eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zasadach wykonywania niektórych uprawnień Skarbu Państwa

Rządowy projekt ustawy o zasadach wykonywania niektórych uprawnień Skarbu Państwa

- określenie organizacji nadzoru właścicielskiego Skarbu Państwa oraz uregulowanie zasad wykonywania określonych praw i obowiązków przysługujących Skarbowi Państwa w stosunkach cywilnoprawnych dotyczących mienia państwowego nienależącego do innych państwowych osób prawnych, wykonywania uprawnień majątkowych i osobistych przysługujących Skarbowi Państwa w stosunku do określonych państwowych osób prawnych i spółek z udziałem Skarbu Państwa, wykonywania uprawnień przysługujących Skarbowi Państwa w podmiotach o kluczowym znaczeniu dla Skarbu Państwa, określenie zasad komercjalizacji przedsiębiorstw państwowych, prywatyzacji spółek z udziałem Skarbu Państwa, przyznawania uprawnionym pracownikom oraz rolnikom lub rybakom prawa do nieodpłatnego nabycia akcji oraz realizacji tego uprawnienia;

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 3580
  • Data wpłynięcia: 2010-11-12
  • Uchwalenie:

3580-001

2) ogłasza informację o liczbie złożonych ofert i bada ich nienaruszalność;
3) sprawdza, czy wadia zostały wniesione we wskazanym terminie, miejscu i formie;
4) otwiera oferty, podaje imiona i nazwiska lub nazwy (firmy) oferentów oraz istotne warunki
złożonych ofert, w tym proponowane ceny;
5) przyjmuje wyjaśnienia i oświadczenia złożone przez oferentów, w tym oświadczenie, że nie
zachodzi żadne z wyłączeń, o których mowa w § 3 pkt 15 lit. a oraz w § 4 ust. 4;
6) dokonuje odrzucenia oferty, jeżeli:
a) oferent nie zaoferował co najmniej minimalnej ceny sprzedaży,
b) została złożona po wyznaczonym terminie, w niewłaściwym miejscu lub przez oferenta,
który nie wniósł wadium,
c) nie zawiera danych określonych w § 4 ust. 2 lub dane te są niekompletne, nieczytelne lub
budzą inną wątpliwość co do ich treści, zaś złożenie wyjaśnień mogłoby prowadzić do
uznania jej za nową ofertę,
d) oferta nosi ślady naruszenia przed jej otwarciem.
3. W części niejawnej komisja przetargowa dokonuje szczegółowej oceny ofert, w wyniku
której przedstawia Ministrowi wniosek w sprawie wyboru najkorzystniejszej z ofert albo
stwierdza, że nie wybrano żadnej ze złożonych ofert.

§ 11. 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty komisja przetargowa kieruje się kryteriami
określonymi w ogłoszeniu o przetargu publicznym, w szczególności ceną, sposobem i terminem
zapłaty ceny.
2. Komisja przetargowa może wezwać oferenta do złożenia dodatkowych wyjaśnień.
Wyjaśnienia te nie mogą prowadzić do zmiany oferowanej ceny i warunków jej zapłaty.
3. Wniosek komisji przetargowej w sprawie wyboru najkorzystniejszej oferty wymaga
zatwierdzenia przez Ministra. W razie niezatwierdzenia wniosku komisji przetargowej Minister
niezwłocznie zwraca wadium.
4. Dzień zatwierdzenia przez Ministra wniosku komisji przetargowej w sprawie wyboru
najkorzystniejszej oferty jest dniem przyjęcia oferty.
5. O wyniku przetargu publicznego Minister niezwłocznie zawiadamia na piśmie oferentów i
dłużnika.


6
§ 12. 1. Jeżeli w przetargu publicznym zostały zgłoszone prawidłowo co najmniej dwie
oferty, najwyższe i takie same pod względem ceny, komisja przetargowa przeprowadza
dodatkową aukcję, zawiadamiając oferentów, którzy złożyli takie oferty, o jej terminie i miejscu.
2. W trakcie dodatkowej aukcji oferenci składają oferty do protokołu. Do dodatkowej aukcji
stosuje się odpowiednio § 23.

§ 13. 1. Komisja przetargowa sporządza protokół z czynności oceny ofert.
2. Protokół powinien zawierać imiona i nazwiska członków komisji przetargowej oraz
oznaczenie ich stanowisk służbowych oraz w szczególności:
1) datę sporządzenia protokołu;
2) określenie przedmiotu sprzedaży;
3) liczbę ofert, nazwiska i imiona (firmę) i adres (siedzibę) oferentów oraz warunki każdej
oferty;
4) kryteria wyboru ofert i ich znaczenie;
5) opis przebiegu przetargu publicznego;
6) wniosek komisji przetargowej wraz z uzasadnieniem w sprawie:
a)
wyboru najkorzystniejszej oferty, albo
b)
odstąpienia od przetargu publicznego, albo
c)
nierozstrzygnięcia przetargu publicznego;
7) opis oferentów, których oferty zostały odrzucone, ze wskazaniem przyczyn odrzucenia;
8) zdania odrębne członków komisji przetargowej z uzasadnieniem, jeśli zostaną one zgłoszone;
9) podpisy członków komisji przetargowej lub informacje o odmowie podpisania protokołu.

Rozdział 3
Aukcja ogłoszona publicznie

§ 14. 1. Aukcja ogłoszona publicznie może być prowadzona w formie ustnej, zwanej dalej
„aukcją ustną”, albo za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, zwanej dalej
„aukcją elektroniczną”.
2. Zaproszenie do wzięcia udziału w aukcji ogłoszonej publicznie zawiera w szczególności:
1) elementy, o których mowa w § 3 pkt 1- 6, 8, 12 i 13;

7
2) określenie formy przeprowadzenia aukcji ogłoszonej publicznie, w tym formy zgłaszania
postąpień;
3) określenie ceny wywoławczej;
4) określenie szczegółowych warunków, jakie powinno spełniać zgłoszenie do udziału w aukcji
ogłoszonej publicznie;
5) określenie miejsca, terminu i formy przyjmowania zgłoszeń do udziału w aukcji ogłoszonej
publicznie;
6) wskazanie miejsca oraz daty i godziny rozpoczęcia aukcji ogłoszonej publicznie, a w
przypadku aukcji elektronicznej - daty i godziny otwarcia oraz momentu i warunków jej
zamknięcia;
7) treść umowy sprzedaży wierzytelności;
8) zastrzeżenia, że:
a) sprzedaż wierzytelności nie może być dokonana na rzecz dłużnika, jego małżonka,
zstępnych, wstępnych, jak również podmiotu będącego w stosunku do dłużnika
podmiotem dominującym lub zależnym w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o
ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do
zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych,
b) zgłoszenie do udziału w aukcji ogłoszonej publicznie, które zostanie złożone po terminie
lub nie odpowiada warunkom określonym w zaproszeniu do wzięcia udziału w aukcji
ogłoszonej publicznie, nie zostanie przyjęte;
c) Minister bez podania przyczyn może odstąpić od przeprowadzenia aukcji ogłoszonej
publicznie,
d) zaproszenie do wzięcia udziału w aukcji ogłoszonej publicznie oraz warunki aukcji
ogłoszonej publicznie mogą być zmienione lub odwołane przez Ministra bez podania
przyczyn,
e) Minister może żądać zabezpieczenia wykonania umowy sprzedaży wierzytelności.

§ 15. 1. Zgłoszenie do udziału w aukcji ogłoszonej publicznie, zwane dalej „zgłoszeniem”,
składa się w formie pisemnej, a w przypadku aukcji elektronicznej, odpowiednio do treści
zaproszenia do wzięcia udziału w aukcji ogłoszonej publicznie, w formie pisemnej lub
elektronicznej, z wykorzystaniem podpisu elektronicznego.

8
2. Zgłoszenie zawiera:
1)
imię, nazwisko i adres lub nazwę (firmę) i siedzibę podmiotu zainteresowanego udziałem
w aukcji ogłoszonej publicznie;
2)
adres korespondencyjny;
3)
inne dane wymagane przez Ministra, określone w zaproszeniu do wzięcia udziału w aukcji
ogłoszonej publicznie.
3. Do zgłoszenia należy dołączyć dowód wniesienia wadium.
4. Zgłoszenie złożone po terminie do składania zgłoszeń, określonym w zaproszeniu do
wzięcia udziału w aukcji ogłoszonej publicznie, nie zostanie przyjęte.

§ 16. 1. Wysokość wadium określa Minister, w granicach od 1 % do 10 % ceny
wywoławczej.
2. Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku następujących formach określonych
przez Ministra:
1) pieniądzu;
2) czeku potwierdzonym przez bank;
3) poręczeniu bankowym;
4) gwarancji bankowej;
5) gwarancji ubezpieczeniowej.
3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany
przez Ministra.
4. Wadium wniesione w pieniądzu Minister przechowuje na rachunku bankowym.
5. Wadium wniesione przez uczestnika aukcji ogłoszonej publicznie w pieniądzu zalicza się
na poczet ceny nabycia akcji.
6. Wadium podlega zwrotowi:
1)
niezwłocznie, jeżeli uczestnikowi aukcji ogłoszonej publicznie nie udzielono przybicia;
2)
na wniosek podmiotu, który zrezygnował z udziału w aukcji ogłoszonej publicznie przed
upływem terminu do składania zgłoszeń.
7. Uczestnik aukcji ogłoszonej publicznie, któremu udzielono przybicia, traci wadium na
rzecz Skarbu Państwa w przypadku, gdy odmówił podpisania umowy sprzedaży wierzytelności

9
lub zawarcie umowy sprzedaży wierzytelności stało się niemożliwe z przyczyn leżących po
stronie uczestnika aukcji ogłoszonej publicznie, któremu udzielono przybicia.

§ 17. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Minister zwraca je wraz z odsetkami
wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane,
pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew
pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez uczestnika aukcji ogłoszonej publicznie.

§ 18. 1. Do przeprowadzenia aukcji ogłoszonej publicznie Minister powołuje komisję do
spraw aukcji ogłoszonej publicznie, zwaną dalej „komisją aukcyjną”.
2. Do komisji aukcyjnej stosuje się odpowiednio przepisy § 9 ust. 2 - 6.
3. Do zadań komisji aukcyjnej należy w szczególności:
1) stwierdzenie prawidłowości zaproszenia do wzięcia udziału w aukcji ogłoszonej publicznie;
2) ustalenie listy prawidłowo złożonych zgłoszeń do udziału w aukcji ogłoszonej publicznie;
3) sprawdzenie, czy wadia zostały wniesione we wskazanym terminie, miejscu i formie.

§ 19. 1. W przypadku aukcji elektronicznej komisja aukcyjna może korzystać z usług
wybranego przez Ministra podmiotu zewnętrznego, zwanego dalej „podmiotem zewnętrznym”.
2. Podmiotowi zewnętrznemu w prowadzonej aukcji elektronicznej mogą być powierzone
wyłącznie następujące zadania o charakterze techniczno-obsługowym:
1) udostępnienie Ministrowi do użytku systemu informatycznego pozwalającego na realizację
aukcji elektronicznej;
2) utrzymanie systemu informatycznego, udostępniającego funkcjonalność aukcji
elektronicznej, z zapewnieniem:
a) ciągłości świadczenia usługi na określonym przez Ministra poziomie,
b) zabezpieczenie systemu informatycznego na poziomie gwarantującym całkowite
ograniczenie dostępu osób trzecich do danych przetwarzanych w systemie,
c) jawności organizowanych aukcji elektronicznych oraz równego traktowania wszystkich
uczestników;
3) publikacja zaproszenia do wzięcia udziału w aukcji elektronicznej na stronie internetowej
podmiotu zewnętrznego;

10
strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10 ... 20 ... 57

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: