Rządowy projekt ustawy - Prawo restrukturyzacyjne
projekt dotyczy wprowadzenia skutecznych instrumentów pozwalających na przeprowadzenie restrukturyzacji przedsiębiorstwa dłużnika i zapobieżenie jego likwidacji
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2824
- Data wpłynięcia: 2014-10-09
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa Prawo restrukturyzacyjne
- data uchwalenia: 2015-05-15
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 978
2824
3) informację czy postępowanie restrukturyzacyjne toczy się w trybie przepisów odrębnych
(banki, deweloperzy, emitenci obligacji);
4) imię, nazwisko lub nazwę oraz adres do korespondencji i numer telefonu nadzorcy lub
zarządcy oraz wszystkich poprzednich nadzorców i zarządców występujących w danym
postępowaniu;
5) sektor gospodarki, na którym działa dłużnik (opcjonalnie).
3. Opis rubryki ulega uzupełnianiu w toku postępowania restrukturyzacyjnego o następujące
informacje:
1) data złożenia spisu wierzytelności;
2) data złożenia spisu wierzytelności spornych w przyspieszonym postępowaniu układowym;
3) data zatwierdzenia spisu wierzytelności, ilość wierzycieli ujętych w spisie oraz łączna
suma wierzytelności;
4) data złożenia planu restrukturyzacyjnego;
5) data zwołania zgromadzenia wierzycieli;
6) data odbycia zgromadzenia wierzycieli;
7) data przyjęcia układu;
8) data postanowienia sądu o zatwierdzeniu lub odmowie zatwierdzenia układu;
9) data postanowienia sądu o umorzeniu postępowania oraz podstawa prawna umorzenia;
10) data złożenia uproszczonego wniosku o otwarcie postępowania sanacyjnego;
11) data złożenia uproszczonego wniosku o ogłoszenie upadłości.
§ 7. 1. Każda rubryka dzieli się na podrubryki:
1) Orzeczenia sądu;
2) Orzeczenia sędziego-komisarza;
3) Zgromadzenie wierzycieli;
3) Plan restrukturyzacyjny i zmiany planu;
4) Spis wierzytelności;
5) Sprawozdania nadzorcy i zarządcy.
2. Każda podrubryka dzieli się na pola.
3. W jednej podrubryce pola są kolejno numerowane.
4. Jedno pole służy do zamieszczenia jednego orzeczenia lub innego dokumentu, który
podlega zamieszczeniu w rejestrze.
5. Każde pole zostaje dodatkowo oznaczone datą wydania orzeczenia lub datą złożenia
dokumentu oraz przedmiotem orzeczenia lub dokumentu.
3
6. W polach podrubryki: Orzeczenia sądu oraz orzeczenia sędziego-komisarza zamieszcza się
również informację o zaskarżeniu lub prawomocności orzeczenia.
7. W polach podrubryki: Zgromadzenie wierzycieli zamieszcza się informację o terminie
i miejscu zgromadzenia wierzycieli oraz propozycje układowe, a także numer pola, w którym
zostało zamieszczone postanowienie sędziego-komisarza o zwołaniu zgromadzenia.
8. W polu podrubryki: Plan restrukturyzacyjny i zmiany planu zamieszcza się również
informację o zatwierdzeniu planu przez sędziego-komisarza w postępowaniu sanacyjnym ze
wskazaniem numeru pola, w którym jest zamieszczone postanowienie sędziego-komisarza
o zatwierdzeniu.
9. W polu podrubryki: Spis wierzytelności zamieszcza się również informację o wniesionych
sprzeciwach z podaniem sygnatury postępowania, oznaczeniem podmiotu wnoszącego
sprzeciw i informacją o numerze pola, w którym zostało zamieszczone postanowienie
sędziego-komisarza i sądu w przedmiocie sprzeciwu oraz informację o zatwierdzeniu spisu ze
wskazaniem numeru pola, w którym jest zamieszczone postanowienie sędziego-
-komisarza o zatwierdzeniu.
10. W polu podrubryki: Sprawozdania nadzorcy i zarządcy zamieszcza się również
informację o zatwierdzeniu sprawozdania ze wskazaniem numeru pola, w którym jest
zamieszczone postanowienie sędziego-komisarza o zatwierdzeniu.
Dział II
Rejestr postępowań upadłościowych
§ 8. 1. ejestr postępowań upadłościowych dzieli się na rubryki.
2. Każda rubryka obejmuje jedno postępowanie upadłościowe i jest oznaczona symbolem
sądu, kolejnym numerem, sygnaturą tego postępowania oraz imieniem, nazwiskiem,
miejscem zamieszkania i numerem PESEL lub nazwą, siedzibą i numerem K S dłużnika.
3. Nową rubrykę tworzy się przez zamieszczenie pierwszego orzeczenia lub dokumentu.
§ 9. 1. Z chwilą utworzenia nowej rubryki sporządza się opis rubryki.
2. Z chwilą utworzenia rubryki w jej opisie ujmuje się następujące informacje:
1) imię, nazwisko i numer PESEL albo nazwę i numer K S dłużnika;
2) informację czy postępowanie upadłościowe toczy się w trybie przepisów odrębnych
(konsumenci, banki, deweloperzy, emitenci obligacji);
3) imię, nazwisko lub nazwę oraz adres do korespondencji i numer telefonu syndyka oraz
wszystkich poprzednich syndyków występujących w danym postępowaniu;
4
4) sektor gospodarki, na którym działa dłużnik (opcjonalnie).
3. Opis rubryki ulega uzupełnianiu w toku postępowania upadłościowego o następujące
informacje:
1) data złożenia listy wierzytelności;
2) data zatwierdzenia listy wierzytelności, ilość wierzycieli ujętych w spisie oraz łączna suma
wierzytelności;
3) data zwołania zgromadzenia wierzycieli;
4) data odbycia zgromadzenia wierzycieli;
5) data przyjęcia układu;
6) daty złożenia i zatwierdzenia planów podziału;
7) data postanowienia sądu o umorzeniu postępowania oraz podstawa prawna umorzenia;
8) data postanowienia sądu o zakończeniu postępowania;
9) procent zaspokojenia wierzycieli w toku postępowania z rozbiciem na poszczególne
kategorie;
10) wysokość kosztów postępowania;
11) wysokość wynagrodzenia syndyka.
§ 10. 1. Każda rubryka dzieli się na podrubryki.
1) Orzeczenia sądu;
2) Orzeczenia sędziego-komisarza;
3) Zgromadzenie wierzycieli;
4) Lista wierzytelności;
5) Sprawozdania syndyka;
6) Plany podziału.
2. Każda podrubryka dzieli się na pola.
3. W jednej podrubryce pola są kolejno numerowane.
4. Jedno pole służy do zamieszczenia jednego orzeczenia lub innego dokumentu, który
podlega zamieszczeniu w rejestrze.
5. Każde pole zostaje dodatkowo oznaczone datą wydania orzeczenia lub datą złożenia
dokumentu oraz przedmiotem orzeczenia lub dokumentu.
6. W polach podrubryki: Orzeczenia sądu oraz orzeczenia sędziego-komisarza zamieszcza się
również informację o zaskarżeniu lub prawomocności orzeczenia.
7. W polach podrubryki: Zgromadzenie wierzycieli zamieszcza się informację o terminie
i miejscu zgromadzenia wierzycieli oraz propozycje układowe, a także numer pola, w którym
zostało zamieszczone postanowienie sędziego-komisarza o zwołaniu zgromadzenia.
5
8. W polu podrubryki: Lista wierzytelności zamieszcza się również informację o wniesionych
sprzeciwach z podaniem sygnatury postępowania, oznaczeniem podmiotu wnoszącego
sprzeciw i informacją o numerze pola, w którym zostało zamieszczone postanowienie
sędziego-komisarza i sądu w przedmiocie sprzeciwu oraz informację o zatwierdzeniu listy ze
wskazaniem numeru pola, w którym jest zamieszczone postanowienie sędziego-komisarza
o zatwierdzeniu.
9. W polu podrubryki: Sprawozdania syndyka zamieszcza się również informację
o zatwierdzeniu sprawozdania ze wskazaniem numeru pola, w którym jest zamieszczone
postanowienie sędziego-komisarza o zatwierdzeniu.
10. W polu podrubryki: Plany podziału zamieszcza się również informację o wniesionych
zarzutach z podaniem sygnatury postępowania, oznaczeniem podmiotu wnoszącego zarzuty
i informacją o numerze pola, w którym zostało zamieszczone postanowienie sędziego-
-komisarza i sądu w przedmiocie zarzutów oraz informację o zatwierdzeniu planu podziału ze
wskazaniem numeru pola, w którym jest zamieszczone postanowienie sędziego-komisarza
o zatwierdzeniu.
Dział III
Rejestr postępowań o uznanie zagranicznego orzeczenia o ogłoszeniu upadłości, oraz
wtórnych postępowań upadłościowych
§ 11. 1. ejestr postępowań o uznanie zagranicznego orzeczenia o ogłoszeniu upadłości oraz
wtórnych postępowań upadłościowych dzieli się na rubryki.
2. Każda rubryka obejmuje jedno postępowanie i jest oznaczona symbolem sądu, kolejnym
numerem, sygnaturą tego postępowania oraz imieniem, nazwiskiem, miejscem zamieszkania
i numerem PESEL lub nazwą, siedzibą i numerem K S dłużnika.
3. Nową rubrykę tworzy się przez zamieszczenie pierwszego orzeczenia lub dokumentu.
§ 12. 1. Z chwilą utworzenia nowej rubryki sporządza się opis rubryki.
2. Z chwilą utworzenia rubryki w jej opisie ujmuje się następujące informacje:
1) imię, nazwisko i numer PESEL albo nazwę i numer K S dłużnika;
2) informację o rodzaju postępowania (postępowanie o uznanie zagranicznego orzeczenia
o ogłoszeniu upadłości, wtórne postępowanie upadłościowe);
3) imię, nazwisko lub nazwę oraz adres do korespondencji i numer telefonu zarządcy
zagranicznego lub syndyka oraz wszystkich poprzednich zarządców zagranicznych lub
syndyków występujących w danym postępowaniu;
6
4) sektor gospodarki, na którym działa dłużnik (opcjonalnie).
3. Opis rubryki ulega uzupełnianiu w toku postępowania upadłościowego o następujące
informacje:
1) data złożenia listy wierzytelności;
2) data zatwierdzenia listy wierzytelności, ilość wierzycieli ujętych w spisie oraz łączna suma
wierzytelności;
3) data zwołania zgromadzenia wierzycieli;
4) data odbycia zgromadzenia wierzycieli;
5) data przyjęcia układu;
6) daty złożenia i zatwierdzenia planów podziału;
7) data postanowienia sądu o umorzeniu postępowania oraz podstawa prawna umorzenia;
8) data postanowienia sądu o zakończeniu postępowania;
9) procent zaspokojenia wierzycieli w toku postępowania z rozbiciem na poszczególne
kategorie;
10) wysokość kosztów postępowania,
11) wysokość wynagrodzenia syndyka.
§ 13. 1. Każda rubryka dzieli się na podrubryki:
1) Orzeczenia sądu;
2) Orzeczenia sędziego-komisarza;
3) Zgromadzenie wierzycieli;
4) Lista wierzytelności;
5) Sprawozdania syndyka;
6) Plany podziału.
2. Każda podrubryka dzieli się na pola.
3. W jednej podrubryce pola są kolejno numerowane.
4. Jedno pole służy do zamieszczenia jednego orzeczenia lub innego dokumentu, który
podlega zamieszczeniu w rejestrze.
5. Każde pole zostaje dodatkowo oznaczone datą wydania orzeczenia lub datą złożenia
dokumentu oraz przedmiotem orzeczenia lub dokumentu.
6. W polach podrubryki: Orzeczenia sądu oraz orzeczenia sędziego-komisarza zamieszcza się
również informację o zaskarżeniu lub prawomocności orzeczenia.
7. W polach podrubryki: Zgromadzenie wierzycieli zamieszcza się informację o terminie
i miejscu zgromadzenia wierzycieli oraz propozycje układowe, a także numer pola, w którym
zostało zamieszczone postanowienie sędziego-komisarza o zwołaniu zgromadzenia.
7
(banki, deweloperzy, emitenci obligacji);
4) imię, nazwisko lub nazwę oraz adres do korespondencji i numer telefonu nadzorcy lub
zarządcy oraz wszystkich poprzednich nadzorców i zarządców występujących w danym
postępowaniu;
5) sektor gospodarki, na którym działa dłużnik (opcjonalnie).
3. Opis rubryki ulega uzupełnianiu w toku postępowania restrukturyzacyjnego o następujące
informacje:
1) data złożenia spisu wierzytelności;
2) data złożenia spisu wierzytelności spornych w przyspieszonym postępowaniu układowym;
3) data zatwierdzenia spisu wierzytelności, ilość wierzycieli ujętych w spisie oraz łączna
suma wierzytelności;
4) data złożenia planu restrukturyzacyjnego;
5) data zwołania zgromadzenia wierzycieli;
6) data odbycia zgromadzenia wierzycieli;
7) data przyjęcia układu;
8) data postanowienia sądu o zatwierdzeniu lub odmowie zatwierdzenia układu;
9) data postanowienia sądu o umorzeniu postępowania oraz podstawa prawna umorzenia;
10) data złożenia uproszczonego wniosku o otwarcie postępowania sanacyjnego;
11) data złożenia uproszczonego wniosku o ogłoszenie upadłości.
§ 7. 1. Każda rubryka dzieli się na podrubryki:
1) Orzeczenia sądu;
2) Orzeczenia sędziego-komisarza;
3) Zgromadzenie wierzycieli;
3) Plan restrukturyzacyjny i zmiany planu;
4) Spis wierzytelności;
5) Sprawozdania nadzorcy i zarządcy.
2. Każda podrubryka dzieli się na pola.
3. W jednej podrubryce pola są kolejno numerowane.
4. Jedno pole służy do zamieszczenia jednego orzeczenia lub innego dokumentu, który
podlega zamieszczeniu w rejestrze.
5. Każde pole zostaje dodatkowo oznaczone datą wydania orzeczenia lub datą złożenia
dokumentu oraz przedmiotem orzeczenia lub dokumentu.
3
6. W polach podrubryki: Orzeczenia sądu oraz orzeczenia sędziego-komisarza zamieszcza się
również informację o zaskarżeniu lub prawomocności orzeczenia.
7. W polach podrubryki: Zgromadzenie wierzycieli zamieszcza się informację o terminie
i miejscu zgromadzenia wierzycieli oraz propozycje układowe, a także numer pola, w którym
zostało zamieszczone postanowienie sędziego-komisarza o zwołaniu zgromadzenia.
8. W polu podrubryki: Plan restrukturyzacyjny i zmiany planu zamieszcza się również
informację o zatwierdzeniu planu przez sędziego-komisarza w postępowaniu sanacyjnym ze
wskazaniem numeru pola, w którym jest zamieszczone postanowienie sędziego-komisarza
o zatwierdzeniu.
9. W polu podrubryki: Spis wierzytelności zamieszcza się również informację o wniesionych
sprzeciwach z podaniem sygnatury postępowania, oznaczeniem podmiotu wnoszącego
sprzeciw i informacją o numerze pola, w którym zostało zamieszczone postanowienie
sędziego-komisarza i sądu w przedmiocie sprzeciwu oraz informację o zatwierdzeniu spisu ze
wskazaniem numeru pola, w którym jest zamieszczone postanowienie sędziego-
-komisarza o zatwierdzeniu.
10. W polu podrubryki: Sprawozdania nadzorcy i zarządcy zamieszcza się również
informację o zatwierdzeniu sprawozdania ze wskazaniem numeru pola, w którym jest
zamieszczone postanowienie sędziego-komisarza o zatwierdzeniu.
Dział II
Rejestr postępowań upadłościowych
§ 8. 1. ejestr postępowań upadłościowych dzieli się na rubryki.
2. Każda rubryka obejmuje jedno postępowanie upadłościowe i jest oznaczona symbolem
sądu, kolejnym numerem, sygnaturą tego postępowania oraz imieniem, nazwiskiem,
miejscem zamieszkania i numerem PESEL lub nazwą, siedzibą i numerem K S dłużnika.
3. Nową rubrykę tworzy się przez zamieszczenie pierwszego orzeczenia lub dokumentu.
§ 9. 1. Z chwilą utworzenia nowej rubryki sporządza się opis rubryki.
2. Z chwilą utworzenia rubryki w jej opisie ujmuje się następujące informacje:
1) imię, nazwisko i numer PESEL albo nazwę i numer K S dłużnika;
2) informację czy postępowanie upadłościowe toczy się w trybie przepisów odrębnych
(konsumenci, banki, deweloperzy, emitenci obligacji);
3) imię, nazwisko lub nazwę oraz adres do korespondencji i numer telefonu syndyka oraz
wszystkich poprzednich syndyków występujących w danym postępowaniu;
4
4) sektor gospodarki, na którym działa dłużnik (opcjonalnie).
3. Opis rubryki ulega uzupełnianiu w toku postępowania upadłościowego o następujące
informacje:
1) data złożenia listy wierzytelności;
2) data zatwierdzenia listy wierzytelności, ilość wierzycieli ujętych w spisie oraz łączna suma
wierzytelności;
3) data zwołania zgromadzenia wierzycieli;
4) data odbycia zgromadzenia wierzycieli;
5) data przyjęcia układu;
6) daty złożenia i zatwierdzenia planów podziału;
7) data postanowienia sądu o umorzeniu postępowania oraz podstawa prawna umorzenia;
8) data postanowienia sądu o zakończeniu postępowania;
9) procent zaspokojenia wierzycieli w toku postępowania z rozbiciem na poszczególne
kategorie;
10) wysokość kosztów postępowania;
11) wysokość wynagrodzenia syndyka.
§ 10. 1. Każda rubryka dzieli się na podrubryki.
1) Orzeczenia sądu;
2) Orzeczenia sędziego-komisarza;
3) Zgromadzenie wierzycieli;
4) Lista wierzytelności;
5) Sprawozdania syndyka;
6) Plany podziału.
2. Każda podrubryka dzieli się na pola.
3. W jednej podrubryce pola są kolejno numerowane.
4. Jedno pole służy do zamieszczenia jednego orzeczenia lub innego dokumentu, który
podlega zamieszczeniu w rejestrze.
5. Każde pole zostaje dodatkowo oznaczone datą wydania orzeczenia lub datą złożenia
dokumentu oraz przedmiotem orzeczenia lub dokumentu.
6. W polach podrubryki: Orzeczenia sądu oraz orzeczenia sędziego-komisarza zamieszcza się
również informację o zaskarżeniu lub prawomocności orzeczenia.
7. W polach podrubryki: Zgromadzenie wierzycieli zamieszcza się informację o terminie
i miejscu zgromadzenia wierzycieli oraz propozycje układowe, a także numer pola, w którym
zostało zamieszczone postanowienie sędziego-komisarza o zwołaniu zgromadzenia.
5
8. W polu podrubryki: Lista wierzytelności zamieszcza się również informację o wniesionych
sprzeciwach z podaniem sygnatury postępowania, oznaczeniem podmiotu wnoszącego
sprzeciw i informacją o numerze pola, w którym zostało zamieszczone postanowienie
sędziego-komisarza i sądu w przedmiocie sprzeciwu oraz informację o zatwierdzeniu listy ze
wskazaniem numeru pola, w którym jest zamieszczone postanowienie sędziego-komisarza
o zatwierdzeniu.
9. W polu podrubryki: Sprawozdania syndyka zamieszcza się również informację
o zatwierdzeniu sprawozdania ze wskazaniem numeru pola, w którym jest zamieszczone
postanowienie sędziego-komisarza o zatwierdzeniu.
10. W polu podrubryki: Plany podziału zamieszcza się również informację o wniesionych
zarzutach z podaniem sygnatury postępowania, oznaczeniem podmiotu wnoszącego zarzuty
i informacją o numerze pola, w którym zostało zamieszczone postanowienie sędziego-
-komisarza i sądu w przedmiocie zarzutów oraz informację o zatwierdzeniu planu podziału ze
wskazaniem numeru pola, w którym jest zamieszczone postanowienie sędziego-komisarza
o zatwierdzeniu.
Dział III
Rejestr postępowań o uznanie zagranicznego orzeczenia o ogłoszeniu upadłości, oraz
wtórnych postępowań upadłościowych
§ 11. 1. ejestr postępowań o uznanie zagranicznego orzeczenia o ogłoszeniu upadłości oraz
wtórnych postępowań upadłościowych dzieli się na rubryki.
2. Każda rubryka obejmuje jedno postępowanie i jest oznaczona symbolem sądu, kolejnym
numerem, sygnaturą tego postępowania oraz imieniem, nazwiskiem, miejscem zamieszkania
i numerem PESEL lub nazwą, siedzibą i numerem K S dłużnika.
3. Nową rubrykę tworzy się przez zamieszczenie pierwszego orzeczenia lub dokumentu.
§ 12. 1. Z chwilą utworzenia nowej rubryki sporządza się opis rubryki.
2. Z chwilą utworzenia rubryki w jej opisie ujmuje się następujące informacje:
1) imię, nazwisko i numer PESEL albo nazwę i numer K S dłużnika;
2) informację o rodzaju postępowania (postępowanie o uznanie zagranicznego orzeczenia
o ogłoszeniu upadłości, wtórne postępowanie upadłościowe);
3) imię, nazwisko lub nazwę oraz adres do korespondencji i numer telefonu zarządcy
zagranicznego lub syndyka oraz wszystkich poprzednich zarządców zagranicznych lub
syndyków występujących w danym postępowaniu;
6
4) sektor gospodarki, na którym działa dłużnik (opcjonalnie).
3. Opis rubryki ulega uzupełnianiu w toku postępowania upadłościowego o następujące
informacje:
1) data złożenia listy wierzytelności;
2) data zatwierdzenia listy wierzytelności, ilość wierzycieli ujętych w spisie oraz łączna suma
wierzytelności;
3) data zwołania zgromadzenia wierzycieli;
4) data odbycia zgromadzenia wierzycieli;
5) data przyjęcia układu;
6) daty złożenia i zatwierdzenia planów podziału;
7) data postanowienia sądu o umorzeniu postępowania oraz podstawa prawna umorzenia;
8) data postanowienia sądu o zakończeniu postępowania;
9) procent zaspokojenia wierzycieli w toku postępowania z rozbiciem na poszczególne
kategorie;
10) wysokość kosztów postępowania,
11) wysokość wynagrodzenia syndyka.
§ 13. 1. Każda rubryka dzieli się na podrubryki:
1) Orzeczenia sądu;
2) Orzeczenia sędziego-komisarza;
3) Zgromadzenie wierzycieli;
4) Lista wierzytelności;
5) Sprawozdania syndyka;
6) Plany podziału.
2. Każda podrubryka dzieli się na pola.
3. W jednej podrubryce pola są kolejno numerowane.
4. Jedno pole służy do zamieszczenia jednego orzeczenia lub innego dokumentu, który
podlega zamieszczeniu w rejestrze.
5. Każde pole zostaje dodatkowo oznaczone datą wydania orzeczenia lub datą złożenia
dokumentu oraz przedmiotem orzeczenia lub dokumentu.
6. W polach podrubryki: Orzeczenia sądu oraz orzeczenia sędziego-komisarza zamieszcza się
również informację o zaskarżeniu lub prawomocności orzeczenia.
7. W polach podrubryki: Zgromadzenie wierzycieli zamieszcza się informację o terminie
i miejscu zgromadzenia wierzycieli oraz propozycje układowe, a także numer pola, w którym
zostało zamieszczone postanowienie sędziego-komisarza o zwołaniu zgromadzenia.
7
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2824
› Pobierz plik