eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o ułatwieniu wykonywania działalności gospodarczej

Rządowy projekt ustawy o ułatwieniu wykonywania działalności gospodarczej

projekt dotyczy poprawy warunków wykonywania działalności gospodarczej, m.in. poprzez uproszczenie regulacji, redukcję niektórych obowiązków informacyjnych, doprecyzowanie zagadnień budzących wątpliwości, wsparcie inwestycji oraz podniesienie efektywności pracy

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2606
  • Data wpłynięcia: 2014-07-08
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o ułatwieniu wykonywania działalności gospodarczej
  • data uchwalenia: 2014-11-07
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1662

2606

Projekt
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI)
z dnia
w sprawie wzorów zgłoszeń powołania administratora bezpieczeństwa informacji do
rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych

Na podstawie art. 46f ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
(Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.)) zarządza się, co następuje:
§ 1. Określa się wzór:
1) zgłoszenia powołania administratora bezpieczeństwa informacji do rejestracji
Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych, stanowiący załącznik nr 1 do
rozporządzenia;
2) zgłoszenia odwołania administratora bezpieczeństwa informacji, stanowiący
załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2015 r.

MINISTER ADMINISTRACJI
I CYFRYZACJI


1) Minister Administracji i Cyfryzacji kieruje działem administracji rządowej – administracja publiczna, na
podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie
szczegółowego zakresu działania Ministra Administracji i Cyfryzacji (Dz. U. Nr 248, poz. 1479).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 153, poz. 1271,
z 2004 r. Nr 25, poz. 219 i Nr 33, poz. 285, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, z 2007 r. Nr 165, poz. 1170
i Nr 176, poz. 1238, z 2010 r. Nr 41, poz. 233, Nr 182, poz. 1228 i Nr 229, poz. 1497, z 2011 r. Nr 230,
poz. 1371 oraz z 2014 r. poz. ....
Załączniki
do rozporządzenia
Ministra Administracji i Cyfryzacji
z dnia ... (poz. ...)

ZAŁĄCZNIK nr 1
WZÓR
ZGŁOSZENIE POWOŁANIA ADMINISTRATORA BEZPIECZEŃSTWA
INFORMACJI DO REJESTRACJI GENERALNEMU INSPEKTOROWI
OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
□ - zgłoszenie administratora bezpieczeństwa informacji na podstawie art. 46b ust. 1 ustawy
z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych,
□ - zgłoszenie zmian informacji objętych zgłoszeniem administratora bezpieczeństwa
informacji na podstawie art. 46b ust. 1 i 5 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie
danych osobowych.
Nr .................................
(nadaje urzędnik Biura GIODO)
Część A. Oznaczenie administratora danych
(nazwa administratora danych i adres jego siedziby albo nazwisko, imię i adres miejsca
zamieszkania administratora danych oraz nr REGON – jeżeli został nadany)
Część B. Dane osobowe administratora bezpieczeństwa informacji i data jego powołania
Imię i nazwisko:
Numer PESEL lub, gdy ten numer nie został nadany, nazwa i numer dokumentu
stwierdzającego tożsamość:
Adres do korespondencji, jeżeli jest inny niż wskazany w części A zgłoszenia:
Data powołania administratora bezpieczeństwa informacji:
2


Część C. Oświadczenie administratora danych o spełnianiu przez administratora
bezpieczeństwa informacji warunków określonych w ustawie
Oświadczam, że administrator bezpieczeństwa informacji wskazany w części B zgłoszenia:
□ ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
□ posiada odpowiednią wiedzę w zakresie ochrony danych osobowych,
□ nie był karany za przestępstwo popełnione z winy umyślnej,
□ podlega bezpośrednio kierownikowi jednostki organizacyjnej lub osobie fizycznej
będącej administratorem danych oraz ma zapewnione środki i organizacyjną odrębność
umożliwiające niezależne wykonywanie jego zadań.
(data, podpis i pieczęć administratora danych)
Objaśnienia:
W przypadku odpowiedzi twierdzącej należy zakreślić kwadrat literą ,,X.










3

ZAŁĄCZNIK nr 2
WZÓR
ZGŁOSZENIE ODWOŁANIA ADMINISTRATORA BEZPIECZEŃSTWA INFORMACJI
Nr ....................................
(nadaje urzędnik Biura GIODO)
Część A. Oznaczenie administratora danych
(nazwa administratora danych i adres jego siedziby albo nazwisko, imię i adres miejsca zamieszkania
administratora danych oraz nr REGON – jeżeli został nadany)
Część B. Dane osobowe administratora bezpieczeństwa informacji i data jego
odwołania
Imię i nazwisko:
Numer PESEL lub, gdy ten numer nie został nadany, nazwa i numer dokumentu
stwierdzającego tożsamość:
Data odwołania administratora bezpieczeństwa informacji:
Część C. Przyczyna odwołania administratora bezpieczeństwa informacji




(data, podpis i pieczęć administratora danych)
4

UZASADNIENIE
Projekt rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia zawartego w art. 46f ustawy z dnia
29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn.
zm.), zgodnie z którym minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze
rozporządzenia, wzory zgłoszeń administratora bezpieczeństwa informacji. Celem
projektowanego rozporządzenia jest określenie wzoru zgłoszenia powołania administratora
bezpieczeństwa informacji do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych
Osobowych oraz zgłoszenia odwołania administratora bezpieczeństwa informacji. Zaznaczyć
przy tym należy, że pierwszy z ww. formularzy służył będzie również zgłaszaniu zmian
informacji zawartych we wcześniej złożonym zgłoszeniu powołania administratora
bezpieczeństwa do rejestracji. Stosownie bowiem do art. 46b ust. 5 ustawy o ochronie danych
osobowych do zgłoszenia zmian stosuje się odpowiednio przepisy o zgłoszeniu powołania
administratora bezpieczeństwa informacji.
Proponowane rozwiązanie należy uznać za zgodne z ustawowymi wymogami,
w szczególności w zakresie treści informacji, jakie mają znajdować się w zgłoszeniu
powołania oraz odwołania administratora bezpieczeństwa informacji. Wymogi te określone
zostały odpowiednio w art. 46b ust. 2 i 3 ustawy o ochronie danych osobowych.
W konsekwencji przedmiotowy akt wykonawczy ma charakter stricte techniczny.
Intencją związaną z proponowanym aktem jest stworzenie możliwie prostych formularzy.
Niewielka objętość zgłoszeń ma również minimalizować koszty po stronie administratorów
danych.
Jednocześnie formularze zawierają informacje określone w ustawie, które umożliwią kontrolę,
czy administrator danych faktycznie spełnił warunki niezbędne do zwolnienia go z obowiązku
zgłaszania do rejestracji zbiorów danych, w których nie są przetwarzane tzw. dane szczególnie
chronione określone w art. 27 ust. 1 ustawy o ochronie danych osobowych. Informacje
zawarte w zgłoszeniu będą podstawą dokonania odpowiednich wpisów w rejestrze
administratorów bezpieczeństwa informacji oraz wykreśleń z tego rejestru. Wpis oraz
wykreślenie następować będzie w drodze czynności materialno-technicznej (w przypadku
powiadomienia przez administratora danych o odwołaniu ABI). Wykreślenie na podstawie
decyzji administracyjnej wydawanej z urzędu będzie następowało wyłącznie w przypadku,
jeżeli administrator danych nie powiadomił o odwołaniu administratora bezpieczeństwa
informacji, administrator bezpieczeństwa informacji nie spełnia ustawowych warunków jego
powołania lub nie wykonuje swoich ustawowych zadań.
5

strony : 1 ... 10 ... 20 ... 31 . [ 32 ] . 33 ... 38

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: