Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych oraz niektórych innych ustaw
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych oraz niektórych innych ustaw
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2051
- Data wpłynięcia: 2014-01-09
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2014-03-21
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 457
2051
6. Ilość i rodzaj zaimportowanych lub nabytych wewnątrzwspólnotowo biokomponentów, które nie spełniają kryteriów
zrównoważonego rozwoju
Dokument potwierdzający spełnienie kryteriów
Surowce zużyte do wytworzenia zaimportowanego
zrównoważonego rozwoju biokomponentów
Ilość zaimportowanego lub nabytego wewnątrzwspólnotowo biokomponentu
lub nabytego
Nazwa uznanego systemu
wewnątrzwspólnotowo
certyfikacji, w ramach którego
Numer dokumentu /
biokomponentu
Ilość
Nazwa surowca
wystawiono dokument /
Data zawarcia umowy
(t) )
(t) 5)
Rodzaj umowy
1
2
3
4
5
01
02
03
04
05
06
Suma:
01
02
03
04
05
06
Suma:
01
02
03
04
05
06
Suma:
Biokomponenty, które mogą być podwójnie zaliczane do realizacji Narodowego Celu Wskaźnikowego
01
02
03
04
05
06
Suma:
01
02
03
04
05
06
Suma:
5) W przypadku, gdy dokument został wystawiony w kraju trzecim, z którym Komisja Europejska zawarła umowę, na mocy której uznaje się, że biomasa wykorzystana w tym kraju spełnia
kryteria zrównoważonego rozwoju, należy podać datę zawarcia tej umowy.
6) Należy podać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
7) Należy podać rodzaj i ilość surowców rolniczych lub biomasy zużytej do wytworzenia zaimportowanego lub nabytego wewnątrzwspólnotowo biokomponentu.
4 z 8
III. ILOŚĆ I RODZAJ ZAIMPORTOWANYCH LUB NABYTYCH WEWNĄTRZWSPÓLNOTOWO PALIW CIEKŁYCH I BIOPALIW
CIEKŁYCH
7. Ilość i rodzaj zaimportowanych lub nabytych wewnątrzwspólnotowo paliw ciekłych z określeniem zawartości
biokomponentów, które spełniają kryteria zrównoważonego rozwoju
Zawartość biokomponentów
Zaimportowane lub nabyte
Dokument potwierdzający spełnienie kryteriów
wewnątrzwspólnotowo paliwa ciekłe
w zaimportowanych lub nabytych
zrównoważonego rozwoju biokomponentów )
wewnątrzwspólnotowo paliwach ciekłych
Lp.
Średni
Nazwa uznanego systemu
Numer
Rodzaj
Ilość
Ilość
certyfikacji, w ramach którego
dokumentu /
paliw ciekłych
poziom emisji
(t)
(t) 9)
wystawiono dokument /
Data zawarcia
(gCO2eq/MJ)
Rodzaj umowy
umowy
1
2
3
4
5
6
7
1
2
3
4
5
6
7
8
Biokomponenty, które mogą być podwójnie zaliczane do realizacji Narodowego Celu Wskaźnikowego
9
10
11
12
13
14
8. Ilość i rodzaj zaimportowanych lub nabytych wewnątrzwspólnotowo biopaliw ciekłych z określeniem zawartości
biokomponentów, które spełniają kryteria zrównoważonego rozwoju
Zawartość biokomponentów
Zaimportowane lub nabyte
Dokument potwierdzający spełnienie kryteriów
wewnątrzwspólnotowo biopaliwa ciekłe
w zaimportowanych lub nabytych
wewnątrzwspólnotowo biopaliwach ciekłych
zrównoważonego rozwoju biokomponentów 8)
Lp.
Średni
Nazwa uznanego systemu
Numer
Rodzaj
Ilość
Ilość
certyfikacji, w ramach którego
dokumentu /
biopaliw ciekłych
poziom emisji
(t) 9)
(t) 9)
wystawiono dokument /
Data zawarcia
(gCO2eq/MJ)
Rodzaj umowy
umowy
1
2
3
4
5
6
7
1
2
3
4
5
6
7
8
Biokomponenty, które mogą być podwójnie zaliczane do realizacji Narodowego Celu Wskaźnikowego
9
10
11
12
13
14
8) W przypadku, gdy dokument został wystawiony w kraju trzecim, z którym Komisja Europejska zawarła umowę, na mocy której uznaje się, że biomasa wykorzystana w tym kraju spełnia
kryteria zrównoważonego rozwoju, należy podać datę zawarcia tej umowy.
9) Należy podać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
5 z 8
IV. KOSZTY IMPORTU LUB NABYCIA WEWNĄTRZWSPÓLNOTOWEGO
Koszt importu lub nabycia wewnątrzwspólnotowego biokomponentów
tys. zł
Koszt importu lub nabycia wewnątrzwspólnotowego paliw ciekłych i biopaliw ciekłych
tys. zł
Łącznie:
tys. zł
...................................................................................................
Imię, nazwisko oraz numer telefonu osoby
sporządzającej sprawozdanie
6 z 8
UZASADNIENIE
Projektowane rozporządzenie stanowi wykonanie upoważnienia zawartego w art. 30 ust. 2c
ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o biokomponentach i biopaliwach ciekłych (Dz. U. z 2013 r.
poz. 1164 oraz … ). Wyżej wymieniony przepis zobowiązuje ministra właściwego do spraw
rynków rolnych do określenia wzoru sprawozdania kwartalnego sporządzanego przez producentów
dla Prezesa Agencji Rynku Rolnego.
Wydanie rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie wzoru sprawozdania
kwartalnego producentów wynika z nowelizacji ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r.
o biokomponentach i biopaliwach ciekłych, która wprowadza do krajowego systemu prawnego
postanowienia Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/28/WE z dnia 23 kwietnia
2009 r. w sprawie promowania stosowania energii ze źródeł odnawialnych zmieniającej
i w następstwie uchylającej dyrektywy 2001/77/WE oraz 2003/30/WE (Dz. Urz. UE L 140
z 05.06.2009, str. 16). Zakres wyszczególnionych w sprawozdaniu informacji wynika bezpośrednio
z przepisów art. 30 ust. 2b pkt 1–3 ustawy, które zostały wprowadzone ustawą z dnia ... o zmianie
ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych oraz ustawy – Prawo energetyczne.
Zamieszczane wg ustalonego w rozporządzeniu wzoru informacje powinny być sporządzane
na podstawie faktur VAT lub innych dokumentów.
W przypadku gdy producent wytwarza lub wprowadza do obrotu paliwa zawierające więcej
niż jeden rodzaj biokomponentu (np. bioetanol oraz ester), przepis paragraf dwa zobowiązuje do
sporządzenia sprawozdań na dwóch odrębnych formularzach, po jednym dla każdego z rodzajów
biokomponentów.
7 z 8
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Podmioty, na które oddziałuje akt normatywny
Projektowane rozporządzenie dotyczy podmiotów prowadzących działalność gospodarczą
w zakresie wytwarzania, magazynowania, importu lub nabycia wewnątrzwspólnotowego paliw
ciekłych lub biopaliw ciekłych i wprowadzania ich do obrotu, jak również importu lub nabycia
wewnątrzwspólnotowego biokomponentów, a następnie ich wykorzystywania do wytwarzania
paliw ciekłych lub biopaliw ciekłych. Podmioty prowadzące ww. działalność gospodarczą są
zdefiniowane jako producenci.
2. Konsultacje społeczne
Projekt rozporządzenia dotyczący wzoru sprawozdania nie wymaga konsultacji społecznych
z uwagi na fakt, że jego zakres odnosi się wyłącznie do sprawozdawczości producentów
i wynika z przepisów art. 30 ust 1 pkt 1–2, wprowadzonych w wyniku nowelizacji ustawy
z dnia 25 sierpnia 2006 r. o biokomponentach i biopaliwach ciekłych (Dz. U. z 2013 r. poz.
1164 oraz … ).
3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety
jednostek samorządu terytorialnego
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie spowoduje dodatkowych wydatków dla
budżetu państwa oraz budżetów jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie wpłynie na rynek pracy.
5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na konkurencyjność
gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rozwój
regionalny.
11/41rch
8 z 8
Dokumenty związane z tym projektem:
- 2051 › Pobierz plik