eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o ratyfikacji Umowy wewnętrznej między przedstawicielami rządów państw członkowskich Unii Europejskiej, zebranymi w Radzie, w sprawie finansowania pomocy unijnej na podstawie wieloletnich ram finansowych na lata 2014-2020 zgodnie z umową o partnerstwie AKP-UE oraz w sprawie przydzielania pomocy finansowej dla krajów i terytoriów zamorskich, do których stosuje się część czwartą Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, sporządzonej w Luksemburgu i w Brukseli, odpowiednio dnia 24 i 26 czerwca 2013 r.

Rządowy projekt ustawy o ratyfikacji Umowy wewnętrznej między przedstawicielami rządów państw członkowskich Unii Europejskiej, zebranymi w Radzie, w sprawie finansowania pomocy unijnej na podstawie wieloletnich ram finansowych na lata 2014-2020 zgodnie z umową o partnerstwie AKP-UE oraz w sprawie przydzielania pomocy finansowej dla krajów i terytoriów zamorskich, do których stosuje się część czwartą Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, sporządzonej w Luksemburgu i w Brukseli, odpowiednio dnia 24 i 26 czerwca 2013 r.

projekt dotyczy kontynuacji realizacji celów zawartych w Umowie z Kotonu, takich jak: likwidacja ubóstwa, trwały i zrównoważony rozwój, stopniowa integracja krajów AKP z gospodarką światową przy zachowaniu wcześniej przyjętej reguły uprzywilejowanego traktowania krajów najmniej rozwiniętych

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 1927
  • Data wpłynięcia: 2013-11-07
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o ratyfikacji Umowy wewnętrznej między przedstawicielami rządów państw członkowskich Unii Europejskiej, zebranymi w Radzie, w sprawie finansowania pomocy unijnej na podstawie wieloletnich ram finansowych na lata 2014-2020 zgodnie z umową o partnerstwie AKP-UE oraz w sprawie przydzielania pomocy finansowej dla krajów i terytoriów zamorskich, do których stosuje się część czwartą Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, sporządzonej w Luksemburgu i w Brukseli, odpowiednio dnia 24 i 26 czerwca 2013 r.
  • data uchwalenia: 2014-01-10
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 278

1927

c)
sieciami komputerowymi służącymi do wymiany informacji, a także wszelkie inne wydatki
na pomoc administracyjną lub techniczną, związane z programowaniem i wykonaniem EFR.

Z zasobów, o których mowa w art. 1 ust. 2 lit. a) ppkt (iii) oraz w art. 1 ust. 6 pokrywane są
również wydatki zarówno służb centralnych Komisji, jak i przedstawicielstw Unii, ponoszone
na wsparcie administracyjne konieczne do programowania działań finansowanych w ramach
umowy o partnerstwie AKP–UE i decyzji o stowarzyszeniu zamorskim oraz zarządzania
nimi.

Zasoby, o których mowa w art. 1 ust. 2 lit. a) ppkt (iii) oraz w art. 1 ust. 6 nie są przeznaczane
na podstawowe zadania europejskiej służby publicznej.

3.
Zasoby na działania wspierające służące zwiększeniu wpływu programów EFR wymienione
w art. 1 ust. 2 lit. a) ppkt (iii) obejmują wydatki Komisji związane z wdrażaniem kompleksowych
ram dotyczących wyników oraz pogłębionego monitorowania i oceny programów EFR począwszy
od 2014 roku. Zasoby te będą również wspierać działania Komisji na rzecz poprawy zarządzania
finansowego i prognozowania EFR poprzez regularne opracowywanie sprawozdań z postępów
prac.



INT/ACP-EU/pl 22
ROZDZIAŁ II

POSTANOWIENIA WYKONAWCZE I KOŃCOWE


ARTYKUŁ 7

Wkłady do 11. EFR

1.
Co roku Komisja, biorąc pod uwagę prognozy EBI dotyczące zarządzania Instrumentem
Inwestycyjnym i jego funkcjonowania, sporządza i przedstawia Radzie w terminie do dnia
20 października zestawienie zobowiązań, płatności i rocznej kwoty wezwań do wniesienia wkładów
w bieżącym roku budżetowym i w dwóch kolejnych latach. Wysokość tych kwot opiera się na
zdolności do skutecznego zapewnienia proponowanego poziomu zasobów.

2.
Na wniosek Komisji określający części przypadające odpowiednio Komisji i EBI, Rada
decyduje, stanowiąc większością kwalifikowaną, zgodnie z art. 8, o pułapie rocznej kwoty wkładów
w drugim roku po przedstawieniu wniosku Komisji (n+2) oraz – w ramach pułapu ustalonego
w poprzednim roku – o rocznej kwocie wezwania do wniesienia wkładów w pierwszym roku po
przedstawieniu wniosku Komisji (n+1).


INT/ACP-EU/pl 23
3.
Jeżeli wysokość wkładów, o których zadecydowano zgodnie z ust. 2, odbiega od
rzeczywistych potrzeb 11. EFR w danym roku budżetowym, Komisja przedstawia Radzie wnioski
dotyczące zmiany wysokości wkładów w ramach pułapu, o którym mowa w ust. 2. W tym
względzie Rada podejmuje decyzję większością kwalifikowaną zgodnie z art. 8.

4.
Wezwania do wniesienia wkładów nie mogą przekroczyć pułapu, o którym mowa w ust. 2;
pułapu nie można też podwyższyć, chyba że Rada tak zdecyduje, stanowiąc większością
kwalifikowaną, zgodnie z art. 8 w przypadkach specjalnych potrzeb wynikających z wyjątkowych
lub nieprzewidzianych okoliczności, takich jak sytuacje pokryzysowe. W takim przypadku Komisja
i Rada czuwają nad tym, by wysokość wkładów odpowiadała oczekiwanym płatnościom.

5.
Co roku Komisja, biorąc pod uwagę prognozy EBI, przedstawia Radzie w terminie do dnia
20 października szacunkowe zestawienie zobowiązań, płatności i wkładów w odniesieniu do
każdego z kolejnych trzech lat budżetowych.

6.
W odniesieniu do środków przenoszonych z poprzednich EFR do 11. EFR, zgodnie z art. 1
ust. 2 lit. b), wkłady każdego państwa członkowskiego oblicza się proporcjonalnie do wkładu
każdego państwa członkowskiego wnoszonego do danego EFR.


INT/ACP-EU/pl 24
W odniesieniu do środków pozostałych z 10. EFR i środków z poprzednich EFR , które nie są
przenoszone do 11. EFR, ich wpływ na wkład każdego państwa członkowskiego jest obliczany
proporcjonalnie do wkładu każdego państwa członkowskiego wnoszonego do 10. EFR.

7.
Szczegółowe zasady wnoszenia wkładów przez państwa członkowskie są określane
w rozporządzeniu finansowym, o którym mowa w art. 10 ust. 2.


ARTYKUŁ 8

Komitet Europejskiego Funduszu Rozwoju

1.
Przy Komisji ustanawia się komitet ( „Komitet EFR”) składający się z przedstawicieli rządów
państw członkowskich, odpowiedzialny za zasoby 11. EFR, którymi zarządza Komisja. Komitetowi
EFR przewodzi przedstawiciel Komisji, a obsługę sekretariatu zapewnia Komisja. Obserwator
reprezentujący EB I uczestniczy w obradach komitetu dotyczących zagadnień związanych z EBI.

INT/ACP-EU/pl 25
2.
W Komitecie EFR głosy państw członkowskich ważone są w następujący sposób:

Państwo członkowskie
Liczba głosów
Belgia
33
Bułgaria
2
Republika Czeska
8
Dania
20
Niemcy
206
Estonia
1
Irlandia
9
Grecja
15
Hiszpania
79
Francja
178
Chorwacja (*)
[2]
Włochy
125
Cypr
1
Łotwa
1
Litwa
2
Luksemburg
3
Węgry
6
Malta
1
Niderlandy
48
Austria
24
Polska
20
Portugalia
12
Rumunia
7
Słowenia
2
Słowacja
4
Finlandia
15
Szwecja
29
Zjednoczone Królestwo
147
Razem UE27
998
Razem UE-28(*)
[1 000]
(*) Szacowana liczba głosów.


INT/ACP-EU/pl 26
strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 . 9

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: