Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
- projekt ma na celu wprowadzenie nowych instrumentów wsparcia dla przedsiębiorców i poszerzenie kręgu potencjalnych beneficjentów, w celu dostosowania działań prowadzonych przez Agencję do potrzeb przedsiębiorców w warunkach spowolnienia gospodarczego spowodowanego ogólnoswiatowym kryzysem gospodarczym
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 3143
- Data wpłynięcia: 2010-06-08
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o zmianie ustawy o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
- data uchwalenia: 2010-12-03
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 240, poz. 1603
3143
realizacji zadań z zakresu, o którym mowa w art. 4 ust. 1 lub 1a ustawy, jeżeli:
1) posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie w realizacji projektów:
a) polegających na realizacji zadań z zakresu, o którym mowa w art. 4 ust. 1
lub 1a ustawy oraz
b) finansowanych lub współfinansowanych ze środków publicznych, oraz
c) o
łącznej wartości co najmniej 3 mln złotych;
2) nie naruszyła w sposób istotny umów zawartych z Agencją.
§ 7. W przypadku, gdy podmiot ubiega się o pełnienie roli regionalnej instytucji
finansującej w więcej niż jednym województwie, warunki, o których mowa w § 3 - 5, muszą
być spełnione dla każdego województwa.
Rozdział 3
Szczegółowy tryb przeprowadzenia konkursu wyłaniaj cego regionaln instytucję
finansuj c
§ 8. 1. Wybór najkorzystniejszej oferty na pełnienie roli regionalnej instytucji
finansującej jest dokonywany w drodze konkursu przeprowadzonego przez Agencję w
porozumieniu z właściwymi zarządami województw.
2. Konkurs jest ogłaszany w prasie o zasięgu ogólnopolskim oraz w Biuletynie
Informacji Publicznej na stronie internetowej Agencji.
3. Ogłoszenie o konkursie zawiera w szczególności informacje o:
1) przedmiocie konkursu, w szczególności oznaczenie województwa albo
województw, których dotyczy konkurs;
2) sposobie, terminie oraz miejscu składania ofert;
3) terminie związania ofertą;
4) kryteriach oceny ofert.
4. Termin składania ofert nie może być krótszy niż 21 dni od dnia opublikowania
ogłoszenia o konkursie.
5. Konkurs wyłaniający w danym województwie lub województwach regionalną
instytucję finansującą jest rozstrzygany w ciągu 90 dni od dnia jego ogłoszenia.
4
§ 9. 1. Oferta powinna zawierać w szczególności:
1) nazwę, siedzibę i adres podmiotu ubiegającego się o pełnienie roli regionalnej
instytucji finansującej, zwanego dalej „oferentem”;
2) datę sporządzenia oferty;
3) oświadczenie oferenta o związaniu się ofertą w terminie wskazanym w ogłoszeniu.
2. Oferty wraz z dokumentami i oświadczeniami, o których mowa w § 10, składane są w
języku polskim, w jednym oryginale i czterech kopiach.
3. Oferent może złożyć tylko jedną ofertę na pełnienie roli regionalnej instytucji
finansującej w danym województwie. Oferent może złożyć ofertę nie więcej niż w trzech
województwach.
§ 10. 1. Do oferty oferent jest obowiązany dołączyć:
1) statut, umowę lub inny przewidziany przepisami prawa dokument, w
szczególności uchwałę właściwego organu lub zatwierdzone sprawozdanie
finansowe potwierdzające, że nie działa on w celu osiągnięcia zysku lub
przeznacza zysk co najmniej w części na cele związane
z zadaniami realizowanymi przez Agencję oraz w której zysk lub środki
zgromadzone w ramach kapitałów lub funduszy nie są dzielone między członków;
2) aktualny odpis z właściwego rejestru – jeżeli odrębne przepisy wymagają do
prowadzenia określonej działalności wpisu do takiego rejestru, wystawiony nie
wcześniej niż 3 miesiące przed dniem złożenia oferty;
3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz
właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzające, że
oferent nie posiada zaległości z tytułu należności publicznoprawnych, wystawione
nie wcześniej niż 3 miesiące przed dniem złożenia oferty;
4) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą członków organu
zarządzającego w zakresie określonym w § 3 ust. 2, wystawioną nie wcześniej niż
3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
5) zaświadczenie z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej
o posiadaniu środków finansowych lub zdolności kredytowej;
6) bilans oraz rachunek zysków i strat za ostatnie 3 lata poprzedzające rok, w którym
składana jest oferta;
7) oświadczenie, że nie pozostaje pod zarządem komisarycznym oraz nie znajduje się
w toku likwidacji lub postępowania upadłościowego;
5
8) schemat struktury organizacyjnej oferenta wraz z opisem zakresu zadań
poszczególnych komórek organizacyjnych;
9) wykaz pracowników, którzy będą realizować zadania zlecone, wraz z zakresem
wykonywanych przez nich czynności, ich życiorysami potwierdzającymi
spełnianie wymagań określonych w § 3 ust. 1 oraz ich oświadczeniami o
niekaralności w zakresie określonym w § 3 ust. 2;
10) wykaz pomieszczeń przeznaczonych do realizacji zadań zleconych, wyposażenia
biurowego i urządzeń technicznych będących w dyspozycji oferenta,
potwierdzający spełnianie wymagań określonych w § 5 pkt 3 i 4;
11)
wykaz zrealizowanych zadań potwierdzający doświadczenie w realizacji
projektów, o których mowa w § 6 pkt 1;
12) oświadczenie, że posiada rejestrację w Krajowym Systemie Usług dla Małych i
rednich Przedsiębiorstw i świadczy co najmniej jeden rodzaj usług KSU albo
oświadczenie, że zobowiązuje się do uzyskania rejestracji w Krajowym Systemie
Usług dla Małych i rednich Przedsiębiorstw w terminie 6 miesięcy od dnia
złożenia oferty;
13) oświadczenie o liczbie województw, w których oferent ubiega się o pełnienie roli
regionalnej instytucji finansującej.
2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 1-6, należy składać w oryginale lub kopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentacji oferenta.
§ 11. 1. Oceny ofert dokonuje komisja konkursowa powołana przez Prezesa Agencji,
spośród osób, których wiedza i doświadczenie zawodowe dają rękojmię prawidłowego
wykonywania zadań tej komisji.
2. W skład komisji konkursowej wchodzą:
1) przewodniczący komisji konkursowej – wskazany przez Prezesa Agencji;
2) sekretarz komisji konkursowej – wskazany przez Prezesa Agencji;
3) dwaj członkowie oceniający – wskazani przez Prezesa Agencji;
4) jeden członek oceniający – wskazany przez ministra właściwego do spraw
gospodarki;
5) do dwóch członków oceniających - wskazanych przez zarząd właściwego
województwa.
6
3. Prawo głosu przysługuje członkom komisji konkursowej, o których mowa w ust. 2 pkt
1, 3-5.
4. Członkiem komisji konkursowej nie może być osoba, która:
1) pozostaje w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa
w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego
stopnia lub jest związana z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z członkiem
organu zarządzającego lub organu nadzorczego oferenta;
2) w ciągu 3 lat przed dniem ogłoszenia konkursu pozostawała w stosunku pracy lub
zlecenia z oferentem lub była członkiem organu zarządzającego lub organu
nadzorczego tego oferenta;
3) pozostaje z oferentem w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to
budzić uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności;
4) została prawomocnie skazana za przestępstwo popełnione w związku z
postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo
przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu
osiągnięcia korzyści majątkowych.
5. Po otwarciu ofert, niezwłocznie po ogłoszeniu nazw oferentów, członkowie komisji
konkursowej składają pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których
mowa w ust. 4.
6. Prezes Agencji odwołuje członka komisji konkursowej oraz powołuje nowego członka
tej komisji niezwłocznie po złożeniu przez członka komisji konkursowej oświadczenia o
istnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 4, albo niezwłocznie po powzięciu informacji o
istnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 4, jak również w przypadku niezłożenia
oświadczenia przez członka komisji konkursowej.
7. Czynności podjęte przez członka komisji konkursowej przed jego odwołaniem
powtarza się, z wyjątkiem otwarcia ofert oraz innych czynności faktycznych
niewpływających na wynik konkursu.
§ 12. 1. Komisja konkursowa obraduje na posiedzeniach, które zwołuje przewodniczący
komisji konkursowej. Przewodniczący komisji konkursowej określa również porządek jej
obrad.
7
2. Komisja konkursowa podejmuje rozstrzygnięcia większością głosów, przy obecności
co najmniej trzech członków z prawem głosu. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga
głos przewodniczącego komisji konkursowej.
3. Z posiedzenia komisji konkursowej sporządza się protokół, który jest podpisywany
przez wszystkich członków komisji konkursowej uczestniczących w posiedzeniu.
4. Obsługę prac komisji konkursowej zapewnia Agencja.
5. Członkom komisji konkursowej nie przysługuje odrębne wynagrodzenie z tytułu
uczestnictwa w pracach komisji konkursowej.
§ 13. 1. Komisja konkursowa w zakresie oceny ofert w szczególności:
1) dokonuje otwarcia ofert;
2) dokonuje oceny formalnej ofert pod kątem spełnienia wymagań, o których mowa
w § 9 i 10;
3) dokonuje oceny merytorycznej ofert niepodlegających odrzuceniu;
4) przygotowuje listę rankingową ofert według uzyskanej punktacji i rekomenduje
Prezesowi Agencji wybór najkorzystniejszej oferty;
5) wnioskuje Prezesowi Agencji o odrzucenie oferty;
6) wnioskuje Prezesowi Agencji o unieważnienie postępowania.
2. W razie stwierdzenia braków formalnych w ofercie komisja konkursowa wzywa
oferenta do ich usunięcia w terminie 7 dni od dnia doręczenia takiego wezwania.
3. Komisja konkursowa może żądać od oferentów wyjaśnienia treści ofert w terminie 7
dni od dnia doręczenia takiego wezwania.
4. W celu potwierdzenia prawdziwości informacji zawartych w ofercie komisja
konkursowa może:
1) dokonać sprawdzenia stanu faktycznego u oferenta, powiadamiając go o terminie
sprawdzenia z co najmniej 5 dniowym wyprzedzeniem;
2) zwrócić się o przedstawienie, w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia
doręczenia zawiadomienia, dodatkowych dokumentów lub informacji.
5. Oferta podlega odrzuceniu, jeżeli:
1) została złożona po terminie;
8
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3143
› Pobierz plik