Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2734
- Data wpłynięcia: 2014-09-09
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2014-12-05
- adres publikacyjny: Dz.U. 2015 r. poz. 73
2734
– 5 –
Art. 47d. 1. W przypadku nabycia lub objęcia akcji, lub praw z akcji skutkującego
osiągnięciem lub przekroczeniem określonego w art. 31 ust. 2 rozporządzenia 648/2012
poziomu posiadanych praw głosu lub posiadanego kapitału:
1)
z naruszeniem przepisu art. 31 ust. 2 rozporządzenia 648/2012 albo
2)
pomimo zgłoszenia przez Komisję sprzeciwu, o którym mowa w art. 32 ust. 2
rozporządzenia 648/2012, albo
3)
przed upływem terminu uprawniającego Komisję do zgłoszenia sprzeciwu,
o którym mowa w art. 31 ust. 2 rozporządzenia 648/2012, albo
4)
po upływie terminu wyznaczonego przez Komisję na podstawie art. 31 ust. 7
rozporządzenia 648/2012
– z akcji tych nie można wykonywać prawa głosu.
2. W przypadku wykonywania uprawnień podmiotu dominującego CCP:
1)
z naruszeniem przepisu art. 31 ust. 2 rozporządzenia 648/2012 albo
2)
pomimo zgłoszenia przez Komisję sprzeciwu, o którym mowa w art. 32 ust. 2
rozporządzenia 648/2012, albo
3)
przed upływem terminu uprawniającego Komisję do zgłoszenia sprzeciwu,
o którym mowa w art. 31 ust. 2 rozporządzenia 648/2012, albo
4)
uzyskanych po upływie terminu, o którym mowa w art. 31 ust. 2 rozporządzenia
648/2012
– członkowie zarządu CCP powołani przez podmiot dominujący lub będący członkami
zarządu, prokurentami lub osobami pełniącymi kierownicze funkcje w podmiocie
dominującym nie mogą uczestniczyć w czynnościach z zakresu reprezentacji CCP;
w przypadku gdy nie można ustalić, którzy członkowie zarządu zostali powołani przez
podmiot dominujący, powołanie zarządu jest bezskuteczne od dnia uzyskania przez ten
podmiot uprawnień podmiotu dominującego CCP.
3. Uchwały walnego zgromadzenia CCP podjęte z naruszeniem ust. 1 są nieważne,
chyba że spełniają wymogi kworum oraz większości głosów bez uwzględnienia głosów
nieważnych.
4. Czynności z zakresu reprezentacji CCP podejmowane z udziałem członków
zarządu z naruszeniem ust. 2 są nieważne. Przepis art. 58 § 3 ustawy z dnia 23 kwietnia
1964 r. – Kodeks cywilny stosuje się odpowiednio.
5. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 lub 2, Komisja może, w drodze decyzji,
nakazać zbycie akcji w wyznaczonym terminie.
– 6 –
6. Jeżeli akcje nie zostaną zbyte w terminie, o którym mowa w ust. 5, Komisja
może nałożyć na akcjonariusza CCP karę pieniężną do wysokości 1 000 000 zł.
Art. 47e. W przypadku gdy wymagają tego interesy CCP oraz członków
rozliczających CCP, a wnioskodawca wykaże, że spełnia wymagania, o których mowa
w art. 32 ust. 1 lit. a–c rozporządzenia 648/2012, oraz że nie występuje przesłanka
określona w art. 32 ust. 1 lit. d tego rozporządzenia, Komisja może, w szczególnie
uzasadnionych przypadkach, w drodze decyzji wydanej na wniosek akcjonariusza,
uchylić zakazy, o których mowa w art. 47d ust. 1 lub 2. Do wniosku wnioskodawca
dołącza informacje oraz dokumenty, które dołącza się do zawiadomienia o planowanym
nabyciu, o którym mowa w art. 31 ust. 2 rozporządzenia 648/2012.”;
5)
w art. 48 ust. 5a otrzymuje brzmienie:
„5a. Krajowy Depozyt może również:
1)
na zasadach określonych w odrębnym regulaminie, gromadzić i przechowywać
informacje dotyczące transakcji, których przedmiotem są instrumenty finansowe,
oraz informacje dotyczące tych instrumentów (repozytorium transakcji);
2)
prowadzić działalność w zakresie nadawania identyfikatorów, o których mowa
w art. 3 ust. 1 i 2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 1247/2012
z dnia 19 grudnia 2012 r. ustanawiającego wykonawcze standardy techniczne
w odniesieniu do formatu i częstotliwości dokonywania zgłoszeń dotyczących
transakcji do repozytoriów transakcji zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) nr 648/2012 w sprawie instrumentów pochodnych
będących przedmiotem obrotu poza rynkiem regulowanym, kontrahentów
centralnych i repozytoriów transakcji (Dz. Urz. UE L 352 z 21.12.2012, str. 20).”;
6)
w art. 50 w ust. 4 pkt 4a otrzymuje brzmienie:
„4a) procedury stosowane na wypadek niedostarczenia w odpowiednim terminie
papierów wartościowych niezbędnych do dokonania rozrachunku transakcji,
spełniające wymogi określone w art. 15 rozporządzenia 236/2012;”;
7)
w art. 64 ust. 9 otrzymuje brzmienie:
„9. Przepisy ust. 1–8 stosuje się odpowiednio do nadzoru sprawowanego przez
Komisję nad CCP oraz spółką, której Krajowy Depozyt przekazał wykonywanie
czynności z zakresu zadań, o których mowa w art. 48 ust. 1 pkt 1–6 lub ust. 2.”;
– 7 –
8)
w art. 64a dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„3. Przepisy, o których mowa w ust. 1 i 2, stosuje się odpowiednio do CCP oraz
spółki, której Krajowy Depozyt przekazał wykonywanie czynności z zakresu zadań,
o których mowa w art. 48 ust. 1 pkt 1–6 lub ust. 2.”;
9)
w art. 68b:
a)
ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Regulamin izby rozliczeniowej i izby rozrachunkowej oraz ich zmiany są
zatwierdzane przez Komisję. Zatwierdzenie regulaminu i jego zmian, w zakresie
wskazanym odpowiednio w ust. 2 pkt 1, 2, 4, 4a, 7 i 8 oraz ust. 3 pkt 1, 3, 4 i 7,
a także art. 45h ust. 4, jest dokonywane po zasięgnięciu opinii Prezesa Narodowego
Banku Polskiego. Przepis art. 50 ust. 3 stosuje się odpowiednio.”,
b)
w ust. 2 po pkt 4 dodaje się pkt 4a w brzmieniu:
„4a) procedury stosowane na wypadek niedostarczenia w odpowiednim terminie
papierów wartościowych niezbędnych do dokonania rozrachunku transakcji,
spełniające wymogi określone w art. 15 rozporządzenia 236/2012;”;
10) w art. 73 dodaje się ust. 7 i 8 w brzmieniu:
„7. Firma inwestycyjna przyjmuje do wykonania zlecenie złożone w celu
dokonania krótkiej sprzedaży, pod warunkiem spełnienia przez składającego zlecenie
wymogów określonych odpowiednio w art. 12 albo art. 13 rozporządzenia 236/2012,
a w przypadku gdy w zakresie krótkiej sprzedaży zostały wprowadzone, na podstawie
art. 20, art. 23 lub art. 28 ust. 1 lit. b rozporządzenia 236/2012, zakaz lub ograniczenia,
zlecenie to nie narusza takiego zakazu lub takich ograniczeń.
8. W przypadku gdy w zakresie transakcji innych niż krótka sprzedaż zostały
wprowadzone, na podstawie art. 20, art. 23 lub art. 28 ust. 1 lit. b rozporządzenia
236/2012, zakaz lub ograniczenia, firma inwestycyjna przed przyjęciem do wykonania
zlecenia nabycia lub zbycia instrumentów finansowych bada, czy jego przyjęcie nie
narusza takiego zakazu lub takich ograniczeń. Firma inwestycyjna nie przyjmuje do
wykonania zlecenia, które taki zakaz lub takie ograniczenia narusza.”;
11) w art. 150 w ust. 1 w pkt 14 lit. b otrzymuje brzmienie:
„b) do publicznej wiadomości w trybie i na warunkach, o których mowa w art. 25 ust. 1
i 1a ustawy o nadzorze,”;
– 8 –
12) po art. 150 dodaje się art. 150a w brzmieniu:
„Art. 150a. Nie narusza obowiązku zachowania tajemnicy zawodowej
przekazywanie przez Komisję ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych
informacji w ramach współpracy przy wykonywaniu zadań właściwego organu
w rozumieniu rozporządzenia 236/2012.”;
13) w art. 156 w ust. 6 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) w trybie i na warunkach określonych w art. 25 ust. 1 i 1a ustawy o nadzorze;”;
14) w art. 170a uchyla się ust. 3;
15) w art. 170b uchyla się ust. 3;
16) w art. 171 ust. 1–2a otrzymują brzmienie:
„1. Na każdego, kto nie dokonuje zawiadomienia, o którym mowa w art. 24 ust. 1,
art. 47 ust. 1, art. 106 ust. 1, art. 107 ust. 1 lub w art. 31 ust. 2 rozporządzenia 648/2012,
lub dopuszcza się tego czynu, działając w imieniu lub w interesie osoby prawnej lub
jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, Komisja może nałożyć,
w drodze decyzji, karę pieniężną do wysokości 500 000 zł.
2. Komisja może, w drodze decyzji, nałożyć karę, o której mowa w ust. 1, również
na osobę, która:
1)
nabywa lub obejmuje akcje pomimo zgłoszenia sprzeciwu, o którym mowa
w art. 24 ust. 3 lub art. 47 ust. 3, lub
2)
nabywa lub obejmuje akcje lub prawa z akcji pomimo zgłoszenia sprzeciwu,
o którym mowa w art. 106h lub w art. 32 ust. 2 rozporządzenia 648/2012, lub
3)
dopuszcza się czynu, o którym mowa w pkt 1 lub 2, działając w imieniu lub
w interesie osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości
prawnej.
2a. Komisja może, w drodze decyzji, nałożyć karę, o której mowa w ust. 1,
również na osobę, która:
1)
nabywa lub obejmuje akcje przed upływem terminu do zgłoszenia sprzeciwu,
o którym mowa w art. 24 ust. 3 lub art. 47 ust. 3, lub
2)
nabywa lub obejmuje akcje lub prawa z akcji przed upływem terminu do
zgłoszenia sprzeciwu, o którym mowa w art. 106h lub w art. 32 ust. 2
rozporządzenia 648/2012, lub
– 9 –
3)
nabywa lub obejmuje akcje z naruszeniem terminu wyznaczonego przez Komisję,
w którym nabycie lub objęcie akcji może zostać dokonane, o którym mowa
w art. 24 ust. 3a pkt 2 lub art. 47 ust. 3a pkt 2, lub
4)
nabywa lub obejmuje akcje lub prawa z akcji z naruszeniem terminu
wyznaczonego przez Komisję, w którym nabycie lub objęcie akcji lub praw z akcji
może zostać dokonane, o którym mowa w art. 106h ust. 5 lub w art. 31 ust. 7
rozporządzenia 648/2012, lub
5)
dopuszcza się czynu, o którym mowa w pkt 1, 2, 3 lub 4, działając w imieniu lub
interesie osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości
prawnej.”;
17) po art. 171 dodaje się art. 171a–171f w brzmieniu:
„Art. 171a. Na każdego, kto nie wykonuje lub nienależycie wykonuje obowiązek:
1)
powiadamiania Komisji o pozycjach krótkich netto dotyczących wyemitowanego
kapitału podstawowego spółki, której akcje są dopuszczone do obrotu
zorganizowanego, określony w art. 5, art. 9 lub art. 10 rozporządzenia 236/2012,
2)
podawania do wiadomości publicznej informacji o pozycjach krótkich netto
dotyczących wyemitowanego kapitału podstawowego spółki, której akcje są
dopuszczone do obrotu zorganizowanego, określony w art. 6, art. 9 lub art. 10
rozporządzenia 236/2012,
3)
powiadamiania Komisji o pozycjach krótkich netto dotyczących wyemitowanego
długu państwowego danego emitenta długu państwowego, określony w art. 7, art. 9
lub art. 10 rozporządzenia 236/2012,
4)
powiadamiania Komisji o niepokrytych pozycjach dotyczących swapu ryzyka
kredytowego z tytułu długu państwowego, określony w art. 8, art. 9 lub art. 10
rozporządzenia 236/2012,
5)
przechowywania dokumentów dotyczących pozycji, o których mowa w pkt 1–4,
określony w art. 9 ust. 1 rozporządzenia 236/2012,
6)
zgłaszania Komisji lub podawania do wiadomości publicznej informacji
o pozycjach krótkich netto dotyczących określonego instrumentu finansowego lub
kategorii instrumentów finansowych, w przypadku gdy obowiązek taki został
wprowadzony na podstawie art. 18 lub art. 28 ust. 1 lit. a rozporządzenia 236/2012,
Art. 47d. 1. W przypadku nabycia lub objęcia akcji, lub praw z akcji skutkującego
osiągnięciem lub przekroczeniem określonego w art. 31 ust. 2 rozporządzenia 648/2012
poziomu posiadanych praw głosu lub posiadanego kapitału:
1)
z naruszeniem przepisu art. 31 ust. 2 rozporządzenia 648/2012 albo
2)
pomimo zgłoszenia przez Komisję sprzeciwu, o którym mowa w art. 32 ust. 2
rozporządzenia 648/2012, albo
3)
przed upływem terminu uprawniającego Komisję do zgłoszenia sprzeciwu,
o którym mowa w art. 31 ust. 2 rozporządzenia 648/2012, albo
4)
po upływie terminu wyznaczonego przez Komisję na podstawie art. 31 ust. 7
rozporządzenia 648/2012
– z akcji tych nie można wykonywać prawa głosu.
2. W przypadku wykonywania uprawnień podmiotu dominującego CCP:
1)
z naruszeniem przepisu art. 31 ust. 2 rozporządzenia 648/2012 albo
2)
pomimo zgłoszenia przez Komisję sprzeciwu, o którym mowa w art. 32 ust. 2
rozporządzenia 648/2012, albo
3)
przed upływem terminu uprawniającego Komisję do zgłoszenia sprzeciwu,
o którym mowa w art. 31 ust. 2 rozporządzenia 648/2012, albo
4)
uzyskanych po upływie terminu, o którym mowa w art. 31 ust. 2 rozporządzenia
648/2012
– członkowie zarządu CCP powołani przez podmiot dominujący lub będący członkami
zarządu, prokurentami lub osobami pełniącymi kierownicze funkcje w podmiocie
dominującym nie mogą uczestniczyć w czynnościach z zakresu reprezentacji CCP;
w przypadku gdy nie można ustalić, którzy członkowie zarządu zostali powołani przez
podmiot dominujący, powołanie zarządu jest bezskuteczne od dnia uzyskania przez ten
podmiot uprawnień podmiotu dominującego CCP.
3. Uchwały walnego zgromadzenia CCP podjęte z naruszeniem ust. 1 są nieważne,
chyba że spełniają wymogi kworum oraz większości głosów bez uwzględnienia głosów
nieważnych.
4. Czynności z zakresu reprezentacji CCP podejmowane z udziałem członków
zarządu z naruszeniem ust. 2 są nieważne. Przepis art. 58 § 3 ustawy z dnia 23 kwietnia
1964 r. – Kodeks cywilny stosuje się odpowiednio.
5. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 lub 2, Komisja może, w drodze decyzji,
nakazać zbycie akcji w wyznaczonym terminie.
– 6 –
6. Jeżeli akcje nie zostaną zbyte w terminie, o którym mowa w ust. 5, Komisja
może nałożyć na akcjonariusza CCP karę pieniężną do wysokości 1 000 000 zł.
Art. 47e. W przypadku gdy wymagają tego interesy CCP oraz członków
rozliczających CCP, a wnioskodawca wykaże, że spełnia wymagania, o których mowa
w art. 32 ust. 1 lit. a–c rozporządzenia 648/2012, oraz że nie występuje przesłanka
określona w art. 32 ust. 1 lit. d tego rozporządzenia, Komisja może, w szczególnie
uzasadnionych przypadkach, w drodze decyzji wydanej na wniosek akcjonariusza,
uchylić zakazy, o których mowa w art. 47d ust. 1 lub 2. Do wniosku wnioskodawca
dołącza informacje oraz dokumenty, które dołącza się do zawiadomienia o planowanym
nabyciu, o którym mowa w art. 31 ust. 2 rozporządzenia 648/2012.”;
5)
w art. 48 ust. 5a otrzymuje brzmienie:
„5a. Krajowy Depozyt może również:
1)
na zasadach określonych w odrębnym regulaminie, gromadzić i przechowywać
informacje dotyczące transakcji, których przedmiotem są instrumenty finansowe,
oraz informacje dotyczące tych instrumentów (repozytorium transakcji);
2)
prowadzić działalność w zakresie nadawania identyfikatorów, o których mowa
w art. 3 ust. 1 i 2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 1247/2012
z dnia 19 grudnia 2012 r. ustanawiającego wykonawcze standardy techniczne
w odniesieniu do formatu i częstotliwości dokonywania zgłoszeń dotyczących
transakcji do repozytoriów transakcji zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) nr 648/2012 w sprawie instrumentów pochodnych
będących przedmiotem obrotu poza rynkiem regulowanym, kontrahentów
centralnych i repozytoriów transakcji (Dz. Urz. UE L 352 z 21.12.2012, str. 20).”;
6)
w art. 50 w ust. 4 pkt 4a otrzymuje brzmienie:
„4a) procedury stosowane na wypadek niedostarczenia w odpowiednim terminie
papierów wartościowych niezbędnych do dokonania rozrachunku transakcji,
spełniające wymogi określone w art. 15 rozporządzenia 236/2012;”;
7)
w art. 64 ust. 9 otrzymuje brzmienie:
„9. Przepisy ust. 1–8 stosuje się odpowiednio do nadzoru sprawowanego przez
Komisję nad CCP oraz spółką, której Krajowy Depozyt przekazał wykonywanie
czynności z zakresu zadań, o których mowa w art. 48 ust. 1 pkt 1–6 lub ust. 2.”;
– 7 –
8)
w art. 64a dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„3. Przepisy, o których mowa w ust. 1 i 2, stosuje się odpowiednio do CCP oraz
spółki, której Krajowy Depozyt przekazał wykonywanie czynności z zakresu zadań,
o których mowa w art. 48 ust. 1 pkt 1–6 lub ust. 2.”;
9)
w art. 68b:
a)
ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Regulamin izby rozliczeniowej i izby rozrachunkowej oraz ich zmiany są
zatwierdzane przez Komisję. Zatwierdzenie regulaminu i jego zmian, w zakresie
wskazanym odpowiednio w ust. 2 pkt 1, 2, 4, 4a, 7 i 8 oraz ust. 3 pkt 1, 3, 4 i 7,
a także art. 45h ust. 4, jest dokonywane po zasięgnięciu opinii Prezesa Narodowego
Banku Polskiego. Przepis art. 50 ust. 3 stosuje się odpowiednio.”,
b)
w ust. 2 po pkt 4 dodaje się pkt 4a w brzmieniu:
„4a) procedury stosowane na wypadek niedostarczenia w odpowiednim terminie
papierów wartościowych niezbędnych do dokonania rozrachunku transakcji,
spełniające wymogi określone w art. 15 rozporządzenia 236/2012;”;
10) w art. 73 dodaje się ust. 7 i 8 w brzmieniu:
„7. Firma inwestycyjna przyjmuje do wykonania zlecenie złożone w celu
dokonania krótkiej sprzedaży, pod warunkiem spełnienia przez składającego zlecenie
wymogów określonych odpowiednio w art. 12 albo art. 13 rozporządzenia 236/2012,
a w przypadku gdy w zakresie krótkiej sprzedaży zostały wprowadzone, na podstawie
art. 20, art. 23 lub art. 28 ust. 1 lit. b rozporządzenia 236/2012, zakaz lub ograniczenia,
zlecenie to nie narusza takiego zakazu lub takich ograniczeń.
8. W przypadku gdy w zakresie transakcji innych niż krótka sprzedaż zostały
wprowadzone, na podstawie art. 20, art. 23 lub art. 28 ust. 1 lit. b rozporządzenia
236/2012, zakaz lub ograniczenia, firma inwestycyjna przed przyjęciem do wykonania
zlecenia nabycia lub zbycia instrumentów finansowych bada, czy jego przyjęcie nie
narusza takiego zakazu lub takich ograniczeń. Firma inwestycyjna nie przyjmuje do
wykonania zlecenia, które taki zakaz lub takie ograniczenia narusza.”;
11) w art. 150 w ust. 1 w pkt 14 lit. b otrzymuje brzmienie:
„b) do publicznej wiadomości w trybie i na warunkach, o których mowa w art. 25 ust. 1
i 1a ustawy o nadzorze,”;
– 8 –
12) po art. 150 dodaje się art. 150a w brzmieniu:
„Art. 150a. Nie narusza obowiązku zachowania tajemnicy zawodowej
przekazywanie przez Komisję ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych
informacji w ramach współpracy przy wykonywaniu zadań właściwego organu
w rozumieniu rozporządzenia 236/2012.”;
13) w art. 156 w ust. 6 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) w trybie i na warunkach określonych w art. 25 ust. 1 i 1a ustawy o nadzorze;”;
14) w art. 170a uchyla się ust. 3;
15) w art. 170b uchyla się ust. 3;
16) w art. 171 ust. 1–2a otrzymują brzmienie:
„1. Na każdego, kto nie dokonuje zawiadomienia, o którym mowa w art. 24 ust. 1,
art. 47 ust. 1, art. 106 ust. 1, art. 107 ust. 1 lub w art. 31 ust. 2 rozporządzenia 648/2012,
lub dopuszcza się tego czynu, działając w imieniu lub w interesie osoby prawnej lub
jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, Komisja może nałożyć,
w drodze decyzji, karę pieniężną do wysokości 500 000 zł.
2. Komisja może, w drodze decyzji, nałożyć karę, o której mowa w ust. 1, również
na osobę, która:
1)
nabywa lub obejmuje akcje pomimo zgłoszenia sprzeciwu, o którym mowa
w art. 24 ust. 3 lub art. 47 ust. 3, lub
2)
nabywa lub obejmuje akcje lub prawa z akcji pomimo zgłoszenia sprzeciwu,
o którym mowa w art. 106h lub w art. 32 ust. 2 rozporządzenia 648/2012, lub
3)
dopuszcza się czynu, o którym mowa w pkt 1 lub 2, działając w imieniu lub
w interesie osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości
prawnej.
2a. Komisja może, w drodze decyzji, nałożyć karę, o której mowa w ust. 1,
również na osobę, która:
1)
nabywa lub obejmuje akcje przed upływem terminu do zgłoszenia sprzeciwu,
o którym mowa w art. 24 ust. 3 lub art. 47 ust. 3, lub
2)
nabywa lub obejmuje akcje lub prawa z akcji przed upływem terminu do
zgłoszenia sprzeciwu, o którym mowa w art. 106h lub w art. 32 ust. 2
rozporządzenia 648/2012, lub
– 9 –
3)
nabywa lub obejmuje akcje z naruszeniem terminu wyznaczonego przez Komisję,
w którym nabycie lub objęcie akcji może zostać dokonane, o którym mowa
w art. 24 ust. 3a pkt 2 lub art. 47 ust. 3a pkt 2, lub
4)
nabywa lub obejmuje akcje lub prawa z akcji z naruszeniem terminu
wyznaczonego przez Komisję, w którym nabycie lub objęcie akcji lub praw z akcji
może zostać dokonane, o którym mowa w art. 106h ust. 5 lub w art. 31 ust. 7
rozporządzenia 648/2012, lub
5)
dopuszcza się czynu, o którym mowa w pkt 1, 2, 3 lub 4, działając w imieniu lub
interesie osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości
prawnej.”;
17) po art. 171 dodaje się art. 171a–171f w brzmieniu:
„Art. 171a. Na każdego, kto nie wykonuje lub nienależycie wykonuje obowiązek:
1)
powiadamiania Komisji o pozycjach krótkich netto dotyczących wyemitowanego
kapitału podstawowego spółki, której akcje są dopuszczone do obrotu
zorganizowanego, określony w art. 5, art. 9 lub art. 10 rozporządzenia 236/2012,
2)
podawania do wiadomości publicznej informacji o pozycjach krótkich netto
dotyczących wyemitowanego kapitału podstawowego spółki, której akcje są
dopuszczone do obrotu zorganizowanego, określony w art. 6, art. 9 lub art. 10
rozporządzenia 236/2012,
3)
powiadamiania Komisji o pozycjach krótkich netto dotyczących wyemitowanego
długu państwowego danego emitenta długu państwowego, określony w art. 7, art. 9
lub art. 10 rozporządzenia 236/2012,
4)
powiadamiania Komisji o niepokrytych pozycjach dotyczących swapu ryzyka
kredytowego z tytułu długu państwowego, określony w art. 8, art. 9 lub art. 10
rozporządzenia 236/2012,
5)
przechowywania dokumentów dotyczących pozycji, o których mowa w pkt 1–4,
określony w art. 9 ust. 1 rozporządzenia 236/2012,
6)
zgłaszania Komisji lub podawania do wiadomości publicznej informacji
o pozycjach krótkich netto dotyczących określonego instrumentu finansowego lub
kategorii instrumentów finansowych, w przypadku gdy obowiązek taki został
wprowadzony na podstawie art. 18 lub art. 28 ust. 1 lit. a rozporządzenia 236/2012,
Dokumenty związane z tym projektem:
- 2734 › Pobierz plik