eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2051
  • Data wpłynięcia: 2014-01-09
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2014-03-21
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 457

2051

19
a następnie co dwa lata, Komisja składa

ust. 5
sprawozdania dotyczące szacunkowych

wartości standardowych i typowych

określonych w załączniku V część B i E,

ze szczególnym uwzględnieniem emisji

pochodzących z transportu

i przetwarzania, oraz może,

w odpowiednich przypadkach,

zadecydować o korekcie tych wartości.

Środki te, mające na celu zmianę

elementów innych niż istotne niniejszej

dyrektywy, przyjmuje się zgodnie

z procedurą regulacyjną połączoną

z kontrolą, o której mowa w art. 25 ust. 4.

Art.
Najpóźniej do 31 grudnia 2010 r. Komisja N

Przepis dotyczy obowiązków Komisji Europejskiej.

19
przedkłada Parlamentowi Europejskiemu

ust. 6
i Radzie sprawozdanie na temat wpływu

pośredniej zmiany sposobu użytkowania

gruntów na emisję gazów cieplarnianych

oraz sposobów zminimalizowania tego

wpływu. Sprawozdaniu towarzyszy,

w stosownym przypadku, wniosek

sporządzony w oparciu o najlepsze

dostępne dowody naukowe, obejmujący

w szczególności konkretną metodologię

uwzględniania emisji spowodowanej

zmianami ilości pierwiastka węgla

w związku z pośrednią zmianą sposobu

użytkowania gruntów, zapewniającą

zgodność z niniejszą dyrektywą,

w szczególności z art. 17 ust. 2.


77
Taki wniosek zawiera niezbędne

zabezpieczenia zapewniające pewność

inwestycji, podjęte przed zastosowaniem

tej metodologii. W odniesieniu do

instalacji produkujących biopaliwa przed

końcem 2013 r., zastosowanie środków,

o których mowa w pierwszym akapicie

nie oznacza, do dnia 31 grudnia 2017 r.,

że biopaliwa produkowane w tych

instalacjach uważa się za niespełniające

wymogów trwałości zawartych

w niniejszej dyrektywie, jeżeli

w przeciwnym razie spełniałyby je, pod

warunkiem, że biopaliwa te osiągają

poziom ograniczenia emisji gazów

cieplarnianych w wysokości co najmniej

45%. Ma to zastosowanie do potencjału

instalacji produkujących biopaliwa na

koniec 2012 r.

Parlament Europejski i Rada podejmują

starania, aby do dnia 31 grudnia 2012 r.

podjąć decyzję co do wspomnianych

wniosków przedstawianych przez

Komisję.

Art.
Załącznik V może zostać dostosowany do N

Przepis nie wymaga wdrożenia.

19
postępu naukowo-technicznego, w tym

ust. 7
również przez dodanie wartości dla

innych ścieżek produkcji biopaliw dla

tych samych lub innych surowców i przez

zmianę metodologii określonej w części

C. Środki te, mające na celu zmianę


78
elementów innych niż istotne niniejszej

dyrektywy przez jej uzupełnienie,

przyjmuje się zgodnie z procedurą

regulacyjną połączoną z kontrolą, o której

mowa w art. 25 ust. 4.

W odniesieniu do wartości standardowych

i metodologii określonej w załączniku V

należy zwrócić szczególną uwagę na:

- metodę uwzględniania odpadów

i pozostałości;

- metodę uwzględniania produktów

ubocznych;

- metodę uwzględniania kogeneracji; oraz

- status produktów ubocznych nadany

pozostałościom po płodach rolnych.

Wartości standardowe dla biodiesla

z odpadowych olejów roślinnych lub

zwierzęcych należy jak najszybciej

poddać przeglądowi.

Wszelkie zmiany lub uzupełnienia

wykazu standardowych wartości

zamieszczonego w załączniku V

dokonywane są zgodnie z następującymi

zasadami:

a)jeżeli wpływ danego czynnika na ogólne

emisje jest niewielki lub jeżeli odchylenie

jest ograniczone lub jeżeli koszt ustalenia

wartości rzeczywistych jest wysoki lub

powodowałoby to znaczne trudności,

wartości standardowe muszą być typowe

dla normalnych procesów produkcji;

b)we wszystkich innych przypadkach


79
standardowe wartości muszą być

konserwatywne w porównaniu

z normalnymi procesami produkcji.

8.Ustalone zostają szczegółowe definicje

i specyfikacje techniczne wymagane dla

kategorii określonych w załączniku V
część C pkt 9. Środki te, mające na celu
zmianę elementów innych niż istotne
niniejszej dyrektywy przez jej
uzupełnienie, przyjmuje się zgodnie
z procedurą regulacyjną połączoną
z kontrolą, o której mowa w art. 25 ust. 4.

Art.
Środki wdrażające, o których mowa w art.

Przepis nie wymaga wdrożenia.

20
17 ust. 3 akapit drugi, art. 18 ust. 3 akapit
N

trzeci, art. 18 ust. 6, art. 18 ust. 8, art. 19


ust. 5, art. 19 ust. 7 akapit pierwszy i art.


19 ust. 8 niniejszej dyrektywy,


uwzględniają również w pełni cele art. 7a

dyrektywy 98/70/WE.



Art.
Państwa członkowskie zapewniają, by
T

Przepis będzie wdrożony przepisami ustawy o systemie
21
opinia publiczna została poinformowana

monitorowania i kontrolowania jakości paliw.
ust. 1
o dostępności i płynących dla środowiska
korzyściach z wykorzystywania
wszystkich poszczególnych źródeł energii
odnawialnej w transporcie. W przypadku,
gdy wartość biopaliw w mieszankach
pochodnych olejów mineralnych
przekracza 10 % objętościowo, państwa
członkowskie wymagają, aby było to
podane w punktach sprzedaży.

80

Art.
Dla celów wykazania spełnienia
T
Art. 1
31) odpady – odpady ulegające biodegradacji w
21
krajowych obowiązków stosowania
pkt 2 lit. rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o
ust. 2 energii ze źródeł odnawialnych
n
odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21,888 i 1238);
nałożonych na operatorów oraz

32) drewno pełnowartościowe – drewno spełniające
osiągnięcia celu w zakresie stosowania

wymagania jakościowe wymienione w normach
energii ze źródeł odnawialnych we

określających wymagania i badania dla drewna
wszystkich formach transportu, o którym

wielkowymiarowego
liściastego,
drewna
mowa w art. 3 ust. 4, wkład biopaliw

wielkowymiarowego iglastego oraz drewna
wytworzonych z odpadów, pozostałości,

średniowymiarowego dla grup oznaczonych jako S1,
niespożywczego materiału celulozowego

S2 i S3, oraz materiał drzewny powstały w wyniku
oraz materiału lignocelulozowego uznaje

procesu celowego rozdrobnienia tego drewna na cele
się za dwukrotnie większy od wkładu

energetyczne;
innych biopaliw



Art. 1
15) w art. 23:
pkt 15
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„ 1. Podmiot realizujący Narodowy Cel Wskaźnikowy

jest obowiązany zapewnić w danym roku co najmniej

minimalny udział biokomponentów i innych paliw

odnawialnych sprzedawanych, zbywanych w innej

formie lub zużywanych przez niego we wszystkich

rodzajach transportu w ogólnej ilości paliw ciekłych i

biopaliw ciekłych sprzedawanych, zbywanych w innej

formie lub zużywanych przez niego w ciągu roku

kalendarzowego w transporcie drogowym i

81
strony : 1 ... 30 ... 35 . [ 36 ] . 37 ... 50 ... 64

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: