Rządowy projekt ustawy o standaryzacji niektórych wzorów pism w procedurach administracyjnych
projekt dotyczy uproszczenia otoczenia prawnego i stworzenie ułatwień w wykonywaniu działalności gospodarczej przez przedsiębiorców
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2123
- Data wpłynięcia: 2014-01-29
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie niektórych ustaw w związku ze standaryzacją niektórych wzorów pism w procedurach administracyjnych
- data uchwalenia: 2014-04-24
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 822
2123
– 10 –
5)
w art. 29 po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
„2a. Minister właściwy do spraw rybołówstwa określi wzór wniosku o wydanie
zezwolenia, o którym mowa w ust. 1, oraz wzór wniosku o zmianę zezwolenia, w formie
dokumentów elektronicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r.
o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.”.
Art. 18. W ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach
rynku pracy (Dz. U. z 2013 r. poz. 674, z późn. zm.)) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w art. 18j dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„3. Minister właściwy do spraw pracy określi wzór wniosku o zmianę wpisu
w rejestrze, w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego
2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
(Dz. U. z 2013 r. poz. 235).”;
2)
art. 18m otrzymuje brzmienie:
„Art. 18m. 1. Marszałek województwa wykreśla, w drodze decyzji, podmiot
wpisany do rejestru w przypadku:
1)
wniosku podmiotu;
2)
postawienia przedsiębiorcy w stan likwidacji lub upadłości;
3)
wydania decyzji, o której mowa w art. 71 ust. 1 ustawy o swobodzie działalności
gospodarczej;
4)
nieprowadzenia agencji zatrudnienia, w zakresie pośrednictwa pracy, doradztwa
personalnego, poradnictwa zawodowego i pracy tymczasowej, w okresie dwóch
kolejnych lat, stwierdzonego na podstawie informacji, o której mowa w art. 19f;
5)
naruszenia przez podmiot warunków prowadzenia agencji zatrudnienia
określonych w art. 19 pkt 2 i 3, art. 19b–19d oraz art. 85 ust. 2–5;
6)
nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, naruszeń warunków
prowadzenia agencji zatrudnienia określonych w art. 19 pkt 1, art. 19e, art. 19g
i art. 19h;
7)
złożenia przez podmiot oświadczenia, o którym mowa w art. 18e ust. 2 pkt 1
i ust. 3, lub przekazania informacji, o których mowa w art. 19e pkt 1, niezgodnych
ze stanem faktycznym;
13) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013 r. poz. 675, 829, 1291,
1623, 1645 i 1650.
– 11 –
8)
niezgodności danych w rejestrze ze stanem faktycznym po uprzednim wezwaniu
podmiotu do złożenia wyjaśnień w tej sprawie w terminie 7 dni od dnia otrzymania
wezwania;
9)
powierzania, na podstawie przepisów o zatrudnianiu pracowników tymczasowych,
wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym bez ważnego dokumentu
uprawniającego do pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Minister właściwy do spraw pracy określi wzór wniosku, o którym mowa
w ust. 1 pkt 1, w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia
17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania
publiczne.”;
3)
w art. 19i dodaje się ust. 4 w brzmieniu:
„4. Minister właściwy do spraw pracy określi wzór zawiadomienia, o którym
mowa w ust. 1, w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia
17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania
publiczne.”.
Art. 19. W ustawie z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U.
z 2013 r. poz. 672, z późn. zm.)) wprowadza się następujące zmiany:
1)
po art. 22c dodaje się art. 22ca w brzmieniu:
„Art. 22ca. 1. Minister właściwy do spraw gospodarki określi uniwersalny wzór
pisma w formie dokumentu elektronicznego oraz udostępni go na zasadach określonych
w przepisach ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów
realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2013 r. poz. 235).
2. W przypadku nieudostępnienia przez właściwy organ określonego na podstawie
odrębnych przepisów wzoru pisma w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu
ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
zadania publiczne, właściwy organ przyjmuje do rozpatrzenia pismo złożone zgodnie ze
wzorem określonym na podstawie ust. 1.”;
2)
w art. 65 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Oświadczenie składa się do organu prowadzącego rejestr działalności
regulowanej.”.
14) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013 r. poz. 675, 983, 1036,
1238, 1304 i 1650.
– 12 –
Art. 20. W ustawie z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych
z eksploatacji (Dz. U. z 2013 r. poz. 1162) w art. 31 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„3. Minister właściwy do spraw środowiska określi wzór zawiadomienia, o którym
mowa w ust. 1, w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia
17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania
publiczne (Dz. U. z 2013 r. poz. 235).”.
Art. 21. W ustawie z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach
oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r. poz. 1235 i 1238) w art. 73 dodaje się ust. 3
w brzmieniu:
„3. Minister właściwy do spraw środowiska określi wzór wniosku, o którym mowa
w ust. 1, w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego
2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
(Dz. U. z 2013 r. poz. 235).”.
Art. 22. W ustawie z dnia 8 marca 2013 r. o środkach ochrony roślin (Dz. U. poz. 455)
wprowadza się następujące zmiany:
1)
w art. 26 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:
„4. Minister właściwy do spraw rolnictwa określi wzór wniosku, o którym mowa
w ust. 1, zawierającego oświadczenie, o którym mowa w ust. 2, oraz wzór wniosku
o zmianę danych w rejestrze, w formie dokumentów elektronicznych w rozumieniu
ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
zadania publiczne (Dz. U. z 2013 r. poz. 235).”;
2)
w art. 50 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:
„4. Minister właściwy do spraw rolnictwa określi wzór wniosku, o którym mowa
w ust. 1, zawierającego oświadczenie, o którym mowa w ust. 2, oraz wzór wniosku
o zmianę danych w rejestrze, w formie dokumentów elektronicznych w rozumieniu
ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
zadania publiczne.”;
3)
w art. 52 po ust. 5 dodaje się ust. 5a w brzmieniu:
„5a. Minister właściwy do spraw rolnictwa określi wzór wniosku, o którym mowa
w ust. 4, zawierającego oświadczenie, o którym mowa w ust. 5, oraz wzór wniosku
o zmianę danych w rejestrze, w formie dokumentów elektronicznych w rozumieniu
– 13 –
ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
zadania publiczne.”;
4)
w art. 68 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:
„4. Minister właściwy do spraw rolnictwa określi wzór wniosku, o którym mowa
w ust. 1, zawierającego oświadczenie, o którym mowa w ust. 2, oraz wzór wniosku
o zmianę danych w rejestrze, w formie dokumentów elektronicznych w rozumieniu
ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
zadania publiczne.”;
5)
w art. 70 po ust. 4 dodaje się ust. 4a w brzmieniu:
„4a. Minister właściwy do spraw rolnictwa określi wzór wniosku, o którym mowa
w ust. 3, zawierającego oświadczenie, o którym mowa w ust. 4, oraz wzór wniosku
o zmianę danych w rejestrze, w formie dokumentów elektronicznych w rozumieniu
ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
zadania publiczne.”.
Art. 23. Dotychczasowe przepisy wykonawcze wydane na podstawie art. 9 ust. 4
ustawy wymienionej w art. 1, zachowują moc do dnia wejścia w życie przepisów
wykonawczych wydanych na podstawie art. 9 ust. 4 ustawy wymienionej w art. 1,
w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, nie dłużej jednak niż przez 6 miesięcy od dnia
wejścia w życie niniejszej ustawy.
Art. 24. Ustawa wchodzi w życie po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia.
11-01-DG
UZASADNIENIE
Podstawowym celem projektu ustawy o standaryzacji niektórych wzorów pism
w procedurach administracyjnych jest uproszczenie otoczenia prawnego i stworzenie
ułatwień w wykonywaniu działalności gospodarczej przez przedsiębiorców.
Projektowana regulacja nałoży na właściwe organy obowiązek określenia wzorów pism
w formie dokumentów elektronicznych. Mając na względzie potrzebę elektronizacji
procedur administracyjnych, proponuje się wprowadzenie we wskazanych ustawach
szczegółowych przepisu nakładającego na właściwe organy obowiązek udostępnienia
wnioskodawcy wzoru pisma w formie dokumentu elektronicznego.
Standaryzacja wzorów pism w procedurach administracyjnych umożliwi
przeprowadzenie procesu elektronizacji tych procedur. Wprowadzone zostaną jednolite
w skali kraju wzory pism wykorzystywane w procedurach administracyjnych,
w szczególności wzory wniosków o wydanie zezwolenia, o wpis do rejestru, o zmianę
danych w zezwoleniu lub w rejestrze, o wydanie licencji czy zgłoszenia danej
działalności właściwemu organowi.
Określenie wzorów pism w formie dokumentów elektronicznych stanowi krok
w kierunku pełnej elektronizacji procedur administracyjnych. Pozwoli to na
podwyższenie standardu usług świadczonych przez administrację publiczną. Przyczyni
się do usprawnienia e-administracji.
Elektronizacja procedur pozytywnie wpłynie także na szybkość postępowań
i efektywność procedur administracyjnych oraz zmniejszy obciążenia administracyjne
obywateli i przedsiębiorców. Przyczyni się również do poprawy jakości kontaktu
między administracją a obywatelem. Standaryzacja wzorów pism jest elementem
niezbędnym dla docelowej elektronizacji procedur administracyjnych.
Ponadto przedmiotowy projekt związany jest z realizacją przyjętych przez Polskę
zobowiązań wynikających z dyrektywy 2006/123/WE o usługach na rynku
wewnętrznym, w szczególności z art. 8, który stanowi, że „Państwa Członkowskie
zapewniają, aby wszelkie procedury i formalności dotyczące podejmowania
i prowadzenia działalności usługowej były łatwe do wypełnienia na odległość oraz
drogą elektroniczną przez pojedynczy punkt kontaktowy i w odpowiednich właściwych
organach”. Polska, implementując przedmiotową regulację, wprowadziła dodatkowo
przepisy o pojedynczym punkcie kontaktowym do ustawy z dnia 2 lipca 2004 r.
5)
w art. 29 po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
„2a. Minister właściwy do spraw rybołówstwa określi wzór wniosku o wydanie
zezwolenia, o którym mowa w ust. 1, oraz wzór wniosku o zmianę zezwolenia, w formie
dokumentów elektronicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r.
o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.”.
Art. 18. W ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach
rynku pracy (Dz. U. z 2013 r. poz. 674, z późn. zm.)) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w art. 18j dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„3. Minister właściwy do spraw pracy określi wzór wniosku o zmianę wpisu
w rejestrze, w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego
2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
(Dz. U. z 2013 r. poz. 235).”;
2)
art. 18m otrzymuje brzmienie:
„Art. 18m. 1. Marszałek województwa wykreśla, w drodze decyzji, podmiot
wpisany do rejestru w przypadku:
1)
wniosku podmiotu;
2)
postawienia przedsiębiorcy w stan likwidacji lub upadłości;
3)
wydania decyzji, o której mowa w art. 71 ust. 1 ustawy o swobodzie działalności
gospodarczej;
4)
nieprowadzenia agencji zatrudnienia, w zakresie pośrednictwa pracy, doradztwa
personalnego, poradnictwa zawodowego i pracy tymczasowej, w okresie dwóch
kolejnych lat, stwierdzonego na podstawie informacji, o której mowa w art. 19f;
5)
naruszenia przez podmiot warunków prowadzenia agencji zatrudnienia
określonych w art. 19 pkt 2 i 3, art. 19b–19d oraz art. 85 ust. 2–5;
6)
nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, naruszeń warunków
prowadzenia agencji zatrudnienia określonych w art. 19 pkt 1, art. 19e, art. 19g
i art. 19h;
7)
złożenia przez podmiot oświadczenia, o którym mowa w art. 18e ust. 2 pkt 1
i ust. 3, lub przekazania informacji, o których mowa w art. 19e pkt 1, niezgodnych
ze stanem faktycznym;
13) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013 r. poz. 675, 829, 1291,
1623, 1645 i 1650.
– 11 –
8)
niezgodności danych w rejestrze ze stanem faktycznym po uprzednim wezwaniu
podmiotu do złożenia wyjaśnień w tej sprawie w terminie 7 dni od dnia otrzymania
wezwania;
9)
powierzania, na podstawie przepisów o zatrudnianiu pracowników tymczasowych,
wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym bez ważnego dokumentu
uprawniającego do pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Minister właściwy do spraw pracy określi wzór wniosku, o którym mowa
w ust. 1 pkt 1, w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia
17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania
publiczne.”;
3)
w art. 19i dodaje się ust. 4 w brzmieniu:
„4. Minister właściwy do spraw pracy określi wzór zawiadomienia, o którym
mowa w ust. 1, w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia
17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania
publiczne.”.
Art. 19. W ustawie z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U.
z 2013 r. poz. 672, z późn. zm.)) wprowadza się następujące zmiany:
1)
po art. 22c dodaje się art. 22ca w brzmieniu:
„Art. 22ca. 1. Minister właściwy do spraw gospodarki określi uniwersalny wzór
pisma w formie dokumentu elektronicznego oraz udostępni go na zasadach określonych
w przepisach ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów
realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2013 r. poz. 235).
2. W przypadku nieudostępnienia przez właściwy organ określonego na podstawie
odrębnych przepisów wzoru pisma w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu
ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
zadania publiczne, właściwy organ przyjmuje do rozpatrzenia pismo złożone zgodnie ze
wzorem określonym na podstawie ust. 1.”;
2)
w art. 65 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Oświadczenie składa się do organu prowadzącego rejestr działalności
regulowanej.”.
14) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013 r. poz. 675, 983, 1036,
1238, 1304 i 1650.
– 12 –
Art. 20. W ustawie z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych
z eksploatacji (Dz. U. z 2013 r. poz. 1162) w art. 31 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„3. Minister właściwy do spraw środowiska określi wzór zawiadomienia, o którym
mowa w ust. 1, w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia
17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania
publiczne (Dz. U. z 2013 r. poz. 235).”.
Art. 21. W ustawie z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach
oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r. poz. 1235 i 1238) w art. 73 dodaje się ust. 3
w brzmieniu:
„3. Minister właściwy do spraw środowiska określi wzór wniosku, o którym mowa
w ust. 1, w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego
2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
(Dz. U. z 2013 r. poz. 235).”.
Art. 22. W ustawie z dnia 8 marca 2013 r. o środkach ochrony roślin (Dz. U. poz. 455)
wprowadza się następujące zmiany:
1)
w art. 26 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:
„4. Minister właściwy do spraw rolnictwa określi wzór wniosku, o którym mowa
w ust. 1, zawierającego oświadczenie, o którym mowa w ust. 2, oraz wzór wniosku
o zmianę danych w rejestrze, w formie dokumentów elektronicznych w rozumieniu
ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
zadania publiczne (Dz. U. z 2013 r. poz. 235).”;
2)
w art. 50 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:
„4. Minister właściwy do spraw rolnictwa określi wzór wniosku, o którym mowa
w ust. 1, zawierającego oświadczenie, o którym mowa w ust. 2, oraz wzór wniosku
o zmianę danych w rejestrze, w formie dokumentów elektronicznych w rozumieniu
ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
zadania publiczne.”;
3)
w art. 52 po ust. 5 dodaje się ust. 5a w brzmieniu:
„5a. Minister właściwy do spraw rolnictwa określi wzór wniosku, o którym mowa
w ust. 4, zawierającego oświadczenie, o którym mowa w ust. 5, oraz wzór wniosku
o zmianę danych w rejestrze, w formie dokumentów elektronicznych w rozumieniu
– 13 –
ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
zadania publiczne.”;
4)
w art. 68 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:
„4. Minister właściwy do spraw rolnictwa określi wzór wniosku, o którym mowa
w ust. 1, zawierającego oświadczenie, o którym mowa w ust. 2, oraz wzór wniosku
o zmianę danych w rejestrze, w formie dokumentów elektronicznych w rozumieniu
ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
zadania publiczne.”;
5)
w art. 70 po ust. 4 dodaje się ust. 4a w brzmieniu:
„4a. Minister właściwy do spraw rolnictwa określi wzór wniosku, o którym mowa
w ust. 3, zawierającego oświadczenie, o którym mowa w ust. 4, oraz wzór wniosku
o zmianę danych w rejestrze, w formie dokumentów elektronicznych w rozumieniu
ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
zadania publiczne.”.
Art. 23. Dotychczasowe przepisy wykonawcze wydane na podstawie art. 9 ust. 4
ustawy wymienionej w art. 1, zachowują moc do dnia wejścia w życie przepisów
wykonawczych wydanych na podstawie art. 9 ust. 4 ustawy wymienionej w art. 1,
w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, nie dłużej jednak niż przez 6 miesięcy od dnia
wejścia w życie niniejszej ustawy.
Art. 24. Ustawa wchodzi w życie po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia.
11-01-DG
UZASADNIENIE
Podstawowym celem projektu ustawy o standaryzacji niektórych wzorów pism
w procedurach administracyjnych jest uproszczenie otoczenia prawnego i stworzenie
ułatwień w wykonywaniu działalności gospodarczej przez przedsiębiorców.
Projektowana regulacja nałoży na właściwe organy obowiązek określenia wzorów pism
w formie dokumentów elektronicznych. Mając na względzie potrzebę elektronizacji
procedur administracyjnych, proponuje się wprowadzenie we wskazanych ustawach
szczegółowych przepisu nakładającego na właściwe organy obowiązek udostępnienia
wnioskodawcy wzoru pisma w formie dokumentu elektronicznego.
Standaryzacja wzorów pism w procedurach administracyjnych umożliwi
przeprowadzenie procesu elektronizacji tych procedur. Wprowadzone zostaną jednolite
w skali kraju wzory pism wykorzystywane w procedurach administracyjnych,
w szczególności wzory wniosków o wydanie zezwolenia, o wpis do rejestru, o zmianę
danych w zezwoleniu lub w rejestrze, o wydanie licencji czy zgłoszenia danej
działalności właściwemu organowi.
Określenie wzorów pism w formie dokumentów elektronicznych stanowi krok
w kierunku pełnej elektronizacji procedur administracyjnych. Pozwoli to na
podwyższenie standardu usług świadczonych przez administrację publiczną. Przyczyni
się do usprawnienia e-administracji.
Elektronizacja procedur pozytywnie wpłynie także na szybkość postępowań
i efektywność procedur administracyjnych oraz zmniejszy obciążenia administracyjne
obywateli i przedsiębiorców. Przyczyni się również do poprawy jakości kontaktu
między administracją a obywatelem. Standaryzacja wzorów pism jest elementem
niezbędnym dla docelowej elektronizacji procedur administracyjnych.
Ponadto przedmiotowy projekt związany jest z realizacją przyjętych przez Polskę
zobowiązań wynikających z dyrektywy 2006/123/WE o usługach na rynku
wewnętrznym, w szczególności z art. 8, który stanowi, że „Państwa Członkowskie
zapewniają, aby wszelkie procedury i formalności dotyczące podejmowania
i prowadzenia działalności usługowej były łatwe do wypełnienia na odległość oraz
drogą elektroniczną przez pojedynczy punkt kontaktowy i w odpowiednich właściwych
organach”. Polska, implementując przedmiotową regulację, wprowadziła dodatkowo
przepisy o pojedynczym punkcie kontaktowym do ustawy z dnia 2 lipca 2004 r.
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2123
› Pobierz plik