Rządowy projekt ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności
Rządowy projekt ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3138
- Data wpłynięcia: 2015-02-06
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności
- data uchwalenia: 2015-02-20
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 378
3138
wdrażanie lsr. Proszę jednocześnie pamiętać, że każdy aneks
to była również konieczność wydruku kilku egzemplarzy
grubych lsr, zatem strata pieniędzy na papier, tonery po
stronie lgd, SW, ARiMR muszą posiadać odpowiednio dużą
powierzchnie do archiwizowania tych dokumentów.
76. Art. 6 ust. Polska Sieć LGD
zasad monitorowania i oceny realizacji LSR przez LGD, w Uwaga nieuwzględniona.
2 pkt 1
tym aktualizacji kryteriów i procedur wyboru operacji
lit. h
Uzasadnienie:
Opiniowany przepis nie wskazuje
Jeśli nie będzie tu mowy o możliwości aktualizacji/ zmiany elementów
LSR
a
kryteriów i procedur wyboru operacji to LGD nie będzie elementy/obszary
kryteriów
mogła tego zrobić, nawet gdy z ewaluacji będzie wynikać taka wyboru LSR. Nie stanowi on
potrzeba.
zatem przeszkody w aktualizacji
I/lub:
LSR.
Proponuje się dopisać „Zasad i procedur dotyczących
aktualizacji strategii, w tym aktualizacji kryteriów i procedur
wyboru operacji”. W przeciwnym razie istnieje ryzyko, że
LGD nie będą mogły dokonać aktualizacji tych procedur i
kryteriów, nawet jeśli z ewaluacji będzie wynikała taka
potrzeba.
77. Art. 6 ust. Podlaska Sieć LGD
Treść projektuŚ
Uwaga
nieuwzględniona
2 pkt 1
Art. 6, ust. 2 pkt 1 lit. h zasad monitorowania i oceny ponieważ art. wskazuje obszary
lit. h
realizacji LSR przez LGD’
dla sformułowania kryteriów
Propozycja zmiany:
wyboru a nie zakres LSR.
Art. 6 ust. 2 pkt 1 lit. h zasad monitorowania i oceny
realizacji LSR przez LGD, w tym aktualizacji kryteriów i
procedur wyboru operacji
Uzasadnienie:
Jeśli nie będzie tu mowy o możliwości aktualizacji/ zmiany
kryteriów i procedur wyboru operacji to LGD nie będzie
mogła tego zrobić, nawet gdy z ewaluacji będzie wynikać taka
potrzeba.
78. Art.
6 Forum
Aktywizacji Uwaga: Proponujemy dopisać „Zasad i procedur dotyczących Uwaga
nieuwzględniona
40
ust. 2 pkt Obszarów Wiejskich
aktualizacji strategii, w tym aktualizacji kryteriów i procedur ponieważ art. wskazuje obszary
1 lit. h
wyboru operacji”. W przeciwnym razie istnieje ryzyko, że dla sformułowania kryteriów
LGD nie będą mogły dokonać aktualizacji tych procedur i wyboru a nie zakres LSR.
kryteriów, nawet jeśli z ewaluacji będzie wynikała taka
potrzeba.
79. Art. 6 ust. Polska Sieć LGD
Usunąć
Uwaga nieuwzględniona.
2 pkt 1
Uzasadnienie:
lit. i
Ocenie podlegać będzie dokument planistyczny, czyli nie Jeśli
chodzi
o
„poziom
koniecznie taki, który zostanie zrealizowany. Można się zaangażowania w realizację LSR
spodziewać zatem, że lgd będą sztucznie zawyżać budżety w środków innych niż środki
części niezwiązanej z wdrażaniem środków związanych z przewidziane
na
realizację
PROW na lata 2014-2020.
programu” to kryterium wyboru w
Papier wszystko zniesie. Można się spodziewać, że LGD będą tym zakresie dotyczyć powinno
sztucznie zawyżać budżety w części niezwiązanej z poziomu zaangażowania środków
wdrażaniem środków związanych z PROW i ewentualnie własnych
innych
funduszy
EFSI
w
przypadku
strategii wnioskodawcy/beneficjenta oraz
wielofunduszowych, by uzyskać dodatkowe punkty w ocenie. LGD.
Stosowne wyjaśnienie
Czy jest więc sens oceniać i punktować coś co później nie zostało zawarte w uzasadnieniu do
zostanie zrealizowane, tym bardziej że brak jest określonych projektu ustawy.
konsekwencji nie osiągnięcia zaangażowania innych środków
w deklarowanym zakresie. Natomiast określanie tych
konsekwencji też jest oczywiście bezpodstawne.
80. Art. 6 ust Związek Stowarzyszeń należy doprecyzować co kryje się pod pojęciem wskazanym w Jeśli chodzi o lit. i to kryterium
2 pkt 1 lit Pomorska Sieć Leader
tym miejscu – czy chodzi o wielofunduszowe strategie, czy wyboru w tym zakresie dotyczyć
i
chodzi o ewentualne inne projekty komplementarne względem powinno poziomu zaangażowania
LSR, o realizację których LGD planuje się ubiegać?
środków
własnych
wnioskodawcy/beneficjenta oraz
LGD.
Stosowne wyjaśnienie
zostało zawarte w uzasadnieniu do
projektu ustawy.
81. Art. 6 ust. Podlaska Sieć LGD
Treść projektuŚ
Jeśli chodzi o lit. i to kryterium
2 pkt 1
Art. 6 ust. 2 pkt. 1 lit. i) poziomu zaangażowania w wyboru w tym zakresie dotyczyć
41
lit. i
realizację LSR środków innych niż środki przewidziane na powinno poziomu zaangażowania
realizację programu;
środków
własnych
Propozycja zmiany:
wnioskodawcy/beneficjenta oraz
Usnąć
LGD.
Stosowne wyjaśnienie
Uzasadnienie:
zostało zawarte w uzasadnieniu do
Papier wszystko zniesie. Można się spodziewać, że LGD będą projektu ustawy.
sztucznie zawyżać budżety w części niezwiązanej z
wdrażaniem środków związanych z PROW i ewentualnie
innych
funduszy
EFSI
w
przypadku
strategii
wielofunduszowych, by uzyskać dodatkowe punkty w ocenie.
Czy jest więc sens oceniać i punktować coś co później nie
zostanie zrealizowane, tym bardziej że brak jest określonych
konsekwencji nie osiągnięcia zaangażowania innych środków
w deklarowanym zakresie. Natomiast określanie tych
konsekwencji też jest oczywiście bezpodstawne.
82. Art. 6 ust. Krajowa
Rada
Izb Należy wykreślić lit. i) w art. 6 ust. 2 pkt 1
Jeśli chodzi o lit. i to kryterium
2 pkt 1 Rolniczych
Budzi obawy, że LGD będą mogą zawyżać budżety w części wyboru w tym zakresie dotyczyć
lit. i
niezwiązanej z wdrażaniem środków związanych z PROW na powinno poziomu zaangażowania
lata 2014-2020, aby uzyskać dodatkowe punkty w ocenie. Nie środków
własnych
wydaje się celowym oceniać i punktować budżet, który nie wnioskodawcy/beneficjenta oraz
zostanie zrealizowany, tym bardziej że brak jest określonych LGD. Stosowne wyjaśnienie
konsekwencji nie osiągnięcia zaangażowania innych środków zostało zawarte w uzasadnieniu do
w deklarowanym zakresie.
projektu ustawy.
83. Art. 8 ust. Polska Sieć LGD
Czy dla EFS-owskich grup miejskich też, jeśli takie Uwaga niezrozumiała.
1
powstaną? Generalnie, czy w przypadku wdrażania
wielofunduszowych LSR, w tym z EFRR i EFS nie powinien Projekt ustawy zawiera wspólne
to być formularz opracowany wspólnie przez zainteresowane regulacje, w tym przewiduje
strony, tj. np. MinRol, MIR i samorządy województw.
wspólny wybór w każdym
Czy to znaczy, że MinRol przygotuje również formularze dla województwie dla wszystkich
EFRR i EFS?
LSR, zarówno tych które
I/lub:
przewidują wsparcie z EFRROW,
42
W tym zapisie widać wiodącą rolę MRiRW, bo choćby ono jak i z innych funduszy
opracowuje projekt tej ustawy
strukturalnych i inwestycyjnych
W kontekście uwag do art. 2 ust. 2 i 3
UE. Zatem także formularz
wniosku o wybór LSR powinien
być jednolity (wspólny).
84. Art. 8 ust. Podlaska Sieć LGD
Art. 8. 1. Wniosek o wybór LSR składa się do samorządu Uwaga uwzględniona poprzez
1
województwa:
dodanie, że formularz jest
na formularzu opracowanym przez ministra właściwego do opracowany przez MRiRW i
spraw rozwoju wsi oraz ministra właściwego do spraw uzgodniony
ze
wszystkimi
rybołówstwa i udostępnionym przez samorząd województwa; instytucjami zarządzającymi oraz
Czy dla EFS-owskich grup miejskich też, jeśli takie zaopiniowany przez pozostałe
powstaną? Generalnie, czy w przypadku wdrażania samorządy województw i ARiMR
wielofunduszowych LSR, w tym z EFRR i EFS nie powinien
to być formularz opracowany wspólnie przez zainteresowane
strony, tj. np. MinRol, MIR i samorządy województw.
85. Art. 8 ust. Forum
Aktywizacji Pytanie: Czy to znaczy, że Ministerstwo Rolnictwa przygotuje Wyjaśnienie: Formularz dotyczy
1 pkt 1
Obszarów Wiejskich
również formularze dla EFRR i EFS?
wyboru – wspólnego wyboru więc
formularz, o którym mowa w art.
8 zastosowanie będzie miał do
wspólnego procesu wyboru LSR,
które mogą być wspierane z
różnych funduszy EFSI w
zależności od dostępności RLKS
w poszczególnych programach.
Został dodany przepis, że będzie
to uzgodnione przez wszystkie
instytucje
zarządzające
oraz
zaopiniowane
przez pozostałe
samorządy województw i ARiMR
86. Art. 8 ust. SW Podlaskiego
„Wniosek o wybór LSR składa się do samorządu Uwaga uwzględniona poprzez
1 pkt 1
województwa:
dodanie,
że formularz jest
a) na formularzu opracowanym przez ministra właściwego do opracowany przez MRiRW i
43
spraw rozwoju wsi oraz ministra właściwego do spraw uzgodniony
ze
wszystkimi
rybołówstwa i udostępnionym przez samorząd województwa; instytucjami zarządzającymi i
Uzasadnienie:
zaopiniowany przez pozostałe SW
Formularz wniosku o wybór LSR powinien być opracowany i ARiMR.
wspólnie przez MRiRW oraz samorządy (jako IZ RPO)
zaangażowane we wdrażania RLKS - w przypadku wdrażania
RLKS w formule bezpośredniej.
87. Art. 8 ust. Polska Sieć LGD
I czy to jest konieczne, skoro LGD mają nie konkurować ze Uwaga niezrozumiała.
1 pkt 2
sobą, tylko o jakość LSR. Proponuje się podanie rozpoczęcia
składania i nieprzekraczalny termin złożenia, a ocena LSR Projektowany przepis wskazuje że
powinna być rozpoczęta jak tylko zostanie złożony wniosek
wniosek składa się w terminie
wskazanym w ogłoszeniu, przez
co rozumieć należy wskazanie
terminów
rozpoczęcia
i
zakończenia naboru.
88. Art. 8 ust. SW Małopolskiego
proponuje się zmianę zapisu poprzez dodanie informacji o Uwzględniona. Wniosek i umowa
2
umowie ramowej:
opracowana przez MRiRW w
„Art. 8 ust 2 Minister właściwy do spraw rozwoju wsi i uzgodnieniu
ze
wszystkimi
minister właściwy do spraw rybołówstwa wyda wiążącą instytucjami zarządzającymi i
wytyczną określającą formularz, o którym mowa w ust. 1 pkt zaopiniowaniu przez pozostałe
1 oraz wzór umowy ramowej po zasięgnięciu opinii SW i ARiMR.
samorządów województw i Agencji Restrukturyzacji i
Modernizacji Rolnictwa.”
Uzasadnienie:
Powyższe pozwoli na zwiększenie przejrzystości przepisów.
89. Art. 9
Kujawsko-Pomorska
Ogłoszenie o naborze wniosków o wybór LSR powinien Uwaga uwzględniona
Sieć LGD
zawierać oprócz wymienionych elementów również: Uwaga o terminie niezrozumiała.
informację o wymaganych dokumentach potwierdzających
spełnienie kryteriów wyboru, informację o miejscu
zamieszczenia formularzy konkursowych.
Wybór LGD do realizacji strategii jest warunkiem istnienia
44
to była również konieczność wydruku kilku egzemplarzy
grubych lsr, zatem strata pieniędzy na papier, tonery po
stronie lgd, SW, ARiMR muszą posiadać odpowiednio dużą
powierzchnie do archiwizowania tych dokumentów.
76. Art. 6 ust. Polska Sieć LGD
zasad monitorowania i oceny realizacji LSR przez LGD, w Uwaga nieuwzględniona.
2 pkt 1
tym aktualizacji kryteriów i procedur wyboru operacji
lit. h
Uzasadnienie:
Opiniowany przepis nie wskazuje
Jeśli nie będzie tu mowy o możliwości aktualizacji/ zmiany elementów
LSR
a
kryteriów i procedur wyboru operacji to LGD nie będzie elementy/obszary
kryteriów
mogła tego zrobić, nawet gdy z ewaluacji będzie wynikać taka wyboru LSR. Nie stanowi on
potrzeba.
zatem przeszkody w aktualizacji
I/lub:
LSR.
Proponuje się dopisać „Zasad i procedur dotyczących
aktualizacji strategii, w tym aktualizacji kryteriów i procedur
wyboru operacji”. W przeciwnym razie istnieje ryzyko, że
LGD nie będą mogły dokonać aktualizacji tych procedur i
kryteriów, nawet jeśli z ewaluacji będzie wynikała taka
potrzeba.
77. Art. 6 ust. Podlaska Sieć LGD
Treść projektuŚ
Uwaga
nieuwzględniona
2 pkt 1
Art. 6, ust. 2 pkt 1 lit. h zasad monitorowania i oceny ponieważ art. wskazuje obszary
lit. h
realizacji LSR przez LGD’
dla sformułowania kryteriów
Propozycja zmiany:
wyboru a nie zakres LSR.
Art. 6 ust. 2 pkt 1 lit. h zasad monitorowania i oceny
realizacji LSR przez LGD, w tym aktualizacji kryteriów i
procedur wyboru operacji
Uzasadnienie:
Jeśli nie będzie tu mowy o możliwości aktualizacji/ zmiany
kryteriów i procedur wyboru operacji to LGD nie będzie
mogła tego zrobić, nawet gdy z ewaluacji będzie wynikać taka
potrzeba.
78. Art.
6 Forum
Aktywizacji Uwaga: Proponujemy dopisać „Zasad i procedur dotyczących Uwaga
nieuwzględniona
40
ust. 2 pkt Obszarów Wiejskich
aktualizacji strategii, w tym aktualizacji kryteriów i procedur ponieważ art. wskazuje obszary
1 lit. h
wyboru operacji”. W przeciwnym razie istnieje ryzyko, że dla sformułowania kryteriów
LGD nie będą mogły dokonać aktualizacji tych procedur i wyboru a nie zakres LSR.
kryteriów, nawet jeśli z ewaluacji będzie wynikała taka
potrzeba.
79. Art. 6 ust. Polska Sieć LGD
Usunąć
Uwaga nieuwzględniona.
2 pkt 1
Uzasadnienie:
lit. i
Ocenie podlegać będzie dokument planistyczny, czyli nie Jeśli
chodzi
o
„poziom
koniecznie taki, który zostanie zrealizowany. Można się zaangażowania w realizację LSR
spodziewać zatem, że lgd będą sztucznie zawyżać budżety w środków innych niż środki
części niezwiązanej z wdrażaniem środków związanych z przewidziane
na
realizację
PROW na lata 2014-2020.
programu” to kryterium wyboru w
Papier wszystko zniesie. Można się spodziewać, że LGD będą tym zakresie dotyczyć powinno
sztucznie zawyżać budżety w części niezwiązanej z poziomu zaangażowania środków
wdrażaniem środków związanych z PROW i ewentualnie własnych
innych
funduszy
EFSI
w
przypadku
strategii wnioskodawcy/beneficjenta oraz
wielofunduszowych, by uzyskać dodatkowe punkty w ocenie. LGD.
Stosowne wyjaśnienie
Czy jest więc sens oceniać i punktować coś co później nie zostało zawarte w uzasadnieniu do
zostanie zrealizowane, tym bardziej że brak jest określonych projektu ustawy.
konsekwencji nie osiągnięcia zaangażowania innych środków
w deklarowanym zakresie. Natomiast określanie tych
konsekwencji też jest oczywiście bezpodstawne.
80. Art. 6 ust Związek Stowarzyszeń należy doprecyzować co kryje się pod pojęciem wskazanym w Jeśli chodzi o lit. i to kryterium
2 pkt 1 lit Pomorska Sieć Leader
tym miejscu – czy chodzi o wielofunduszowe strategie, czy wyboru w tym zakresie dotyczyć
i
chodzi o ewentualne inne projekty komplementarne względem powinno poziomu zaangażowania
LSR, o realizację których LGD planuje się ubiegać?
środków
własnych
wnioskodawcy/beneficjenta oraz
LGD.
Stosowne wyjaśnienie
zostało zawarte w uzasadnieniu do
projektu ustawy.
81. Art. 6 ust. Podlaska Sieć LGD
Treść projektuŚ
Jeśli chodzi o lit. i to kryterium
2 pkt 1
Art. 6 ust. 2 pkt. 1 lit. i) poziomu zaangażowania w wyboru w tym zakresie dotyczyć
41
lit. i
realizację LSR środków innych niż środki przewidziane na powinno poziomu zaangażowania
realizację programu;
środków
własnych
Propozycja zmiany:
wnioskodawcy/beneficjenta oraz
Usnąć
LGD.
Stosowne wyjaśnienie
Uzasadnienie:
zostało zawarte w uzasadnieniu do
Papier wszystko zniesie. Można się spodziewać, że LGD będą projektu ustawy.
sztucznie zawyżać budżety w części niezwiązanej z
wdrażaniem środków związanych z PROW i ewentualnie
innych
funduszy
EFSI
w
przypadku
strategii
wielofunduszowych, by uzyskać dodatkowe punkty w ocenie.
Czy jest więc sens oceniać i punktować coś co później nie
zostanie zrealizowane, tym bardziej że brak jest określonych
konsekwencji nie osiągnięcia zaangażowania innych środków
w deklarowanym zakresie. Natomiast określanie tych
konsekwencji też jest oczywiście bezpodstawne.
82. Art. 6 ust. Krajowa
Rada
Izb Należy wykreślić lit. i) w art. 6 ust. 2 pkt 1
Jeśli chodzi o lit. i to kryterium
2 pkt 1 Rolniczych
Budzi obawy, że LGD będą mogą zawyżać budżety w części wyboru w tym zakresie dotyczyć
lit. i
niezwiązanej z wdrażaniem środków związanych z PROW na powinno poziomu zaangażowania
lata 2014-2020, aby uzyskać dodatkowe punkty w ocenie. Nie środków
własnych
wydaje się celowym oceniać i punktować budżet, który nie wnioskodawcy/beneficjenta oraz
zostanie zrealizowany, tym bardziej że brak jest określonych LGD. Stosowne wyjaśnienie
konsekwencji nie osiągnięcia zaangażowania innych środków zostało zawarte w uzasadnieniu do
w deklarowanym zakresie.
projektu ustawy.
83. Art. 8 ust. Polska Sieć LGD
Czy dla EFS-owskich grup miejskich też, jeśli takie Uwaga niezrozumiała.
1
powstaną? Generalnie, czy w przypadku wdrażania
wielofunduszowych LSR, w tym z EFRR i EFS nie powinien Projekt ustawy zawiera wspólne
to być formularz opracowany wspólnie przez zainteresowane regulacje, w tym przewiduje
strony, tj. np. MinRol, MIR i samorządy województw.
wspólny wybór w każdym
Czy to znaczy, że MinRol przygotuje również formularze dla województwie dla wszystkich
EFRR i EFS?
LSR, zarówno tych które
I/lub:
przewidują wsparcie z EFRROW,
42
W tym zapisie widać wiodącą rolę MRiRW, bo choćby ono jak i z innych funduszy
opracowuje projekt tej ustawy
strukturalnych i inwestycyjnych
W kontekście uwag do art. 2 ust. 2 i 3
UE. Zatem także formularz
wniosku o wybór LSR powinien
być jednolity (wspólny).
84. Art. 8 ust. Podlaska Sieć LGD
Art. 8. 1. Wniosek o wybór LSR składa się do samorządu Uwaga uwzględniona poprzez
1
województwa:
dodanie, że formularz jest
na formularzu opracowanym przez ministra właściwego do opracowany przez MRiRW i
spraw rozwoju wsi oraz ministra właściwego do spraw uzgodniony
ze
wszystkimi
rybołówstwa i udostępnionym przez samorząd województwa; instytucjami zarządzającymi oraz
Czy dla EFS-owskich grup miejskich też, jeśli takie zaopiniowany przez pozostałe
powstaną? Generalnie, czy w przypadku wdrażania samorządy województw i ARiMR
wielofunduszowych LSR, w tym z EFRR i EFS nie powinien
to być formularz opracowany wspólnie przez zainteresowane
strony, tj. np. MinRol, MIR i samorządy województw.
85. Art. 8 ust. Forum
Aktywizacji Pytanie: Czy to znaczy, że Ministerstwo Rolnictwa przygotuje Wyjaśnienie: Formularz dotyczy
1 pkt 1
Obszarów Wiejskich
również formularze dla EFRR i EFS?
wyboru – wspólnego wyboru więc
formularz, o którym mowa w art.
8 zastosowanie będzie miał do
wspólnego procesu wyboru LSR,
które mogą być wspierane z
różnych funduszy EFSI w
zależności od dostępności RLKS
w poszczególnych programach.
Został dodany przepis, że będzie
to uzgodnione przez wszystkie
instytucje
zarządzające
oraz
zaopiniowane
przez pozostałe
samorządy województw i ARiMR
86. Art. 8 ust. SW Podlaskiego
„Wniosek o wybór LSR składa się do samorządu Uwaga uwzględniona poprzez
1 pkt 1
województwa:
dodanie,
że formularz jest
a) na formularzu opracowanym przez ministra właściwego do opracowany przez MRiRW i
43
spraw rozwoju wsi oraz ministra właściwego do spraw uzgodniony
ze
wszystkimi
rybołówstwa i udostępnionym przez samorząd województwa; instytucjami zarządzającymi i
Uzasadnienie:
zaopiniowany przez pozostałe SW
Formularz wniosku o wybór LSR powinien być opracowany i ARiMR.
wspólnie przez MRiRW oraz samorządy (jako IZ RPO)
zaangażowane we wdrażania RLKS - w przypadku wdrażania
RLKS w formule bezpośredniej.
87. Art. 8 ust. Polska Sieć LGD
I czy to jest konieczne, skoro LGD mają nie konkurować ze Uwaga niezrozumiała.
1 pkt 2
sobą, tylko o jakość LSR. Proponuje się podanie rozpoczęcia
składania i nieprzekraczalny termin złożenia, a ocena LSR Projektowany przepis wskazuje że
powinna być rozpoczęta jak tylko zostanie złożony wniosek
wniosek składa się w terminie
wskazanym w ogłoszeniu, przez
co rozumieć należy wskazanie
terminów
rozpoczęcia
i
zakończenia naboru.
88. Art. 8 ust. SW Małopolskiego
proponuje się zmianę zapisu poprzez dodanie informacji o Uwzględniona. Wniosek i umowa
2
umowie ramowej:
opracowana przez MRiRW w
„Art. 8 ust 2 Minister właściwy do spraw rozwoju wsi i uzgodnieniu
ze
wszystkimi
minister właściwy do spraw rybołówstwa wyda wiążącą instytucjami zarządzającymi i
wytyczną określającą formularz, o którym mowa w ust. 1 pkt zaopiniowaniu przez pozostałe
1 oraz wzór umowy ramowej po zasięgnięciu opinii SW i ARiMR.
samorządów województw i Agencji Restrukturyzacji i
Modernizacji Rolnictwa.”
Uzasadnienie:
Powyższe pozwoli na zwiększenie przejrzystości przepisów.
89. Art. 9
Kujawsko-Pomorska
Ogłoszenie o naborze wniosków o wybór LSR powinien Uwaga uwzględniona
Sieć LGD
zawierać oprócz wymienionych elementów również: Uwaga o terminie niezrozumiała.
informację o wymaganych dokumentach potwierdzających
spełnienie kryteriów wyboru, informację o miejscu
zamieszczenia formularzy konkursowych.
Wybór LGD do realizacji strategii jest warunkiem istnienia
44
Dokumenty związane z tym projektem:
- 3138 › Pobierz plik