eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej

Rządowy projekt ustawy o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej

- projekt ma na celu stworzenie formalno-prawnych podstaw, które umożliwią wyłączenie analogowej telewizji do dnia 31 lipca 2013 r. i wprowadzenie cyfrowej telewizji naziemnej

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 4016
  • Data wpłynięcia: 2011-03-25
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej
  • data uchwalenia: 2011-06-30
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 153, poz. 903

4016

1.
Komisja udostępnia tę informację w łatwo
przystępnej formie i przesyła ją do Komitetu ds.
Łączności określonego w art. 37.
Art. 36
Krajowe organy regulacyjne powiadamiają Komisję
N
-
-
-
ust. 2
o obowiązku świadczenia usługi powszechnej
-
nałożonym na przedsiębiorstwa wyznaczone jako
mające obowiązek świadczenia usługi powszechnej.
Komisja jest niezwłocznie powiadamiana o
wszelkich zmianach, które mają wpływ na te
obowiązki lub na przedsiębiorstwa, których dotyczą
przepisy niniejszej dyrektywy.

Art. 36 Komisja dokonuje okresowych ocen
N
-
-
-
ust. 3
funkcjonowania niniejszej dyrektywy oraz składa
-
sprawozdanie Parlamentowi Europejskiemu i
Radzie, za pierwszym razem nie później niż trzy
lata po dacie wniosku określonego w art. 38 ust. 1
akapit drugi. W tym celu Państwa Członkowskie i
krajowe organy regulacyjne dostarczają Komisji
koniecznych informacji.
Art. 37
Komisja wspierana jest przez Komitet ds.
N
-
-
-
ust. 1
Łączności ustanowiony na mocy art. 22 dyrektywy
-
2002/21/WE (dyrektywy ramowej).
Art. 37
W przypadku odesłania do niniejszego ustępu,
N
-
-
-
ust. 2
stosuje się art. 5a ust. 1–4 oraz art. 7 decyzji
-
1999/468/WE, z uwzględnieniem przepisów jej art.
8.
Art. 38
Państwa Członkowskie przyjmują i publikują
N
-
-
-
ust. 1
przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne
-
niezbędne do wykonania niniejszej dyrektywy
najpóźniej do dnia 24 lipca 2003 r. O przyjętych
przepisach Państwa Członkowskie powiadomią
Komisję. Państwa Członkowskie stosują powyższe
środki, począwszy od dnia 25 lipca 2003 r.
Art. 38
Przyjmując powyższe przepisy, Państwa
N
-
-
-

47
ust. 2
Członkowskie zapewnią, by zawierały one
-
odniesienie do niniejszej dyrektywy lub by
odniesienie to towarzyszyło ich urzędowej
publikacji. Metody dokonywania takiego
odniesienia określane są przez Państwa
Członkowskie.
Art. 38
Państwa Członkowskie przekazują Komisji teksty
N
-
-
-
ust. 3
przepisów prawa krajowego, przyjętych w
-
dziedzinie objętej niniejszą dyrektywą oraz
wszelkich zmian w tych przepisach.
Art. 39
Niniejsza dyrektywa wchodzi w życie z dniem jej
N
-
-
-
publikacji w Dzienniku Urzędowym Wspólnot
-
Europejskich.
Art. 40
Niniejsza dyrektywa skierowana jest do Państw
N
-
-
-
Członkowskich.
-
Załączni
OPIS USŁUG DODATKOWYCH I USŁUG, O
T
-
-
-
k I
KTÓRYCH MOWA W ART. 10 (KONTROLA
Niniejszy
WYDATKÓW), W ART. 29 (USŁUGI
załącznik do
DODATKOWE) I W ART. 30 (UŁATWIENIE
dyrektywy
ZMIANY DOSTAWCY)
zostanie
wdrożony do
ustawy z dnia
16 lipca 2004 r.
– Prawo
telekomunikacy
jne
przygotowywan
ą nowelizacją
ustawy – Prawo
telekomunikacy
jnie
Załączni
INFORMACJA, JAKA MA BYĆ
T
-
-
-
k II
PUBLIKOWANA ZGODNIE Z ART. 21
Niniejszy
(PRZEJRZYSTO Ć I PUBLIKOWANIE załącznik do
INFORMACJI)
dyrektywy
zostanie
wdrożony do
ustawy z dnia
16 lipca 2004 r.

48
– Prawo
telekomunikacy
jne
przygotowywan
ą nowelizacją
ustawy – Prawo
telekomunikacy
jnie
Załączni
PARAMETRY JAKO CI USŁUGI
T
-
-
-
k III
Niniejszy
załącznik do
dyrektywy
zostanie
wdrożony do
ustawy z dnia
16 lipca 2004 r.
– Prawo
telekomunikacy
jne
przygotowywan
ą nowelizacją
ustawy – Prawo
telekomunikacy
jnie
Załączni
OBLICZANIE KOSZTU NETTO OBOWI ZKU
N
-
-
-
k IV
WIADCZENIA USŁUGI POWSZECHNEJ, Niniejsza
JE LI TAKI KOSZT WYST PUJE, ORAZ
dyrektywa
USTANAWIANIE WSZELKICH
została
MECHANIZMÓW ODZYSKIWANIA LUB wdrożony do
DZIELENIA KOSZTÓW ZGODNIE Z ART. 12-
ustawy z dnia
13
16 lipca 2004 r.
– Prawo
telekomunikacy
jne
Załączni
PROCES OCENIANIA ZAKRESU USŁUGI
N
-
-
-
k V
POWSZECHNEJ ZGODNIE Z ART. 15
-
Załączni
ZAŁĄCZNIK VI
T
Art. 21 a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

k VI

pkt 8
„1. Publiczne sieci telekomunikacyjne używane do
(art 132
cyfrowych transmisji radiofonicznych i

49
WSPÓŁDZIAŁANIE KONSUMENCKIEGO
(art. 132 telewizyjnych oraz odbiorniki cyfrowe i inne
SPRZ TU CYFROWEGO, O KTÓRYM MOWA
ustawy
urządzenia używane do odbioru cyfrowych
W ART. 24
z dnia transmisji radiofonicznych i telewizyjnych powinny
16 lipca zapewniać interoperacyjność usług cyfrowych
1. Ujednolicony algorytm kodowania i odbiór
transmisji radiofonicznych i telewizyjnych, w
2004 r.
„free-to-air”
szczególności poprzez stosowanie otwartego
– Prawo interfejsu programu aplikacyjnego.”,
telekom
b) po ust. 2 dodaje się ust. 2a i 2b w brzmieniu:
Wszelki sprzęt konsumencki przeznaczony do
unikacyj
„2a. Odbiorniki cyfrowe i inne urządzenia używane
odbioru tradycyjnego cyfrowego sygnału
ne)
do odbioru cyfrowych transmisji telewizyjnych
telewizyjnego (tzn. transmisji naziemnej, kablowej
powinny umożliwiać:
lub satelitarnej przeznaczonej w pierwszej
1)
odbiór niekodowanych cyfrowych
kolejności do odbioru stacjonarnego, takiej jak
transmisji telewizyjnych;
DVB-T, DVB-C lub DVB-S), przeznaczony na
2) dekodowanie za pomocą jednolitego
sprzedaż lub do wynajęcia czy w inny sposób
algorytmu kodowania określonego w
udostępniony na obszarze Wspólnoty, zdolny do
rozporządzeniu, o którym mowa w ust. 3,
dekodowania cyfrowych sygnałów telewizyjnych,
cyfrowych transmisji telewizyjnych
powinien:
kodowanych.
2b. Przepisu ust. 2a pkt 1 nie stosuje się do
— umożliwiać dekodowanie takiego sygnału
odbiorników cyfrowych, które są przedmiotem
zgodnie z jednolitym europejskim
najmu lub użyczenia, chyba że strony umowy
postanowią inaczej.”,
algorytmem kodowania zalecanym przez uznaną
c) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
organizację europejską do spraw norm; obecnie jest
„3. Minister właściwy do spraw łączności określi, w
nią ETSI,
drodze rozporządzenia, wymagania techniczne i
eksploatacyjne dla odbiorników cyfrowych, mając
— wyświetlać sygnały transmitowane bez
na uwadze zapewnienie ich interoperacyjności oraz
kodowania, pod warunkiem że w przypadku gdy
ułatwienie dostępu dla osób niepełnosprawnych.”,
taki sprzęt jest wypożyczony, osoba wypożyczająca
d) dodaje się ust. 4 w brzmieniu:
podporządkowuje się odnośnej umowie o
„4. Minister właściwy do spraw łączności może
wypożyczeniu.
określić, w drodze rozporządzenia, wymagania
techniczne i eksploatacyjne dla urządzeń
2. Interoperacyjność analogowych i cyfrowych
konsumenckich służących do odbioru cyfrowych
odbiorników telewizyjnych
transmisji radiofonicznych, mając na uwadze
efektywne wykorzystanie częstotliwości oraz
zapewnienie warunków dla powszechnego odbioru
Każdy analogowy odbiornik telewizyjny ze
programów radiofonicznych na terytorium
zintegrowanym ekranem o przekątnej obrazu
Rzeczypospolitej Polskiej.”;
większej niż 42 cm wprowadzany na rynek do

50
sprzedaży lub na wynajem na obszarze Wspólnoty
ma być wyposażony w co najmniej jedno gniazdo
interfejsu otwartego, zgodnie z normą określoną
przez uznaną europejską organizację
normalizacyjną, np. jak podano w normie
CENELEC EN 50 049-1:1997, pozwalające na
proste przyłączenie urządzeń peryferyjnych, w
szczególności dodatkowych dekoderów i
odbiorników cyfrowych.
Każdy cyfrowy odbiornik telewizyjny ze
zintegrowanym ekranem o przekątnej obrazu
większej niż 30 cm, który wprowadza się na rynek
do sprzedaży lub na wynajem na terenie
Wspólnoty, ma być wyposażony w co najmniej
jedno gniazdo interfejsu otwartego
(znormalizowany przez standard lub zgodny ze
standardem przyjętym przez uznaną europejską
organizację normalizacyjną, lub zgodny ze
specyfikacją przemysłową), np. ujednolicone złącze
interfejsu DBV, pozwalające na proste przyłączenie
urządzeń peryferyjnych i zdolne przesyłać
wszystkie składniki cyfrowego sygnału
telewizyjnego, łącznie z informacją związaną z
usługami interaktywnymi i dostępnymi
warunkowo.




POZOSTAŁE PRZEPISY PROJEKTU
Jedn. red.
Treść przepisu projektu krajowego
Uzasadnienie wprowadzenia przepisu
Art. 1
Art.1. Ustawa określa:
Określenie zakresu regulacji.
1) sposób
wdrożenia naziemnej telewizji cyfrowej;
2) zasady
wyłonienia operatora multipleksu I i operatora multipleksu II;
3) obowiązki operatora multipleksu I i operatora multipleksu II;
4) obowiązki nadawców: Telewizji Polskiej S.A, Telewizji Polsat S.A.,
TVN S.A., Polskie Media S.A., Telewizji Puls Sp. z o.o.,

51
strony : 1 ... 10 ... 20 ... 27 . [ 28 ] . 29 ... 35

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: