Rządowy projekt ustawy o standaryzacji niektórych wzorów pism w procedurach administracyjnych
projekt dotyczy uproszczenia otoczenia prawnego i stworzenie ułatwień w wykonywaniu działalności gospodarczej przez przedsiębiorców
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2123
- Data wpłynięcia: 2014-01-29
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie niektórych ustaw w związku ze standaryzacją niektórych wzorów pism w procedurach administracyjnych
- data uchwalenia: 2014-04-24
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 822
2123
o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 672 i 675), tym samym
odnosząc je do każdego rodzaju działalności gospodarczej, nie tylko działalności
o charakterze usługowym. Projekt wpisuje się w cel dyrektywy usługowej, jakim jest
ograniczenie formalności do niezbędnego minimum oraz uproszczenie procedur
administracyjnych.
Należy podkreślić, że rozwijanie nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych
pozytywnie wpływa na rozwój społeczeństwa cyfrowego, a tym samym przekłada się
na innowacyjność i rozwój społeczeństwa.
Ponadto projekt ustawy będzie miał wpływ na zwiększenie konkurencyjności
gospodarki i rozwój przedsiębiorczości, ponieważ skutkować będzie wprowadzeniem
ułatwień w zakresie podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej. Może
wpłynąć także pozytywnie na pozycję Polski w rankingach międzynarodowych
oceniających m.in. obciążenia biurokratyczne, np. w rankingu Doing Business.
Standaryzacja niektórych wzorów pism w postaci dokumentów elektronicznych uprości
procedury administracyjne i przyspieszy ich realizację. Ułatwi też przedsiębiorcy
uzyskanie rozstrzygnięcia administracyjnego. Wprowadzenie ustandaryzowanych
wzorów pism w formie dokumentów elektronicznych sprzyjać będzie przejrzystości
prawa. Wzory pism będą zawierać wskazania, które załączniki mają być dołączone do
wniosku, co znacząco ułatwi realizację procedury. Dzięki przyspieszeniu procedury
zaoszczędzony zostanie czas przedsiębiorców. Skróceniu ulegnie czas rozpatrywania
wniosków przez organy właściwe w danej sprawie, ponieważ precyzyjne wskazanie we
wniosku wymaganych danych oraz koniecznych do przedstawienia dokumentów
ograniczy liczbę wezwań do uzupełnienia braków, a w konsekwencji – liczbę wniosków
pozostawionych bez rozpatrzenia.
Z uwagi na powyższe, projektowana regulacja powinna również przyczynić się do
ograniczenia kosztów zarówno po stronie administracji publicznej, jak też obywateli.
Należy podkreślić, że regulacja określi precyzyjnie podmioty odpowiedzialne za
opracowanie wzorów pism w formie dokumentów elektronicznych. Zgodnie z § 27
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie
sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów
elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów
elektronicznych (Dz. U. Nr 206, poz. 1216), zwanego dalej „rozporządzeniem
w sprawie dokumentów elektronicznych”, w sytuacji gdy w przepisach prawa został
2
wskazany organ właściwy do określenia wzoru, przekazuje on odpowiedni wzór
dokumentu elektronicznego do centralnego repozytorium wzorów dokumentów
elektronicznych (CRWD). W sytuacji gdy w przepisach prawa nie został wskazany
właściwy organ do określenia wzoru, każdy organ właściwy do załatwienia określonej
sprawy może opracować i przekazać wzór pisma do CRWD. W praktyce pojawia się
więc kilka lub kilkanaście wzorów dokumentów do tych samych procedur
administracyjnych, realizowanych przez różne organy. W przypadku gdy organem
właściwym do załatwienia sprawy administracyjnej jest gmina, w CRWD może zostać
zamieszczonych nawet 2478 (liczba gmin w Polsce) różnych wzorów pism
odnoszących się do tej samej procedury, w zależności od gminy, w której jest
realizowana.
Pozostawienie całkowitej swobody w definiowaniu wzorów pism może skutkować
ponadto powielaniem prac oraz zbędnym wydatkowaniem środków publicznych
i poświęcaniem czasu na podobne przedsięwzięcia.
W obecnie obowiązującym stanie prawnym upoważniono do zamieszczania w CRWD
wzorów dokumentów dwa rodzaje organów: ministra właściwego do spraw przepisów
regulujących daną procedurę oraz organy w rzeczywistości ją realizujące. Spowodowało
to funkcjonowanie różnych wzorów dokumentów stosowanych w ramach tych samych
procedur administracyjnych, realizowanych przez różne organy (np. wnioski w ramach
procedury uzyskania zezwolenia na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych,
regulowanej ustawą z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości
i przeciwdziałaniu alkoholizmowi). Przyjęte rozwiązanie pozwoli zatem na
ograniczenie liczby wzorów pism funkcjonujących w obiegu prawnym w tych samych
procedurach.
Dzięki przyjęciu rozwiązań wprowadzanych projektowaną ustawą o standaryzacji
niektórych wzorów pism w procedurach administracyjnych wskazane zostaną organy
odpowiedzialne za opracowanie i udostępnienie jednolitych wzorów pism w formie
elektronicznej. Powyższe przyczyni się do wzrostu przejrzystości systemu prawnego
dotyczącego podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej.
Podmiot będzie mógł skorzystać z formularza elektronicznego, który pozwoli na
sporządzenie wniosku zgodnego ze wzorem zamieszczonym w centralnym
repozytorium wzorów dokumentów elektronicznych. We wzorze wniosku określone
zostaną wszystkie wymogi, które podmiot musi spełnić oraz wymagane załączniki. Nie
3
będzie zatem zmuszony do wyszukiwania wymagań określonych w przepisach prawa.
Wszystkie dane konieczne do przekazania, poświadczające spełnianie warunków
określonych w przepisach prawa, zostaną precyzyjnie i w sposób przejrzysty wskazane
w odpowiednim wzorze.
Publikację w CRWD w ramach elektronicznej platformy usług administracji publicznej
ePUAP, w Biuletynie Informacji Publicznej właściwego organu centralnego oraz na
stronie internetowej punktu kontaktowego (ePK), o którym mowa w rozdziale 2a
ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej, zapewni art. 16a
pkt 1 i pkt 3 ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania
publiczne, wprowadzony ustawą o zmianie ustawy o informatyzacji działalności
podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw.
Złożenie ustandaryzowanych pism będzie możliwe zarówno w postaci papierowej, jak
i elektronicznej, w zależności od wyboru wnioskodawcy.
Przepisy ogólne, tj. art. 16 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności
podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2013 r. poz. 235) oraz art. 63
ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U.
z 2013 r. poz. 267), stanowią, że wnioski lub inne pisma w formie dokumentów
elektronicznych przesyłane będą na elektroniczną skrzynkę podawczą właściwego
podmiotu administracji publicznej. Wnioskodawca na adres elektroniczny wskazany we
wniosku otrzyma poświadczenie odbioru dokumentu.
Zgodnie z ww. przepisami wniosek lub inne pisma będą mogły być również złożone,
osobiście albo wysłane listem poleconym, także pismem zgodnym z wyżej
wspomnianym wzorem pisma w formie dokumentu elektronicznego. Organ właściwy
w sprawie danej procedury zostanie zobowiązany do potwierdzenia tożsamości
składającego wniosek lub pismo i potwierdzenia, za pokwitowaniem, przyjęcia
wniosku.
W związku z powyższym do projektu ustawy nie wprowadzono przepisów ogólnych
regulujących procedurę składania wniosku do właściwego organu.
W ramach przedmiotowego projektu udostępnionych zostanie 68 projektów wzorów
pism do procedur administracyjnych określonych w 22 ustawach.
Ww. rozwiązania zostaną wprowadzone w następujących ustawach:
4
1) w ustawie z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości
i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2012 r. poz. 1356, 405 oraz z 2013 r.
poz. 1563):
– nowy wzór wniosku o wydanie zezwolenia na hurtowy obrót napojami
alkoholowymi (art. 9 ust. 4),
– wzór wniosku o wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych zapasów
napojów alkoholowych (art. 95 ust. 4a – wyprzedaż hurtowa),
– wzór wniosku o wydanie zezwolenia na sprzedaż detaliczną napojów
alkoholowych (art. 18 ust. 6a),
– wzór wniosku o wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów
alkoholowych (art. 181 ust. 6),
– wzór wniosku o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
przedsiębiorcom, których działalność polega na organizacji przyjęć (art. 181
ust. 6),
– wzór wniosku o wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych,
zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych (art. 184 ust. 4
– wyprzedaż detaliczna);
2) w ustawie z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
(Dz. U. z 2011 r. Nr 123, poz. 698, z późn. zm.):
– wzór wniosku o wpis do rejestru działalności w zakresie przechowywania
dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców o czasowym okresie
przechowywania (art. 51c ust. 4),
– wzór zaświadczenia o wpisie do rejestru działalności w zakresie
przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców o czasowym
okresie przechowywania (art. 51f ust. 3);
3) w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409):
– wzór zgłoszenia rozbiórki obiektów budowlanych (art. 31 ust. 2a);
4) w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r.
poz. 1137 i 1448 oraz z 2013 r. poz. 700, 991, 1446 i 1611):
– wzór wniosku o wpis do rejestru przedsiębiorców produkujących tablice
rejestracyjne zawierającego oświadczenie o posiadaniu certyfikatu wraz
z danymi umożliwiającymi jego identyfikację (art. 75ab ust. 5),
5
– wzór wniosku o zmianę danych zawartych w rejestrze przedsiębiorców
prowadzących stację kontroli pojazdów oraz wzór wniosku o wykreślenie z tego
rejestru (art. 83a ust. 5a);
5) w ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U.
z 2010 r. Nr 102, poz. 651, z późn. zm.):
– wzór zaświadczenia, że program studiów wyższych uwzględnia minimalne
wymogi programowe dla studiów podyplomowych w zakresie wyceny
nieruchomości następuje na podstawie zaświadczenia uczelni (art. 177 ust. 4);
6) w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz. U. 2004 r.
Nr 223, poz. 2268, z późn. zm.):
– wzór wniosku o wykreślenie z rejestru organizatorów turystyki i pośredników
turystycznych (art. 7 ust. 5c),
– wzór zawiadomienia o zawieszeniu wykonywania działalności organizatora
turystyki lub pośrednika turystycznego, zawiadomienia o przedłużeniu
zawieszenia (art. 7a ust. 2a),
– wzór zgłoszenia obiektu do ewidencji innych obiektów, w których świadczone
są usługi hotelarskie (art. 39 ust. 6),
– wzór informacji przedsiębiorcy o okolicznościach powodujących zmianę rodzaju
lub kategorii obiektu hotelarskiego, a także o zakończeniu świadczenia usług
hotelarskich oraz wzór informacji rolników świadczących usługi hotelarskie
w gospodarstwie rolnym o zakończeniu świadczenia usług hotelarskich (art. 39
ust. 6);
7) w ustawie z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz. U. z 2013 r.
poz. 963, 984 i 1611):
– wzór wniosku o nadanie uprawnień w zakresie wytwarzania, montażu, naprawy
i modernizacji urządzeń technicznych (art. 9 ust. 3a);
8) w ustawie z dnia 18 stycznia 2001 r. o wyścigach konnych (Dz. U. Nr 11, poz. 86,
z późn. zm.):
– wzór wniosku o wpis do rejestru organizatorów wyścigów konnych (art. 16
ust. 7a),
– wzór wniosku o wydanie pozwolenia na kierowanie stajnią wyścigową (art. 21b
ust. 2a),
– wzór wniosku o wydanie licencji na trenowanie koni (art. 21c ust. 5a),
6
odnosząc je do każdego rodzaju działalności gospodarczej, nie tylko działalności
o charakterze usługowym. Projekt wpisuje się w cel dyrektywy usługowej, jakim jest
ograniczenie formalności do niezbędnego minimum oraz uproszczenie procedur
administracyjnych.
Należy podkreślić, że rozwijanie nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych
pozytywnie wpływa na rozwój społeczeństwa cyfrowego, a tym samym przekłada się
na innowacyjność i rozwój społeczeństwa.
Ponadto projekt ustawy będzie miał wpływ na zwiększenie konkurencyjności
gospodarki i rozwój przedsiębiorczości, ponieważ skutkować będzie wprowadzeniem
ułatwień w zakresie podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej. Może
wpłynąć także pozytywnie na pozycję Polski w rankingach międzynarodowych
oceniających m.in. obciążenia biurokratyczne, np. w rankingu Doing Business.
Standaryzacja niektórych wzorów pism w postaci dokumentów elektronicznych uprości
procedury administracyjne i przyspieszy ich realizację. Ułatwi też przedsiębiorcy
uzyskanie rozstrzygnięcia administracyjnego. Wprowadzenie ustandaryzowanych
wzorów pism w formie dokumentów elektronicznych sprzyjać będzie przejrzystości
prawa. Wzory pism będą zawierać wskazania, które załączniki mają być dołączone do
wniosku, co znacząco ułatwi realizację procedury. Dzięki przyspieszeniu procedury
zaoszczędzony zostanie czas przedsiębiorców. Skróceniu ulegnie czas rozpatrywania
wniosków przez organy właściwe w danej sprawie, ponieważ precyzyjne wskazanie we
wniosku wymaganych danych oraz koniecznych do przedstawienia dokumentów
ograniczy liczbę wezwań do uzupełnienia braków, a w konsekwencji – liczbę wniosków
pozostawionych bez rozpatrzenia.
Z uwagi na powyższe, projektowana regulacja powinna również przyczynić się do
ograniczenia kosztów zarówno po stronie administracji publicznej, jak też obywateli.
Należy podkreślić, że regulacja określi precyzyjnie podmioty odpowiedzialne za
opracowanie wzorów pism w formie dokumentów elektronicznych. Zgodnie z § 27
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie
sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów
elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów
elektronicznych (Dz. U. Nr 206, poz. 1216), zwanego dalej „rozporządzeniem
w sprawie dokumentów elektronicznych”, w sytuacji gdy w przepisach prawa został
2
wskazany organ właściwy do określenia wzoru, przekazuje on odpowiedni wzór
dokumentu elektronicznego do centralnego repozytorium wzorów dokumentów
elektronicznych (CRWD). W sytuacji gdy w przepisach prawa nie został wskazany
właściwy organ do określenia wzoru, każdy organ właściwy do załatwienia określonej
sprawy może opracować i przekazać wzór pisma do CRWD. W praktyce pojawia się
więc kilka lub kilkanaście wzorów dokumentów do tych samych procedur
administracyjnych, realizowanych przez różne organy. W przypadku gdy organem
właściwym do załatwienia sprawy administracyjnej jest gmina, w CRWD może zostać
zamieszczonych nawet 2478 (liczba gmin w Polsce) różnych wzorów pism
odnoszących się do tej samej procedury, w zależności od gminy, w której jest
realizowana.
Pozostawienie całkowitej swobody w definiowaniu wzorów pism może skutkować
ponadto powielaniem prac oraz zbędnym wydatkowaniem środków publicznych
i poświęcaniem czasu na podobne przedsięwzięcia.
W obecnie obowiązującym stanie prawnym upoważniono do zamieszczania w CRWD
wzorów dokumentów dwa rodzaje organów: ministra właściwego do spraw przepisów
regulujących daną procedurę oraz organy w rzeczywistości ją realizujące. Spowodowało
to funkcjonowanie różnych wzorów dokumentów stosowanych w ramach tych samych
procedur administracyjnych, realizowanych przez różne organy (np. wnioski w ramach
procedury uzyskania zezwolenia na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych,
regulowanej ustawą z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości
i przeciwdziałaniu alkoholizmowi). Przyjęte rozwiązanie pozwoli zatem na
ograniczenie liczby wzorów pism funkcjonujących w obiegu prawnym w tych samych
procedurach.
Dzięki przyjęciu rozwiązań wprowadzanych projektowaną ustawą o standaryzacji
niektórych wzorów pism w procedurach administracyjnych wskazane zostaną organy
odpowiedzialne za opracowanie i udostępnienie jednolitych wzorów pism w formie
elektronicznej. Powyższe przyczyni się do wzrostu przejrzystości systemu prawnego
dotyczącego podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej.
Podmiot będzie mógł skorzystać z formularza elektronicznego, który pozwoli na
sporządzenie wniosku zgodnego ze wzorem zamieszczonym w centralnym
repozytorium wzorów dokumentów elektronicznych. We wzorze wniosku określone
zostaną wszystkie wymogi, które podmiot musi spełnić oraz wymagane załączniki. Nie
3
będzie zatem zmuszony do wyszukiwania wymagań określonych w przepisach prawa.
Wszystkie dane konieczne do przekazania, poświadczające spełnianie warunków
określonych w przepisach prawa, zostaną precyzyjnie i w sposób przejrzysty wskazane
w odpowiednim wzorze.
Publikację w CRWD w ramach elektronicznej platformy usług administracji publicznej
ePUAP, w Biuletynie Informacji Publicznej właściwego organu centralnego oraz na
stronie internetowej punktu kontaktowego (ePK), o którym mowa w rozdziale 2a
ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej, zapewni art. 16a
pkt 1 i pkt 3 ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania
publiczne, wprowadzony ustawą o zmianie ustawy o informatyzacji działalności
podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw.
Złożenie ustandaryzowanych pism będzie możliwe zarówno w postaci papierowej, jak
i elektronicznej, w zależności od wyboru wnioskodawcy.
Przepisy ogólne, tj. art. 16 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności
podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2013 r. poz. 235) oraz art. 63
ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U.
z 2013 r. poz. 267), stanowią, że wnioski lub inne pisma w formie dokumentów
elektronicznych przesyłane będą na elektroniczną skrzynkę podawczą właściwego
podmiotu administracji publicznej. Wnioskodawca na adres elektroniczny wskazany we
wniosku otrzyma poświadczenie odbioru dokumentu.
Zgodnie z ww. przepisami wniosek lub inne pisma będą mogły być również złożone,
osobiście albo wysłane listem poleconym, także pismem zgodnym z wyżej
wspomnianym wzorem pisma w formie dokumentu elektronicznego. Organ właściwy
w sprawie danej procedury zostanie zobowiązany do potwierdzenia tożsamości
składającego wniosek lub pismo i potwierdzenia, za pokwitowaniem, przyjęcia
wniosku.
W związku z powyższym do projektu ustawy nie wprowadzono przepisów ogólnych
regulujących procedurę składania wniosku do właściwego organu.
W ramach przedmiotowego projektu udostępnionych zostanie 68 projektów wzorów
pism do procedur administracyjnych określonych w 22 ustawach.
Ww. rozwiązania zostaną wprowadzone w następujących ustawach:
4
1) w ustawie z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości
i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2012 r. poz. 1356, 405 oraz z 2013 r.
poz. 1563):
– nowy wzór wniosku o wydanie zezwolenia na hurtowy obrót napojami
alkoholowymi (art. 9 ust. 4),
– wzór wniosku o wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych zapasów
napojów alkoholowych (art. 95 ust. 4a – wyprzedaż hurtowa),
– wzór wniosku o wydanie zezwolenia na sprzedaż detaliczną napojów
alkoholowych (art. 18 ust. 6a),
– wzór wniosku o wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów
alkoholowych (art. 181 ust. 6),
– wzór wniosku o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
przedsiębiorcom, których działalność polega na organizacji przyjęć (art. 181
ust. 6),
– wzór wniosku o wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych,
zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych (art. 184 ust. 4
– wyprzedaż detaliczna);
2) w ustawie z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
(Dz. U. z 2011 r. Nr 123, poz. 698, z późn. zm.):
– wzór wniosku o wpis do rejestru działalności w zakresie przechowywania
dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców o czasowym okresie
przechowywania (art. 51c ust. 4),
– wzór zaświadczenia o wpisie do rejestru działalności w zakresie
przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców o czasowym
okresie przechowywania (art. 51f ust. 3);
3) w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409):
– wzór zgłoszenia rozbiórki obiektów budowlanych (art. 31 ust. 2a);
4) w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r.
poz. 1137 i 1448 oraz z 2013 r. poz. 700, 991, 1446 i 1611):
– wzór wniosku o wpis do rejestru przedsiębiorców produkujących tablice
rejestracyjne zawierającego oświadczenie o posiadaniu certyfikatu wraz
z danymi umożliwiającymi jego identyfikację (art. 75ab ust. 5),
5
– wzór wniosku o zmianę danych zawartych w rejestrze przedsiębiorców
prowadzących stację kontroli pojazdów oraz wzór wniosku o wykreślenie z tego
rejestru (art. 83a ust. 5a);
5) w ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U.
z 2010 r. Nr 102, poz. 651, z późn. zm.):
– wzór zaświadczenia, że program studiów wyższych uwzględnia minimalne
wymogi programowe dla studiów podyplomowych w zakresie wyceny
nieruchomości następuje na podstawie zaświadczenia uczelni (art. 177 ust. 4);
6) w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz. U. 2004 r.
Nr 223, poz. 2268, z późn. zm.):
– wzór wniosku o wykreślenie z rejestru organizatorów turystyki i pośredników
turystycznych (art. 7 ust. 5c),
– wzór zawiadomienia o zawieszeniu wykonywania działalności organizatora
turystyki lub pośrednika turystycznego, zawiadomienia o przedłużeniu
zawieszenia (art. 7a ust. 2a),
– wzór zgłoszenia obiektu do ewidencji innych obiektów, w których świadczone
są usługi hotelarskie (art. 39 ust. 6),
– wzór informacji przedsiębiorcy o okolicznościach powodujących zmianę rodzaju
lub kategorii obiektu hotelarskiego, a także o zakończeniu świadczenia usług
hotelarskich oraz wzór informacji rolników świadczących usługi hotelarskie
w gospodarstwie rolnym o zakończeniu świadczenia usług hotelarskich (art. 39
ust. 6);
7) w ustawie z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz. U. z 2013 r.
poz. 963, 984 i 1611):
– wzór wniosku o nadanie uprawnień w zakresie wytwarzania, montażu, naprawy
i modernizacji urządzeń technicznych (art. 9 ust. 3a);
8) w ustawie z dnia 18 stycznia 2001 r. o wyścigach konnych (Dz. U. Nr 11, poz. 86,
z późn. zm.):
– wzór wniosku o wpis do rejestru organizatorów wyścigów konnych (art. 16
ust. 7a),
– wzór wniosku o wydanie pozwolenia na kierowanie stajnią wyścigową (art. 21b
ust. 2a),
– wzór wniosku o wydanie licencji na trenowanie koni (art. 21c ust. 5a),
6
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2123
› Pobierz plik