eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej

Rządowy projekt ustawy o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej

- projekt ma na celu stworzenie formalno-prawnych podstaw, które umożliwią wyłączenie analogowej telewizji do dnia 31 lipca 2013 r. i wprowadzenie cyfrowej telewizji naziemnej

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 4016
  • Data wpłynięcia: 2011-03-25
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej
  • data uchwalenia: 2011-06-30
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 153, poz. 903

4016

nieodpłatnie udostępniony;
2) umieszczać w swojej ofercie
informację, że program ten jest
przeznaczony do
powszechnego i nieodpłatnego
odbioru również w sposób
cyfrowy drogą rozsiewczą
naziemną.”;

Art. 28. Pierwszą ocenę realizacji obowiązku, o
którym mowa w art. 43 ust. 4 ustawy, o której
mowa w art. 21, Przewodniczący Krajowej Rady
przeprowadza najpóźniej do dnia 31 grudnia 2011 r.


Art. 31 Ani ust. 1 niniejszego artykułu, ani art. 3 ust. 2
T
Art. 20
4) art. 43 otrzymuje brzmienie:
-
ust. 2
dyrektywy 2002/19/WE (dyrektywa o dostępie) nie
pkt 4 i 5 „Art. 43. Operator sieci kablowej oraz podmiot
naruszają zdolności Państw Członkowskich do
(art. 43 i rozprowadzający program drogą rozsiewczą
ustalania właściwego wynagrodzenia, jeśli takie się
43a
satelitarną obowiązani są do rozprowadzania
określa, odnośnie do środków podejmowanych,
programów, o których mowa w art. 5 ustawy z dnia
ustawy
zgodnie z niniejszym artykułem, jednocześnie
… o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej (Dz.
z 29
zapewniając, że w podobnych okolicznościach
U. z …).
przedsiębiorstwa zapewniające sieci łączności
grudnia
2. Nadawca programu, o którym mowa w ust. 1 nie
elektronicznej są traktowane niedyskryminacyjnie.
1992 r.
może odmówić operatorowi sieci kablowej oraz
o
podmiotowi rozprowadzającemu program drogą
radiofon
rozsiewczą satelitarną zgody na rozprowadzanie
ii i
tego programu, ani też nie może uzależnić
telewizji
udzielenia takiej zgody od uiszczania
) i art.
jakiegokolwiek wynagrodzenia, w tym w
26
szczególności z tytułu udzielenia licencji za
korzystanie z nadania.
3. Przewodniczący Krajowej Rady przeprowadza
ocenę realizacji obowiązku, o którym mowa w ust.
1, nie rzadziej niż raz na dwa lata, kierując się
interesem społecznym, w zakresie dostarczania
informacji, udostępniania dóbr kultury i sztuki,
ułatwiania korzystania z oświaty, sportu i dorobku
nauki i upowszechniania edukacji obywatelskiej.
4. Wyniki oceny, o której mowa w ust. 4,

42
Przewodniczący Krajowej Rady przedstawia
ministrowi właściwemu do spraw kultury i ochrony
dziedzictwa narodowego, który na ich podstawie
opracowuje propozycje działań legislacyjnych.”

5) po art. 43 dodaje się art. 43a w brzmieniu:
„Art. 43a. 1. Nadawca, który rozpowszechnia
program o którym mowa w art. 4 ustawy z dnia … o
wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej (Dz. U. z
…) jest obowiązany do nieodpłatnego udostępniania
tego programu na wniosek operatora sieci kablowej
lub podmiotu rozprowadzającego program drogą
rozsiewczą satelitarną z wykorzystaniem systemów
dostępu warunkowego albo w sposób cyfrowy
rozsiewczy naziemny w multipleksie w terminie 14
dni od dnia złożenia wniosku.
2. Jeżeli nadawca nie wykonał obowiązku, o którym
mowa w ust. 1, Przewodniczący Krajowej Rady
wzywa go do udostępnienia operatorowi sieci
kablowej lub podmiotowi rozprowadzającemu
program drogą rozsiewczą satelitarną z
wykorzystaniem systemów dostępu warunkowego
albo w sposób cyfrowy rozsiewczy naziemny w
multipleksie, w terminie 14 dni od dnia doręczenia
wezwania.
3. Operator oraz podmiot, o którym mowa w ust. 1,
obowiązany jest:
1) rozprowadzać program, który został mu
udostępniony;
2) oferować program, który został mu nieodpłatnie
udostępniony;
3) umieszczać w swojej ofercie informację, że
program ten jest przeznaczony do powszechnego i
nieodpłatnego odbioru.”;

Art. 26. Pierwszą ocenę realizacji obowiązku, o
którym mowa w art. 43 ust. 3 ustawy wymienionej
w art. 20 w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą,
Przewodniczący KRRiT przeprowadza najpóźniej

43
do dnia 31 grudnia 2011 r.
Art. 32
Państwa Członkowskie mogą zdecydować o
N
-
-
-
publicznym udostępnieniu dodatkowych usług, Niniejsza
oprócz usług mieszczących się w zakresie dyrektywa
obowiązku
świadczenia usługi powszechnej została
określonych w rozdziale II, na swoim własnym wdrożona do
terytorium, ale, w takich okolicznościach, nie ustawy z dnia
wolno nakładać
żadnych mechanizmów
16 lipca 2004 r.
kompensacyjnych dotyczących konkretnych
– Prawo
przedsiębiorstw.
telekomunikacy
jne
Art. 33 Państwa członkowskie we właściwym stopniu
T
-
-
-
ust. 1
zapewniają, aby krajowe organy regulacyjne
Niniejszy
brały pod uwagę stanowiska użytkowników
przepis
końcowych i konsumentów (w tym, w
dyrektywy
szczególności, niepełnosprawnych
zostanie
konsumentów), wytwórców oraz
wdrożona do
przedsiębiorstw, które zapewniają sieci lub
ustawy z dnia
usługi łączności elektronicznej, w kwestiach
16 lipca 2004 r.
związanych ze wszystkimi prawami – Prawo
użytkowników końcowych i konsumentów,
telekomunikacy
dotyczącymi publicznie dostępnych usług
jne
łączności elektronicznej, w szczególności w
przygotowywan
ą
przypadkach, gdy mają one znaczący wpływ na
nowelizacją
rynek.
ustawy – Prawo
telekomunikacy
Państwa członkowskie zapewniają w jnie
szczególności, aby krajowe organy regulacyjne
ustanowiły mechanizm konsultacji
zapewniający, aby ich decyzje w kwestiach
związanych z prawami użytkowników
końcowych i konsumentów, dotyczącymi
publicznie dostępnych usług
łączności
elektronicznej, należycie uwzględniały interesy
konsumentów w dziedzinie łączności
elektronicznej.
Art. 33 Gdzie stosowne, zainteresowane strony mogą
T
-
-
-
ust. 2
opracować, pod przewodnictwem krajowych Niniejszy
organów regulacyjnych, mechanizmy dotyczące przepis

44
konsumentów, grup użytkowników i
dyrektywy
usługodawców, mające na celu poprawę ogólnej zostanie
jakości świadczenia usług w drodze, między wdrożona do
innymi, opracowania i monitorowania kodeksów ustawy z dnia
postępowania i norm działania.
16 lipca 2004 r.
– Prawo
telekomunikacy
jne
przygotowywan
ą nowelizacją
ustawy – Prawo
telekomunikacy
jnie
Art. 33 Bez uszczerbku dla przepisów krajowych
T
-
-
-
ust. 3
zgodnych z prawem Wspólnoty oraz Niniejszy
promujących cele związane z polityką kulturalną
przepis
i medialną, takie jak różnorodność kulturowa i
dyrektywy
językowa oraz pluralizm mediów, krajowe
zostanie
organy regulacyjne i inne odpowiednie organy
wdrożona do
mogą promować współpracę między
ustawy z dnia
przedsiębiorstwami udostępniającymi sieci lub
16 lipca 2004 r.
usługi łączności elektronicznej a sektorami
– Prawo
zainteresowanymi promowaniem zgodnych z
telekomunikacy
prawem treści w sieciach i usługach łączności
jne
elektronicznej. Taka współpraca może
przygotowywan
ą
obejmować również koordynowanie informacji
nowelizacją
użyteczności publicznej, które mają zostać
ustawy – Prawo
udostępnione zgodnie z art. 21 ust. 4 i art. 20 ust.
telekomunikacy
1 akapit drugi.
jnie

Art. 34 Państwa członkowskie zapewniają, aby
T
-
-
-
ust. 1
udostępnione zostały przejrzyste,
Niniejszy
niedyskryminacyjne, proste i niedrogie pozasądowe przepis
procedury rozstrzygania nierozwiązanych sporów dyrektywy
między konsumentami a przedsiębiorstwami zostanie
udostępniającymi sieci lub usługi łączności wdrożona do
elektronicznej, powstałych w zakresie stosowania ustawy z dnia

45
niniejszej dyrektywy i związanych z warunkami lub 16 lipca 2004 r.
wykonaniem umów dotyczących udostępniania – Prawo
tych sieci lub usług. Państwa członkowskie telekomunikacy
przyjmują środki w celu zapewnienia, aby takie jne
procedury umożliwiały sprawiedliwe i szybkie przygotowywan
rozstrzyganie sporów, oraz mogą, w przypadku gdy ą nowelizacją
istnieją ku temu podstawy, przyjąć system zwrotu ustawy – Prawo
kosztów lub system rekompensat. Takie procedury telekomunikacy
umożliwiają bezstronne rozwiązywanie sporów i jnie
nie pozbawiają konsumenta ochrony prawnej
zapewnianej przez prawo krajowe. Państwa
członkowskie mogą rozszerzyć te obowiązki tak,
aby objęły spory dotyczące innych użytkowników
końcowych.
Art. 34 Państwa Członkowskie zapewniają, aby ich
N
-
-
-
ust. 2
prawodawstwo nie utrudniało powstania biur skarg
-
i zażaleń i zapewnienia usług on-line na
odpowiednim poziomie terytorialnym,
umożliwiających konsumentom i użytkownikom
końcowym dostęp do rozwiązywania sporów.
Art. 34 W przypadku gdy taki spór dotyczy Stron z innych
N
-
-
-
ust. 3
Państw Członkowskich, Państwa Członkowskie
-
koordynują wysiłki w celu spowodowania
rozwiązania sporu.
Art. 34 Niniejszy artykuł nie narusza krajowych procedur
N
-
-
-
ust. 4
sądowych.
-
Art. 35
Komisja przyjmuje środki mające na celu zmianę
N
-
-
-
elementów innych niż istotne niniejszej dyrektywy
-
oraz niezbędne do dostosowania załączników I, II,
III oraz VI do rozwoju techniki lub zmian popytu
na rynku, działając zgodnie z procedurą regulacyjną
połączoną z kontrolą, o której mowa w art. 37 ust.
2.
Art. 36
Krajowe organy regulacyjne powiadamiają Komisję
N
-
-
-
ust. 1
najpóźniej do dnia wniosku określonego w art. 38
-
ust. 1 akapit drugi, oraz niezwłocznie w przypadku
zmian w okresie późniejszym, o nazwach
przedsiębiorstw mających obowiązek świadczenia
usług powszechnie dostępnych na mocy art. 8 ust.

46
strony : 1 ... 10 ... 20 ... 26 . [ 27 ] . 28 ... 35

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: