eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3462
  • Data wpłynięcia: 2015-06-02
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2015-09-10
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1649

3462

– 11 –

w administracji (Dz. U.
z 2014 r. poz. 1619)
Obywatele
brak danych

Pozytywne – usprawnienie obsługi
obywateli poprzez szybsze
udzielanie im informacji nt.
danych w rejestrze zastawów.
5. Informacje na temat zakresu, czasu trwania i podsumowanie wyników konsultacji
Projekt rozporządzenia będzie przedmiotem konsultacji społecznych.
Stosownie do treści art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169,
poz. 1414, z późn. zm.) zostanie udostępniony w Biuletynie Informacji Publicznej Rządowego Centrum Legislacji.
Konsultacje będą trwały 30 dni i będą dostępne dla wszystkich zainteresowanych podmiotów.
6. Wpływ na sektor finansów publicznych
(ceny stałe z …… r.)
Skutki w okresie 10 lat od wejścia w życie zmian [mln zł]
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Łącznie (0–10)
Źochody ogółem












budżet państwa












JST












pozostałe jednostki (oddzielnie)












Wydatki ogółem












budżet państwa












JST












pozostałe jednostki (oddzielnie)












Saldo ogółem












budżet państwa












JST












pozostałe jednostki (oddzielnie)













ródła finansowania


Dodatkowe informacje,
Nie przewiduje się wpływu projektowanego rozporządzenia na sektor finansów publicznych, w tym
w tym wskazanie
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
źródeł danych

i przyjętych do obliczeń
założeń
7. Wpływ na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorców oraz na rodzinę,
obywateli i gospodarstwa domowe
Skutki
Czas w latach od wejścia w życie zmian
0
1
2
3
5
10
Łącznie (0–10)
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa







pieniężnym
sektor mikro-, małych







(w mln zł,
i średnich
ceny stałe
przedsiębiorstw
z … r.)
rodzina, obywatele oraz







gospodarstwa domowe
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa

niepieniężnym
sektor mikro-, małych

i średnich
przedsiębiorstw
– 12 –

rodzina, obywatele oraz

gospodarstwa domowe
Niemierzalne


Dodatkowe informacje,
Przewiduje się pozytywny wpływ na obywateli i przedsiębiorców poprzez zwiększenie pewności obrotu
w tym wskazanie
ruchomościami i prawami majątkowymi w związku z usprawnieniem przepływu informacji o
źródeł danych i
ruchomościach i prawach majątkowych mogących być przedmiotem zastawu skarbowego.
przyjętych do obliczeń
założeń



8. Zmiana obciążeń regulacyjnych (w tym obowiązków informacyjnych) wynikających z projektu
nie dotyczy
Wprowadzane są obciążenia poza bezwzględnie wymaganymi
tak
przez UE (szczegóły w odwróconej tabeli zgodności).
nie
nie dotyczy
zmniejszenie liczby dokumentów
zwiększenie liczby dokumentów
zmniejszenie liczby procedur
zwiększenie liczby procedur
skrócenie czasu na załatwienie sprawy
wydłużenie czasu na załatwienie sprawy
inne:
inne:

Wprowadzane obciążenia są przystosowane do ich
tak
elektronizacji.
nie
nie dotyczy

Komentarz
9. Wpływ na rynek pracy
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało wpływu na rynek pracy.

10. Wpływ na pozostałe obszary



środowisko naturalne
demografia
informatyzacja
sytuacja i rozwój regionalny
mienie państwowe
zdrowie
inne:

Omówienie wpływu




11. Planowane wykonanie przepisów aktu prawnego


12. W jaki sposób i kiedy nastąpi ewaluacja efektów projektu oraz jakie mierniki zostaną zastosowane?
Nie przewiduje się mechanizmów ewaluacji efektów projektu.

13. Załączniki (istotne dokumenty ródłowe, badania, analizy itp.)

Brak.







05/05rch
Projekt
R O Z P O R Z Ź Z ź N I ź
M I N I S T R A F I N A N S Ó W 1)

z dnia
w sprawie wzorów pełnomocnictw do podpisywania deklaracji oraz wzorów
zawiadomień o odwołaniu tych pełnomocnictw

Na podstawie art. 80a § 5 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa
(Dz. U. z 2015 r. poz. 613 i 699) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Określa się wzór pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji, stanowiący
załącznik nr 1 do rozporządzenia.
2. Określa się wzór pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą
środków komunikacji elektronicznej, stanowiący załącznik nr 2 do rozporządzenia.
3. Określa się wzór zawiadomienia o odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania
deklaracji, stanowiący załącznik nr 3 do rozporządzenia.
4. Określa się wzór zawiadomienia o odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania
deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stanowiący załącznik
nr 4 do rozporządzenia.
§ 2. Traci moc rozporządzenie Ministra Żinansów z dnia 15 grudnia 2014 r. w sprawie
wzoru pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków
komunikacji elektronicznej oraz wzoru zawiadomienia o odwołaniu tego pełnomocnictwa
(Dz. U. poz. 1847).
§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 r.

MINISTER FINANSÓW


1) Minister Żinansów kieruje działem administracji rządowej – finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu
działania Ministra Żinansów (Źz. U. poz. 1256).
– 2 –

UZASADNIENIE

Zgodnie z art. 80a § 5 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa
(Dz. U. z 2015 r. poz. 613 i 699) minister właściwy do spraw finansów publicznych określi,
w drodze rozporządzenia, wzory pełnomocnictw do podpisywania deklaracji oraz wzór
pełnomocnictwa w formie dokumentu elektronicznego do podpisywania deklaracji, a także
wzory zawiadomienia o zmianie lub odwołaniu tych pełnomocnictw, uwzględniając zakres
pełnomocnictwa i dane identyfikujące podatnika, płatnika lub inkasenta oraz pełnomocnika,
mając na celu uproszczenie zgłaszania pełnomocnictwa oraz pewność ustalenia zakresu
działania pełnomocnika.
Przedmiotowe rozporządzenie stanowi wykonanie upoważnienia, o którym mowa
w ww. przepisie ustawy – Ordynacja podatkowa.


W załączniku nr 1 do rozporządzenia został określony wzór pełnomocnictwa do
podpisywania deklaracji. Pełnomocnictwo to dotyczy deklaracji składanych w formie
papierowej. Pełnomocnictwo jest składane do organu podatkowego w sprawach podatku,
którego dana deklaracja dotyczy. Jeżeli pełnomocnictwo jest składane w formie dokumentu
elektronicznego, to w takim przypadku jest przesyłane do Ministra Żinansów.
W pełnomocnictwie mocodawca (podatnik lub płatnik) wskaże w zakresie jakiego podatku
udziela pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji.

W załączniku nr 2 do rozporządzenia został określony wzór pełnomocnictwa do
podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Wzór ten
jest analogiczny, jak wzór określony w rozporządzeniu Ministra Żinansów z dnia 15 grudnia
2014 r. w sprawie wzoru pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą
środków komunikacji elektronicznej oraz wzoru zawiadomienia o odwołaniu tego
pełnomocnictwa (Dz. U. poz. 1847).

W załączniku nr 3 do rozporządzenia został określony wzór zawiadomienia
o odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji. Zawiadomienie jest składane do
organu podatkowego w sprawach podatku, którego dana deklaracja dotyczy. Jeżeli
zawiadomienie jest składane w formie dokumentu elektronicznego, to w takim przypadku jest
przesyłane do Ministra Żinansów. W zawiadomieniu mocodawca (podatnik lub płatnik)
wskaże w zakresie jakiego podatku odwołuje pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji.

W załączniku nr 4 do rozporządzenia został określony wzór zawiadomienia
o odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków
– 3 –

komunikacji elektronicznej. Wzór ten jest analogiczny, jak wzór określony w rozporządzeniu
Ministra Żinansów z dnia 15 grudnia 2014 r. w sprawie wzoru pełnomocnictwa do
podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej oraz
wzoru zawiadomienia o odwołaniu tego pełnomocnictwa (Źz. U. poz. 1847).
Przepis końcowy
Traci moc rozporządzenie Ministra Żinansów z dnia 15 grudnia 2014 r. w sprawie wzoru
pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji
elektronicznej oraz wzoru zawiadomienia o odwołaniu tego pełnomocnictwa
(Dz. U. poz. 1847).
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 r.
Projekt nie zawiera przepisów technicznych. Projekt rozporządzenia nie podlega
obowiązkowi notyfikacji, zgodnie z trybem przewidzianym w przepisach dotyczących
sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych.
Wstępna ocena zgodności z prawem Unii źuropejskiej - materia regulowana przedmiotowym
rozporządzeniem jest zgodna z prawem Unii Europejskiej.
Stosownie do postanowień art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Źz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.) oraz § 52 ust. 1
uchwały Nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. – Regulamin pracy Rady
Ministrów (M.P. poz. 979) projekt rozporządzenia zostanie udostępniony w Biuletynie
Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Rządowego Centrum Legislacji, w serwisie
Rządowy Proces Legislacyjny.

strony : 1 ... 40 ... 52 . [ 53 ] . 54 ... 60 ... 67

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: