Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o radiofonii i telewizji
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o radiofonii i telewizji
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 693
- Data wpłynięcia: 2012-09-05
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o radiofonii i telewizji
- data uchwalenia: 2012-10-12
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1315
693
Przewodniczący Krajowej Rady, działając zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy, żąda jego
przedstawienia w terminie 14 dni. Jeżeli sprawozdanie mimo to nie zostanie
przedstawione, Przewodniczący może, czyli nie jest to obowiązek bezwzględny,
nałożyć na osobę kierującą danym podmiotem karę pieniężną w wysokości do 1000 zł.
Karę tę można powtarzać w przypadku dalszego uchylania się od złożenia
sprawozdania, co ma na celu przymuszenie osób odpowiedzialnych do wypełnienia
ustawowego obowiązku. Rozwiązanie to podobne jest do znanych z ustawy
o Krajowym Rejestrze Sądowym i rejestrze zastawów.
Należy w tym miejscu zaznaczyć, że procedury te są w dużej mierze wzorowane na już
istniejących rozwiązaniach ustawy, zawartych w rozdziale 8, oraz zawierają odwołania
do uprawnień przewidzianych dla Przewodniczącego Krajowej Rady w art. 10, które
stosuje się do wszystkich dostawców usług medialnych – zarówno nadawców jak
i podmiotów dostarczających audiowizualne usługi medialne na żądanie. Do obu
procedur mają zastosowanie także przepisy art. 55 i 56 ustawy, zgodnie z którymi kary
uzyskane w toku ich stosowania podlegają wpłacie do budżetu państwa, a od decyzji
Przewodniczącego Krajowej Rady odwołanie służy do Sądu Okręgowego w Warszawie
– sądu gospodarczego. To ostatnie rozwiązanie zapewnia merytoryczną, a nie jedynie
kasatoryjną kontrolę legalności i prawidłowości decyzji Przewodniczącego. Przyjęte
rozwiązania wpisują się w dotychczasową strukturę ustawy, która jest już przez
uczestników rynków znana i wykształciła ustaloną praktykę i orzecznictwo.
Wejście w życie nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji, odnoszącej się także do
działalności Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, stworzy spójny akt prawny
regulujący podstawowe aspekty funkcjonowania mediów elektronicznych. Opierać się
on będzie na koncepcji technologicznie neutralnego „poziomego ładu regulacyjnego”,
odnoszącego się do wszystkich elektronicznych usług medialnych, niezależnie od
środka przenoszenia treści.
Przyjęcie ustawy zlikwiduje opóźnienie w pełnym dostosowywaniu polskich przepisów
w zakresie radia i telewizji do realiów technicznych i rynkowych. Polska będzie zdolna
w koniecznym zakresie objąć nowe usługi, które dotychczas pozostawały poza
porządkiem prawnym, regulacją stopniowalną, dostosowaną do charakterystyki
poszczególnych audiowizualnych usług medialnych. Regulacje te mają na celu
zapewnienie minimalnych wspólnych standardów dla wszystkich przekazów noszących
20
cechy przekazu telewizyjnego. Zapewnią możliwość interwencji w sytuacjach, gdy
dostawca danej usługi medialnej uporczywie udostępnia treści nawołujące do
nienawiści, zawierające niedozwolone przekazy handlowe czy mogące szkodzić
małoletnim bez ich odpowiedniego oznaczenia. Przyjęcie ustawy jest również
konieczne w celu wypełnienia obowiązku implementacji dyrektywy o audiowizualnych
usługach medialnych do polskiego porządku prawnego (zgodnie z Traktatem UE).
Termin implementacji upłynął 19 grudnia 2009 r. Dnia 24 czerwca 2010 r. Komisja
Europejska wydała uzasadnioną opinię na podstawie art. 258 Traktatu
o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w której poinformowała, że Polska uchybiła
zobowiązaniom wynikającym z art. 3 ust. 1 ww. dyrektywy, polegającym na obowiązku
implementacji przepisów do polskiego porządku prawnego w terminie do 19 grudnia
2009 r. Ponadto Komisja Europejska zwróciła się do Polski o podjęcie środków
wymaganych do zastosowania się do opinii w terminie dwóch miesięcy od jej
otrzymania, czyli do 24 sierpnia 2010 r.
Projekt jest zgodny z prawem UE.
Projekt nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem przewidzianym w
przepisach
dotyczących sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów
prawnych.
Projekt został zamieszczony na stronie Rządowego Centrum Legislacji w Biuletynie
Informacji Publicznej zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności
lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.).
Zainteresowanie pracami nad projektem zgłosiło Radio PIN (2 lipca 2012 r.).
21
OCENA SKUTKÓW REGULACJI
1. Wskazanie podmiotów, na które będzie oddziaływać projektowana ustawa
Projektowana ustawa będzie oddziaływać na:
1) podmioty świadczące lub planujące świadczyć z terytorium RP audiowizualne
usługi medialne na żądanie
Zgodnie z informacjami zawartymi w opublikowanym w 2011 r. stanowisku
Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji pt. „Audiowizualne usługi medialne na
żądanie. Przewidywana praktyka regulacyjna KRRiT” w Polsce funkcjonowały
co najmniej 44 serwisy wideo na żądanie (VoD), z czego 22 w Internecie. Rynek
ten dynamicznie się rozwija i trudno dokładnie oszacować liczbę
przedsiębiorców świadczących te usługi. Obecnie większość stanowią serwisy
płatne, wśród których dominuje model oparty na opłacie za wypożyczenie
pojedynczego pliku audiowizualnego. Główni oferenci tego typu usługi to: TP
S.A., Platforma „n” (ITI Neovision, Grupa TVN), tvp.pl (TVP S.A.), Fulmido.pl
(Grupa Interia), Multimedia Polska S.A., Netino.pl (Akson Net), HBO (Time
Warner), Plejada.pl (Grupa TVN), Iplex.pl, multimopleks.pl (GTS Energis
Sp. Z o. o.), Cyfra Plus (Grupa CANAL+), Interia.pl, WP TV (Wirtualna
Polska), Onet.pl, Tivi.pl (Agora i ATM Grupa), Ipla.pl (Telewizja Polsat), MTV
Polska (MTV), TV Fly (Abra MEDIA i Loco Group), Gazeta.pl/Kinoplex
(Agora), UPC Polska Sp. z o.o., ląska Grupa Telekomunikacyjna S.A. (usługa
JAMBOX), Aster Sp. z o.o., VECTRA S.A. Krajowa Rada zwraca także uwagę
na dużą liczbę (przynajmniej kilkadziesiąt) serwisów udostępniających materiały
audiowizualne o charakterze pornograficznym, które potencjalnie zostaną objęte
regulacjami ustawy, gdyż mając na uwadze domeny i język stron można
podejrzewać, że ich usługi są świadczone przez podmioty polskie.
Wiodącymi serwisami na rynku audiowizualnych usług medialnych na żądanie
były według badania Megapanel PBI/Gemius z listopada 2011 r. (źródło:
="http://www.idg.pl/") kolejno: ipla, vod.onet.pl, tvnplayer.pl, iplex.pl, tvp.pl/vod
i kinoplex.gazeta.pl.
W Polsce rozwija się także rynek usług IPTV (Internet Protocol Television).
Usługa ta jest świadczona m.in. przez: Orange Polska S.A. (OrangeTV),
22
Multimedia Polska S.A., SGT S.A. (Jambox), Netia, Dialog czy Play 5 S.A.
Można stwierdzić, że usługi świadczone przez wymienione powyżej podmioty
w postaci audycji dostępnych w Internecie dla użytkowników na ich życzenie
zostaną objęte projektowanymi regulacjami.
2) organy administracji publicznej – Krajową Radę Radiofonii i Telewizji oraz
ministra właściwego do spraw informatyzacji i na urząd zapewniający jego
obsługę, którym zostaną przyznane nowe kompetencje i obowiązki,
3) użytkowników audiowizualnych usług medialnych na żądanie.
2. Konsultacje
społeczne
Podczas opracowania obecnego projektu w MAiC uwzględnione zostały publicznie
dostępne stanowiska i opinie organizacji społecznych i branżowych.
Projekt nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji w zakresie audiowizualnych
usług medialnych na żądanie otrzymały w celu zaopiniowania następujące
podmioty:
Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, Krajowa Rada Radiofonii
i
Telewizji, Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych, Interdyscyplinarne
Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego (ICM) Uniwersytet
Warszawski, Polskie Towarzystwo Informatyczne (PTI), Polska Izba Informatyki
i Telekomunikacji (PIIT), Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji
(KIGEiT), Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Związek
Pracodawców Branży Internetowej Interactive AdvertisingBureau Polska,
Stowarzyszenie Liderów Lokalnych Grup Obywatelskich, Fundacja Panoptykon,
Filmoteka Narodowa, Polski Instytut Sztuki Filmowej, Krajowa Izba Producentów
Audiowizualnych, Narodowy Instytut Audiowizualny, Rada Szkolnictwa Wyższego
i Nauki ZNP, Rada Główna Szkolnictwa Wyższego, Narodowe Centrum Nauki,
Fundacja na Rzecz Nauki Polskiej, Instytut Adama Mickiewicza, Konferencja
Rektorów Akademickich Szkół Polskich, Konferencja Rektorów Zawodowych
Szkół Polskich, Konferencja Rektorów Publicznych Szkół Zawodowych, Polska
Akademia Nauk, Rada Główna Instytutów Badawczych, Polska Akademia
Umiejętności, Komitet Polityki Naukowej, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju,
Narodowe Centrum Nauki, Instytut Spraw Publicznych, Fundacja Rozwoju Systemu
23
Edukacji, Społeczne Towarzystwo Oświatowe, Towarzystwo Wiedzy Powszechnej
– Zarząd Główny, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Stoart Związek Artystów
Wykonawców, SAWP Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Muzycznych
i Słowno-Muzycznych, Fundacja Nowoczesna Polska, Fundacja Projekt: Polska,
Stowarzyszenie EBIB, Koalicja Otwartej Edukacji, Związek Producentów Audio
Video, Federacja Związków Zawodowych Pracowników Kultury i Sztuki, Business
Centre Club, Polskie Radio S.A., Telewizja Polska S.A., TVN S.A., Telewizja
Polsat Sp. z o.o., Polska Izba Komunikacji Elektronicznej, Polska Izba Radiodyfuzji
Cyfrowej, Stowarzyszenie Dystrybutorów Programów Telewizyjnych Sygnał, Izba
Wydawców Prasy, Fundacja Kidprotect.pl, Fundacja Dzieci Niczyje.
Uwagi nadesłały w wyznaczonym terminie następujące podmioty: Narodowy
Instytut Audiowizualny, Polskie Radio S.A., TVN S.A., Stowarzyszenie
Filmowców Polskich, Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych, Polska
Izba Komunikacji Elektronicznej, Porozumienie Zielonogórskie – Federacja
Związków Pracodawców Ochrony Zdrowia, Rada Główna Instytutów Badawczych,
Izba Wydawców Prasy, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, Związek
Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Telekomunikacja Polska S.A.,
Fundacja Panoptykon, Stowarzyszenie Projekt: Polska, Centrum Cyfrowe
Projekt: Polska oraz Związek Producentów Audio Video.
Niniejszy projekt ustawy o zmianie ustawy o radiofonii i telewizji uwzględnia
wyniki konsultacji społecznych. Zawarte w projekcie regulacje zostały zmienione
zgodnie z tymi uwagami zgłoszonymi w trakcie konsultacji społecznych, które
zostały uznane za zasadne. Wiele uwag uznanych zostało za nieaktualne w świetle
przyjęcia innych uwag dotyczących tego samego przedmiotu regulacji,
w szczególności w wyniku prowadzonych uzgodnień międzyresortowych.
Nie uwzględniono uwag dotyczących materii wykraczającej poza zakres
projektowanej regulacji oraz poza kompetencje MAiC, które dotyczyły rozmaitych
aspektów funkcjonowania systemu medialnego, zgłoszonych m.in. przez Radę
Główną Instytutów Badawczych, Radio PIN S.A., PIKE, Centrum Cyfrowe
Projekt: Polska, PIIT. Wysuwany przez szereg podmiotów postulat przyznania
dostawcom usług na żądanie prawa do zamieszczania krótkich sprawozdań
z wydarzeń budzących duże zainteresowanie odbiorców (m.in. IWP, PKPP
24
przedstawienia w terminie 14 dni. Jeżeli sprawozdanie mimo to nie zostanie
przedstawione, Przewodniczący może, czyli nie jest to obowiązek bezwzględny,
nałożyć na osobę kierującą danym podmiotem karę pieniężną w wysokości do 1000 zł.
Karę tę można powtarzać w przypadku dalszego uchylania się od złożenia
sprawozdania, co ma na celu przymuszenie osób odpowiedzialnych do wypełnienia
ustawowego obowiązku. Rozwiązanie to podobne jest do znanych z ustawy
o Krajowym Rejestrze Sądowym i rejestrze zastawów.
Należy w tym miejscu zaznaczyć, że procedury te są w dużej mierze wzorowane na już
istniejących rozwiązaniach ustawy, zawartych w rozdziale 8, oraz zawierają odwołania
do uprawnień przewidzianych dla Przewodniczącego Krajowej Rady w art. 10, które
stosuje się do wszystkich dostawców usług medialnych – zarówno nadawców jak
i podmiotów dostarczających audiowizualne usługi medialne na żądanie. Do obu
procedur mają zastosowanie także przepisy art. 55 i 56 ustawy, zgodnie z którymi kary
uzyskane w toku ich stosowania podlegają wpłacie do budżetu państwa, a od decyzji
Przewodniczącego Krajowej Rady odwołanie służy do Sądu Okręgowego w Warszawie
– sądu gospodarczego. To ostatnie rozwiązanie zapewnia merytoryczną, a nie jedynie
kasatoryjną kontrolę legalności i prawidłowości decyzji Przewodniczącego. Przyjęte
rozwiązania wpisują się w dotychczasową strukturę ustawy, która jest już przez
uczestników rynków znana i wykształciła ustaloną praktykę i orzecznictwo.
Wejście w życie nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji, odnoszącej się także do
działalności Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, stworzy spójny akt prawny
regulujący podstawowe aspekty funkcjonowania mediów elektronicznych. Opierać się
on będzie na koncepcji technologicznie neutralnego „poziomego ładu regulacyjnego”,
odnoszącego się do wszystkich elektronicznych usług medialnych, niezależnie od
środka przenoszenia treści.
Przyjęcie ustawy zlikwiduje opóźnienie w pełnym dostosowywaniu polskich przepisów
w zakresie radia i telewizji do realiów technicznych i rynkowych. Polska będzie zdolna
w koniecznym zakresie objąć nowe usługi, które dotychczas pozostawały poza
porządkiem prawnym, regulacją stopniowalną, dostosowaną do charakterystyki
poszczególnych audiowizualnych usług medialnych. Regulacje te mają na celu
zapewnienie minimalnych wspólnych standardów dla wszystkich przekazów noszących
20
cechy przekazu telewizyjnego. Zapewnią możliwość interwencji w sytuacjach, gdy
dostawca danej usługi medialnej uporczywie udostępnia treści nawołujące do
nienawiści, zawierające niedozwolone przekazy handlowe czy mogące szkodzić
małoletnim bez ich odpowiedniego oznaczenia. Przyjęcie ustawy jest również
konieczne w celu wypełnienia obowiązku implementacji dyrektywy o audiowizualnych
usługach medialnych do polskiego porządku prawnego (zgodnie z Traktatem UE).
Termin implementacji upłynął 19 grudnia 2009 r. Dnia 24 czerwca 2010 r. Komisja
Europejska wydała uzasadnioną opinię na podstawie art. 258 Traktatu
o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w której poinformowała, że Polska uchybiła
zobowiązaniom wynikającym z art. 3 ust. 1 ww. dyrektywy, polegającym na obowiązku
implementacji przepisów do polskiego porządku prawnego w terminie do 19 grudnia
2009 r. Ponadto Komisja Europejska zwróciła się do Polski o podjęcie środków
wymaganych do zastosowania się do opinii w terminie dwóch miesięcy od jej
otrzymania, czyli do 24 sierpnia 2010 r.
Projekt jest zgodny z prawem UE.
Projekt nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem przewidzianym w
przepisach
dotyczących sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów
prawnych.
Projekt został zamieszczony na stronie Rządowego Centrum Legislacji w Biuletynie
Informacji Publicznej zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności
lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.).
Zainteresowanie pracami nad projektem zgłosiło Radio PIN (2 lipca 2012 r.).
21
OCENA SKUTKÓW REGULACJI
1. Wskazanie podmiotów, na które będzie oddziaływać projektowana ustawa
Projektowana ustawa będzie oddziaływać na:
1) podmioty świadczące lub planujące świadczyć z terytorium RP audiowizualne
usługi medialne na żądanie
Zgodnie z informacjami zawartymi w opublikowanym w 2011 r. stanowisku
Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji pt. „Audiowizualne usługi medialne na
żądanie. Przewidywana praktyka regulacyjna KRRiT” w Polsce funkcjonowały
co najmniej 44 serwisy wideo na żądanie (VoD), z czego 22 w Internecie. Rynek
ten dynamicznie się rozwija i trudno dokładnie oszacować liczbę
przedsiębiorców świadczących te usługi. Obecnie większość stanowią serwisy
płatne, wśród których dominuje model oparty na opłacie za wypożyczenie
pojedynczego pliku audiowizualnego. Główni oferenci tego typu usługi to: TP
S.A., Platforma „n” (ITI Neovision, Grupa TVN), tvp.pl (TVP S.A.), Fulmido.pl
(Grupa Interia), Multimedia Polska S.A., Netino.pl (Akson Net), HBO (Time
Warner), Plejada.pl (Grupa TVN), Iplex.pl, multimopleks.pl (GTS Energis
Sp. Z o. o.), Cyfra Plus (Grupa CANAL+), Interia.pl, WP TV (Wirtualna
Polska), Onet.pl, Tivi.pl (Agora i ATM Grupa), Ipla.pl (Telewizja Polsat), MTV
Polska (MTV), TV Fly (Abra MEDIA i Loco Group), Gazeta.pl/Kinoplex
(Agora), UPC Polska Sp. z o.o., ląska Grupa Telekomunikacyjna S.A. (usługa
JAMBOX), Aster Sp. z o.o., VECTRA S.A. Krajowa Rada zwraca także uwagę
na dużą liczbę (przynajmniej kilkadziesiąt) serwisów udostępniających materiały
audiowizualne o charakterze pornograficznym, które potencjalnie zostaną objęte
regulacjami ustawy, gdyż mając na uwadze domeny i język stron można
podejrzewać, że ich usługi są świadczone przez podmioty polskie.
Wiodącymi serwisami na rynku audiowizualnych usług medialnych na żądanie
były według badania Megapanel PBI/Gemius z listopada 2011 r. (źródło:
="http://www.idg.pl/") kolejno: ipla, vod.onet.pl, tvnplayer.pl, iplex.pl, tvp.pl/vod
i kinoplex.gazeta.pl.
W Polsce rozwija się także rynek usług IPTV (Internet Protocol Television).
Usługa ta jest świadczona m.in. przez: Orange Polska S.A. (OrangeTV),
22
Multimedia Polska S.A., SGT S.A. (Jambox), Netia, Dialog czy Play 5 S.A.
Można stwierdzić, że usługi świadczone przez wymienione powyżej podmioty
w postaci audycji dostępnych w Internecie dla użytkowników na ich życzenie
zostaną objęte projektowanymi regulacjami.
2) organy administracji publicznej – Krajową Radę Radiofonii i Telewizji oraz
ministra właściwego do spraw informatyzacji i na urząd zapewniający jego
obsługę, którym zostaną przyznane nowe kompetencje i obowiązki,
3) użytkowników audiowizualnych usług medialnych na żądanie.
2. Konsultacje
społeczne
Podczas opracowania obecnego projektu w MAiC uwzględnione zostały publicznie
dostępne stanowiska i opinie organizacji społecznych i branżowych.
Projekt nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji w zakresie audiowizualnych
usług medialnych na żądanie otrzymały w celu zaopiniowania następujące
podmioty:
Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, Krajowa Rada Radiofonii
i
Telewizji, Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych, Interdyscyplinarne
Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego (ICM) Uniwersytet
Warszawski, Polskie Towarzystwo Informatyczne (PTI), Polska Izba Informatyki
i Telekomunikacji (PIIT), Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji
(KIGEiT), Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Związek
Pracodawców Branży Internetowej Interactive AdvertisingBureau Polska,
Stowarzyszenie Liderów Lokalnych Grup Obywatelskich, Fundacja Panoptykon,
Filmoteka Narodowa, Polski Instytut Sztuki Filmowej, Krajowa Izba Producentów
Audiowizualnych, Narodowy Instytut Audiowizualny, Rada Szkolnictwa Wyższego
i Nauki ZNP, Rada Główna Szkolnictwa Wyższego, Narodowe Centrum Nauki,
Fundacja na Rzecz Nauki Polskiej, Instytut Adama Mickiewicza, Konferencja
Rektorów Akademickich Szkół Polskich, Konferencja Rektorów Zawodowych
Szkół Polskich, Konferencja Rektorów Publicznych Szkół Zawodowych, Polska
Akademia Nauk, Rada Główna Instytutów Badawczych, Polska Akademia
Umiejętności, Komitet Polityki Naukowej, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju,
Narodowe Centrum Nauki, Instytut Spraw Publicznych, Fundacja Rozwoju Systemu
23
Edukacji, Społeczne Towarzystwo Oświatowe, Towarzystwo Wiedzy Powszechnej
– Zarząd Główny, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Stoart Związek Artystów
Wykonawców, SAWP Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Muzycznych
i Słowno-Muzycznych, Fundacja Nowoczesna Polska, Fundacja Projekt: Polska,
Stowarzyszenie EBIB, Koalicja Otwartej Edukacji, Związek Producentów Audio
Video, Federacja Związków Zawodowych Pracowników Kultury i Sztuki, Business
Centre Club, Polskie Radio S.A., Telewizja Polska S.A., TVN S.A., Telewizja
Polsat Sp. z o.o., Polska Izba Komunikacji Elektronicznej, Polska Izba Radiodyfuzji
Cyfrowej, Stowarzyszenie Dystrybutorów Programów Telewizyjnych Sygnał, Izba
Wydawców Prasy, Fundacja Kidprotect.pl, Fundacja Dzieci Niczyje.
Uwagi nadesłały w wyznaczonym terminie następujące podmioty: Narodowy
Instytut Audiowizualny, Polskie Radio S.A., TVN S.A., Stowarzyszenie
Filmowców Polskich, Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych, Polska
Izba Komunikacji Elektronicznej, Porozumienie Zielonogórskie – Federacja
Związków Pracodawców Ochrony Zdrowia, Rada Główna Instytutów Badawczych,
Izba Wydawców Prasy, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, Związek
Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Telekomunikacja Polska S.A.,
Fundacja Panoptykon, Stowarzyszenie Projekt: Polska, Centrum Cyfrowe
Projekt: Polska oraz Związek Producentów Audio Video.
Niniejszy projekt ustawy o zmianie ustawy o radiofonii i telewizji uwzględnia
wyniki konsultacji społecznych. Zawarte w projekcie regulacje zostały zmienione
zgodnie z tymi uwagami zgłoszonymi w trakcie konsultacji społecznych, które
zostały uznane za zasadne. Wiele uwag uznanych zostało za nieaktualne w świetle
przyjęcia innych uwag dotyczących tego samego przedmiotu regulacji,
w szczególności w wyniku prowadzonych uzgodnień międzyresortowych.
Nie uwzględniono uwag dotyczących materii wykraczającej poza zakres
projektowanej regulacji oraz poza kompetencje MAiC, które dotyczyły rozmaitych
aspektów funkcjonowania systemu medialnego, zgłoszonych m.in. przez Radę
Główną Instytutów Badawczych, Radio PIN S.A., PIKE, Centrum Cyfrowe
Projekt: Polska, PIIT. Wysuwany przez szereg podmiotów postulat przyznania
dostawcom usług na żądanie prawa do zamieszczania krótkich sprawozdań
z wydarzeń budzących duże zainteresowanie odbiorców (m.in. IWP, PKPP
24
Dokumenty związane z tym projektem:
- 693 › Pobierz plik