Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o grach hazardowych
projekt dotyczy określenia możliwości prowadzenia przez spółki akcyjne lub spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, albo działające na zasadach właściwych dla tych spółek posiadających siedzibę na terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej prowadzenia działalności w zakresie gier hazardowych
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2927
- Data wpłynięcia: 2014-11-19
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o grach hazardowych
- data uchwalenia: 2015-06-12
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1201
2927
Stowarzyszenie
Dopuszczenie możliwości tymczasowej rejestracji automatu
j.w.
Menedżerów Firm
Działających w
Zakresie Gier
Losowych
10
Stowarzyszenie
Uregulowanie w ustawie o PIT napiwków ewidencjonowanych w kasynach j.w.
Menedżerów Firm gry
Działających w
Zakresie Gier
Losowych
11
art. 2 ust. Stowarzyszenie
Usunięcie projektowanego zapisu ze względu na możliwe rozbieżności Nie uwzględniono, ponieważ celem ustawy
8
Ekspertów i
interpretacyjne.
jest usprawnienie działania organu,
Doradców Rynku
przyśpieszenie wydawania rozstrzygnięć i
Gier Hazardowych
przybliżenie
do
podatnika
organu
rozstrzygającego
przedmiotowe
zagadnienia.
12
art. 23a
Stowarzyszenie
Niewprowadzanie projektowanego zapisu.
Uwaga straciła swoją aktualność w związku
ust.1
Ekspertów i
z
zawężeniem
projektu
ustawy
Doradców Rynku
do „przepisów koniecznych do realizacji” i
Gier Hazardowych
tym samym ujęciem go przez Zespół
ds. Programowania Prac Rządu w dniu 2
lipca 2014 r. w kategorii „projektów
koniecznych do realizacji” Wykazu Prac
Rady Ministrów.
13
art. 73
Stowarzyszenie
Usunięcie proponowanego zapisu – zakaz sumowania podstaw Nie uwzględniono. Obecna ustawa nie
Ekspertów i
opodatkowania
przewiduje możliwości sumowania podstaw
Doradców Rynku
opodatkowania, lecz z uwagi na praktykę
Gier Hazardowych
niektórych podmiotów do sumowania
podstawy opodatkowania wprowadza się
ogólny zapis dot. zakazu sumowania
podstaw opodatkowania.
14
art. 60
Fortuna Online
Skrócenie terminu na wydanie koncesji do 2 m-cy.
Uwaga straciła swoją aktualność w związku
ust 4
Zakłady
z
zawężeniem
projektu
ustawy
Bukmacherskie sp.
do „przepisów koniecznych do realizacji” i
z o.o.
tym samym ujęciem go przez Zespół
3
ds. Programowania Prac Rządu w dniu 2
lipca 2014 r. w kategorii „projektów
koniecznych do realizacji” Wykazu Prac
Rady Ministrów.
15
art.
Fortuna Online
Zmiana przepisu dot. wstępu do punktów przyjmowania zakładów j.w.
27 ust. 1
Zakłady
wzajemnych dla osób poniżej 18 r. życia.
Bukmacherskie sp.
z o.o.
16
Fortuna Online
Wprowadzenie zapisów dotyczących blokowania stron internetowych.
j.w.
Zakłady
Bukmacherskie sp.
z o.o.
17
art. 31
Fortuna Online
Doprecyzowanie zapisu o zakazie zawierania zakładów wzajemnych j.w.
ust. 1
Zakłady
dotyczących zdarzeń nierzeczywistych.
Bukmacherskie sp.
z o.o.
18
art. 63
Fortuna Online
Zachowanie przepisu dotyczącego hipoteki
Nie uwzględniono. W związku z
ust 3 pkt
Zakłady
trudnościami dotyczącymi dochodzenia
3
Bukmacherskie sp.
roszczeń od spółek zagranicznych z tytułu
z o.o.
hipoteki oraz aby zapewnić równe
traktowanie podmiotów zagranicznych i
polskich
zrezygnowano
z
formy
zabezpieczenia hipotecznego i w związku z
tym wprowadzono przepis przejściowy,
zgodnie z którym złożone przed dniem
wejścia w życie ustawy zabezpieczenia
hipoteczne zachowują ważność do czasu ich
zwolnienia.
4
19
art. 15e
Fortuna Online
Doprecyzowanie zasad dot. przeprowadzenia transakcji za pośrednictwem Uwaga straciła swoją aktualność w związku
Zakłady
zdefiniowanego rachunku bankowego płatniczego.
z
zawężeniem
projektu
ustawy
Bukmacherskie sp.
do „przepisów koniecznych do realizacji” i
z o.o.
tym samym ujęciem go przez Zespół
ds. Programowania Prac Rządu w dniu 2
lipca 2014 r. w kategorii „projektów
koniecznych do realizacji” Wykazu Prac
Rady Ministrów.
20
art. 51
Fortuna Online
Wyeliminowanie wątpliwości interpretacyjnej przepisu w zakresie zmiany Nie uwzględniono, ponieważ uwaga
ust 2 pkt
Zakłady
zezwolenia na oferowanie zakładów wzajemnych poprzez wprowadzenie wykracza poza zakres nowelizacji.
1 lit. b
Bukmacherskie sp. możliwości rozszerzania/lub zmiany rodzaju zakładów wzajemnych
z o.o.
21
art. 31
Fortuna Online
Zmiana przepisu poprzez usunięcie obowiązku uzyskania zgody krajowych Uwaga straciła swoją aktualność w związku
ust 2
Zakłady
organizatorów współzawodnictwa na wykorzystanie jego wyników.
z
zawężeniem
projektu
ustawy
Bukmacherskie sp.
do „przepisów koniecznych do realizacji” i
z o.o.
tym samym ujęciem go przez Zespół
ds. Programowania Prac Rządu w dniu 2
lipca 2014 r. w kategorii „projektów
koniecznych do realizacji” Wykazu Prac
Rady Ministrów.
22
Business Centre
Wydłużenie obowiązywania koncesji na prowadzenie kasyna gry do 10 lat. j.w.
Club – Związek
Pracodawców
22
Business Centre
Uregulowanie kwestii ważności opinii lokalizacyjnej na kasyno gry, j.w.
Club – Związek
doprecyzowanie procedur dopuszczania automatów do eksploatacji.
Pracodawców
23
Business Centre
Uregulowanie wątpliwości dot. podstawy opodatkowania napiwków.
j.w.
Club – Związek
Pracodawców
5
24
Business Centre
Uregulowanie wątpliwości dot. podstawy opodatkowania podatkiem od gier Nie uwzględniono. Obecna ustawa nie
Club – Związek
w zakresie zakazu sumowania podstawy opodatkowania.
przewiduje możliwości sumowania podstaw
Pracodawców
opodatkowania, lecz z uwagi na praktykę
niektórych podmiotów do sumowania
podstawy opodatkowania wprowadza się
ogólny zapis dot. zakazu sumowania
podstaw opodatkowania.
25
Pracodawcy
Wprowadzenie możliwości sprzedaży niektórych produktów spółki w sieci Uwaga straciła swoją aktualność w związku
Rzeczypospolitej
Internet.
z
zawężeniem
projektu
ustawy
Polskiej
do „przepisów koniecznych do realizacji” i
tym samym ujęciem go przez Zespół
ds. Programowania Prac Rządu w dniu 2
lipca 2014 r. w kategorii „projektów
koniecznych do realizacji” Wykazu Prac
Rady Ministrów.
26
Pracodawcy
Rozszerzenie
projektu
o
zapisy
dopuszczające
możliwość j.w.
Rzeczypospolitej
współorganizowania na terytorium RP europejskiej gry liczbowej.
Polskiej
27
art. 41 i
Pracodawcy
Wydłużenie czasu obowiązywania koncesji do 12 lat. Oraz zwiększenie j.w.
art. 69
Rzeczypospolitej
opłaty za udzielenie koncesji na prowadzenie kasyna gry do 64000 % kwoty
Polskiej
bazowej.
28
Pracodawcy
Podniesienie liczby dozwolonych automatów do gier w kasynach gier do j.w.
Rzeczypospolitej
140.
Polskiej
29
Pracodawcy
Doprecyzowanie kwestii opinii lokalizacyjnej rady gminy.
j.w.
Rzeczypospolitej
Polskiej
30
Pracodawcy
Doprecyzowanie procedur dopuszczania automatów do eksploatacji
j.w.
Rzeczypospolitej
Polskiej
6
31
Konfederacja
Wprowadzenie możliwości sprzedaży niektórych produktów spółki w sieci j.w.
„Lewiatan”
Internet.
32
Konfederacja
Rozszerzenie
projektu
o
zapisy
dopuszczające
możliwość j.w.
„Lewiatan”
współorganizowania na terytorium RP europejskiej gry liczbowej.
33
Izba Gospodarcza
Uwagi dotyczące kwestii nieważności nienotyfikowanych przepisów Ustawa z dnia 19 listopada 2009 r. o grach
Producentów i
ustawy.
hazardowych (Dz. U. Nr 201, poz. 1540 z
Operatorów
późn. zm.) jest powszechnie obowiązująca,
Urządzeń
albowiem nie została ona uchylona z
Rozrywkowych
polskiego porządku prawnego.
34
art. 15f
Stowarzyszenie
Doprecyzowanie zapisu dotyczącego dodatkowych obowiązków Uwaga straciła swoją aktualność w związku
Pracodawców i
podmiotów urządzających zakłady przez sieć Internet.
z
zawężeniem
projektu
ustawy
Pracowników Firm
do „przepisów koniecznych do realizacji” i
Bukmacherskich
tym samym ujęciem go przez Zespół
ds. Programowania Prac Rządu w dniu 2
lipca 2014 r. w kategorii „projektów
koniecznych do realizacji” Wykazu Prac
Rady Ministrów.
35
art. 31
Stowarzyszenie
Konieczność zdefiniowana pojęcia „zakładów nierzeczywistych”
j.w.
ust. 1
Pracodawców i
Pracowników Firm
Bukmacherskich
36
art. 89
Stowarzyszenie
Kara w wysokości 300 % opłaty jest niewystarczająco dotkliwa dla Nie uwzględniono. Wykreślono sporny
ust. 2 pkt Pracodawców i
podmiotów urządzających nielegalne zakłady wzajemne przez sieć Internet. przepis, co do którego istnieją wątpliwości
1
Pracowników Firm Proponuje się aby przychód podczas obliczania kary był obliczany jako natury konstytucyjnej i z uwagi na zakres
Bukmacherskich
sprzedaż minus zrealizowane wypłaty dla graczy minus podatek od gier
projektowanych zmian.
37
art. 63
Stowarzyszenie
Postulat nie usuwania hipoteki jako zabezpieczenia finansowego.
Nie uwzględniono. W związku z
ust. 3 pkt Pracodawców i
trudnościami dotyczącymi dochodzenia
3
Pracowników Firm
roszczeń od spółek zagranicznych z tytułu
Bukmacherskich
hipoteki oraz aby zapewnić równe
traktowanie podmiotów zagranicznych i
polskich
zrezygnowano
z
formy
7
Dokumenty związane z tym projektem:
- 2927 › Pobierz plik