Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2000
- Data wpłynięcia: 2013-12-02
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
- data uchwalenia: 2014-01-24
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 341
2000
T
T
POZOSTAŁE PRZEPISY PROJEKTU4)
Jedn.
Treść przepisu projektu krajowego
Uzasadnienie wprowadzenia przepisu
red.
Art. 1 pkt 1
w art. 29 wprowadza się następujące zmiany:
Proponowane dodanie w art. 29 ustawy ust. 1a ma na celu uregulowanie kwestii zwrotu
1) po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:
nienależnie lub nadmiernie pobranych płatności pochodzących ze środków funduszy unijnych oraz
„1a. Przepis ust. 1 stosuje się również do podmiotów niebędących krajowych przeznaczonych na współfinansowanie wydatków realizowanych z funduszy Unii
stronami postępowania w sprawie przyznania płatności lub pomocy Europejskiej na rachunek osoby, która nie była stroną postępowania w sprawie przyznania płatności
finansowej, które nienależnie lub nadmiernie pobrały środki publiczne, o lub pomocy finansowej, w tym również pobrania środków z rachunku zmarłego rolnika przez jego
których mowa w ust. 1.”;
spadkobierców, w przypadku gdy decyzja o przyznaniu płatności nie mogła być doręczona stronie
z uwagi na jej śmierć, a tym samym nie wywołuje ona skutków prawnych. W takiej sytuacji
płatności przekazane na rachunek zmarłego powinny zostać zwrócone przez podmiot, który je
pobrał.
Zgodnie z zaproponowanym nowym ust. 1 a w art. 29 ustawy
w przypadku gdy płatność lub pomoc finansowana została pobrana nienależnie lub
w nadmiernej wysokości przez podmiot niebędący stroną postępowania do ustalania kwot
nienależnie lub nadmiernie pobranych będą miały zastosowanie przepisy dotyczące postępowania
administracyjnego.
1) w wypadku projektu usuwającego naruszenie Komisji należy wpisać nr naruszenia, zaś w wypadku wykonywania orzeczeń Trybunału Sprawiedliwości (czy to w trybie
prejudycjalnym czy skargowym) należy podać datę wyroku i sygnaturę sprawy
2) tabelę zbieżności dla przepisów Unii Europejskiej można wygenerować przy pomocy systemu e-step="http://www.e-step.pl/urzednik". W wypadku konieczności dodania uzasadnienia dla
przekroczenia minimum europejskiego należy dodać odpowiednią kolumnę
3) w tej części należy wskazać przepisy dyrektywy, decyzji ramowej, przepisy prawa UE, których naruszenie wskazała Komisja lub których wykładni dokonał Trybunał
Sprawiedliwości
4) w tej części należy wskazać wszystkie przepisy projektu aktu prawnego, które nie zostały wymienione w pierwszej części tabeli. Ze względu na konieczność ograniczenia
projektów implementujących prawo UE do przepisów wyłącznie i ściśle dostosowawczych przepisy wykraczające poza ten zakres powinny mieć charakter wyjątkowy i być
opatrzone uzasadnieniem konieczności ich wprowadzenia .
(*) jeżeli do wdrożenia danego przepisu UE potrzebne jest oprócz przepisu przenoszącego treść, także wprowadzenie przepisów zapewniających stosowanie (np. przepisy
proceduralne, przepisy karne itp.), w tabeli powinny znaleźć się wszystkie te przepisy wraz z oznaczeniem ich jednostek redakcyjnych
(**) w wypadku wprowadzenia przepisów, które przekraczają minimum ustanowione przepisami UE (o ile jest to dopuszczalne) konieczne jest uzasadnienie zastosowania takiej
normy
T
POZOSTAŁE PRZEPISY PROJEKTU4)
Jedn.
Treść przepisu projektu krajowego
Uzasadnienie wprowadzenia przepisu
red.
Art. 1 pkt 1
w art. 29 wprowadza się następujące zmiany:
Proponowane dodanie w art. 29 ustawy ust. 1a ma na celu uregulowanie kwestii zwrotu
1) po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:
nienależnie lub nadmiernie pobranych płatności pochodzących ze środków funduszy unijnych oraz
„1a. Przepis ust. 1 stosuje się również do podmiotów niebędących krajowych przeznaczonych na współfinansowanie wydatków realizowanych z funduszy Unii
stronami postępowania w sprawie przyznania płatności lub pomocy Europejskiej na rachunek osoby, która nie była stroną postępowania w sprawie przyznania płatności
finansowej, które nienależnie lub nadmiernie pobrały środki publiczne, o lub pomocy finansowej, w tym również pobrania środków z rachunku zmarłego rolnika przez jego
których mowa w ust. 1.”;
spadkobierców, w przypadku gdy decyzja o przyznaniu płatności nie mogła być doręczona stronie
z uwagi na jej śmierć, a tym samym nie wywołuje ona skutków prawnych. W takiej sytuacji
płatności przekazane na rachunek zmarłego powinny zostać zwrócone przez podmiot, który je
pobrał.
Zgodnie z zaproponowanym nowym ust. 1 a w art. 29 ustawy
w przypadku gdy płatność lub pomoc finansowana została pobrana nienależnie lub
w nadmiernej wysokości przez podmiot niebędący stroną postępowania do ustalania kwot
nienależnie lub nadmiernie pobranych będą miały zastosowanie przepisy dotyczące postępowania
administracyjnego.
1) w wypadku projektu usuwającego naruszenie Komisji należy wpisać nr naruszenia, zaś w wypadku wykonywania orzeczeń Trybunału Sprawiedliwości (czy to w trybie
prejudycjalnym czy skargowym) należy podać datę wyroku i sygnaturę sprawy
2) tabelę zbieżności dla przepisów Unii Europejskiej można wygenerować przy pomocy systemu e-step="http://www.e-step.pl/urzednik". W wypadku konieczności dodania uzasadnienia dla
przekroczenia minimum europejskiego należy dodać odpowiednią kolumnę
3) w tej części należy wskazać przepisy dyrektywy, decyzji ramowej, przepisy prawa UE, których naruszenie wskazała Komisja lub których wykładni dokonał Trybunał
Sprawiedliwości
4) w tej części należy wskazać wszystkie przepisy projektu aktu prawnego, które nie zostały wymienione w pierwszej części tabeli. Ze względu na konieczność ograniczenia
projektów implementujących prawo UE do przepisów wyłącznie i ściśle dostosowawczych przepisy wykraczające poza ten zakres powinny mieć charakter wyjątkowy i być
opatrzone uzasadnieniem konieczności ich wprowadzenia .
(*) jeżeli do wdrożenia danego przepisu UE potrzebne jest oprócz przepisu przenoszącego treść, także wprowadzenie przepisów zapewniających stosowanie (np. przepisy
proceduralne, przepisy karne itp.), w tabeli powinny znaleźć się wszystkie te przepisy wraz z oznaczeniem ich jednostek redakcyjnych
(**) w wypadku wprowadzenia przepisów, które przekraczają minimum ustanowione przepisami UE (o ile jest to dopuszczalne) konieczne jest uzasadnienie zastosowania takiej
normy
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2000
› Pobierz plik