekiwaniu na takie włączenie państwo członkowskie
może wymagać używania dodatkowego zwrotu lub
zwrotów.
Art.66
Reklama




1. Środki ochrony roślin, które nie uzyskały zezwolenia,
nie są reklamowane. Każdej reklamie środka ochrony roślin
towarzyszą zdania: "Ze środków ochrony roślin należy N
korzystać z zachowaniem bezpieczeństwa. Przed każdym
użyciem przeczytaj informacje zamieszczone w etykiecie i
informacje dotyczące produktu". Zdania te są czytelne i
wyraźnie widoczne na tle całej reklamy. Słowa "środki
ochrony roślin" mogą zostać zastąpione przez bardziej
precyzyjne określenia rodzaju produktu, takie jak środek

281
grzybobójczy, owadobójczy lub chwastobójczy.

2. Reklama nie zawiera informacji w formie tekstu lub w
formie graficznej, które byłyby mylące w odniesieniu do
możliwych zagrożeń dla zdrowia ludzi, zwierząt lub dla
środowiska, takich jak określenia "niskiego ryzyka", N
"nietoksyczny" czy "nieszkodliwy".

Jedynie w przypadku środków ochrony roślin niskiego
ryzyka dozwolone jest użycie w reklamie wyrażenia: N
"dozwolony jako środek ochrony roślin niskiego ryzyka
zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1107/2009". N
Wyrażenia tego nie można stosować jako twierdzenia w
etykiecie środka ochrony roślin.

3. Państwa członkowskie mogą zakazać reklamowania
środków ochrony roślin w niektórych mediach lub
ograniczyć je, z zastrzeżeniem prawa wspólnotowego.
N
4. Wszystkie oświadczenia użyte w reklamie muszą dać się
uzasadnić technicznie.

5. W reklamach nie przedstawia się wizualnie żadnych N
potencjalnie niebezpiecznych praktyk, takich jak mieszanie
lub stosowanie bez stosownej odzieży ochronnej, N
stosowanie w pobliżu żywności lub stosowanie przez dzieci
lub w ich pobliżu.

6. Materiały reklamowe lub promocyjne zwracają uwagę na
stosowne zwroty i symbole ostrzegawcze umieszczone w
etykietach.
N
Art.67
Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji

Art.3
Art. 3. ust.3 Wojewódzki inspektor ochrony

282
strony : 1 ... 50 ... 90 ... 101 . [ 102 ] . 103 ... 110 ... 120

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: