eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zasadach wykonywania niektórych uprawnień Skarbu Państwa

Rządowy projekt ustawy o zasadach wykonywania niektórych uprawnień Skarbu Państwa

- określenie organizacji nadzoru właścicielskiego Skarbu Państwa oraz uregulowanie zasad wykonywania określonych praw i obowiązków przysługujących Skarbowi Państwa w stosunkach cywilnoprawnych dotyczących mienia państwowego nienależącego do innych państwowych osób prawnych, wykonywania uprawnień majątkowych i osobistych przysługujących Skarbowi Państwa w stosunku do określonych państwowych osób prawnych i spółek z udziałem Skarbu Państwa, wykonywania uprawnień przysługujących Skarbowi Państwa w podmiotach o kluczowym znaczeniu dla Skarbu Państwa, określenie zasad komercjalizacji przedsiębiorstw państwowych, prywatyzacji spółek z udziałem Skarbu Państwa, przyznawania uprawnionym pracownikom oraz rolnikom lub rybakom prawa do nieodpłatnego nabycia akcji oraz realizacji tego uprawnienia;

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 3580
  • Data wpłynięcia: 2010-11-12
  • Uchwalenie:

3580-001


OCENA SKUTKÓW REGULACJI

1. Podmioty, na które oddziałuje projektowana regulacja:
Projektowana regulacja oddziałuje na organy administracji rządowej, reprezentujące Skarb
Państwa w zakresie swoich właściwości oraz na byłych właścicieli mienia przejętego przez Skarb
Państwa

2. Konsultacje społeczne:
Projekt rozporządzenia, w ramach konsultacji społecznych, zostanie na stronie internetowej
Ministerstwa Skarbu Państwa oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.

3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety
jednostek samorządu terytorialnego
Wejście w życie rozporządzenia nie skutków finansowych dla sektora finansów publicznych.

4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Rozporządzenie nie będzie miało wpływu na rynek pracy.

5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw
Rozporządzenie nie będzie miało wpływu na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość.

6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny:
Rozporządzenie nie będzie miało wpływu na sytuację i rozwój regionalny.







14-11-dg

4
Projekt

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SKARBU PAŃSTWA1)

z dnia

w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia gospodarki finansowej
Funduszu Skarbu Państwa


Na podstawie art. 83 ust. 9 ustawy z dnia ..........................r. o zasadach wykonywania
niektórych uprawnień Skarbu Państwa (Dz. U. Nr ....., poz. ...... ) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa szczegółowy sposób prowadzenia gospodarki finansowej
Funduszu Skarbu Państwa, zwanego dalej "Funduszem", utworzonego na podstawie art. 83 ust. 1
pkt 2 ustawy z dnia ..........................r. o zasadach wykonywania niektórych uprawnień Skarbu
Państwa (Dz. U. Nr ....., poz. ...... ) oraz sposób postępowania w zakresie uzupełniania środków
brakujących na pokrycie kosztów procesów likwidacyjnych lub postępowania upadłościowego
przedsiębiorstwa państwowego lub spółki z udziałem Skarbu Państwa.
§ 2. Fundusz stanowi wyodrębniony rachunek bankowy, którym dysponuje minister
właściwy do spraw Skarbu Państwa, zwany dalej "dysponentem Funduszu".
§ 3. 1. Roczny plan finansowy Funduszu, zwany dalej „planem”, obejmuje:
1) przychody i koszty Funduszu;
2) stan środków obrotowych Funduszu na początek i koniec roku budżetowego, w tym
należności i zobowiązania.
2. Dysponent Funduszu zapewnia zgodność projektu planu z projektem ustawy
budżetowej.
3. Dysponent Funduszu w terminie 21 dni od dnia ogłoszenia ustawy budżetowej
zatwierdza plan z uwzględnieniem kwot wynikających z ustawy budżetowej.

§ 4. Właściwa delegatura terenowa ministra właściwego do spraw Skarbu Państwa
dokonuje weryfikacji środków finansowych wpływających na rachunek Funduszu, na podstawie
dokumentacji, przekazanej protokolarnie przez organ założycielski w terminie 30 dni od dnia
wykreślenia z rejestru sądowego przedsiębiorstwa państwowego, zawierającej w szczególności:
1) dokumenty związane z zakończeniem procesu likwidacji lub postępowania upadłościowego
przedsiębiorstwa państwowego;
2) dokumenty potwierdzające przekazanie na rachunek Funduszu środków finansowych
pozostałych po wykreślonym z rejestru sądowego przedsiębiorstwie państwowym;
3) dokumenty potwierdzające istnienie oraz wymagalność należności przekazywanych wraz z
mieniem pozostałym po wykreślonym z rejestru sądowego przedsiębiorstwie państwowym, w
szczególności tytuły prawne i egzekucyjne oraz dokumenty potwierdzające działania
podejmowane w celu dochodzenia należności;
4) notę księgową, wystawioną na wartość należności przekazanych ministrowi właściwemu do
spraw Skarbu Państwa jako następcy prawnemu wykreślonego z rejestru sądowego
przedsiębiorstwa państwowego, z wyszczególnieniem należnych, a niezaspokojonych
należności stanowiących zgodnie z przepisami o rachunkowości aktywa przedsiębiorstwa
wykreślonego z rejestru, z uwzględnieniem należności głównej oraz odsetek za zwłokę,
według stanu na dzień wyksięgowania należności z ksiąg rachunkowych organu
założycielskiego.
§ 5. Koszty ujęte w planie mogą być pokrywane w granicach kwot określonych w tym
planie, zgodnie z planowanym przeznaczeniem, w ramach posiadanych środków finansowych,
obejmujących bieżące przychody i środki finansowe pozostałe z okresów poprzednich.
§ 6. 1. Dysponent Funduszu może podjąć decyzję o dofinansowaniu procesu
likwidacyjnego przedsiębiorstwa państwowego lub spółki z udziałem Skarbu Państwa, po
rozpatrzeniu wniosku likwidatora tego podmiotu, sporządzonego zgodnie ze wzorem wniosku o
uzupełnienie brakujących środków finansowych na pokrycie kosztów procesu likwidacyjnego
przedsiębiorstwa państwowego lub spółki z udziałem Skarbu Państwa.

1) Minister Skarbu Państwa kieruje działem administracji rządowej - Skarb Państwa, na podstawie § 1 ust. 2
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania
Ministra Skarbu Państwa (Dz. U. Nr 216, poz. 1601).

2
2. Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
§ 7. 1. Dysponent Funduszu może podjąć decyzję o dofinansowaniu postępowania
upadłościowego przedsiębiorstwa państwowego lub spółki z udziałem Skarbu Państwa, po
rozpatrzeniu wniosku syndyka masy upadłości tego podmiotu, sporządzonego zgodnie ze
wzorem wniosku o uzupełnienie brakujących środków finansowych na pokrycie kosztów procesu
postępowania upadłościowego przedsiębiorstwa państwowego lub spółki z udziałem Skarbu
Państwa.
2. Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§ 8. Przekazanie środków Funduszu na dofinansowanie procesu likwidacji lub
postępowania upadłościowego następuje po zawarciu, odpowiednio, z likwidatorem lub
syndykiem umowy o dofinansowanie ze środków Funduszu kosztów procesu likwidacyjnego
albo postępowania upadłościowego przedsiębiorstwa państwowego lub spółki z udziałem Skarbu
Państwa.
§ 9. 1. Obsługę finansowo-księgową Funduszu prowadzi urząd obsługujący dysponenta
Funduszu.
2. Koszty obsługi Funduszu obciążają wydatki urzędu obsługującego dysponenta
Funduszu.

§ 11. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ....................2)

Minister Skarbu Państwa


w porozumieniu
Minister Finansów

2) Niniejsze rozporządzenie poprzedzone było rozporządzeniem Ministra Skarbu Państwa z dnia 29 czerwca 2010 r.
w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia gospodarki finansowej Funduszu Reprywatyzacji (Dz. U. Nr 118,
poz. 799), które traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, zgodnie z art. 150 ust. 2 ustawy z
dnia ..........................r. o zasadach wykonywania niektórych uprawnień Skarbu Państwa (Dz. U. Nr ....., poz. ...... ).

3
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1


WZÓR
...................,
dnia
.......................





WNIOSEK
O UZUPEŁNIENIE BRAKUJĄCYCH ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA POKRYCIE
KOSZTÓW PROCESU LIKWIDACYJNEGO PRZEDSIĘBIORSTWA
PAŃSTWOWEGO / SPÓŁKI Z UDZIAŁEM SKARBU PAŃSTWA*



1. Firma podmiotu: ......................................................................................................................


2. NIP: ......................................................................................................................................


3. REGON:
................................................................................................................................


4. Wnioskodawca:........................................................ ...............................................................
(imię i nazwisko/firma/nazwa)


..................................................................................................................................................
(adres zamieszkania / siedziba)
..................................................................................................................................................
(telefon kontaktowy, faks)

5. Podstawa prawna likwidacji podmiotu:
............................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................


6. Data
rozpoczęcia procesu likwidacji: .................................................................................







(dzień miesiąc rok)


4
strony : 1 ... 40 ... 50 . [ 51 ] . 52 ... 57

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: